کیف پول

کیف پول سخت افزاری چیست؟ (hardware wallet)

ذخیره سازی امن دارایی‌ها در دنیای ارزهای دیجیتالی، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب یک کیف پول مناسب به شمار می‌رود. با توجه به اینکه دنیای رمزارزها دنیای خطرناکی است، بازیگران زیادی با استراتژی‌های سرقت متنوعی وجود دارند که نقش مخرب را در آن بازی می‌کنند. از سوی دیگر، این نوع اشتباهات سهوی که افراد مختلف مرتکب شده‌اند باعث شده تا میلیون‌ها دلار سرمایه، به باد برود.

برای جلوگیری از این نوع اتفاقات و استفاده از روش‌های راهبردی مناسب برای تامین امنیت دارایی‌ها، بهتر است تا ایمن‌ترین راه را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم. یکی از ایده آل‌ترین راهکارهایی که برای این منظور می‌توانیم به شما پیشنهاد دهیم، بهره‌گیری از یک کیف پول سخت افزاری است. در ادامه با صرافکس همراه ما باشید تا به بررسی انواع کیف پول سخت افزاری بپردازیم.

کلید خصوصی در کیف پول سخت افزاری

کلید خصوصی در کیف پول سخت افزاری چیست؟

در حقیقت گذرنامه‌ای برای ورود به محیط کیف پول شما است. در حوزه ارزهای دیجیتالی فقط می‌توانید با این روش ثابت کنید، که شما مالک دارایی‌های داخل کیف پول سخت افزاری هستید. این کلید خصوصی، از بسیاری جهات شبیه رمز عبور حساب‌های اینترنتی شما است. شما با استفاده از این کلیدها می‌توانید به دارایی‌های اینترنتی خود دسترسی داشته باشید.

هنگامی که کلیدهای خصوصی شما به دست شخص دیگری بیافتد، به این معنی است که عملا دارایی‌های شما متعلق به آن شخص است. یا اگر کلید خصوصی خود را گم کنید، تملک دارایی‌ها از دست شما خارج شده است. این در حالی است که امکان بازیابی کلمات ریکاوری برای شما وجود نخواهد داشت و هیچ ارگانی وجود ندارد تا به شما این امکان را بدهد که به وسیله آن بتوانید تراکنش‌های خود را برگشت بزنید.

مقاله پیشنهادی: کیف پول اکسودوس چیست؟

در نهایت می‌توان این نتیجه را گرفت که کلیدهای خصوصی که در اختیار شما قرار می‌گیرند، بسیار با ارزش هستند. پس در مخفی و امن نگه داشتن آن باید بسیار کوشا باشید. عجیب نیست که هکرها و کلاهبرداران با توسل به روش‌هایی مانند Fishing سعی می‌کنند تا کلیدهای خصوصی شما را بدزدند.

کلمات بازیابی از ۱۲ الی ۲۴ کلمه تشکیل می‌شوند. با استفاده از آن‌ها، در صورت حذف شدن یا گم کردن کیف پول خود می‌توانید، دارایی‌های خود را بازگردانی کنید.

بهترین کیف پول سخت افزاری

چرا استفاده از کیف پول سخت افزاری لازم است؟

از مزایای گوناگون این نوع از کیف پول‌ها می‌توان به این دو مورد اصلی اشاره کرد:

امنیت

داشتن امنیت بیشتر کیف پول سخت افزاری، به این معنی نیست که کیف پول‌های نرم افزاری امنیت ندارند. ولی با این حال، والت‌هایی که کلیدهای خصوصی آن‌ها روی گوشی‌های هوشمند و کامپیوترها ذخیره می‌شوند، در معرض طیف گسترده‌ای از حملات هکرها نیز قرار می‌گیرند.

در مقابل یک کیف پول سخت افزاری نقش گاوصندوق غیر قابل نفوذی را دارد که حفره بسیار ریزی برای نفوذ دارد که تنها از طریق مالک آن قابلیت دسترسی دارد. حتی اگر شخصی بتواند کیف پول سخت افزاری شما را به دست بیاورد، با وجود پین کدهای امنیتی و عبارات ریکاوری، قادر نیست تا به دارایی‌های شما دسترسی پیدا کند. در حالت کلی این نوع کیف پول، برای کاربرانی که دانش فنی لازم را ندارند نیز بسیار وسیله کاربردی و مناسبی است.

پشتیبانی از رمزارز های متنوع

بیشتر این نوع از کیف پول‌ها، از ارزهای دیجیتالی گوناگونی پشتیبانی می‌کنند. با استفاده از آن شخص می‌تواند صدها گونه ارز و توکن را ذخیره‌سازی کند. البته امکان دارد برخی مدل‌ها، از رمزارزهای مختلف پشتیبانی نکنند. پس قبل از خریداری یک کیف پول سخت افزاری بهتر است تا درباره آن اطلاعات لازم را به دست بیاورید.

بهترین کیف پول سخت افزاری

امروزه کیف پول‌های سخت افزاری گوناگونی در بازار موجود است که هر کدام، ویژگی‌های به خصوص خود را دارند. در ادامه به معرفی چند نمونه از این نوع از کیف پول‌ها می‌پردازیم و به صورت اجمالی آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

  • لجر: این کیف پول محصولی از یک کمپانی فرانسوی است که یکی از باکیفیت‌ترین برندهای کیف پول سخت افزاری دنیا را تولید می‌کند. کیف پول لجر با داشتن چند میلیون کاربر در اقساء نقاط جهان یکی از محبوب‌ترین‌ها در این حوزه به شمار می‌رود. همچنین شما می‌توانید کیف پول‌های نرم افزاری مانند الکتروم، مای اتر والت و مای سیلیوم را به آن متصل کنید.
  • کول والت: این کیف پول سخت افزاری یکی از خوش‌دست‌ترین و زیباترین در این زمینه به حساب می‌آید. طراحی آن مانند یک کارت اعتباری است که حمل و استفاده آن را برای کاربران راحت می‌کند.
  • ترزور: کیف پول ترزور یکی دیگر از والت‌های معتبری است که به وسیله شرکت ساتوشی لبز تولید شده است. دفتر مرکزی این شرکت در کشور چک واقع شده است که مانند کیف پول محبوب لجر، از امن‌ترین کیف پول‌های سخت افزاری دنیا محسوب می‌شود. از انواع مدل‌های این کیف پول می‌توان به ترزور وان و ترزور مدل تی اشاره کرد.

بهترین کیف پول سخت افزاری

جمع بندی

اگر تصمیم دارید تا سرمایه‌گذاری سنگین و طولانی مدتی را روی ارزهای دیجیتالی انجام دهید، توصیه ما این است که از یک کیف پول سخت افزاری استفاده کنید. محدودیت‌هایی که در این نوع از کیف پول‌ها وجود دارد، در مقابل امکانات و امنیت شگفت انگیز آن بسیار ناچیز است. در کل، امروزه کیف پول‌های سخت افزاری گوناگونی در بازار وجود دارند که با توجه به اولویت‌های خود، می‌توانید بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید.

سوالات متداول

آیا امکان هک‌شدن کیف پول سخت افزاری وجود دارد؟

خیر، امکان هک شدن این نوع کیف پول از راه دور وجود ندارد.

محبوب ترین برندهای کیف پول سخت افزاری در بازار ایران کدام اند؟

برند های محبوب در بازار ایران در حوزه کیف پول سخت افزاری به ترتیب عبارتند: لجر، کول ولت و ترزور

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا