ارز دیجیتال - بررسی و معرفی همه ارزهای دیجیتال

قیمت پولکادات (DOT) | پیش بینی قیمت Polkadot

پولکادات (Polkadot) با نام اختصاری DOT، در واقع پروتکلی است که بلاک چین های مختلف را به هم وصل می کند. هدف پولکادات از بین بردن اینترنت انحصاری و اتصال برنامه های غیرمتمرکز یا همان Dapps، برای انجام کارهای مختلف است.

در حال حاضر رتبه پولکادات در بازار کریپتو، 14 است قیمت پولکادات امروز برابر با $6.66 است و تغییرات آن در 24 ساعت گذشته برابر با -2.88% می باشد. تغییرات مارکت کپ پولکادات در ۲۴ ساعت اخیر برابر با $9,539,164,706.88 می‌باشد. به طور دقیق تر:

تغییرات 1 ساعته -0.091%
تغییرات 1 روزه -3.039%
تغییرات 7 روزه -1.791%
تغییرات 30 روزه -30.984%
دامیننس پولکادات 0.412%
عرضه در گردش 1437953431.3682

بررسی تاریخچه پولکادات

در قسمت در مورد اینکه پولکادات چیست توضیح داده شد. از پولکادات به عنوان نسل بعدی بلاک چین یاد می شود. از ارز دیجیتال پولکادات به عنوان تسهیل کننده نسل بعدی وب یعنی Web3 یاد می شود. پولکادات با یکی کردن بلاک چین های مختلف، امنیت در نقل و انتقالات ارزها را بسیار افزایش می دهد. چراکه با یکی شدن این بلاک چین ها، نقاط ضعف آن ها کاهش و نقاط قوت آن ها افزایش پیدا می کند.

هدف ارز دیجیتال پولکادات

اتصال زنجیره های عمومی و خصوصی، اوراکل ها، برنامه های غیرمتمرکز (DApps) و ارائه خدمات برای انجام کار در کنار یکدیگر است.

بنیانگذار و تاریخ پیدایش

رابرت هابر مایر (Robert Habermeier)، گاوین وود (Gavin Wood) و پیتر چابان (Peter Czaban) 2016

ویژگی های مهم پولکادات

سرعت بالا در انتقال، ایجاد بلاک چین شخصی برای کاربران و افزایش مقیاس پذیری

بهترین کیف پول ها

Trust wallet, polka, cobo, guarda, math, lunie, parity signer, zondox, atoken

قیمت پولکادات در صرافکس

خرید پولکادات

با ایجاد حساب کاربری در صرافکس، می توانید در این پلتفرم نسب به خرید پولکادات و مشاهده قیمت این ارز اقدام کنید. پس از ثبت نام، می بایست این مراحل را انجام دهید:

  1. کامل کردن مراحل احراز هویت.
  2. شارژ کیف پول از طریق پرداخت ریالی.
  3. مراجعه به صفحه ارز پولکادات، بررسی قیمت پولکادات به صورت لحظه ای و ثبت سفارش.

به منظور فروش پولکادات در صرافی صرافکس، ابتدا باید با وارد نمودن آدرس کیف پول پولکادات، مقدار ارز مورد نظر را به کیف پول خود در صرافکس انتقال دهید تا بتوانید نسب به فروش آن اقدام نمایید. (راهنمای استفاده از صرافکس)

استفاده از صرافکس برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال مزایای زیادی دارد که در ادامه به تعدادی به آنها اشاره می کنیم:

  • برطرف کردن مشکل کنسل شدن سفارش به دلیل حجم سفارش پایین.
  • پشتیبانی 24 ساعته.
  • امنیت و تنوع ارزی بالا.

قیمت پولکادات (بررسی تاریخچه و آینده)

امروز 17 خرداد 1402، قیمت پولکادات برابر با 5.17 دلار معادل 267.463 هزار تومان می باشد. همانطور که در ابتدا به آن اشاره شد، این قیمت در 24 ساعت اخیر، 1.49 درصد رشد داشته است. علاوه بر آن، حجم معاملات ۲۴ ساعت اخیر پولکادات 182,005,359 دلار بوده و ارزش بازار یا Market cap پولکادات هم اکنون 7,184,591,508 دلار آمریکا است.

قیمت پولکادات (بررسی تاریخچه و آینده)

تاریخچه قیمت پولکادات

قیمت پولکادات در ابتدای عرضه در سال 2020 حدود 3 دلار بود. ارز دیجیتال پولکادات (POLKADOT) در آن زمان در هیچ صرافی وارد نشده بود. در آگوست همان سال و بعد از لیست شدن در صرافی های معتبر، قیمت پولکادات افزایش یافت و در 1 سپتامبر 2020، قیمت پولکادات به 6.86 رسید. بعد از مدتی قیمت DOT به کمترین میزان خود یعنی 3.53 دلار رسید. سال 2020 برای ارز دیجیتال پولکادات با نوسانات زیادی همراه بود و قیمت پولکادات بین 3.6 تا 6.1 دلار متغیر بود. در 28 دسامبر 2020 پولکادات (POLKADOT) توانست سطح مقاومت را بشکند و به قیمت 9.51 دلار برسد.

ارز پولکادات سال 2021 را با روند صعودی چشمگیری شروع کرد که بیشتر از 5 ماه طول نکشید. در طی این دوران صعودی، قیمت پولکادات به 49.78 دلار رسید. اما این روزها خوب ماندگار نبود و بعد از آن POLKADOT حدود 70 درصد از ارزش مالی را از دست داد و افت قیمت چشمگیری را تجربه کرد. در طی ماه های می تا ژوئن 2021 قیمت پولکادات شروع به بهبود کرد و در نهایت در نوامبر 2021، رکورد خود را در 55 دلار ثبت کرد. با این وجود ارز پولکادات بعد از آن یک روند نزولی را طی کرده است و 87 درصد نسبت به نقطه اوج خود فاصله گرفت.

پیش بینی قیمت و آینده پولکادات

نمی توان به طور دقیق قیمت ارزهای دیجیتال را در آینده پیش بینی نمود. اما برخی از منابع قیمت پولکادات را تا سال 2025 به صورت افزایش پیش بینی کرده اند و بر این باورند که قیمت ارز دیجیتال DOT ممکن است تا مرز 18 دلار برود.

مطلب پیشنهادی: آینده پولکادات به چه صورتی است؟

پولکادات بخریم یا نه؟

ابتدا باید به این نکته توجه نمود که ارز دیجیتال dot، دارای مارکت کپ میلیاردی است. با توجه به پیش بینی های انجام شده، قیمت پولکادات روند صعودی خواهد داشت. بنابراین، خرید پولکادات، می تواند یک فرصت سرمایه گذاری مناسبی در آینده باشد.

بهترین کیف پول های پولکادات

بهترین کیف پول ها برای پولکادات، عبارت است از:

  • کیف پول پولکا Polka: ویژگی بارز این کیف پول، نمودارهای جذاب آن است.
  • کیف پول کوبو Cobo: یکی از اولین کیف پول های ارز دیجیتال است که از پولکادات نیز پشتیبانی می کند.
  • کیف پول Zondax: یکی از کیف پول های سخت افزاری می باشد که می توان ان را با کیف پول ledger به صورت ترکیبی استفاده نمود.
  • کیف پول Atoken
  • کیف پول Parity Signer: این کیف پول آفلاین است. یعنی در انجام معاملات نیازی نیست به شبکه ای وصل شوید. همچنین قابل نصب بر روی اندروید و آی او اس می باشد.
  • کیف پول Lunie: مانند کیف پول پولکا است و به عنوان کیف پول دسکتاپ قابل استفاده است. همچنین نسخه بتا آن در حالت موبایل قابل دسترس است.

کاربرد ارز پولکادات چیست؟

کاربرد ارز پولکادات چیست؟

مهم ترین هدف این ارز؛ مقیاس پذیری، رفع انزوا و شاردینگ در بلاک چین خود است. به دلیل مقیاس پذیری بالا در پولکادات، می توان انتقال سریع داده ها را انجام داد. Polkadot باعث ایجاد ارتباط در بین بلاک چین های مختلف شده است. در پروژه پولکادات رفع مشکلات بدون هارد فورک است. همچنین دات در مقایسه با اتریوم دارای قابلیت ایجاد بلاک چین اختصاصی برای توسعه دهندگان است.

مهم ترین ویژگی های پولکادات

در حال حاضر رمزارز پولکادات با در اختیار داشتن بیش از 7 میلیارد دلار سرمایه، به عنوان پیشتازترین شبکه شناخته می شود. شما می توانید با سرمایه گذاری طولانی مدت در دات، سود سالیانه خود را به دست آورید. از مواردی که می تواند در قیمت دات تاثیر بگذار؛ قابلیت همکاری زنجیره های متقابل است. اگر قصد خرید پلکادات را دارید؛ باید بدانید که عواملی مانند قراردادهای هوشمند می تواند بر روی کارمزد آن تاثیر بگذارد. Dot به توسعه دهندگان برنامه کمک می کند تا از dApp های شبکه استفاده کنند.

شبکه پولکادات دارای زنجیره های خرد شده است که می تواند چندین تراکنش را به صورت موازی پیش ببرد (پاراچین). با استفاده از چارچوب Substrate می توان بلاک چین سفارشی را به آسانی توسعه داد.

همچنین شبکه پاراچین دارای انعطاف بالا و سازگار با برنامه های دیگر است که امکان اشتراک گذاری داده ها را در شرکت های متفاوت فراهم می کند. این شبکه از سیستم مدیریت محور برخوردار است که دارندگان توکن اجازه حق رای دارند.

جمع بندی

از اهداف اصلی پولکادات اتصال زنجیره های عمومی و خصوصی و برنامه های غیرمتمرکز (DApps) و ارائه خدمات برای انجام کار در کنار یکدیگر است.در صرافی صرافکس با داشتن کیف پولی ایمن، سرعت انتقال بالا، تنوع ارز و احراز هویت زیر 1 دقیقه، می توانید به راحتی این ارز را خریداری کنید.

سوالات متداول قیمت پولکادات

قیمت پولکادات را از کجا مشاهده کنم؟

برای اینکه بتوانید قیمت پولکادات را مشاهده کنید تنها کافی است تا به بخش ارزها در صرافکس بروید.

امنیت پولکادات چقدر است؟

شبکه پولکادات از مکانیزم pos برای افزایش امنیت خود استفاده می کند. این الگوریتم زنجیره ها قادر می سازد تا با یکدیگر تعامل ایمنی داشته باشند.

5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا