آموزش

آینده پولکادات – (پیش بینی قیمت Polkadot در آینده)

قبل از اینکه به بررسی آینده پولکادات بپردازیم باید اشاره کنیم که شبکه پولکادات (Polkadot) در سال 2016 توسط گاوین وود، از بنیانگذاران اتریوم تأسیس شد. این پروژه یکی از چندین رقبای نرم‌افزاری است که با هدف ایجاد انگیزه در شبکه‌ای جهانی از رایانه‌ها، جهت راه‌اندازی بلاک‌چین تاسیس شد تا کاربران بتوانند بلاک‌چین‌های خود را بر مبنای آن راه‌اندازی کنند. 

این پروژه توسط بنیاد Web3’s Parity Technologies توسعه یافته است. این بنیاد بر توسعه نوآوری‌هایی با رویکرد غیرمتمرکز فعالیت کرده و نوآوری سازمانی را ممکن می‌سازد. برخلاف پروژه‌های مشابه، مانند اتریوم و کازماس، پروتکل پولکادات شبکه‌ای کامل از بلاک‌چین‌های هدفمند را به هم متصل کرده و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از طریق آنچه پاراچین نامیده می‌شود با یکدیگر در تعامل باشند. 

پولکادات همچنین امکان انجام چندین تراکنش را به صورت همزمان فراهم کرده شود و به دلیل همکاری با سایر پروتکل‌های بلاک‌چین، برای ایجاد نوآوری‌های بیشتر آسان و باز است. این شبکه بلاک‌چین‌ها را قادر می‌سازد تا بدون نیاز به انشعاب زنجیره ارتقا پیدا کنند فرایندی که گاهی ماه‌ها طول می‌کشید و جامعه را از هم جدا می‌کرد. با توجه به این موارد چشم‌انداز آینده پولکادات خوب به نظر می‌رسد.

آینده پولکادات چگونه است؟

فناوری نوآورانه و راه حل محور پولکادات، این پروژه را برای عموم مردم و سرمایه‌گذاران بسیار محبوب و مطلوب کرده است. با توجه به اینکه اتریوم تقریباً پروژه اشتراک‌گذاری خود را به پایان رسانده، آیا این پروژه می‌تواند از آن پیشی بگیرد و آینده پولکادات درخشان‌ باشد؟

علیرغم پتانسیل چشمگیر پولکادات در قابلیت همکاری و جذب پروژه‌های زیاد، تنها تعداد محدودی از آن‌ها تاکنون به این شبکه راه پیدا کرده‌اند اما پولکادات نسبت به آینده خوش‌بین است، زیرا کارایی و مقیاس‌پذیری چشمگیر آن می‌تواند پروژه‌های بزرگتری را جذب کند.

اخیرا مطالعه‌ای توسط موسسه رتبه‌بندی کریپتو کربن نشان داده که پولکادات تأثیر چشمگیری در فعالیت‌های زیست‌محیطی داشته و مصرف برق پایین و انتشار کربن را در بین شش بلاک‌چین پیشرو اثبات سهام دارد. با توجه به نگرانی‌های زیاد در مورد استفاده ارزهای دیجیتال از انرژی، این بهره‌وری انرژی پولکادات می‌تواند باعث جلب توجه کاربران شود و به آینده پولکادات کمک کند تا خود را به عنوان یک پیشرو در این زمینه تثبیت کند.

با وجود این موارد، سال گذشته اعتماد سرمایه‌گذاران به امنیت اکوسیستم پولکادات دچار تزلزل شد. Slowmist که یک شرکت امنیتی بلاک‌چین است، گزارش داد که بیش از 52 میلیون دلار ارز دیجیتال از شبکه پولکادات در سه ماهه سوم سال 2022 به سرقت رفته است. این حادثه زنگ خطر را برای بسیاری از سرمایه‌گذاران به صدا درآورد و نیاز به بهبود اقدامات امنیتی در اکوسیستم را برجسته کرد.

در حال حاضر تیم پولکادات برای رفع این نگرانی‌های امنیتی و بهبود آینده پولکادات مشغول فعالیت است اما سرقت چنین مقادیر قابل توجهی از ارزهای دیجیتال به ما یادآوری می‌کند که هیچ سیستمی بی‌خطر نیست. بنابراین کاربران باید هوشیار باشند و ریسک مرتبط با هر نوع سرمایه‌گذاری را با دقت در نظر بگیرند. یکی از این موارد تنوع بخشیدن به سبد سهام است به ویژه توسط پروژه‌هایی که در مرحله پیش فروش هستند.

پیش بینی قیمت پولکادات در آینده

قیمت پولکادات در سال 2025

سرمایه‌گذاران خبره ارزهای رمزنگاری شده همیشه برای درآمد بالقوه بلندمدت برنامه‌ریزی می‌کنند نه کوتاه مدت. اغراق آمیز نیست که در آینده پولکادات قصد دارد تمام موانع را بشکند و در طی زمان مقاومت کند و تا نیمه دوم سال 2025 به اوج 20 دلار برسد. 

از آنجایی که اکثر ارزهای فیات قادر به حفظ ارزش خود پس از پاندمی کرونا نبودند این امر ممکن است به عنوان فرصتی برای سرمایه‌گذاری در آینده پولکادات باشد و کاربران را ترغیب به خرید این رمز ارز کند.

برخی بررسی‌ها نشان می‌دهند که در طول سه سال آینده و تا سال 2025، شبکه Polkadot می‌تواند به عنوان یک رقیب سرسخت برای سایر رمز ارزها ظاهر شود. برخی از قراردادهای دائمی توسط صرافی‌ها ممکن است منجر به رشد DOT به سمت بالاترین رکوردها شود. 

جامعه این شبکه ممکن است همکاری‌ها را به شبکه‌های بلاک‌چین برجسته‌ دیگر گسترش دهد و با خرید و فروش این توکن، معاملات ممکن است به قیمت متوسط 18.245 دلار برسد.

طبق دیگر پیش‌بینی‌ها و با توجه به ارتقاء بیشتر و عرضه پاراچین بالاتر، پیش‌بینی قیمت آینده پولکادات در سال 2025 ممکن است به 15.029 دلار برسد. با این حال، اگر این شبکه مانند گذشته قربانی فرایند هک شدن شود، ممکن است قیمت به 11.8125 دلار کاهش یابد.

 

سال حداقل قیمت میانگین قیمت حداکثر قیمت
2025 16.89 18.02 19.71

تاریخچه قیمت پولکادات

اگرچه عملکرد گذشته شاخصی برای نتایج آینده پولکادات نیست اما بررسی قیمت پولکادات در گذشته، چشم‌اندازی از آینده پولکادات به ما خواهد داد. زمانیکه این پروژه در تابستان 2020 وارد بازار کریپتو شد، حدود 2.75 دلار ارزش داشت. در 20 آگوست همان سال، قیمت آن به 2.79 دلار رسید و در ادامه به 2.69 دلار کاهش یافت. 

در ادامه سال مقداری رشد کرد و در 21 آگوست 2020 از 3 دلار، سپس در 22 آگوست 4 دلار، در 25 آگوست 5 دلار و در 26 آگوست به 6 دلار رسید، به این معنی که ارزش آن در عرض پنج روز تقریبا دو برابر شد. در ادامه سال بین 4 تا 6 دلار در نوسان بود اما در چند روز آخر سال 2020 مجدد افزایش یافت و در 31 دسامبر 2020 با قیمت 9.29 دلار بسته شد.

پولکادات نیز یکی از ارزهای دیجیتالی بود که در روند درخشش رمز ارزها در اوایل سال 2021 قرار گرفت. در 3 ژانویه برای مدت کوتاهی از 10 دلار عبور کرد و در 13 ژانویه در 10.96 دلار بسته شد. نقطه عطف مهم دیگر در 3 فوریه 2021 رخ داد و این توکن برای اولین بار به 20 دلار رسید و در 13 فوریه در معاملات روزانه قیمت 30 دلار را ثبت کرد. در بقیه آن ماه و در طول ماه بعد اغلب بالای 30 دلار معامله شد و در 2 آوریل 2021 در قیمت 41.16 دلار بسته شد.

این رمز ارز در طی سقوط بزرگ کریپتو در 19 می 2021 تقریباً 55 درصد ریزش کرد و از 41.34 دلار به 18.64 دلار سقوط کرد و در 21 جولای 2021 به پایین‌ترین حد روزانه 10.69 دلار رسید. خوشبختانه طی بازیابی کریپتو در 31 آگوست 2021 به 30 دلار رسید و در 31 اکتبر 2021 حدود 41.78 دلار معامله شد. تا 4 نوامبر 2021، این توکن به بالاترین قیمت خود یعنی 55 دلار رسیده بود. با این حال، دسامبر 2021 ماه سختی برای ارزهای رمزپایه بود و بیت کوین 19 درصد سقوط کرد. DOT نیز از این قاعده مستثنی نبود و طی کاهشی با 26.72 دلار معامله می‌شد.

اخبار بد دیگری برای سرمایه‌گذاران DOT وجود داشت و توکن در یک روند نزولی قرار گرفت و نگرانی‌های جهانی در مورد حمله روسیه به اوکراین تشدید شد و آینده پولکادات تحت تاثیر این اخبار قرار گرفت و به قیمت 18.88 دلار رسید. در ادامه طی اعلام این خبر که چین تراکنش‌های رمزنگاری را غیرقانونی می‌کند، در 11 آوریل 2022، DOT به 17.04 دلار سقوط کرد.

رمز ارز DOT در طی آشفتگی بازار ناشی از depegging UST و فروپاشی LUNA گرفتار شد و در 12 می 2022 به 7.32 دلار سقوط کرد. در ماه ژوئن، همراه با اکثر رمز ارزها، با تایید بازار نزولی پس از لغو برداشت‌ها در پلتفرم وام سلسیوس، با مشکل مواجه شد و در 13 ژوئن 2022، به پایین ترین سطح 6.43 دلار سقوط کرد. 

با افزایش قیمت پولکادات به 7.44 دلار در 8 جولای، اما روند نزولی بود. در ادامه در هفته اول ماه و در 2 آگوست به 7.70 دلار رسید و با انتشار خبر لیست شدن در صرافی ارز دیجیتال ژاپنی Bitbank، ارزش آن به حدود 8.95 دلار رسید. در حال حاضر همگام با روند نزولی در بازار گسترده‌تر کریپتو DOT در قیمت 5.66 دلار معامله می‌شود.

قیمت پولکادات 2025

جمع بندی و سوالات متداول

با در نظر گرفتن مزایای کلی پروژه پولکادات برای کارآفرینان، توسعه‌دهندگان، کاربران و سرمایه‌گذاران، به نظر می رسد روند تکامل و آینده پولکادات قابل توجه باشد. رمز ارز DOT به عنوان نشانه حاکمیتی پروتکل و برای ایمن‌سازی شبکه یا پیوند زنجیره‌های جدید، نشان می‌دهد که هدف پروژه ایجاد انگیزه استفاده از طریق اعطای پاداش به شرکت‌کنندگان است. 

شبکه پایدار و قابل اعتماد این پلت‌فرم به همراه پایبندی به نقشه راه آن، به سناریوی امیدوارکننده برای آینده پولکادات کمک می‌کند. از دیدگاه فناوری و ارزش اقتصادی، پولکادات یکی از مبتکرانه‌ترین نوآوری‌های صنعت بلاک‌چین است و گذر زمان برای برآورد قابلیت‌های واقعی شبکه و آینده پولکادات بسیار مهم خواهد بود.

آیا پولکادات سرمایه‌گذاری خوبی است؟

با توجه به توصیه‌های سرمایه‌گذاری بر اساس پیش بینی قیمت و آینده پولکادات، خرید این توکن می‌تواند یک گزینه سودآور باشد.

قیمت آینده پولکادات تا پایان سال 2025 چقدر ممکن است افزایش یابد؟

با توجه به پیش‌بینی‌ها اگر خریداران بر بازار غلبه کنند، قیمت DOT تا پایان سال 2025 ممکن است به 19 دلار برسد

5/5 - (2 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا