ارز دیجیتال - بررسی و معرفی همه ارزهای دیجیتال

آشنایی با 3 تا از بهترین ارز دیجیتال ایرانی و مزایای آنها

رمز ارز نوعی از دارایی دیجیتال است که در بستر امنی به نام بلاک چین قابل معامله هستند. در سالیان اخیر ارزهای دیجیتال رشدهای بسیار زیادی را تجربه کرده‌اند. به همین خاطر کشورهای بسیار زیادی اقدام به ایجاد رمز ارز خود بر بستر بلاک چین کرده‌اند. ایران نیز یکی از کشورهایی است که در این زمینه فعالیت می‌کند. معرفی بهترین ارز دیجیتال ایرانی موضوعی است که در این مقاله به معرفی آن می‌پردازیم.

مزایای ارز دیجیتال چیست؟

  • هیچ کشور و ارگان دولتی روی این حوزه نظارت ندارند و به همین خاطر دولت ها نمی‌توانند در این جریان دخالت داشته باشند.
  • تمامی تراکنش ها در بستری بسیار امن پردازش می‌شوند. به همین خاطر نیازی نیست که شما درباره امنیت تراکنش های خود نگرانی خاصی داشته باشید.
  • هویت همه افراد در این شبکه مخفی است. به همین خاطر هیچکس نمی‌تواند متوجه شود که چه شخصی چه میزان سرمایه در این حوزه دارد.
  • سرعت پردازش تراکنش ها بسیار بالاست و در مدت زمان کمی شما می‌توانید خرید خود را انجام دهید.
  • با استفاده از این شبکه شما می‌توانید ارز را به صورت بین المللی با دور زدن قوانین دولتی و بانکی برای هر شخصی ارسال کنید.

ارز دیجیتال ایرانی

ایران نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر فعالیت خود را در حوزه رمزارز آغاز کرده است و تا به امروز چندین ارز توسط نهادهای دولتی و اشخاص دیگر ایجاد و روی بستر بلاکچین پیاده سازی شده است. با وجود ارزهای بزرگی مانند رمز ارز بیت کوین، اتریوم، دوج کوین، ارز دیجیتال شیبا و غیره که سر و صدای بسیار زیادی را به راه انداخته‌اند، شاید شما درباره ارز دیجیتال ایرانی اطلاعات چندانی نداشته باشید.

در این قسمت از مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین ارزهای دیجیتال ایرانی آشنا کنیم و درباره مزایا و پشتوانه آنها به شما توضیح دهیم. مهمترین ارز دیجیتال ایرانی عبارتند از:

ارز دیجیتال پیمان

ارز دیجیتال پیمان

ارز دیجیتال ایرانی پیمان یک رمزارز است که توسط شرکت ققنوس راه اندازی شده است. چهار بانک مطرح و معتبر کشور (بانک ملی، بانک ملت، بانک پاسارگاد و بانک پارسیان) از این رمزارز حمایت کرده‌اند. از آنجایی که این ارز دیجیتال ایرانی به ارزش یک سوت طلای 24 عیار ارزش گذاری شده است، می‌توان آن را در دسته استیبل کوین های بازار قرار داد. پیش بینی می‌شود که در آینده ای نزدیک سازمان بورس و فرابورس ایران نیز از این رمزارز حمایت کنند.

طبق قوانینی که از سوی بانک مرکزی در خصوص ارزهای دیجیتال تنظیم شده است، بانک هایی می‌توانند در حوزه رمزارز فعالیت کنند که امکان ارائه توکن با پشتوانه طلا را داشته باشند. بر اساس این قانون، بانک ها باید به اندازه ارزی که به مردم می‌دهند، طلا ذخیره کنند. همچنین بانک مرکزی اعلام کرده است که ارز دیجیتال ایرانی نباید قابلیت ماین شدن داشته باشد. به همین خاطر شما نمی‌توانید ارز دیجیتال پیمان را mine کنید.

نحوه قیمت گذاری ارز پیمان

این ارز دیجیتال ایرانی بر اساس قیمت طلا در تهران و بر اساس تعدیل هایی که روی آن انجام می‌شود به عیار 24 قیمت گذاری می‌شود. بر اساس فرمولی که برای قیمت گذاری ارز دیجیتال پیمان در نظر گرفته شده است، میزان 10 درصد کارمزد برای آن در نظر گرفته شده است. این نکته را نیز باید بدانید که در حال حاضر برای خرید و فروش ارز دیجیتال ایرانی پیمان، واحد ریال در صرافی ها در نظر گرفته شده است.

شما می‌توانید برای ذخیره ارز دیجیتال ایرانی پیمان، از کیف پول ققنوس استفاده کنید. این کیف پول در حال حاضر در نسخه های اندروید، آی او اس، ویندوز، لینوکس و مک در دسترس است. شما می‌توانید با توجه به نوع سیستم عامل خود از آن استفاده کنید. ارز دیجیتال پیمان از طریق همین کیف پول نیز قابل انتقال است و شما می‌توانید آن را برای افراد دیگر واریز کنید.

ارز دیجیتال IRRDC

ارز دیجیتال ملی IRRDC

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال ایرانی، ارز IRRDC می‌باشد. این ارز دیجیتال ایرانی روی شبکه بلاکچین قرار دارد که مبتنی بر صرافی غیر متمرکز می‌باشد. تنها راه خرید این ارز دیجیتال استفاده از ریال است. شما نمی‌توانید با استفاده از هیچ ارز دیگری آن را خریداری کنید. جالب است بدانید که شما می‌توانید از طریق تالار غیر متمرکز کریپتواکس و ایجاد حساب کاربری در آن وارد بازار بین المللی شوید و ارز دیجیتال ایرانی IRRDC را با هر ارز دیگری مبادله کنید.

ارز دیجیتال آریا

اولین ارز دیجیتال ایرانی که شباهت بسیار زیادی نیز به بیت کوین دارد، ارز دیجیتال آریا است. بر خلاف ارز پیمان که قابلیت استخراج نداشت، شما می‌توانید این کوین را استخراج کنید. نکته جالب درباره وایت پیپر این ارز این است که هشتاد درصد از وایت پیپر آن کپی شده از وایت پیپر بیت کوین می‌باشد. ارز دیجیتال آریا دارای 120 میلیون توکن است که این توکن ها در طول 16 سال قابل استخراج هستند.

اولین دفتر این رمزارز در شهر استانبول افتتاح شده است و برای نقل و انتقال آن کارمزدی معادل 0.001 آریا در نظر گرفته شده است.

سخن پایانی

در این مقاله ما سعی کردیم که بهترین و معتبرترین ارز دیجیتال ایرانی را به شما معرفی کنیم. همچنین درباره پشتوانه آن به شما اطلاعات لازم را دادیم. توصیه می‌شود برای خرید ارزهای دیجیتال از صرافی های معتبر استفاده کنید تا سرمایه شما با خطر خاصی مواجه نشود. صرافکس یکی از بهترین و امن ترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران است که شما می‌توانید ده ها ارز با پتانسیل بالا را در آن خرید و فروش کنید.

سوالات متداول

آیا خرید ارز دیجیتال ایرانی منطقی است؟

بسته به نوع استفاده ای که شما قرار است از این ارزها داشته باشید، ارز دیجیتال ایرانی می‌تواند برای برخی از افراد انتخاب مناسبی باشد.

آیا امکان استخراج ارز دیجیتال پیمان وجود دارد؟

خیر، این ارز دیجیتال غیر قابل استخراج است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا