ارز دیجیتال - بررسی و معرفی همه ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال سولوجنیک (SOLO)

سرمایه‌گذارانی که به دنبال تجارت در بازار سنتی و دنیای کریپتو با هم هستند اکنون یک گزینه مناسب دارند: سولوجنیک. ارز دیجیتال سولوجنیک یک پروتکل مشتقات مبتنی بر شبکه ریپل است که اوراق بهادار، سهام، ETF ها، کالاها و سایر دارایی های غیر بلاک چین را توکن می کند و با انجام این کار، شکاف بین بازارهای سنتی و کریپتو را پر کرده و کریپتو را در دسترس تر می کند.

پس از بازارهای نقدی، مشتقات دومین بازار معاملاتی محبوب هستند. با توجه به اینکه ارزهای دیجیتال و فناوری زیربنایی آنها در تسهیل بازارهای مشتقات غیرمتمرکز بسیار خوب عمل می کنند، نگاهی به پروژه نسبتا جدید سولوجنیک خواهیم داشت که هدف آن موثرتر کردن محصولات مشتقات مبتنی بر بلاک چین است. در ادامه با صرافکس همراه ما باشید تا با این پروژه بیشتر آشنا شویم.

سولوجنیک چیست؟

سولوجنیک چیست؟

سولوجنیک صنعت تجارت دارایی را با ترکیب اوراق بهادار توکن شده، دارایی های رمزنگاری و NFT متحول میکند. Sologenic.com و sologenic.org دو تیم مجزا در این پروژه هستند.

تمرکز تیم Sologenic.org با نام مستعار SOLO Core صرفاً بر گسترش این شبکه به عنوان یک اکوسیستم غیرمتمرکز است در حالی که تیم sologenic.com در حال کار بر روی راه‌اندازی یک مورد مهم از اکوسیستم سولوجنیک است: Securities Tokenization.

تیم SOLO Core یک جامعه مستقل از توسعه دهندگان مشتاق برای موفقیت اکوسیستم سولوجنیک است. این گروه شامل توسعه دهندگانی است که به طور فعال روی پروژه های متن باز مختلف کار می کنند و از ریپل و نیز SOLO استفاده می کنند.

Sologenic.com یا (Manticore Securities AS) یک شرکت سهامی عام است که در اتحادیه اروپا با هدف کسب مجوز شرکت سرمایه گذاری MiFID ll برای توکن کردن اوراق بهادار مانند سهام و ETF در دفتر کل ریپل با استفاده از اکوسیستم سولوجنیک ثبت شده است. در حال حاضر، Manticore Securities AS در حال اخذ مجوز است و یک محیط آزمایشی ایجاد کرده است که توکن سازی اوراق بهادار را در ریپل شبیه سازی می کند.

ارز دیجیتال سولوجنیک، توکنی است که توسط اکوسیستم سولوژنیک برای تامین نقدینگی در بازار استفاده می شود و بر روی دفتر کل ریپل ساخته شده است و تقریباً بلافاصله معامله می شود. توکن SOLO به طور پویا فاصله بین امور مالی سنتی و بازار ارزهای دیجیتال را پر می کند، زیرا به دلیل توانایی آن در جفت شدن مستقیم با ارزهای فیات می توان از آن برای تسویه کارگزاری های شخص ثالث استفاده کرد.

سولوجنیک دارای یک اکوسیستم غنی است که شامل سه محصول و خدمات اصلی است. این تیم از قبل برنامه‌هایی برای عرضه محصولات جدید در آینده نزدیک دارد، در ادامه راه حل غیرمتمرکز صرافی، کیف پول و کارگزاری توکن‌سازی پروژه را بررسی خواهیم کرد.

نام پروژه Sologenic
نماد SOLO
آدرس قرارداد 0xc2c28b58db223da89b567a0a98197fc17c115148
حداکثر عرضه 400,000,000

نحوه کارکرد سولوجنیک

نحوه کارکرد سولوجنیک

سولوجنیک یک اکوسیستم پیچیده مبتنی بر XRP Ledger است که برای تسهیل توکن‌سازی بر اساس تقاضای کم هزینه و ایمن دارایی‌های غیر بلاک چین طراحی شده است. هدف این اکوسیستم این است که شکاف بین ارزهای دیجیتال و سایر طبقات دارایی مانند ETF و سهام را پر کند.

همچنین، اکوسیستم بر حذف تمام محدودیت‌های پیش روی افراد و سرمایه‌گذاران نهادی ارزهای دیجیتال تمرکز دارد. برای رسیدن به این هدف سولوجنیک به سرمایه گذاران امکان داد و ستد در کلاس‌های دارایی‌های کریپتو و غیرکریپتو را با استفاده از یک ارز دیجیتال واحد که ارز دیجیتال سولوجنیک (SOLO) است، می‌دهد.

سولوجنیک استیبل کوین هایی با پشتوانه 1:1 با دارایی های دنیای واقعی تولید می کند. هر استیبل کوین نشان دهنده مالکیت دارایی های دنیای واقعی است. پس از توکن سازی، دارایی صادر شده در بلاک چین با پسوند Ƨ مشخص می شود، برای مثال، دارایی توکن شده TSLA به عنوان TSLAƨ نشان داده می شود.

100 درصد کارمزد تراکنش های انجام شده در سولوجنیک با ارسال به آدرس صادر کننده (Blackhole) سوزانده می شود. این بدان معنی است که این اکوسیستم یک مکانیسم کاهش تورم را برای کاهش کل عرضه ارز دیجیتال سولوجنیک اعمال می کند.

ویژگی های سولوجنیک

این پروژه ویژگی های منحصر به فردی دارد که به آنها اشاره می کنیم:

  • استیکینگ

دارندگان توکن SOLO می توانند با استیک ارز دیجیتال سولوجنیک سالانه تا 20 درصد پاداش دریافت کنند. چندین برنامه مبتنی بر زمان، با مدل های مشارکت هفتگی یا ماهانه وجود دارد. برخی از این برنامه‌ها با شرایط برداشت انعطاف‌پذیر ارائه می‌شوند، در حالی که برخی دیگر با یک مدل سپرده مبتنی بر زمان ثابت ارائه می‌شوند.

یک مکانیسم پرداخت پاداش روزانه برای برنامه‌های انعطاف‌پذیر و یک پرداخت مبتنی بر زمان برای برنامه‌های پاداش با مدت ثابت وجود دارد.

  • گسترش اکوسیستم سولوژنیک

تیم اصلی ارز سولو، فعالانه به دنبال گسترش موارد استفاده از ارز دیجیتال سولوجنیک و همچنین افزایش تعامل با جامعه است. این تیم در حال ارائه برخی از بهترین ابزارهایی است که با XRP Ledger کار می کنند، مانند کیف پول SOLO، صرافی غیرمتمرکز سولوجنیک و بازار آینده NFT.

  • مکانیسم رای گیری جامعه

تیم این پروژه مکانیزم رای گیری را با استفاده از ارز دیجیتال سولوجنیک پیشنهاد می کند. این امر نه تنها ارزش بیشتری را برای توکن سولو به ارمغان می آورد، بلکه ارزش بیشتری برای پروژه های ریپل و جامعه دارد.

  • ارز دیجیتال سولوجنیک برای ضرب کردن، فهرست کردن و ارائه NFTها در بازار آتی Sologenic NFT

تیم SOLO Core اعلام کرده است که قصد دارد یک پلتفرم بازار NFT را راه اندازی کند. کاربران می توانند با خرج کردن توکن های سولو، NFT های خود را در بازار آتی Sologenic NFT فهرست کنند. ارائه NFT همچنین با استفاده از ارز دیجیتال سولوجنیک به عنوان پرداخت با استفاده از سیستم مناقصه امکان پذیر خواهد بود.

ویژگی های سولوجنیک

صرافی غیرمتمرکز سولوجنیک

دارایی های توکن شده سولوجنیک به صورت رایگان در صرافی غیرمتمرکز بومی پروتکل در دسترس است. در آنجا، کاربران می توانند توکن های SOLO، سهام، ETF و کالاها را معامله و نگهداری کنند. این DEX دارای یک پلتفرم آنلاین است اما می توان از طریق کیف پول های بلاک چین اندروید و iOS پروژه نیز به آن دسترسی داشت.

این صرافی غیرمتمرکز بر اساس دفتر کل ریپل ساخته شده است و به شش زبان مختلف ارائه می شود. اگرچه این پلتفرم از این DEX به سبک کتاب سفارش استفاده می‌کند، اما کاربران همچنان مالکیت کامل دارایی‌های خود را با کمک سرپرستی خود حفظ می‌کنند، به این معنی که صرافی از طریق یک کیف پول موجود که کاملاً توسط کاربر نگهداری و کنترل می‌شود به وجوه خود دسترسی پیدا می‌کند.

علاوه بر این، صرافی غیرمتمرکز قادر به انجام معاملات، تکمیل تسویه حساب و تبادل تقریباً فوری وجوه است. اما نکته جالب تر برای معامله گران این واقعیت است که هزینه ها به 0.000005 دلار می رسد. این صرافی تا 1500 معامله در ثانیه را پردازش می کند که تقریباً مشابه همان تجربه ای است که هنگام معامله در صرافی های متمرکز مشاهده می شود.

البته فعالیت و امکانات معامله گران به مبادله توکن محدود نمی شوند. آنها این فرصت را دارند که از ویژگی های معاملاتی پیشرفته مانند سفارشات بازار، سفارشات محدود، دستور توقف ضرر و موارد دیگر استفاده کنند. سرمایه گذاران کریپتو می توانند با اتصال کیف پول خود به صرافی غیر متمرکز سولوجنیک دسترسی پیدا کنند. این DEX تا امروز از کیف پول های بلاک چین زیر پشتیبانی می کند:

این صرافی یکی از محبوب ترین دروازه های DEX به XRP Ledger است. در زمان نوشتن این مطلب، دکس سولوجنیک بیش از 2,000,000 بازدید در هفته و به طور متوسط ​​150,000 تراکنش به صورت هفتگی دارد.

کیف پول SOLO

کیف پول SOLO کیف پول بلاک چین بومی این شبکه است و برای ذخیره ارزهای دیجیتال و دارایی های توکن شده استفاده می شود. کاربران می توانند کیف پول های متعددی را از طریق برنامه اضافه، مدیریت و فعال کنند و بازارهای زنده، تراکنش ها و واریز یا برداشت دارایی ها را دنبال کنند. این کیف پول، میزبان کیف پول های دیگر و صرافی غیرمتمرکز شبکه است و در سیستم عامل های iOS و Android بدون تفاوت قابل توجهی موجود و در دسترس است.

سولونکس (SOLONEX)

سولونکس یک راه حل کارگزاری توکن سازی است که منحصراً برای موسسات مالی و سایر سرمایه گذاران در سطح نهادی از جمله بانک ها، شرکت های سرمایه گذاری، کارگزاری ها و صرافی ها طراحی شده است.

این پروتکل قادر است چندین دارایی غیر بلاک چین، معاملات کسری، معاملات 24 ساعته، راه اندازی دورهای تامین مالی، مدیریت نقدینگی و مدیریت خدمات نگهبانی را توکن کند. در مجموع، این پروتکل یک مجموعه معاملاتی است که برای کمک به سرمایه گذاران برای دسترسی به بازارهای غیرمتمرکز با همان توانایی های فنی، اثربخشی و امنیت ارائه شده در TradFi طراحی شده است.

درست مانند سایر محصولات و خدمات شبکه، SOLONEX نیز بر اساس XRP Ledger ساخته شده است. به خاطر داشته باشید که سرمایه‌گذاران خرده‌فروش نمی‌توانند به محصول مورد نظر دسترسی داشته باشند و همه شرکت‌کنندگان علاقه‌مند باید ابتدا یک دمو با تیم برنامه‌ریزی داشته باشند.

جمع بندی

سولوجنیک یک پروتکل مشتقات است که پتانسیل بالایی دارد. با استفاده از مقیاس‌پذیری ریپل، مکانیسم توافق، ارتباطات تجاری و سایر ویژگی‌های ارزشمند، این پروژه موفق به ایجاد یک اکوسیستم کامل با قابلیت‌های زیادی برای ارائه به سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی و نهادی شده است.

اما مانند هر پروژه دیگری، مشکل فعلی این شبکه عدم پذیرش است. هر ارز دیجیتالی که بر ارائه ابزار مفید متمرکز است باید دارای جمعیت پایه قابل توجهی باشد تا پلتفرم آن ارزش توجه داشته باشد، به خصوص زمانی که نقدینگی و حجم در حال نوسان بسیار هستند.

بنابراین برای اینکه سولوجنیک با پلتفرم‌های مشتقات غالب مانند سینتتیکس رقابت کند، باید ویژگی‌هایی عالی برای جذب سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال از شبکه‌های همسایه ارائه دهد. باید دید آیا با گذشت زمان این پروتکل موفق به رسیدن به اهداف خود خواهد شد؟

ارزهای پیشنهادی صرافکس:

سوالات متداول

از ویژگی‌های اصلی ارز دیجیتال سولوجنیک کدام‌اند؟

این ویژگی‌ها عبارتند از، گسترش اکوسیستم، مکانیسم رای گیری، مدیریت ان اف تی‌ها و قابلیت استیک کردن را می‌توان نام برد.

سولونکس چیست؟

پلتفرمی برای توکن سازی است که برای موسسات مالی و دیگر سرمایه گذاران طراحی شده است.

5/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا