آموزش

NFT چیست و چطور می‌توان ان اف تی رایگان ساخت؟

کلمه NFT (ان اف تی) یکی از کلماتی است که در چند وقت گذشته سر و صدای بسیار زیادی را در دنیا ایجاد کرده است. افراد بسیار زیادی از طریق فروش ان اف تی توانستند به درآمدهای میلیون دلاری برسند. عده زیادی در سراسر دنیا از قیمت های میلیون دلاری ان اف تی تحت عنوان کلاهبرداری به صورت دیجیتال یاد می‌کنند. در حالیکه بسیاری از افراد دیگر آن را یک راه جدید برای ورود به دنیایی دیگر می‌دانند.

اگر علاقه دارید تا درباره NFT و نحوه ساخت آن و همچنین فروش آن اطلاعات کافی را بدست آورید، ما در این مقاله تمام آن چیزی را که شما باید بدانید به شما می‌گوییم.

NFT چیست؟

NFT در حقیقت به دارایی دیجیتالی می‌گویند که می‌توان آن را مانند آثار هنری جمع آوری کرد. قیمت هر یک از این دارایی ها به وسیله یکی از ارزهای دیجیتال تعیین می‌شود که این قیمت در طول زمان ثابت می‌ماند. به زبان ساده تر، همانطور که یک فرش دستباف ارزش بسیار بالایی دارد و این ارزش در طول زمان حفظ می‌شود، NFT نیز دارای ارزشی است که در طول زمان حفظ خواهد شد.

NFT یا ان اف تی

معنای لغوی ان اف تی، توکن می‌باشد اما از نظر ساختاری با توکن هایی که در صرافی های مختلف معامله می‌شوند، متفاوت است. ان اف تی توکن های غیر مثلی است که غیر قابل معاوضه می‌باشند. با توجه به حمایت های بسیار زیادی که از این حوزه شده و همچنین با توجه به طرفداران بسیار زیاد آن در سراسر جهان، می‌توان NFT را به دید یک سرمایه گذاری بسیار عالی دید.

برخی از هنرمندان و خوانندگان هستند که آثار خود را به صورت توکن غیر مثلی در بین هواداران خود به فروش می‌رسانند. افرادی که این توکن ها را خریداری کنند، می‌توانند وارد کانال انحصاری آن هنرمند شوند و با او به گفتگو بپردازند. افراد بسیار زیادی هستند که از این موضوع استقبال می‌کنند.

واژه غیر قابل معاوضه به چه معنایی است؟

در قسمت بالا به شما گفتیم که ان اف تی به توکن های غیر قابل معاوضه می‌گویند. حال شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که غیر قابل معاوضه بودن NFT به چه معناست؟ در پاسخ باید به شما بگوییم که هیچ دو ان اف تی وجود ندارند که با یکدیگر برابر باشند، به همین خاطر نمی‌توان ان اف تی ها را مانند اسکناس با یکدیگر معامله کرد.

NFT ها مانند شماره تلفن همراه، کد ملی، شماره شناسنامه، سنگ های قیمتی و غیره منحصر بفرد هستند. به همین خاطر نمی‌توان دو توکن غیر مثلی را یکی دانست.

ان اف تی به چه صورتی کار می کند؟

ان اف تی به چه صورتی کار می کند؟

NFT ها در شبکه بلاک چین ثبت می‌شوند و در یک دفتر عمومی توزیع می‌شود. البته باید این نکته را بدانید که اکثر این توکن های غیر مثلی، بر روی شبکه اتریوم ثبت می‌شوند. شما می‌توانید تمام گیف ها، آثار هنری، موسیقی، فیلم ها و رویدادهای مهم ورزشی، کاورهای بازی های کامپیوتری و هر چیز دیگری را به توکن غیر مثلی تبدیل کنید و از طریق فروش آن به درآمد دلاری برسید. در واقع به زبان ساده NFT همان کالاهای لوکسی است که در دنیا وجود دارد با این تفاوت که ان اف تی در بستر دیجیتالی می‌باشد.

ویژگی های NFT

  • توکن های ان اف تی در بازارهای خاصی معامله می‌شوند و شما می‌توانید آنها را در این بازارها خرید و فروش کنید. هرچه توکن شما خاص تر باشد، ارزش آن در بازار بیشتر خواهد بود.
  • از آنجایی که توکن های ان اف تی بر بستر بلاک چین هستند، شما می‌توانید از اصالت توکن مورد نظر خود مطمئن باشید که چرا ایجاد توکن جعلی در این بستر غیر ممکن است.
  • بر خلاف ارزهای دیجیتال که قابل تعویض به واحدهای کوچکتر هستند و شما می‌توانید کمتر از یک واحد را خریداری کنید، NFT به واحدهای کوچکتر تقسیم نمی‌شود. این یعنی شما یا باید یک ان اف تی را خریداری کنید و یا باید قید آن را بزنید.
  • هنگامی که شما یک اثر هنری را تبدیل به یک توکن غیر مثلی می‌کنید، می‌توانید برای آن محدودیت تعداد تعیین کنید. هرچه توکن شما کمیاب تر باشد مطمئنا ارزش بیشتری در بازار خواهد داشت.
  • در انتها نیز باید به شما بگوییم که هر ان اف تی یکتاست و مشابه آن در هیچ بستری وجود ندارد.

نحوه ساخت NFT

نحوه ساخت NFT

شما برای ساخت NFT می‌توانید از پلتفرم های متفاوتی مانند Rarible، opne C، zoora و غیره استفاده کنید. هرکدام از این پلتفرم ها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. نکته ای که در خصوص ساخت ان اف تی باید بدانید این است که، شما برای ساخت توکن غیر مثلی می‌توانید از شبکه های مختلفی مانند اتریوم، ارز دیجیتال ماتیک ، تزوس و غیره استفاده کنید.

هر کدام از این شبکه ها کارمزد خاص خود را دارند که در این بین کارمزد اتریوم از تمام شبکه ها بالاتر است. نکته جالبی که باید درباره پلتفرم rarible بدانید این است که، شما می‌توانید در این پلتفرم روی بستر اتریوم NFT های خود را به صورت رایگان بسازید و زمانی که ان اف تی شما به فروش رسید کارمزد آن را پرداخت کنید.

برای این کار کافیست در هنگام ساخت توکن خود، گزینه free mint را فعال کنید. نحوه کار به این صورت است که rarible ان اف تی شما را می‌سازد ولی روی بلاکچین ثبت نمی‌کند و زمانی که فروش انجام شد، ثبت آن روی بلاکچین اتریوم انجام می‌شود.

ویژگی های NFT

سخن پایانی درباره ان اف تی

NFT یکی از حوزه های نوظهور است که در سراسر دنیا با استقبال بسیار زیادی رو به رو شده است. پیشنهاد می‌شود که اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید تا بتوانید از این طریق به درآمدهای دلاری برسید. ورود به این حوزه بدون اطلاعات کافی می‌تواند باعث از دست رفتن سرمایه شما شود.

سوالات متداول

ان اف تی ها روی چه بستری ساخته می‌شوند؟

ان اف تی ها می‌توانند بر روی بستر اتریوم، تزوس و پالیگان ساخته و خرید و فروش شوند. اما باید بدانید که محبوب ترین بستر برای این کار بستر اتریوم است.

چه پلتفرم هایی برای خرید و فروش NFT در دسترس هستند؟

پلتفرم هایی مانند رریبل، اپن سی و زورا برای خرید و فروش توکن های غیر مثلی بسیار مناسب هستند. البته باید بدانید که بهترین پلتفرم در این زمینه اپن سی می‌باشد.

قیمت NFT در بازار چقدر است؟

در بازار هر ان اف تی قیمت خاص خود را دارد و نمی‌توان قیمت خاصی را برای آن تعیین کرد. هرچه توکن غیر مثلی شما خاص تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر است.

امتیاز دهید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا