آموزش

آموزش خرید اتریوم در متامسک

اتریوم نوعی پلتفرم غیرمتمرکز است که امکان ایجاد قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند. علاوه بر این، اتریوم به عنوان یک ارز دیجیتال به کاربران این امکان را می‌دهد تا در ازای دریافت کالاها و خدمات با استفاده از این شبکه، ارز بومی آن یعنی اتر را پرداخت کنند. از محبوب‌ترین و راحت‌ترین روش‌ها برای خرید این ارز دیجیتال توسط کاربران، خرید اتریوم در متامسک (MetaMask) است.

در واقع متامسک، کیف پول اتریوم است و کاربران بوسیله آن می‌توانند رمز ارزهای مبتنی بر شبکه اتریوم را به طور کاملا امن، خرید و فروش و ذخیره کنند. متامسک کیف‌پولی منبع باز با رابط کاربری آسان و بیش از 10 میلیون کاربر فعال در سراسر دنیاست. در ادامه این مقاله از صرافکس با نحوه خرید اتریوم در متامسک آشنا خواهیم شد. 

مراحل خرید اتریوم در متامسک

چگونگی و مراحل خرید اتریوم در متامسک

برای خرید رمز ارز اتریوم در ولت متامسک مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله یک: ایجاد کیف‌ پول متامسک 

مسلما اولین قدم برای خرید ارز دیجیتال اتریوم در این ولت، ایجاد کیف پول متامسک است. ولت متامسک به صورت یک افزونه مرورگر است که با ذخیره کلیدهای خصوصی کاربران، امکان تعامل ایمن با شبکه اتریوم را به آن‌ها می‌دهد. به منظور ایجاد این ولت، ابتدا باید افزونه آن را از فروشگاه وب کروم یا افزونه‌ فایرفاکس دانلود کنید، این کار بسیار راحت و ظرف چند دقیقه قابل انجام است. برای دانلود متامسک، به وبسایت آن، فروشگاه گوگل پلی یا اپ استور بروید. اگر دانلود را از وبسایت متامسک انجام می‌دهید، در کادر URL مرورگر عبارت MetaMask.io را وارد و جستجو کنید. در ادامه دستورالعمل ها را برای ایجاد و تنظیم حساب کاربری خود تکمیل کنید.

مرحله دو: خرید اتریوم در متامسک با ارز فیات

برای این منظور در صفحه اصلی کیف پول متامسک روی گزینه BUY یا خرید کلیک کنید. سپس باید منطقه خود را انتخاب کرده و روش پرداخت خود را انتخاب کنید. برای خرید اتریوم در متامسک می‌توانید آن را با کارت اعتباری یا حواله بانکی خریداری کنید. متامسک موبایل از گزینه Transak برای تبدیل پول فیات به اتر استفاده می‌کند.

در ادامه توکن اتر و شبکه‌ اتریوم را انتخاب کنید. سپس مقدار مورد نظر ارز فیاتی که با آن قصد خرید اتریوم در متامسک دارید را وارد کنید. مقدار اتر قابل خرید اتومات محاسبه خواهد شد. موجودی حساب کاربر در متامسک دقایقی پس از استخراج تراکنش در شبکه اتریوم و پردازش آن به روز خواهد شد. شما قادر خواهید بود وضعیت تراکنش‌ خود را در یکی از مرورگرهای بلاک‌چین مانند اتراسکن بررسی کنید. پس از تکمیل پروسه خرید اتریوم در متامسک، اتر شما در کیف‌پول‌تان قابل مشاهده خواهد بود. 

خرید اتریوم در متامسک با ارز فیات

 

کارمزد خرید اتریوم در متامسک چقدر است؟

کارمزد گس در کیف پول متامسک بستگی به وضعیت ترافیک و ازدحام تراکنش‌های در حال انجام در بستر شبکه اتریوم دارد. 

طبق اعلام وبسایت متامسک، مقدار گس یک تراکنش استاندارد معمولی در کیف پول متامسک تقریبا 21 هزار Gwei است (هر 21 هزار Gwei برابر با 0.00231 اتر است) و با توجه به قیمت ارز دیجیتال اتر در هر زمان، متغیر خواهد بود. اما اغلب اوقات به دلیل ازدحام زیاد در شبکه، کارمزد تراکنش بسیار بالاتر است. بنابراین برای کم کردن کارمزد تراکنش خود بهتر است در زمانی که شبکه خلوت‌تر است معاملات و خود را انجام دهید.

مطلب پیشنهادی: خرید متیک

کارمزد انتقال اتریوم به متامسک چقدر است؟

همانطور که اشاره کردیم، هر تراکنش معمولی خرید اتریوم در متامسک 21000 گس هزینه دارد، در مقابل تأیید توکن‌هایERC-20 در متامسک به منظور انتقال آن‌ها به این ولت به 45000 کارمزد گس نیاز دارد. 

کارمزد گس اتریوم به کارمزد تراکنش در بلاک‌چین اتریوم بستگی دارد و منعکس کننده کارمزدهای گس موجود در اتر است. بنابراین، کارمزدها در متامسک ثابت نیستند و به وضعیت قیمت اتریوم بستگی دارند. برخی کاربران همچنان امیدوارند که در آینده هزینه ترکیبی گس اتریوم به نوعی کاهش یابد و این امر ممکن است تا زمان کامل شدن اتریوم 2.0 محقق نشود. 

مطلب پیشنهادی: خرید بیت کوین

کارمزد اتریوم

نکات مهم برای خرید اتریوم در متامسک

برای خرید اتریوم در متامسک به سه نکته اصلی توجه کنید:

  • برای این کار بهترین و مناسب‌ترین زمان را انتخاب کنید. همیشه خودتان موارد لازم را بررسی کنید و هرگز به توصیه دیگران این کار را انجام ندهید. تحقیقات خود را انجام داده و زمانی را برای خرید انتخاب کنید که کارمزد گس شبکه در کمترین حالت ممکن خود باشد تا در هزینه صرفه‌حویی کنید. 
  • برای خرید اتریوم در متامسک هزینه‌ها را مقایسه کنید. صرافی‌های مختلف را بررسی کنید و پلتفرمی که نرخ فروش و کارمزد کمتری ارائه می‌دهد انتخاب کنید تا از این راه نیز در هزینه‌های تجاری خود صرفه‌جویی کرده باشید.
  • موقع خرید اتریوم در متامسک ایمنی و امنیت را در نظر بگیرید. به عنوان مثال از نرم افزار امنیتی مناسب برای محافظت از اطلاعات خود استفاده کنید و کلید خصوصی کیف پول متامسک خود را روی تلفن یا رایانه شخصی خود یادداشت نکنید بلکه آن را در محلی امن یادداشت و نگهداری کنید. توصیه می‌شود احراز هویت دو مرحله‌ای را برای خود فعال کنید. با انکار پس از هر ورود برای شما به تلفن مشخص شده کدی ارسال می‌شود و پس از تایپ آن وارد برنامه خواهید شد.

جمع‌بندی

خرید اتریوم در متامسک روشی عالی برای آغاز با اتریوم بویژه برای مبتدیان بازار ارز دیجیتال است. برای انجام این کار، کافی است کیف پول متامسک را ایجاد کرده، با آگاهی از اصول اتریوم و متامسک، اقدام به خرید اتریوم در متامسک کنید. در نهایت کیف پول محبوب اتریوم، متامسک است.

سوالات متداول

کیف پول متامسک چگونه کار می‌کند؟

این کیف پول با اتصال کاربران به بلاک‌چین اتریوم کار می‌کند. بعد از ایجاد کیف پول متامسک به کاربر یک آدرس منحصر به فرد داده می‌شود که برای ارسال و دریافت اتر و سایر توکن‌ها از آن استفاده خواهد کرد.

چگونه توکن‌های اتریوم خود را به متامسک منتقل کنم؟

اتر و دیگر توکن‌های مبتنی بر شبکه اتریوم به راحتی به متامسک قابل انتقال هستند. کافی است آدرس کیف پول متامسک خود را کپی کرده و در پلتفرم صرافی یا کیف پول فعلی خود پیست کنید و گزینه ارسال را کلیک کنید.

چه توکن‌هایی توسط ولت متامسک پشتیبانی می‌شوند؟

کیف پول متامسک از اتریوم (ERC-20) و رمز ارزهای مبتنی بر اتریوم (ERC-721، ERC-777 و ERC-1155) پشتیبانی می‌کند.

امتیاز دهید:
دکمه بازگشت به بالا