کیف پول

کیف پول ارز دیجیتال یک برنامه نرم افزاری یا سخت افزاری بوده که با بلاک چین‌های مختلف در ارتباط است. کاربرد اصلی کیف پول را می‌توان دریافت، ارسال و نگهداری از رمزارزها دانست. کیف پول های دنیای کریپتوکارنسی، دارای کلیدهای عمومی و خصوصی بوده و از دارایی‌های دیجیتال کاربران و معامله‌گران نگهداری می‌کند. با توجه به اینکه کیف پول ارز دیجیتال از چه رمزارزی پشتیبانی می‌کند، شما می‌توانید به راحتی دارایی‌های دیجیتال خود را در آن ارسال، نگهداری و دریافت کنید.

انواع کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول‌های موبایلی، دسکتاپی، افزونه‌های مرورگر، تحت وب، سخت افزاری و کاغذی، از جمله کیف پول‌های رایج در این حوزه است. کیف پول‌های بسیاری در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد اما به طور کلی می‌توان آن‌ها را به دو دسته زیر تقسیم بندی کرد:

کیف پول‌های امانی یا غیرامانی

کیف پول‌های امانی کلید خصوصی در اختیار کاربران قرار نمی‌دهند. معمولا صرافی‌های ارز دیجیتال برای ذخیره دارایی‌های کاربران خود، از این کیف پول‌ها در پلتفرم خود استفاده می‌کنند.
در مقابل کیف پول‌های غیر امانی به کیف پول‌هایی گفته می‌شود که دارای کلید خصوصی برای ورود است.

کیف پول‌های آنلاین یا آفلاین

دسته دیگری از کیف پول‌ها وجود دارد که براساس آنلاین یا آفلاین بودن دسته بندی می‌شود. کیف پول‌های آنلاین که به Hot Wallet معروف است، برای فعالیت به اتصال به اینترنت نیازمند هستند. کیف پول‌های مبتی بر اپلیکیشن‌های کامپیوتر و موبایل، تحت وب و افرونه‌های مرورگر، از جمله کیف پول‌های آنلاین به حساب می‌آید.
کیف پول‌های آفلاین برای فعالیت در آن، نیاز به اینترنت ندارند. کیف پول های سخت افزاری و کاغذی، از جمله کیف پول‌های آفلاین است.

صرافکس به عنوان یکی از بهترین و معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال، جهت بالا بردن اطلاعات و آگاهی کاربران علاقه‌مند به دنیای کریپتوکارنسی ، مقالات بسیاری در اختیار شما عزیزان قرار داده است. در ادامه لیستی از مقالاتی که در خصوص معرفی و بررسی انواع کیف پول ارز دیجیتال برای شما درج شده است.

دکمه بازگشت به بالا