کیف پول

کیف پول سامورایی

کیف پول سامورایی یک کیف پول مبتنی بر حریم خصوصی، غیر محرمانه، منبع باز و فقط مبتنی بر بیت کوین است که به طور انحصاری بر روی پلتفرم اندروید موجود است. رابط کاربری آسانی ندارد، اما ویژگی‌های منحصربه‌فرد حریم خصوصی آن را به یکی از گزینه‌های قابل استفاده برای افرادی تبدیل می‌کند که حریم خصوصی خود را جدی می‌گیرند.

این کیف پول مجموعه بسیار کاملی از ویژگی‌ها را برای بهبود حریم خصوصی شما و حفظ آن هنگام انجام تراکنش ها ارائه می‌دهد. در ادامه با این ولت و ویژگی های آن آشنا خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: تحلیل تکنیکال و نمودار قیمت بیت کوین

کیف پول سامورایی چیست؟

کیف پول سامورایی یک کیف پول نرم افزاری مخصوص موبایل و برای بیت کوین است که تمرکز و تاکید زیادی بر حفظ حریم خصوصی کاربران و همچنین امنیت آنها دارد. این کیف پول بسیار نوآورانه است و دارای جنبه های مختلفی است که کیف پول های دیگر از آن پشتیبانی نمی کنند.

این کیف پول اساساً مطابق با اصولی است که بیت کوین در آن پایه گذاری شد، مانند تمرکززدایی، حریم خصوصی مالی، شفافیت، امنیت و قابلیت تعویض. کیف پول سامورایی علاوه بر ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی، تمام ویژگی‌های پیشرفته‌ای که در یک کیف پول بیت‌کوین عالی انتظار دارید را نیز دارد.

کیف پول سامورایی چیست؟

ویژگی های کیف پول سامورایی

این کیف پول با وجود اینکه فقط  مخصوص بیت کوین است، دارای ویژگی های مهمی است. از آنجایی که بسیار تخصصی است، ویژگی‌های مفید آن مختص نگهداری و تراکنش بیت‌کوین است و در مقایسه با بسیاری دیگر از کیف‌پول‌های ارزهای دیجیتال عمومی‌تر، بسیار پیشرفته است. ویژگی های مختلف سامورایی شامل موارد زیر است:

  • کارمزدهای انتقال پویا

یکی از ویژگی های پیشرفته کیف پول سامورایی، امکان افزایش کارمزد تراکنش برای سرعت بخشیدن به تراکنش های شما است. کارمزد با نرخ استاندارد تعیین می شود، اما کاربران می توانند این کارمزد را افزایش دهند تا تراکنش آنها زودتر از دیگران انجام شود.

  • معاملات خصوصی

سامورایی تاکید زیادی بر حفظ حریم خصوصی کاربران دارد و این امر از طریق فرایند تراکنش آنها مشهود است. هنگام تراکنش بیت کوین، سامورایی هر بار از آدرس جدیدی استفاده می کند تا از ابرداده های شما محافظت کند و از شناسایی هویت شما، مبلغ تراکنش ها و تعداد بیت کوین های شما جلوگیری کند.

  • پشتیبانی Tor و VPN

یکی دیگر از ویژگی های مرتبط با حریم خصوصی، پشتیبانی Tor و VPN است. با استفاده از Tor یا VPN، کاربران می توانند از یک آدرس IP ناشناس استفاده کنند که به موقعیت مکانی آنها مرتبط نیست.

  • پشتیبانی SegWit

کیف پول سامورایی یکی از اولین کیف پول هایی بود که SegWit را پیاده سازی کرد، نوعی ارتقاء تراکنش به پروتکل بیت کوین که هزینه های تراکنش کمتری را برای شما و سایر کاربران ممکن می کند. همچنین سرعت تراکنش ها را افزایش می دهد و یکی از ویژگی های ضروری برای اجرای شبکه لایتنینگ در آینده است.

  • BIP 47

این مورد یکی دیگر از ویژگی های پروتکل تراکنش است که در آن حریم خصوصی با آدرس های پرداخت عمومی را فعال می کند. روش کار این است که یک کانال پرداخت بین دو کیف پول با اسکن یک کد پرداخت عمومی باز می شود. این امر یک تراکنش ویژه در بلاک چین ایجاد می کند که در آن می توانید بیت کوین را به صورت ناشناس به کیف پول دیگری بدون اطلاع از آدرسی که به آن ارسال می کنید ارسال کنید.

کیف پول سامورایی از چه ارزهایی پشتیبانی میکند

  • Ricochet

نوع دیگری از تراکنش است که با گیج کردن افرادی که از بلاک چین جاسوسی می کنند، حریم خصوصی و قابلیت تعویض را بهبود می بخشد. این ویژگی می تواند به جلوگیری از ردیابی تراکنش ها کمک کند و می تواند در شرایطی که بانک ها یا صرافی ها تراکنش های مشکوک را مسدود می کنند، کمک کند.

  • دستورات اس ام اس

کاربران می توانند از راه دور با کیف پول خود از طریق ارسال کدهای SMS به کیف پول خود تعامل داشته باشند. آنها حتی می توانند کیف پول خود را با استفاده از یک دستگاه تلفن همراه دیگر بازیابی کنند یا در صورت دزدیده شدن تلفن همراه آنها را پاک کنند.

  • گره قابل اعتماد

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد، امکان ارسال تراکنش ها با اتصال به گره خود با وارد کردن آدرس IP و پورت گره است. به‌طور پیش‌فرض، سامورایی از گره‌های بیت‌کوین مبتنی بر زنجیره خود استفاده می‌کند، اما اگر کاربران این ویژگی را فعال کنند، می‌توانند از گره‌های خود استفاده کنند.

مطالعه بیشتر: کیف پول جکس لیبرتی

مزایا و معایب کیف پول سامورایی

این کیف پول جدا از ویژگی هایی که ذکر شد، مزایا و معایبی نیز دارد که به آنها اشاره می کنیم.

مزایا Samourai Wallet

  • کیف پول HD: همه کلیدها به طور خودکار از یک نقطه تولید می شوند، یک عبارت با نام a.k.a. a seed
  • منبع باز بودن: به عنوان یک کاربر سامورایی می‌توانید کد و نرم‌افزار را با ارائه ایده‌های کاری یا افزودن ویژگی‌ها غنی و تحلیل کنید.
  • پشتیبانی کاربر: می توانید پاسخ های آگاهانه را از جامعه فعال سامورایی دریافت کنید.
  • معاملات امن و خصوصی
  • رابط کاربری عالی

معایب Samourai Wallet

  • احراز هویت تک عاملی (SFA): هیچ لایه امنیتی اضافی پیاده سازی نشده است.
  • عدم وجود ویژگی چند امضایی: این ویژگی از سایر کاربران می‌خواهد که تراکنش را قبل از پخش به بلاک چین امضا کنند که در کیف پول سامورایی وجود ندارد.
  • فقط بیت کوین را پشتیبانی می کند.

ویژگی های کیف پول سامورایی

کارمزد در کیف پول سامورایی

توسعه دهندگان کیف پول سامورایی به تراکنش ها از زاویه ای متفاوت نگاه می کنند. این ولت پس از نظارت بر شرایط شبکه، هزینه های مناسب را پیشنهاد می کند. علاوه بر این، کاربران پیشرفته ممکن است از گزینه های هزینه سفارشی استفاده کرده و به تنهایی از عهده آن برآیند. نگران تنظیم نرخ های خیلی پایین نباشید، زیرا سامورایی ولت از RBF یا Replace by Fee پشتیبانی می کند.

این ویژگی اجازه می دهد تا هزینه های بسیار کم را به راحتی (هر تعداد بار) افزایش دهید. همه اینها به شما کمک می کند تا کارمزدها را در محدوده پایین نگه دارید که کاملاً با ایده کیف پول موبایل و مقادیر اندک بیت کوین ذخیره شده در آن مطابقت دارد.

تراکنش‌هایی که به‌دلیل کارمزدهای ناکافی، تأیید نشده باقی مانده‌اند، به لطف CPFP (کودک برای والدین پرداخت می‌کند) پشتیبانی‌شده، آزاد می‌شوند. در دنیای کریپتو، زمان از اهمیت بالایی برخوردار است و کیف پول سامورایی در این بخش کار بزرگی انجام می دهد.

امنیت کیف پول سامورایی

اجماع کلی جامعه بیت کوین و سامورایی در مورد کیف پول بسیار مثبت است. کیف پول سامورایی با بررسی های بسیاری از کاربران که خدمات آن را به عنوان یک کیف پول موبایلی خصوصی و امن بیت کوین تحسین می کنند، بسیار مورد اعتماد است. اگرچه این ولت یک کیف پول سخت افزاری نیست، اما با رمزگذاری خاص بسیار ایمن است.

امنیت کیف پول سامورایی

این کیف پول از اطلاعات کیف پول کاربران خود با رمزگذاری پیشرفته AES-256 محافظت می کند تا در برابر بدافزارها و سایر حملات سرور محافظت شوند. همچنین، کاربر، مالکیت و کنترل کامل کلیدهای خصوصی خود را دارد، زیرا آنها به طور کامل رمزگذاری شده، در تلفن کاربر ذخیره می شوند و هرگز به هیچ سرور یا کسی منتقل نمی شوند.

یکی دیگر از اقدامات امنیتی مهم، استفاده از رمزگذاری عبارت عبور BIP 39 هنگام ایجاد کیف پول است. این امر یک لایه امنیتی اضافی را قبل از راه اندازی کیف پول شما فراهم می کند. همچنین، هنگام ایجاد کیف پول، کاربران یک پین 5 تا 8 رقمی را تنظیم می کنند که برای دسترسی به کیف پول استفاده می شود. پس از ورود به کیف پول خود، هر بار که برای وارد کردن پین خود اقدام می کنید، صفحه پین ​​تصادفی می شود، بنابراین جاسوس افزار ضبط صفحه را خنثی می کند.

یکی دیگر از اقدامات امنیتی منحصر بفرد کیف پول سامورایی ویژگی حالت مخفی است. هنگامی که این ویژگی فعال است، نماد میانبر به طور کامل از صفحه اصلی تلفن، لیست برنامه ها، لیست برنامه های اخیر یا لیست راه اندازی ناپدید می شود. می توانید کل تلفن را جستجو کنید اما برنامه آن در هیچ کجا یافت نمی شود. تنها راه دسترسی به برنامه این است که پین ​​خود را به صفحه تلفن وارد کنید، به گونه ای که گویی در حال گرفتن یک شماره برای تماس هستید. با انجام این کار، برنامه کیف پول راه اندازی خواهد شد و برای شما قابل دسترسی است.

آموزش نصب کیف پول سامورایی

کار با کیف پول سامورایی بسیار ساده است. در این قسمت مراحل نصب و راه اندازی و انتقال ارز در کیف پول سامورایی را خواهید آموخت.

دانلود کیف پول سامورایی

برای دانلود کیف پول سامورایی را می توانید از خود وبسایت سامورایی، F-Droid، یا مستقیما از فروشگاه Google Play اقدام کنید.

دانلود کیف پول سامورایی

  • مرحله دوم: دسترسی دادن

دسترسی به دوربین برای اسکن QR و برای خواندن برنامه جهت ذخیره فایل پشتیبان رمزگذاری شده را بدهید. در مرحله اول گزینه ok را بزنید. پس از انتخاب گزینه While using the app و تایید، گزینه Allow را انتخاب کنید.

دسترسی دادن به کیف پول سامورایی

  • مرحله سوم: گزینه مشخص شده در تصویر را فعال کنید.

فعال کردن کیف پول سامورایی

  • مرحله چهارم: رمز عبور

در مرحله بعد، از شما خواسته می شود که یک کلمه عبور ایجاد کنید. این عبارت عبوری است که فایل پشتیبان کیف پول شما را رمزگذاری می کند و به عنوان “کلمه سیزدهم” شما نیز شناخته می شود. هر ترکیبی از اعداد، حروف و کاراکترهای خاص قابل قبول است. من پیشنهاد می کنم سعی کنید از یک رمز عبور با تنوع بالا استفاده کنید که نمی توان حدس زد.

هر آنچه را که انتخاب می کنید، به یاد داشته باشید که در صورت گم شدن، آسیب دیدن یا تعویض تلفن همراه، این عبارت برای بازیابی کیف پول شما ضروری خواهد بود. تأیید کنید که هیچ‌کس نمی‌تواند به شما در بازیابی این عبارت عبور کمک کند، سپس «بعدی» را انتخاب کنید.

رمز عبور کیف پول سامورایی

  • مرحله پنجم: انتخاب پین

در مرحله بعد، یک کد پین برای دسترسی به برنامه ایجاد کنید. اگر شخصی به تلفن اندرویدی شما دسترسی پیدا کند، این کد پین از کیف پول شما محافظت می کند. هر ترکیبی از اعداد بین پنج تا هشت رقمی کار خواهد کرد. سعی کنید از پینی استفاده کنید که قابل حدس زدن نباشد. پس از وارد کردن، از شما خواسته می شود که کد پین را تأیید کنید. سپس «بعدی» را انتخاب کنید.

seed کیف پول سامورایی

  • مرحله ششم: عبارت SEED را ایمن کنید. توجه: این مهمترین مرحله است. همچنین در ادامه به این نکات توجه شود:
  1. کلمات خود را به ترتیب روی یک کاغذ بنویسید.
  2. این تکه کاغذ را طوری امن کنید که انگار طلا یا جواهرات است.
  3. از این کلمات اسکرین شات نگیرید.
  4. این کلمات را در رایانه یا تلفن خود ذخیره نکنید.
  5. این کلمات را با صدای بلند نگویید.
  6. هرگز به هر دلیلی این کلمات را با کسی در میان نگذارید
  7. بیت کوین شما فقط به اندازه 12 کلمه و عبارت عبور شما امن است.
  8. کار خود را دوباره بررسی کنید، سپس تأیید کنید که 12 کلمه خود را ایمن کرده اید
  9. “بازگشت به کیف پول” را انتخاب کنید.
  10. همچنین برای یک نسخه پشتیبان کامل امن به این عبارت نیاز دارید.

بازیابی رمز کیف پول سامورایی

ایده خوبی است که از فرم بازیابی ارائه شده توسط Samourai Wallet استفاده کنید، این برگه دارای تمام فیلدهای لازم مخصوصاً برای کیف پول Samourai شما است تا آن را پر کنید و به شما کمک می کند اطلاعات پشتیبان خود را برای بازیابی اطلاعات سازماندهی کنید.

بازیابی رمز عبور کیف پول سامورایی

  • مرحله هفتم: PAYNYM خود را مطالبه کنید.

هر کاربر کیف پول Samourai یک “PayNym” منحصر به فرد دریافت می کند. PayNym را می توان در تراکنش های چندگانه برای همکاری با سایر کاربران کیف پول سامورایی ، برای ارسال کدهای پرداخت عمومی بدون افشای سابقه تراکنش و غیره استفاده کرد. “CLAIM YOUR PAYNYM” را در پایین صفحه انتخاب کنید. سپس “YES” را برای دریافت PayNym جدید خود انتخاب کنید.

Paynym کیف پول سامورایی

ارسال و دریافت بیت کوین در کیف پول سامورایی

راه های مختلفی برای دریافت بیت کوین به کیف پول جدید شما وجود دارد. از صفحه اصلی کیف پول خود، علامت مثبت آبی (+) را انتخاب کنید و سپس دکمه سبز قلک «دریافت» را انتخاب کنید. با این کار اولین کد QR آدرس دریافتی شما ظاهر می شود. یا، برای دریافت از یکی دیگر از کاربران کیف پول Samourai، می‌توانید به جای آن نماد بنفش «PayNyms» را انتخاب کنید، که به شما امکان می‌دهد کد پرداخت را در قالب QR یا متن به اشتراک بگذارید. هنگامی که شما و یکی دیگر از کاربران کیف پول Samourai PayNyms یکدیگر را دنبال کنید، می‌توانید در تراکنش‌های cahoots با هم همکاری کنید. شخصی که برای شما بیت کوین می فرستد می تواند کد QR آدرس کیف پول شما را اسکن کرده و از کیف پول خود خرج کند.

ارسال و دریافت بیت کوین در کیف پول سامورایی

به عنوان مثال: کاربران کیف پول Samourai می توانند در تراکنش های افزایش دهنده حریم خصوصی مانند Stonewallx2 همکاری کنند. با استفاده از کد QR آدرس بیت کوین خود به عنوان گیرنده، فرستنده شما می تواند از PayNym خود برای همکاری با دیگران برای ارسال خصوصی بیشتر وجوه برای شما استفاده کند. با آدرس بیت کوین که در بالا نشان داده شده است، اکنون 0.015 بیت کوین از یک تراکنش Stonewallx2 به گیرنده داده شده است.

Stonewallx2 در کیف پول سامورایی

هنگامی که یک خروجی تراکنش خرج نشده (UTXO) در کیف پول خود دارید، به راحتی می توانید روی آن کلیک کنید و جزئیات بیشتری را مشاهده کنید. حتی می‌توانید شناسه تراکنش (TXID) را در کاوشگر بلوک باز کنید و جزئیات بیشتری را ببینید.

TXID در کیف پول سامورایی

  • مرحله هشتم: بیت کوین خرج کنید.

یک همکار پیدا کنید و با یکی دیگر از کاربران کیف پول Samourai یک تراکنش privacy-enhancing ایجاد کنید تا آن را به هر شخص ثالثی ارسال کنید. ابتدا علامت «+» آبی را انتخاب کنید، سپس دکمه قرمز «ارسال» را انتخاب کنید، سپس cahoots را فعال کنید.

cahoots در کیف پول سامورایی samourai

بعد، “STONEWALLx2” را انتخاب و سپس “Online” را برای شرکت کننده انتخاب کنید.

فروش بیت کوین در samourai wallet

شما و همکارتان باید PayNyms یکدیگر را دنبال و سپس می‌توانید PayNym همکار خود را از لیست مخاطبین خود انتخاب کنید. سپس نماد مربع شکل در بالا را انتخاب کنید تا دوربین شما باز شود و کد QR شخصی که پرداخت شما را دریافت می کند (یک کاربر کیف پول آبی، در این مثال) اسکن شود. سپس، در این مثال مقدار 0.01 BTC را برای ارسال وارد کنید. در آخر، “REVIEW TRANSACTION” را انتخاب کنید.

تراکنش با QR در کیف پول سامورایی

نحوه تعیین کارمزد در کیف پول سامورایی

در مرحله بعد، می توانید نرخ کارمزد ماینر خود را انتخاب کنید. برای پرداخت های فوری نرخ بالاتری قرار دهید. هنگامی که تراکنش Stonewallx2 را شروع کردید، کیف پول Samourai جزئیات تراکنش را بین کیف پول دو همکار مبادله می کند. آخرین فرصت برای بررسی تراکنش خود قبل از انجام، در این مرحله می باشد.

تعیین کارمزد در کیف پول سامورایی

سخن پایانی

کیف پول سامورایی احتمالاً محرمانه ترین کیف پول موبایل بیت کوین است و اگر نگران حریم خصوصی هستید قطعاً ارزش آن را دارد که از آن استفاده کنید. همچنین، این ولت بسیار امن و غنی با ویژگی های بسیار پیشرفته است و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و رابط کاربری عالی دارد.

از سوی دیگر، کیف پول سامورایی کامل ترین مجموعه ابزار افزایش حریم خصوصی مورد نیاز برای بهبود و حفظ حریم خصوصی شما را ارائه می دهد. کاربران مشتاقانه منتظر تحولات و بروز رسانی های آینده این کیف پول هستند.

سوالات متداول

کیف پول سامورایی از چه ارزهایی پشتیبانی می کند؟

Samourai Wallet تنها ارز دیجیتال بیت کوین را پشتیبانی می کند.

کیف پول سامورایی چه مزایا و معایبی دارد؟

از مزایای این کیف پول می توان به امنیت بالا، رابط کاربری ساده و راحت، باز بودن منبع اشاره داشت و از معایب آن می‌توان به پشتیبانی تنها از ارز بیت کوین و احراز هویت تک مرحله ای شاره کرد.

4.6/5 - (14 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا