آموزش

بهترین بازی های کریپتویی رایگان برای اندروید و کامپیوتر

بهترین بازی‌ های کریپتویی با استفاده از قراردادهای هوشمند، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، توکن‌های حاکمیتی و اقتصاد مبنی بر بازی برای کسب درآمد، تجربه‌ای فوق‌العاده ارزشمند به کاربران ارائه می‌دهند که مرز بین استراحت و کار را از بین می‌برد. در ادامه این مقاله از صرافکس ، بهترین سایت خرید ارز دیجیتال ، به چند مورد از بهترین بازی های کریپتویی رایگان که در حال حاضر بسیار مورد استقبال کاربران این حوزه قراردارد اشاره می‌کنیم. با ما همراه باشید.

بازی‌ کریپتویی چیست؟

بازی‌های بلاک‌چین دو ویژگی اصلی دارند: اول ادغام ارزهای دیجیتال برای پرداخت‌های درون بازی و استفاده از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در خود بازی‌ها و دوم ماهیت بلاک چین. NFTها به گیمر این امکان را می‌دهند که دارایی‌های منحصربه‌فردی در بازی‌ داشته باشند و بتوانند آن‌ها را با سایر بازیکنان معامله کرده یا از پلتفرمی به پلتفرم دیگر انتقال دهند.

می‌دانیم که بلاک‌چین یک پایگاه داده معتبر است که اطلاعات مالکان دارایی و ارزش آن‌ها را ذخیره می‌کند. با استفاده از بلاک‌چین در حوزه بازی پیشرفت بازیکنان قابل ردیابی و تقلب آن‌ها غیرممکن است. بلاک‌چین دنیای جدید و گسترده‌ای از امکانات برای گیمرها فراهم می‌کند که از مهمترین آن‌ها کسب درآمد حین سرگرمی و انجام بازی است. در بهترین بازی های کریپتویی بازیکنان می‌توانند در ازای مهارت‌های خود جوایز ارزشمندی کسب کنند، به عنوان مثال افرادی که به هنر علاقه دارند قادرند آیتم‌های دلخواه و قابل جمع آوری درون بازی را طراحی کرده و به فروش برسانند. پتانسیل بازی‌های بسیار زیاد است و توسعه‌دهندگان هنوز در ابتدای راه هستند و ما هر روز باید منتظر یک ایده جدید و جذاب دیگر باشیم.

بهترین بازی های کریپتویی رایگان

بهترین بازی های کریپتویی کدامند؟

آنچه مشخص است فضای بازی های بلاک‌چین به سرعت در حال رشد و توسعه است و با افزایش تقاضا و استقبال گیمرها، موارد جدید هر روز ارائه می‌شوند. همانند بازی‌های معمولی، بین بازی‌های بلاک‌چین نیز خوب و بد و برای هر نوع سلیقه بازی متفاوتی وجود دارد. در این میان بهترین بازی های کریپتویی اندروید و کامپیوتر به سرعت بین گیمرها در حال گسترش هستند و توسعه‌دهندگان از این فرصت بی‌نظیر استفاده کرده و به‌روزرسانی‌های جدیدی را با ایده‌های جذاب به بازی‌ها اضافه می‌کنند. در ادامه برخی از بهترین بازی های کریپتویی را که در بین کاربران مورد توجه زیادی قرار دارند، معرفی می‌کنیم.

مطالب مرتبط: گیم فای چیست و چه کاربردی دارد؟

معرفی بهترین بازی های کریپتویی 

در ادامه ۶ تا از بهترین بازی های کریپتویی را که در بین کاربران مورد توجه زیادی قرار دارند، معرفی می‌کنیم. 

سندباکس سیکس دراگونز
اکسی اینفینیتی سوراره
مگاکریپتوپلیس سه بعدی دسنترالند
  • سندباکس (Sandbox)

این پلتفرم دنیای مجازی در سال 2012 به عنوان یک بازی معمولی در سیستم عامل‌های iOS، اندروید و ویندوز ارائه شد، اما در سال 2018 توسط آمونیکا برندز خریداری شد و به سمت بلاک‌چین و قرار گرفتن در بین بهترین بازی های کریپتویی تغییر مسیر داد. در ادامه سندباکس گوی سبقت را از بازی‌هایی مانند Minecraft و Roblox ربود و همواره در پی تمرکز قدرت و مالکیت در دست کاربران به جای توسعه‌دهندگان است. علاوه بر این سندباکس با استفاده از NFTها کاربران را قادر می‌سازد که سازه طراحی کنند و برای ساختن و حفظ این اکوسیستم به آنها پاداش می‌دهد.

کاربران اقلام درون بازی را از طریق عملکرد VoxEdit می‌سازند و سپس آنها را در بازار آنلاین این بازی می‌فروشند. برای این کار سه توکن در بازی سندباکس وجود دارد. SAND یک توکن ERC-20 و رمز ارز اصلی درون بازی است و در حکم پایه‌ای برای تمام تراکنش‌ها و تعاملات اکوسیستم است. LAND شامل NFTهایی است که نشان دهنده املاک دیجیتال هستند و می‌توان آن‌ها را خریداری کرد و ادامه آن‌ها را توسعه داد، اجاره داد یا با سود فروخت. در نهایت دارایی‌هایی که در قالب توکن‌های ERC-1155 توسط بازیکنان ساخته می‌شوند و در بازار قابل معامله هستند. در بین بهترین بازی های کریپتویی از سندباکس غافل نشوید.

بازی سندباکس

  • سیکس دراگونز (The Six Dragons)

یکی از هیجان‌انگیزترین و بهترین بازی های کریپتویی در بین بازی‌های پلتفرم انجین است، یک بازی RPG جهان باز با تم فانتزی که بازیکنان می‌توانند در سرزمین‌های بی‌پایان آن کاوش کنند، برای به دست آوردن مواد ارزشمند مزرعه داشته باشند، بیش از 300 آیتم منحصربه‌فرد بسازند و اقلام را با یکدیگر مبادله کنند. این بازی نیز توسط بازیکنانش شکل گرفته و اجرا می‌شود و بنابراین منطبق بر ماهیت بلاک‌چین غیرمتمرکز است.

گیمرها باید توانایی طراحی و ساخت اقلام برای استفاده یا فروش را کسب کنند، بنابراین کاربرانی که در بازی شرکت کرده و به رشد اکوسیستم آن کمک ‌کنند پاداش داده می‌شود.

سیکس دراگونز

  • اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

اکسی اینفینیتی بازی است که گوی سبقت را از پوکمون و کریپتوکیتیز ربوده است. بازیکنان این بازی مهیج که یکی از بهترین بازی های کریپتویی به شمار می‌آید، موجودات کوچک بامزه‌ای به نام اکسیس را خریده و پرورش می‌دهند و با سایر بازیکنان در حالت PvP یا هوش مصنوعی بازی در PvE مبارزه می‌کنند. بازیکنان برای شروع بازی حداقل به سه اکسیس نیاز دارند که ارزانترین آن 0.0421 اتر قیمت دارد. پس یک سرمایه گذاری اولیه پرهزینه باید انجام شود، اما بعد طی زمان و تلاش در بازی این هزینه بعلاوه سود آن به شما بازمی‌گردد.

هرچه تعداد نژادهای Axie بیشتر باشد، گرانتر خواهد بود. اکسی اینفینیتی دارای توکن SLP است که در یونی سواپ قابل معامله است و برای بازیکنان این امکان را فراهم می‌کند تا از تلاش‌های خود کسب درآمد کنند. این بازی دارای یک نشانه حاکمیتی به نام اکسی اینفینیتی شارد (AXS) نیز هست که می‌توان با آن NFT در بازار بازی خریداری کرد و دارندگان آن اجازه دارند در مورد نحوه اجرای شبکه رای دهند. در مجموع این بازی در زمره بهترین بازی های کریپتویی قرار گرفته است.

اکسی اینفینیتی

برای مشاهده نمودار تکنیکال، قیمت و خرید تتر از صرافکس کلیک کنید.

  • سوراره (Sorare)

بازی Sorare سوراره یک بازی برای علاقمندان به فوتبال است. گیمرها در این بازی که یکی از بهترین بازی های کریپتویی است با خرید کارت در حراجی بازار سوراره یا با معامله آنها با سایر بازیکنان، تیمی متشکل از پنج بازیکن را ایجاد می‌کنند. ارزش هر کارت با توجه به بازیکن روی آن و  اعداد تولید شده آن تعیین می شود. هر بازیکن در هر فصل یک کارت منحصر به فرد تولید می‌کند و آن را به ارزشمند‌ترین کارت تبدیل می‌کند.

در ادامه تیم فانتزی که کاربر تشکیل داده و متشکل از پنج بازیکن است با توجه به عملکرد بازیکنانش در بازی‌های واقعی، امتیاز دریافت می‌کند. اتریوم به عنوان ارز درون بازی است اما گیمرها قادر خواهند بود حساب‌ خود را با ارز فیات نیز تامین کنند. در این بازی نیز به عنوان یکی از بهترین بازی های کریپتویی امکان کسب درآمد وجود دارد که با انتخاب یک تیم برنده یا با خرید و فروش کارت‌ها بدست می‌آید. گیمرها می‌توانند کارت‌های خود را با اطمینان از اینکه جعلی نیستند حرید و فروش کنند زیرا تاریخچه کامل هر کارت در بازار در دسترس است و گیمر تصمیم می‌گیرد که آیا در این کارت سرمایه گذاری کند یا نه.

سوراره

  • مگاکریپتوپلیس سه بعدی (MegaCryptoPolis3D)

این بازی که در حال حاضر جزء بهترین بازی های کریپتویی است یک برنامه غیرمتمرکز برای ساخت شهر بوده و بر مبنای اتریوم ساخته شده است. مگاکریپتوپلیس به گیمرها این امکان را می‌دهد تا بتوانند یک قطعه زمین را در نقشه غیرمتمرکز بازی بخرند، توسعه دهند و از آن کسب درآمد کنند. در ابتدا برای شروع این بازی باید کیف پولی مانند متامسک را به حساب بازی خود متصل کنید تا بتوانید اقدام به خرید و توسعه زمین کنید.

 برخی از راه‌هایی که می‌توانید بوسیله آن از این بازی کسب درآمد کنید عبارتند از ارائه خدمات، فروش فضای تبلیغاتی و اخذ مالیات از زمینی که مالک آن هستید. مدتی پیش مگاکریپتوپلیس با راه‌اندازی توکن بومی خود بنام MEGA به حوزه دیفای وارد شد. این امر مجموعه‌ای کاملاً جدید از گزینه‌ها را برای بازیکنان فراهم که شامل ییلدفارمینگ، استخراج نقدینگی و تجارت در صرافی‌های غیرمتمرکز می‌شود.

مگاکریپتوپلیس سه بعدی

  • دسنترالند (Decentraland)

بازی دسنترالند که بر روی اتریوم ساخته شده مانند رقیب خود سندباکس از بهترین بازی های کریپتویی است. در این بازی نیز کاربران قطعات زمین را برای توسعه و کسب درآمد خریداری می‌کنند. متاورس آن به تعداد محدودی از قطعات بنام LAND تقسیم شده که هر کدام توسط ERC-721  NFT مشخص می‌شود. رمز ارز درون بازی MANA، یک توکن ERC-20 است و برای خرید زمین و سفارشی کردن آن قابل استفاده است. متاورس دسنترالند از 90601 قطعه زمین تشکیل شده که مساحت هر کدام 100 متر مربع است و گیمرها می‌توانند زمین خود را آنطور که می‌خواهند توسعه دهند.

دسنترالند یک سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) است و در نتیجه دارندگان توکن مانا در مدیریت پروژه و نحوه اجرای متاورس حق نظر دارند. این توکن را هم می‌توان در بازی کسب کرد و هم می‌توان از برخی صرافی‌ها خریداری کرد. دارندگان زمین در این بازی قادرند فضای تبلیغاتی بفروشند یا املاک دیجیتال خود را به دیگران اجاره دهند.

دسنترالند

سخن پایانی

همگام با رشد و توسعه صنعت بلاک‌چین، انتظار می‌رود هر روز با بازی‌ها و عناوین بیشتری مواجه شویم. ترکیب بلاک‌چین و بازی هم برای گیمرها و هم برای توسعه‌دهندگان یک معامله دو سر برد است. بازیکنان قادرند در مورد نحوه اجرا و نگهداری بازی مورد علاقه‌شان نظر دهند و همچنین کنترل بیشتری بر دارایی‌های خود داشته و شانس کسب درآمد در کنار سرگرمی را دارند. برای توسعه‌دهندگان نیز تامین مالی از طریق انجمن‌های بازی آسان بوده و از فروش توکن‌ها و حراجی‌ها برای ایجاد هیاهو و تبلیغات در مورد پروژه‌های جدید خود استفاده خواهند کرد. پس اگر به دنبال سرگرمی و کسب درآمد با هم هستید از بهترین بازی های کریپتویی غافل نباشید.

در ادامه بخوانید: آشنایی با بازی تیتان آرنا

سؤالات متداول

منظور از بازی‌های کریپتویی چیست؟

با تلفیق صنعت بازی کامپیوتری با فناوری رمزنگاری بازی‌های مهیج کریپتویی به بازار آمدند که امکانات فراوانی را به علاقمندان این حوزه ارائه می‌دهند.

بهترین بازی های کریپتویی کدام‌ها هستند؟

از بین بهترین بازی های کریپتویی می‌توان به سوراره، دسنترالند، سندباکس، مگاکریپتوپلیس و ... اشاره کرد.

آیا امکان کسب درآمد در بازی‌‌های کریپتویی وجود دارد؟

بله گیمرها می‌توانند در کنار سرگرم شدن با این بازی‌ها، درآمد نیز داشته باشند.

5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا