آموزش

بهترین روش ترید ارز دیجیتال

اگر شما هم به حوزه ترید ارزهای دیجیتال علاقه‌مند باشید این احتمال وجود دارد که از خود این سؤال را بپرسید که بهترین روش ترید ارز دیجیتال چه روشی است؟ آیا متدهای بهینه برای انجام این کار وجود دارد یا خیر؟

مانند روش‌های تجارت عادی، خرید و فروش ارزهای دیجیتال نیز خود شامل خطرات و مشکلاتی است که باید طبق استراتژی با آن برخورد شود. برای این کار تریدر ها باید استراتژی‌هایی را توسعه دهند و از آن در جهت معاملات کریپتو خود استفاده کنند. در این مقاله از صرافکس ، ما به نکات و جزئیاتی اشاره خواهیم کرد که توجه به این نکات از اهمیت بالایی برخوردار است و بهترین روش ترید را به شما می‌آموزد.

بهترین روش ترید ارز دیجیتال چیست؟

شاید بتوان گفت چیزی به نام بهترین روش ترید ارز دیجیتال وجود ندارد اما تحلیل و بررسی روش‌های موجود و به کار بردن آن‌ها متناسب با شرایط زمانی و بازار فعلی می‌تواند بسیار مؤثر باشد. در زیر به چند روش که از بهترین روش ترید ارز دیجیتال است، آوردیم که هرکدام به‌نوبت خود می‌تواند بسیار مفید باشند.

بهترین روش ترید ارز دیجیتال چیست؟

معاملات روزانه

همان‌طور که از نام آن پیداست این استراتژی شامل ورود و خروج ارز به کیف پول شما در همان روز است. هدف تریدر در این نوع معامله سود کوتاه‌مدت است و کارهای معامله را در همان روز انجام می‌دهد. تریدرهای موفق به شاخص‌های فنی و جنبه‌های مختلف آن ارز برای تعیین نقاط ورود و خروج آن استفاده می‌کنند و بهترین تصمیمات را مبنی بر معامله ارز می‌گیرند.

تجارت محدوده

تریدرهای باهوش از تجربه افراد حرفه‌ای برای ترید ارز استفاده می‌کنند که این هم یکی از بهترین روش ترید ارز دیجیتال به‌حساب می‌آید. افراد حرفه‌ای و باتجربه هرروز سطوح حمایت و مقاومت را برای ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهند. سطح مقاومت در ترید ارز دیجیتال یعنی به نقطه‌ای اشاره دارد که در آن قیمت ممکن است افزایش یابد و از قیمت فعلی بیشتر شود.

در طرف مقابل سطحی به نام سطح حمایت وجود دارد که قیمت ارز دیجیتال از این قیمت قرار نیست پایین‌تر بیاید و این سطح همیشه کمتر از قیمت فعلی ارز در بازار است.

روش ترید اسکالپینگ

استراتژی اسکالپینگ یک استراتژی موثر برای استفاده از افزایش حجم معاملات برای کسب سود در ترید است. درسته که در نگاه اول ممکن است این روش ترید ارز دیجیتال ریسک‌پذیر باشد اما یک تریدر باهوش و با تجربه با استفاده از مارجین و سایر قوانین ترید این محدودیت‌ها را دور میزند تا از ضرر و زیان جلوگیری کند. اسکالپر از آن‌ جهت یکی از بهترین روش ترید ارز دیجیتال به‌حساب می‌آید که دارایی‌های کریپتو، روندهای قبلی دارایی و حجم معاملات را تجزیه و تحلیل می‌کنند و بر اساس آن عمل می‌کند.

روش ترید اسکالپینگ

معاملات با فرکانس بالا (HFT)

HFT نوعی از استراتژی‌های معاملاتی مبنی بر الگوریتم است که توسط معامله گران کوانت مورد استفاده می‌گیرد. این شامل توسعه الگوریتم‌ها و ربات‌های تجاری است که به ورود و خروج سریع یک دارایی رمزنگاری کمک می‌کند.

در این روش ترید ارز دیجیتال کارشناسان و متخصصان با توسعه الگوریتم‌ها و ربات‌های هوشمند تمام شرایط معامله را مورد سنجش قرار می‌دهند و در کمترین زمان ممکن به بهترین روش ترید دست پیدا می‌کنند.

توسعه الگوریتم‌های تصمیم‌گیرنده نیاز به دانش فنی قوی از کامپیوتر، برنامه‌نویسی و ریاضیات دارند. این روش ترید نیازمند هزینه برای توسعه است و برای تریدرهای حرفه‌ای بسیار روش مناسبی است و می‌توان آن را در دسته بهترین روش ترید ارز دیجیتال قرارداد.

میانگین هزینه دلار

زمان‌بندی دقیق بازار برای یافتن نقاط ورود و خروج عالی امری سخت و تقریباً امکان‌پذیر نیست. برای دور زدن این محدودیت یکی از بهترین روش ترید ارز دیجیتال استفاده از متد متوسط هزینه دلار یا DCA است. DCA یعنی سرمایه‌گذاری کردن یک مقدار ثابت در یک بازه زمانی مشخص و منظم. این کار باعث صرفه‌جویی در زمان‌بندی بازار می‌شود.

استراتژی خروج در روش DCA نیز یک امر دشوار است و باید ترید روند بازار را درک کند و به چرخه آن آگاه باشد. برای این هدف استفاده از نمودارها، تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال امری رایج است که می‌تواند به ترید کمک زیادی کند.

بهترین روش ترید رمزارز

ساخت سبد متوازن

بازار ارزهای دیجیتال و تجارت آن‌ها هنوز در حال تکامل است و بهترین روش ترید از آن ساخت سبد متوازن است در حالی که این روند در بسیاری از کشورهای جهان هنوز پذیرفته نشده و شناخته‌شده نیست. بانک‌های مرکزی در بیشتر کشورهای دنیا در حال پیاده‌سازی ایده‌هایی بهتر از ارزهای دیجیتال هستند و اغلب مردم این‌طور فکر می‌کنند که ترید کردن یک امر ریسک‌پذیر است. با توجه به آن محدودیت‌ها بازهم راه‌هایی وجود دارد که به تریدرها کمک می‌کند سود خوبی کسب کنند و از نوسانت دوری کنند.

یکی از بهترین راه‌ها برای دور زدن این محدودیت‌ها استفاده از روش سبد متوازن است. یک سبد متوازن دارای انواع ارزهای دیجیتال اعم از بیت کوین، اتریوم، دوج کوین و… است که برای شکست نوسانات گزینه مناسبی به‌حساب می‌آید.

علاوه بر این‌ها، تریدرها همچنین می‌توانند مقدار ثابتی از دارایی‌های منظم را در کریپتوهای مختلف حفظ کنند. این امر ریسک‌پذیری را به‌صورت سیستماتیک افزایش می‌دهد و به تریدر کمک می‌کند تا در دراز مدت بازدهی مطلوبی داشته باشد.

از برقراری تماس‌های تجاری بر اساس تبلیغات پرهیز کنید

تکیه‌بر تبلیغات و شبکه‌های اجتماعی برای اخبار مربوط به ارزهای دیجیتال ازجمله اشتباهاتی است که سرمایه‌گذاران جدید مرتکب آن می‌شوند.

تصمیمات برای خرید ترید ارز دیجیتال ازآنجایی‌که بسیار حساس هستند نباید مبنی بر تبلیغات و احساسات گرفته شوند. از آنجا که ارزهای دیجیتال یک موضوع داغ جامعه هستند اخبار و محتواهای نادرستی در این زمینه همیشه وجود دارد و این خطر وجود دارد که با توجه به این اخبار تصمیمات نادرست گرفته شود.

بهترین روش ترید ارز دیجیتال در کریپتوکارنسی

انجام تحقیقات اولیه

یکی از انواع بهترین روش ترید ارز دیجیتال انجام تحقیقات اولیه است. برای اینکه شما یک تریدر موفق باشید لازم نیست که حتماً یک متخصص برجسته ارزهای دیجیتال باشید. تحقیقات در مورد ازرهای دیجیتالی که می‌خرید نیز به این معنی نیست که شما الگوریتم‌های رمزنگاری و مسائل ریاضیاتی آن‌ها را موردبررسی قرار دهید.

تحقیقات به معنی به‌روز بودن در مورد روندهای یک ارز و دنبال کردن اخبار مربوط به آن ارز است. این کار به این هدف انجام می‌شود که تریدر بتواند مناسب‌ترین ارزها را برای ترید انتخاب کند و هدف سرمایه‌گذاری را به‌خوبی تعیین کند.

آربیتراژ

آربیتراژ نیز یکی از بهترین روش ترید ارز دیجیتال است که در آن یک تریدر یک ارز یا دارایی را از یک بازار می‌خرد و آن را در یک بازار دیگر به فروش می‌رساند. تفاوت بین قیمت خریدوفروش به‌عنوان Spread شناخته می‌شود و به دلیل تفاوت در نقدینگی و معاملات می‌تواند یک روش سودمند باشد. برای این کار لازم است که در صرافی‌های مختلفی ثبت‌نام کنید و بهترین صرافی را برای خریدوفروش خود پیدا کنید.

سخن پایانی

ترید ارز دیجیتال یکی از پررونق‌ترین حوزه‌هایی است که روزبه‌روز بازار آن داغ‌تر می‌شود. برای انجام یک ترید موفق لازم است که همیشه‌ بهترین استراتژی‌ها اتخاذ شود تا ریسک‌ها به حداقل برسند. در این مقاله سعی کردیم بهترین روش ترید ارز دیجیتال موجود را با شما به اشتراک بگذاریم. امیدوارم که مقاله ما موردپسند شما واقع‌شده باشد.

سوالات متداول

کدام رمزارزها برای معاملات روزانه بهتر هستند؟

به صورت کلی تریدرهای روزانه به دنبال نوسان‌گیری هستند. نوسانات، در بازار ارزهای دیجیتال عموماً مورد استقبال تریدرها هستند. در حال حاضر، که هر ارزی با ارزش بازاری زیر ۱ میلیارد دلار، کوچک محسوب می‌شود.

چقدر می‌توان در معاملات ارزهای دیجیتال درآمد کسب کرد؟

کوین‌هایی که با ارزش بازار کم، نوسانات بالایی را تجربه می‌کنند. گاهاً امکان دارد که ارزش یک ارز دیجیتال طی ۱ تا دو روز چند برابر می‌شود و سود زیادی را برای سرمایه‌گذاران خوش‌شانس به ارمغان بیاورد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا