آموزش

خرید ارز دیجیتال و فروش در صرافکس

در سال های اخیر خرید و فروش اینترنتی جای خرید سنتی را گرفته است. با رشد فروشگاه های اینترنتی، نیاز به خرید ارز دیجیتال نیز گسترش چشمگیری داشته است. در سال ۲۰۰۹ با ورود بیت کوین به بازار جهانی، انقلاب بزرگی برای خرید ارز دیجیتال و کسب سود در این بازار شکل گرفت. هدف از ایجاد این ارز، رفع نقص سیستم های مالی سنتی برای نقل و انتقالات بود.

در آن زمان شاید کسی فکر نمیکرد که ارزهای دیجیتال بتوانند بعد از ۱۵ سال به جایگاه فعلی برسند. حوزه کریپتو دارای بازاری به ارزش بیش از یک تریلیون دلاری موجب محبوبیت آن برای سرمایه گذاری شده است.

نام ارز علامت اختصاری لینک خرید
ترون TRX خرید ترون
پالی گان – متیک MATIC خرید متیک
هارمونی ONE خرید هارمونی
اولنچ – آواکس AVAX خرید آواکس
سولانا SOL خرید سولانا

روش خرید ارز دیجیتال از صرافی داخلی

روش خرید ارز دیجیتال از صرافی ایرانی

برای خرید ارز دیجیتال، راه های مختلفی وجود دارد که هر کدام میزان پیچیدگی متفاوتی دارند. البته متداول ترین راه برای اینکار، خرید ارز دیجیتال از صرافی است. صرافی ها به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می شوند که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. در ادامه با صرافکس همراه باشید تا با روند خرید ارز دیجیتال از صرافی های معتبر داخلی آشنا شوید.

  1. ثبت نام در صرافی معتبر ارز دیجیتال: اولین کاری که برای ورود به مسیر دنیای ارز دیجیتال باید انجام دهید، ثبت نام در صرافی معتبر است. به طور کل استفاده از صرافی ها، امن ترین راه برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال است. شما می توانید از طریق صرافی صرافکس ارز فیزیکی خود را به پول دیجیتال تبدیل کنید. مهم ترین مزیت استفاده از صرافکس این است که می توانید، هر روز و در 24 ساعت از شبانه روز به معامله بپردازید. برای ثبت نام و احراز هویت در صرافکس کافی است تا بر آیکون ثبت نام سریع، کلیک و مراحل آن را در کوتاهترین زمان سپری کنید. 
  2. تهیه کیف پول ارز دیجیتال: دومین مرحله برای ورود به حوزه کریپتو این است که کیف پول ارز دیجیتال خود را انتخاب کنید. ارزهای دیجیتال در نقطه مقابل ارزهای سنتی قرار گرفته اند. همان طور که برای نگهداری از ارزهای سنتی نیاز به بانک داشتیم، برای نگهداری ارز دیجیتال نیاز به کیف پول داریم. اما با این تفاوت که در کریپتوکارنسی از واسطه ها استفاده نمی شود. دلیل اصلی پیدایش بیت کوین نیز حذف واسطه ها و ایجاد محیط امن برای سرمایه ها بود. شما باید اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید تا بهترین کیف پول را برای سرمایه خود انتخاب کنید. کیف پول ها به دو دسته سرد و گرم تقسیم می شوند که می توانید آنها را بر روی موبایل یا سیستم کامپیوتری خود نصب کنید. البته کیف پول های سخت افزاری به عنوان امن ترین ولت شناخته می شوند. شما می توانید با مراجعه به بخش بلاگ در صرافکس با انواع کیف پول و نحوه نصب آنها آشنا شوید.
  3. اقدام به خرید: در نهایت با موفقیت گذراندن مراحل احراز هویت و انتخاب کیف پول مناسب، نوبت به خرید ارز دیجیتال می رسد. برای اینکه در این مرحله دچار ضرر و زیان نشوید، بهتر است تا در ابتدا با تحلیل بازار و آگاهی کامل، ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید. در ابتدای مسیر، هدف خود را مشخص کنید که می خواهید تریدر باشید یا سرمایه گذار. سپس با تعیین استراتژی مطمئن، اقدام به خرید ارز دیجیتال از صرافی کنید.

خرید ارز دیجیتال از صرافی خارجی

خرید ارز دیجیتال از صرافی خارجی

برای اینکه بدانید کدام صرافی خارجی، آلت کوین مورد نظر شما را پشتیبانی می کند باید نام آلت کوین را در نوار جستجو وارد کنید. البته در زمان انتخاب صرافی باید به اعتبار، قوانین تایید هویت، نوع برخورد آن با کاربران ایرانی و جفت ارزهای موجود در آن توجه کنید.

تعداد زیادی از صرافی های معتبر خارجی نیاز به احراز هویت دارند و تایید هویت معامله گران ایرانی در آن ممنوع است. برخی دیگر نیز احراز هویت ایرانیان را ممنوع نکرده اند ولی استفاده کاربران ایرانی را ممنوع اعلام کرده اند.

این نکته را به یاد داشته باشید که به علت تحریم های بین المللی اگر از صرافی خارجی استفاده کنید، ممکن است که حساب کاربری شما بلوکه شود. بنابراین پیشنهاد می شود تا سرمایه خود را به طور طولانی مدت در این صرافی ها قرار ندهید و از VPS استفاده کنید. در ادامه به نکات مهم در این زمینه اشاره می کنیم:

  • بعد از انتخاب صرافی باید جفت ارزهایی که برای آلت کویین وجود دارد را بیابید. در حالت نرمال شما با استفاده از ریال می توانید بیت کوین بخرید. در واقع جفت ارز آن (ریال/ بیت کوین) است که به ازای ریال، بیت کوین دریافت کردید. اما اکثر آلت کوین ها را نمی توان به طور مستقیم با ریال معامله کرد. بنابراین شما باید جفت ارز آن را انتخاب کنید.
  •  بعد از اینکه صرافی و جفت ارز خود را انتخاب کردید، باید ارز دیجیتال پایه خود را انتخاب کنید. شما می توانید تتر یا بیت کوین را از صرافی ایرانی تهیه کنید. البته اگر از قبل آن ارز را دارید، تنها کافی است تا به حساب کاربری خود منتقل کنید.
  • بعد از اینکه متوجه شدید که صرافی مورد نظر مشکلی با کاربران ایرانی ندارد یا حتی نیاز به احراز هویت نیست؛ با VPS می توانید اکانت خود را بسازید. البته توجه داشته باشید که IP مورد استفاده، مشکلی برای ورد به صرافی نداشته باشد. نکته دیگری که بهتر است رعایت کنید؛ ثبت نام با ایمیل است تا مشکلی برای شما پیش نیایید.دانش لازم برای ورود به بازار کریپتو

دانش و مهارت لازم برای ورود به بازار کریپتو

بازار کریپتو یکی از پیچیده ترین بازارهای مالی است که بررسی آن نیاز به مهارت و دانش برای تجزیه و تحلیل نمودارها دارد. بنابراین قبل از ورود به این بازار مهارت های لازم را یاد بگیرید و دانش خود را در رابطه با تحلیل تکنیکال نمودارها ارتقا دهید. در ادامه به مهمترین مواردی که برای ورود به حوزه کریپتو نیاز است یاد بگیرید را ذکر کرده ایم:

  • تحلیل بنیادی (فاندامنتال): با استفاده از تحلیل فاندامنتال شما می توانید میزان ارزشمندی هر ارز دیجیتال را بررسی کنید.
  • تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال: اولین مورد در زمان خرید ارز دیجیتال، بررسی روند قیمت در هر دوره است. شما با در دست داشتن چارت قیمت ارز دیجیتال و تحلیل تکنیکال می توانید آینده ارز را پیش بینی کنید. (بهترین روش های تحلیل تکنیکال در 2023)
  • مدیریت دارایی: اگر شما قصد درآمد از بازار کریپتو را دارید باید توانایی مدیریت سرمایه خود را داشته باشید. با این مهارت میزان ضررهای شما کاهش می یابد و سود بیشتری کسب می کنید.
  • تحلیل آن چین: یکی از جدیدترین مهارت ها که در بین معامله گران محبوب شده است؛ تحلیل آن چین داده ها است. تریدرها با بررسی رفتار معامله گران بزرگ در این حوزه، بهترین زمان برای خرید ارز دیجیتال را پیدا می کنند.

ویژگی های بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری چیست؟

ویژگی های بهترین ارز دیجیتال

با محبوبیت گسترده ارزهای دیجیتال، تعداد این ارزها روز به روز در حال افزایش است. هر کدام از این ارزها دارای قابلیت های منحصر بفردی هستند که می تواند معامله گران را سردرگم کند. در ادامه به مهم ترین ویژگی های که باعث می شود که یک ارز دیجیتال، کاندید مناسب برای سرمایه گذاری باشد؛ می پردازیم.

  • امنیت شبکه: از مهم ترین ویژگی های ارزهای دیجیتال این است که امنیت آنها به شدت بالا است و قابلیت تقلب در آنها وجود ندارد. تراکنش ها در شبکه بلاک چین ذخیره می شود و همه کاربران به آن دسترسی دارند.
  • فعالیت غیر متمرکز: فعالیت غیر متمرکز باعث می شود تا ارزهای دیجیتال مورد استقبال زیادی قرار بگیرند. این ویژگی به معنای این است که تحت نظارت هیچ ارگان یا دولتی نیست و تمامی تراکنش ها در شبکه بلاک چپین ثبت می شوند.
  • میزان سوددهی: از ویژگی های بارز یک ارز دیجیتال میزان سوددهی آن است. منظور از این جمله این است که باید نمودار قیمت و نوسانات آن مورد بررسی قرار بگیرد. نوسانات بازار ارزهای دیجیتال، سود زیادی را برای تریدرها به همراه دارد. 

نکات طلایی برای خرید ارز دیجیتال که نمی دانستید!

نکات طلایی برای خرید ارز دیجیتال

پیش از اینکه اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنید، بهتر است این موارد را در ذهن داشته باشید:

  • پیش از اینکه وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید بدانید که اگر آگاهی کافی در این زمینه ندارید، تمام سرمایه خود را وارد آن نکنید. حوزه کریپتو مانند هر بازار دیگری، همواره صعودی نیست. پس بهتر است تا آن مقدار از سرمایه که به آن نیاز ندارید را وارد این بازار کنید.
  • اگر قصد خرید یک ارز را دارید باید در ابتدا راجع به آن تحقیق کنید. نباید به خاطر شنیدن شایعات، احساسی تصمیم بگیرید.
  • زمانی که قصد انجام ترید دارید، باید برای خودتان حد سود و ضرر مشخص کنید. برای مثال تعیین کنید اگر ارز خریداری شده پانزده درصد از میزان خرید، پایین تر رفت، آن را بفروشید. در کل باید قبل از ورود به معامله، استراتژی هدف خود را مشخص کنید.
  • برخی از افراد مبتدی، فکر می کنند که هر ارز دیجیتال با قیمت پایین، در آینده رشد میکند. خیلی از ارزهای دیجیتال پروژه هایشان نیمه کاره رها شده است و دیگر رشد قیمت نخواهند داشت. 

سخن آخر

در این مقاله تلاش شده است تا هر آنچه شما عزیزان برای خرید ارز دیجیتال به آن نیاز دارید، ذکر شود. اینکه به چه صورت اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال کنید، به انتخاب خودتان بستگی دارد. در نهایت با صرف زمان کافی نسبت به مطالعه مفاهیم کریپتو اقدام کنید تا گول افراد سودجو را نخورید.

سوالات متداول

بهترین صرافی خرید و فروش ارز دیجیتال باید چه ویژگی داشته باشد؟

اگر قصد خرید از صرافی های خارجی را دارید، اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید؛ اعتبارسنجی کاربران ایرانی است. این مشکل از آن جایی شروع شد که تحریم های بین المللی علیه کشور ما وضع شد.

چطور می توانم ارز دیجیتال بخرم؟

برای خرید ارز دیجیتال کافی است تا به یکی از صرافی های معتبر مراجعه کرده و مراحل احراز هویت را انجام دهید. در این مقاله به طور مفصل به این موضوع پرداخته شده است.

امتیاز دهید:
دکمه بازگشت به بالا