آموزش

تریدینگ ویو و مزایا و کاربردهای آن

در دنیای سرمایه‌گذاری، تریدینگ ویو یک ابزار ضروری است. امروزه این نرم افزار به دلیل سیستم نموداری قوی و ویژگی‌های آن، به‌عنوان یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای بازارهای مالی، چه سنتی و چه غیرمتمرکز در نظر گرفته می‌شود. در این مقاله از صرافکس ، TradingView را به همراه قابلیت‌های متعدد آن به شما معرفی می‌کنیم. پس باما همراه باشید.

TradingView یا تریدینگ ویو چیست؟

TradingView یک پلتفرم نموداری است که تقریباً از هر بازار مالی مانند سهام، کالاها، ارزهای دیجیتال، فارکس و غیره خوراک قیمتی ارائه می‌کند. تریدینگ ویو با رابط کاربری دوستانه و UX ساده خود هزاران بازخورد مطلوب را از معامله‌گران، سرمایه‌گذاران یا حتی سازمان‌های بزرگ دریافت کرده است و امروزه محبوب‌ترین پلتفرم برات تجزیه‌وتحلیل بخش‌های مختلف مالی است.

TradingView همچنین یک شبکه اجتماعی برای معامله‌گران است. این امکان برای معامله گران و سرمایه‌گذاران وجود دارد که با استفاده از پلتفرم آن در مورد بازار بحث و تبادل‌نظر کنند.

یک نسخه پریمیوم از TradingView نیز موجود است که شامل مجموعه‌ای از ویژگی‌های قوی‌تر است. ما در این مقاله کمی در مورد این جعبه‌ابزار به شما خواهیم گفت تا بتوانید در مورد خرید یا عدم خرید این نسخه پیشرفته بهترین تصمیم را بگیرید.

تریدینگ ویو برای چه مواردی استفاده می شود؟

تریدینگ ویو برای چه مواردی استفاده می شود؟

تریدینگ‌ویوو معمولا برای ردیابی قیمت دارایی‌های متعدد، تجارت، معاشرت در بازار مالی و سایر موارد قابل‌توجه استفاده می‌شود.

این نرم افزار می‌تواند برای شما به‌عنوان یک کاربرد به روش‌های زیر مفید باشد:

  • ارائه یک سیستم نموداری قوی
  • یک غربالگر کامل سهام و ارزهای دیجیتال
  • یک سیستم هشداردهنده برای اطلاع شما از تغییرات قیمت
  • جامعه‌ای پررونق که در آن معامله گران و سرمایه‌گذاران می‌توانند ایده‌های تجاری و سرمایه‌گذاری را مبادله کنند.
  • اسکریپت‌هایی که می‌توان آن‌ها را برای ایجاد شاخص‌های منحصربه‌فرد تغییر داد.
  • ادغام کارگزار برای حداقل ده کارگزار.
  • دسترسی به طیف گسترده‌ای از بازارهای جهانی.

چرا باید از تریدینگ ویو استفاده کنید؟

پیش‌ازاین، معامله گران مجبور بودند از طریق نرم‌افزارهای ارائه‌شده توسط خود صرافی‌ها به نمودارهای قیمت دسترسی داشته باشند. این نرم‌افزار نمودارگیری عمدتاً منسوخ و فاقد ابزارهای پیشرفته بود و از طرفی چندان هم اعتبار نداشتند.

اگر تابه‌حال در بازارهایی مانند سهام یا فارکس معامله کرده‌اید، بلافاصله متوجه این موضوع خواهید شد. Amibroker اغلب توسط سرمایه‌گذاران سهام به‌عنوان یک نرم‌افزار واسطه برای تجزیه‌وتحلیل قیمت سهام استفاده می‌شود. بااین‌حال، استفاده از Amibroker کمی دشوار است و معامله گران باید اندیکاتورهای فنی بیشتری را به‌صورت دستی به آن اضافه کنند.

چرا باید از تریدینگ ویو استفاده کنید؟

از طرفی موضوع هزینه‌ها یکی از دلایلی است که صرافی‌ها به‌ندرت از این ابزارها استفاده می‌کنند. همچنین از سوی دیگر، ازآنجایی‌که هر معامله‌گری سبک معاملاتی و تز سرمایه‌گذاری خاص خود را دارد، برای صرافی‌ها دشوار است که همه ابزارها را برای همه فراهم کنند.

TradingView برای رسیدگی به مسائل فوق ایجادشده است. علاوه بر این، تریدینگ ویو به شما امکان می‌دهد به انواع مختلفی از بازارها دسترسی داشته باشید که صرافی‌ها هنوز ارائه نکرده‌اند. به‌طور هم‌زمان، می‌توانید بازار خاص موردنظر خود را با معامله‌گرانی که در آن تخصص دارند بحث کنید.

استفاده از پلتفرم آنلاین آن در هر دستگاهی برای یادگیری مفاهیم جدید و تحقیق در مورد نوسانات بازار، همکاری با دیگران، چت کردن، پرسیدن سؤال و تمرین معاملات امکان‌پذیر است.

تریدینگ ویو چگونه کار می کند؟

در صفحه اصلی تریدینگ ویو، انبوهی از داده‌های بازار را خواهید یافت که می‌توانید حتی قبل از افتتاح حساب از آن‌ها استفاده کنید. راه‌های زیادی برای جستجوی سهام وجود دارد، ازجمله با ایده‌های تجاری، ایده‌های آموزشی، اسکریپت‌ها یا آموزش‌های افراد در نرم افزار.

این بخش همچنین شامل داستان‌های جدید نویسندگان برتر، خلاصه‌های به‌روز از شاخص‌ها، ارزها، ارزهای دیجیتال و بازارهای آتی و همچنین یک تقویم اقتصادی و نمودارهای روند از بخش رسانه‌های اجتماعی TradingView است. مبتدیان در حوزه تجارت و ارزهای دیجیتال اطلاعات آموزشی فراوانی را در این پلتفرم پیدا خواهند کرد تا به آن‌ها در یادگیری اصول اولیه بازار مالی کمک کند.

انواع حساب های موجود

این نرم افزار دارای چهار سطح حساب است که عبارت‌اند از:

  • حساب پایه به‌صورت رایگان.
  • TradingView Pro.
  • TradingView Pro+.
  • TradingView Premium.

اولین مورد کاملاً رایگان است و سه طرح دیگر از 14.95 دلار تا 59.95 دلار در ماه متغیر است. هر طرح پولی در TradingView با یک آزمایش 30 روزه رایگان ارائه می‌شود تا مشتریان بتوانند تصمیم بگیرند که آیا خرید کنند یا نه. هزینه‌های TradingView به‌طور قابل‌توجهی کمتر از سایر رقبا است.

تریدینگ ویو چگونه کار می کند؟

ویژگی ها و امکانات تریدینگ ویو

تریدینگ ویو دارای امکانات زیر است و این امکانات آن را به محبوب‌ترین پلت فرم تجزیه‌وتحلیل ارزهای دیجیتال، بازارهای مالی و… تبدیل کرده است:

  1. نمودارهای HTML5 – بسته به نیاز خود، می‌توانید نمودارهای ساده را برای ردیابی یک یا دو سهم ایجاد کنید یا نمودارهای پویا متعددی ایجاد کنید که بازارهای مختلف را ردیابی کنند. حتی می‌توانید بر روی نمودارهای خود ترسیم کنید.
  2. تجزیه‌وتحلیل فنی – از بیش از 100 نشانگر از پیش‌ساخته‌شده، بیش از 50 ابزار طراحی هوشمند، ابزار تجزیه‌وتحلیل چند فریمی و بیش از 100000 نشانگر ساخته‌شده در جامعه برای کمک به تحلیل تکنیکال استفاده کنید.
  3. تجزیه‌وتحلیل مالی – از بیش از 100 زمینه و نسبت اساسی، صورت‌های مالی، تجزیه‌وتحلیل ارزش‌گذاری و داده‌های تاریخی شرکت لذت ببرید.
  4. هشدارهای سمت سرور شما می‌توانید هشدارهایی را تنظیم کنید که به کامپیوتر یا تلفن شما می‌روند تا زمانی که شرایط خاصی خارج از معیارهای تعیین‌شده شما هستند به شما اطلاع دهند. 12 شرایط مختلف هشدار وجود دارد که می‌توان آن‌ها را برای نشانگرها یا ابزارهای ترسیم اعمال کرد.
  5. نمایشگر سهام سهام را بر اساس معیارهای خاص خود بیابید. در تریدینگ ویو می‌توانید از نمایشگرهای سهام، فارکس و کریپتو استفاده کنید.
  6. تجزیه‌وتحلیل سفارشی – برای کاربران پیشرفته، این نرم افزار یک زبان برنامه‌نویسی به نام Pine script ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد نمودارها و شاخص‌های خود را از ابتدا ایجاد کنید.
  7. تجارت – می‌توانید معاملات سهام، ارزهای رمزنگاری‌شده یا فارکس را تمرین کنید یا بدون استفاده از پول واقعی، با تجارت کاغذی سبدهایی ایجاد کنید، بنابراین می‌توانید مهارت‌های خود را تقویت کنید. تریدینگ ویو همچنین به شما امکان می‌دهد معاملات را دقیقاً در نمودارهای آن شبیه‌سازی کنید تا بتوانید استراتژی‌های مختلف را آزمایش کنید. سپس می‌توانید دریابید که آیا کارگزاری شما با این اپ شریک است یا خیر.
  8. نقشه‌های حرارتی – یک نمای کلی از بازارهای سهام و ارزهای دیجیتال بر اساس بخش دریافت کنید یا از فیلترهای خود برای مشاهده نقشه‌های حرارتی مختلف استفاده کنید.
  9. پوشش گسترده – بسته به برنامه خود، می‌توانید به بیش از 50 صرافی در سراسر جهان و ساعات معاملات طولانی دسترسی داشته باشید. همچنین بیش از 50 بازار ارزهای دیجیتال را دریافت خواهید کرد.
  10. یک جامعه اجتماعی از معامله گران فعال – ببینید سایر معامله گران فعال چه می‌کنند، ایده‌ها را جمع‌آوری کنید و با دیگران در بازارهای مشابه همکاری کنید.

ویژگی ها و امکانات تریدینگ ویو

مزایا و معایب تریدینگ ویو

مزایای تریدینگ ویو

  • پایگاه داده بزرگ از شاخص‌ها برای کمک به تجزیه‌وتحلیل فنی
  • یک طرح رایگان برای آزمایش پلت فرم در دسترس است
  • نمایشگرهای پیشرفته سهام، ارزهای دیجیتال و فارکس
  • جامعه آنلاین فعال
  • استراتژی‌های معاملاتی بک تست و تجارت کاغذ تا تمرین

 معایب تریدینگ ویو

  • پشتیبانی محدود کارگزار سهام

سوالات متداول

آیا ثبت نام در سایت تریدینگ ویو رایگان است؟

ثبت نام در سایت و پلتفرم تریدینگ ویو رایگان است ولی استفاده از امکانات بیشتر و تخصصی نیازمند خرید اشتراک‌های ماهانه یا سالانه است.

تریدینگ ویو فارسی وجود دارد؟

خیر؛ نرم افزار تریدینگ ویو از زبان فارسی پشیبانی نمی‌کند.

امتیاز دهید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا