آموزش

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با گوشی

با اوج گرفتن قیمت بین کوین در طی چند سال گذشته، کاربران زیادی در دنیا به دنبال راهی برای استخراج بیت کوین با گوشی هستند. اما سوالی که پیش می آید این است که آیا استخراج بیت کوین با گوشی سودآور است؟ برای پاسخ به به این سوال باید بدانید که ماینینگ (استخراج) چیست. استخراج به معنای آن است که بخشی از قدرت سیستم را در اختیار بلاکچین بگذاریم. اما این عمل نیاز به سیستم پر قدرت دارد که بتواند انرژی زیادی را صرف کند. بنابراین به طور کل می توان استخراج بیت کوین یا هر ارز دیگری را با گوشی انجام داد اما باید دید که سود اقتصادی دارد یا خیر. در ادامه این مقاله از صرافکس به پاسخ پرسش های خود می رسید.

استخراج بیت کوین با گوشی

همان طور که می توان خرید بیت کوین را انجام داد، می توان بیت کوین را به صورت رایگان استخراج کرد. البته باید این نکته را یادآور شد که این کار امکان امکان پذیر است ولی سود چندانی برای شما ندارد. برای به دست آوردن بیت کوین از طریق استخراج، نیاز به پردازشگر قوی است. تعداد زیادی از بیت کوین ها تاکنون استخراج شده اند و مقدار کمی از آنها باقی مانده است. بنابراین این کار بیش از پیش سخت شده است و نیاز به پردازنده هایی با حداکثر عمر مفید ۳ یا ۴ سال است. بنابراین اگر گوشی موبایل شما هر چقدر هم قدرتمند باشد، نسبت به پردازنده ها شانس کمتری دارند. زیرا مسئله نگهداری و تامین انرژی مطرح است؛ زیرا عمر دستگاه شما به چند ماه کاهش می یابد. برای ورود به حوزه ارزهای دیجیتال و کسب سود در آن بهتر است به خرید و فروش بیت کوین روی آورید. 

مطلب پیشنهادی: ترید ارز دیجیتال با گوشی

استخراج ارز دیجیتال با گوشی
بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با گوشی

آیا می توان با گوشی بیت کوین استخراج کرد؟

در جواب این پرسش باید گفت “بله” اما سود آور نیست. برای اینکه به این موضوع پی ببرید؛ برای شما جدولی طراحی کردیم تا تفاوت نرخ هش پردازنده ها با یکدیگر را متوجه شوید. نرخ هش یا هش ریت به عنوان معیاری برای اندازه گیری عملکرد دستگاه های ماینر است. به زبان ساده تر می توان گفت که نرخ هش نمایانگر سرعت پردازش دستگاه برای حل کردن معمای استخراج بیت کوین است.

اگر مقدار سختی شبکه بیت کوین ۳.۸   میلیون باشد و نرخ تبدیل را ۸۳۸۰ دلار به ازای یک بیت کوین در نظر بگیریم؛ به سیستم NVIDIA GTX 1080 Ti نیاز داریم تا این کار را انجام دهیم. البته این پردازنده می تواند ۰.۰۱۶۱۵ دلار در بازه یک ماه با هش ریت ۹۸۰ MH / s تولید کند.

تلفن هوشمند نرخ هش
Samsung Galaxy A3 ۸ H/s
Xiaomi Redmi Note 3 ۳۵ H/s
Motorola Razr Max ۵ H/s
Samsung Galaxy Note 8 ۵۰ H/s
OnePlus 5 ۴۱ H/s
Nexus 5 ۱۰ H/s
Google Pixel 2 ۴۰ H/s

 

با توجه به این جدول می توان به این نتیجه رسید که استخراج بیت کوین با گوشی آن طور که انتظار داریم سودآور نیست. البته برخی افراد فعال در این حوزه پیشنهاد می کنند که ارز دیجیتال دیگری مانند آلت کوین زی کش را به جای بیت کوین انتخاب کنید. مقدار سختی پلتفرم زی کش ۸.۴ میلیون است و نرخ تبدیل آن ۰.۰۲۸ دلار برای هر بیت کوین است. در این شرایط می توان از پردازنده NVIDIA GTX 1080 Ti  استفاده کرد تا ماهی ۵۹.۴ دلار به دسعت آورید.

بهترین برنامه های استخراج بیت کوین با گوشی کدام است؟

نرم افزارهای استخراج بیت کوین به سرورهای (Cloud-Mining) متصل می شوند و از آسیب رسیدن به تلفن همراه شما جلوگیری می کنند. در ادامه به معرفی اپلیکیشن هایی برای این کار می پردازیم.

  •         DigMine: این برنامه بر اساس بازی شبیه سازی ماینینگ است و از دارایی های شما با استفاده از تکنیک های رمزنگاری محافظت می کند.
  •         CryptTab Browser: اولین مرورگر با امکان استخراج ارز دیجیتال، کریپتو تب است. این برنامه بیشتر از 25 میلیون کاربر در 200 کشور دارد. با نصب آن در مرورگر کروم می توانید با آن به استخراج بیت کوین بپردازید.
  •         Bitdeer: در شبکه های اجتماعی از بیت دیر به عنوان برترین پلتفرم استخراج ارز دیجیتال شناخته می شود. این کمپانی در چندین منطقه از جمله آمریکا، نروژ و سنگاپور فعالیت می کند.
  •         StormGain: این نرم افزار همه کاره است و علاوه بر استخراج بیت کوین، قابلیت فروش و معامله و ذخیره توکن را دارد.  

مطلب پیشنهادی: استخر استخراج بیت کوین

 

نکات استخراج ارز دیجیتال با گوشی
بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با گوشی

روش های جایگزین استخراج بیت کوین با گوشی

اکثر افراد به دنبال راه های ارزان برای استخراج بیت کوین می باشند. اگرچه استخراج کریپتو می تواند سودآور باشد ولی اغلب این سود برای هزینه‌های نگهداری و تعمیر مورد استفاده قرار میگیرد. سخت افزارهای استفاده شده در ماینینگ نیاز به انرژی زیادی دارند و به معنای پرداخت هزینه زیاد برای قبض برق می باشد.

 پس این سوال در ذهن شکل میگیرد که ” آیا روش جایگزین ارزان تری برای استخراج بیت کوین وجود دارد؟” پاسخ این سوال تماما به ارز دیجیتالی که انتخاب می کنید بستگی دارد. اگر به دنبال استخراج بیت کوین هستید؛ باید بگوییم که راهی برای انجام آن بدون بودجه زیاد وجود ندارد. زیرا به سخت‌افزار قدرتمند ASIC نیاز دارید که همین موضوع کار را پر هزینه می کند.

در نقطه مقابل می توان از ارزهایی استفاده کرد که می توان آن را با پردازنده مرکزی استخراج کرد. برخی از ارزها در برابر ASIC مقاوم بوده که به معنای آن است که الگوریتم آن به نفع CPU و GPU است. برخی از ارزهای مقاوم در مقابل ASIC شامل Haven Protocol و Ravencoin هستند. استخراج کریپتو با استفاده از USB از نظر تئوریک امکان پذیر است. این روش در اواخر سال 2022 به محبوبیت فراوانی دست یافت. اما باید این نکته را در نظر بگیرید که USB نمی تواند به راحتی سطح بالایی از انرژی را انتقال دهد که ASIC انتقال می دهد.

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با گوشی
بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با گوشی

سخن آخر

در دنیای اقتصاد باید دیدگاه اقتصادی داشت که به معنای بررسی راه ها برای رسیدن به بهترین مسیر است. همین قضیه راجب ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال با گوشی نیز صدق می کند. وقتی که بخواهید سیستم سخت افزاری خود را در شبکه قرار دهید؛ باید به این مسئله توجه کنید که باید از تمام قدرت سخت افزاری سیستم خود استفاده کنید. باید بدانید که سخت افزار گوشی موبایل به نوعی طراحی نشده است که به صورت مداوم کار کند. همین قضیه می تواند آینده ماینینگ را مشخص کند که گوشی موبایل اصولا برای این کار ساخته نشده است و توانایی تحمل فشار را ندارد. در این مقاله از صرافکس تلاش کردیم تا شما را با برنامه های ماینینگ و واقعیت آن آشنا کنیم. در صورت هر گونه سوال آن را در نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

آیا با گوشی آیفون می توان ارز دیجیتال استخراج کرد؟

متاسفانه برای گوشی آیفون نرم افزاری برای استخراج ارزهای دیجیتال وجود ندارد.

چه ارزهای دیجیتالی برای استخراح مناسب هستند؟

مونرو، بیت کوین گلد، اتریوم کلاسیک، زی کش و لایت کوین از جمله ارزهایی هستند که با گوشی قابل استخراج هستند.

5/5 - (5 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا