آموزش

معرفی بهترین استخرهای استخراج اتریوم

بخش جدایی ناپذیر استخراج اتریوم، استخر (Pool) است. پلتفرم اتریوم امکانات و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که توجه هزاران ماینر در سراسر جهان را به خود جلب کرده است. علاوه بر این، رمز ارز اتر (Ether) را می‌توان با استفاده از کارت گرافیک‌های (GPU) معمولی نیز استخراج کرد. در این مقاله از صرافکس قصد داریم به معرفی بهترین استخرهای استخراج اتریوم بپردازیم. پس اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که مایلید با این استخرها آشنا شوید، با ما همراه باشید. برای تهیه این ارز دیجیتال، می‌توانید به صفحه خرید اتریوم مراجعه کنید.

نگاهی اجمالی به روش های استخراج اتریوم

شما می توانید آلت کوین اتریوم را تنها با یک روش اما با تجهیزات مختلف استخراج کنید. اما عملیات استخراج این رمز ارز نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال هم به صورت گروهی (اتصال به استخر) و هم به صورت تک نفره و با سیستم شخصی خود صورت می گیرد. برای استخراج تک نفره، شما به دستگاه های ماینر قدرتمند و با کارت گرافیک های قدرتمند نیاز دارید. علاوه بر این سختی شبکه بالا رفته است و تعداد ماینرها نیز افزایش یافته است.

اگر از تجهیزات قدرتمندی استفاده نکنید این کار نه تنها سود آور نیست بلکه ممکن است ضررهای متعددی نیز به دنبال داشته باشد. به هیمن دلیل ماینرها مجبورند برای کسب درآمد، قدرت دستگاه‌های خود را با یکدیگر یکپارچه کنند. ما هم به شما پیشنهاد می کنیم که به منظور استخراج ارزهای دیجیتال، به یک استخر استخراج متصل شده و این کار را انجام دهید.

نحوه استخراج ارز ETH با استخر اتریوم

استخراج اتریوم

هر استخر استخراج، سروری دارد که وظیفه استخراج را بین ماینر‌ها تقسیم می‌کند. این سرور با استفاده از یک سیستم شمارش، سهم هر ماینر را در استخراج بلاک مشخص تعیین می‌کند و سپس مطابق با آن به ماینر‌ها پاداش می دهد.

شما می توانید از طریق سایت های فاست (faucet) و برخی از برنامه های موبایل به صورت رایگان به استخراج اتریوم بپردازید. البته این روش استخراج سود کمی را عاید شما می کند و آن ها بسیار متغیر و به شرایط زیادی بستگی دارد.

موارد مورد نیاز برای شروع فرایند استخراج اتریوم

 

شما برای شروع فرایند استخراج اتریوم به یک کامپیوتر قوی که ویندوز بالا ۷ بر روی آن نصب شده باشد، نیاز دارید. علاوه بر این ویندوز شما باید به‌روزرسانی شده باشد تا در آینده به اعمال تغییرات بیشتر نیاز نداشته باشید. چرا که برای نصب هر نرم‌افزاری به ویندوز جدید احتیاج دارید. نرم افزارهای استخراج در استخراج اتریوم بسیار حائز اهمیت هستند.

برای اینکه سیستم شما بیشترین کارایی را داشته باشد، باید میزان حافظه کارت گرافیک آن حداقل 4 گیگابایت باشد تا فرایند استخراج اتریوم با سرعتی بهتر صورت گیرد.

اگر مادربرد کامپیوتر به شما امکان نصب چند کارت گرافیک را می‌دهد، حتماً کارت گرافیک های بیشتری نصب کنید تا  سود خود را افزایش دهید. مهمترین بخش در استخراج اتریوم همین کارت گرافیک است.

موارد قابل ملاحظه برای انتخاب استخر استخراج اتریوم

استخراج اتریوم

اینکه کدام استخر بهترین گزینه برای استخراج اتریوم است و کدام را باید انتخاب کرد، کار دشواری است. اما معیار‌ها و ملاک‌هایی وجود دارند که شما باید قبل از انتخاب استخر استخراج اتریوم آن‌ها را در نظر بگیرید.

  1. اول اینکه پس از اینکه استخر استخراج اتریوم را انتخاب کردید و فرایند استخراج را شروع کردید، باید حدود ۱ تا ۲ درصد هزینه کمیسیون پرداخت کنید.

     2 . آمار دقیقی وجود دارد که داده‌های مورد نیاز برای تجزیه و تحلیل را نشان می‌دهد. با تجزیه‌وتحلیل این آمار می‌توانید قدرت و توانایی استخر استخراج، محدودیت‌های آن،‌ اندازه بلاک‌ها و موارد دیگر را تعیین کنید.

    3 . اگر داده‌ها ضعیف باشد و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار ندهد، ممکن است به این دلیل باشد که مدیران استخر برخی جزئیات را پنهان کرده‌اند، پس حواستان را کاملاً جمع کنید.

   4 . دفعات پرداخت استخر و حداقل میزان پرداختی استخر ماینینگ نیز مهم است. به‌عنوان مثال، اگر کارت گرافیک ۱۰۸۰ را روی کامپیوتر نصب کرده‌اید و می‌خواهید سود مناسبی کسب کنید، بهتر است که یک استخر با بازپرداخت مکرر و آستانه پرداخت کم انتخاب کنید.

  1. این نکته را نیز در مورد انتخاب استخر‌ها در نظر داشته باشید که باید با توجه به قابلیت و امکانات تجهیزات خود یک استخر را انتخاب کنید.
  1. عواملی مانند دشواری فرایند استخراج کنونی، قیمت برق در منطقه و قیمت فعلی اتر نیز بر درآمدی که از طریق فرایند استخراج به دست می‌آورید، تاثیر می گذارد.
  1. شما می توانید برای محاسبه دخل‌وخرج خود از وب‌سایت وات تو ماین (WhatToMine) استفاده کنید و میزان سودآوری فعلی استخراج را تعیین کنید.
  1. علاوه بر تمام موارد بالا، پاداش و پرداخت‌های استخر تا حدودی به قدرت استخر نیز بستگی دارد. در صورتی که تعداد ماینر‌های یک استخر زیاد باشد، زمان و تلاشی که صرف پیدا کردن بلاک می‌شود بسیار کاهش می‌یابد و ماینرها پاداش خود را سریع‌تر از معمول دریافت خواهند کرد. در نتیجه دفعات پرداخت افزایش می‌یابد.
  1. مزرعه یا فارم استخراج ارز اتریوم نیز از جمله آیتم هایی است که باید به آن توجه داشته باشید.

معرفی بهترین استخرهای استخراج اتریوم

استخراج اتریوم

  •  استخر استخراج ” DwarfPool “

یکی از بهترین استخر های اتریوم، استخر استخراج ” DwarfPool ” است. یکی از معیارهایی که ما باید در هنگام انتخاب یک استخر به آن توجه کنیم، شفافیت است. خوشبختانه استخر Dwarfpool به صورت شفاف عمل می کند و اطلاعات مربوط به حساب را به طور کامل ارائه می دهد. علاوه بر استخراج رمز ارز ETH، شما می توانید ارز های دیگری همچون ارز دیجیتال مونرو، زی کش و… را نیز استخراج کنید.

سرور های این استخر در بیشتر کشورها مانند آمریکا، آمریکای جنوبی و آسیا و… وجود دارند. این استخر از سرور های قدرتمندی استفاده می کند که نقطه قوت آن به حساب می آید. از دیگر نقاط قوت این استخر، سیستم پرداخت آن است. این استخر یک سیستم پرداخت پرسود ” RBPS ” دارد که به صورت آنلاین در دسترس کاربران قرار می گیرد. در کل میتوان گفت که این استخر بهترین استخر استخراج ارز دیجیتال اتریوم می باشد.

خرید مونرو در معتبرترین صرافی ارز دیجیتال

  •  استخر استخراج ” Mining Pool Hub “

 استخر ” Mining Pool Hub “ به عنوان دومین استخر بزرگ اتریوم شناخته می شود. استخرMining Pool Hub به دست چندین مهندس خوش ذوق و علاقه مند به اتریوم خلق شد و تا کنون نیز توانسته است موفقیت های زیادی را پشت سر بگذارد. یکی از مهمترین نقاط قوت هر استخر مقدار کارمزد آن می باشد، این استخر خوشبختانه از این نقطه قوت برخوردار است. میزان کارمزد استخر استخراج ” Mining Pool Hub “ برابر با 0.9 درصد می باشد. این استخر نیز مانند سایر استخر های استخراج ارز دیجیتال، پاداش خود را با توجه به زحمت هر ماینر اهدا می کند. هر چه شما سخت افزار قدرتمند تری در اختیار این استخر قرار دهید، کارمزد بیشتری نیز دریافت می کنید.

متاسفانه یکی از نقاط ضعف این استخر، رابط کاربری آن است. این استخر رابط کاربری سختی دارد که مناسب افراد مبتدی نمی باشد.

  •  استخر استخراج ” Ethermine “

سرورهای این استخر استخراج، در برابر حمله ” DDoS ” یا به عبارتی حملات محروم سازی از سرویس مقاوم می باشد. خوشبختانه این استخر نیز با کاربران خود به صورت شفاف عمل می کند و هزینه تراکنش ها و نرخ هش ریت را در اختیار کاربران قرار می دهد. این استخر تقریبا مانند استخر ” EthPool ” می باشد. تفاوت این دو استخر، روش پرداختی آنها می باشد. استخر Ethermine از روش پرداخت ” PPLNS ” استفاده می کند.

  •  استخر استخرج ” EthPool “

همانطور که در بالا نیز گفتیم، این استخر مانند استخر ” Ehtermine ” می باشد. استفاده از این استخر هزینه ای ندارد.  استخر EthPool دائما مراقب کارمزد و هزینه های استخراج می باشد و ماینر نگرانی از این بابت ندارد.

به منظور دریافت اطلاعات حساب، شما می توانید نرم افزار اندرویدی این استخر را نصب کنید و ریز اطلاعات استخر تان را مشاهده کنید. متاسفانه کارمزد این استخر، برای بعضی از ماینر ها بیش از حد تعیین شده می باشد.

  •  استخر استخراج Nano Pool

استخر استخراج نانو پول (Nano Pool) نیز از استخرهای استخراج اتریوم است که بجز این رمز ارز از 8 ارز دیگر مانند مونرو ،زی کش ،گرین و… پشتیبانی می کند. هش ریت این استخر حدود 78 مگا هش در ثانیه می باشد و کارمزد در استخر نانو پول 1% است.

سخن پایانی

در این مطلب بهترین استخرهای استخراج اتریوم را که هزاران ماینر در سراسر جهان آنها را تأیید کرده اند، به شما معرفی کردیم. استخرهایی که در بالا به معرفی آنها پرداختیم، هش ریت بالایی دارند و به طور منظم و دقیق درآمد ماینرها را پرداخت می‌کنند. اگر مایلید شما نیز به عنوان یک ماینر کوچک به یکی از استخرهای استخراج بپیوندید، بهتر است استخری را انتخاب کنید که به نفع شرایط شما باشد. از جمله فاکتورهایی که در این زمینه باید در نظر بگیرید، هزینه استخراج پایین، آستانه‌ها و پرداخت‌های مکرر هستند. علاوه بر این باید استخری را انتخاب کنید که قابل‌اعتماد باشد و قدرت زیادی داشته باشد.

سوالات متداول

آیا در ایران، استخر استخراج اتریوم وجود دارد؟

بله، در ایران هم استخر استخراج اتریوم وجود دارد و تنها کافیست در گوگل سرچ کنید. اما باید مراقب کلاهبرداری ها نیز باشید.

آیا امکان استخراج اتریوم بدون استخر نیز وجود دارد؟

بله، ، این کار به صورت تک نفره و با سیستم شخصی هم امکان پذیر است.

امتیاز دهید:
دکمه بازگشت به بالا