اخبار

متاورس واقعیه!

تکنولوزی جدیدی که زاکربرگ ارائه کرد کاربران کریپتو در توییتر را شگفت زده کرد.

زاکربرگ  کاربران اینترنت را با آخرین فناوری آواتار خود غافلگیر کرده است.

در حالی که منتقدان در چند سال گذشته مشغول نوشتن نقد برای  متاورس متا بوده اند، آخرین ارائه زاکربرگ از آواتارهای فوتورئالیستی آنها را بسیار شگفت زده کرده است.

در قسمت 28 سپتامبر پادکست لکس فریدمن، زاکربرگ و یک دانشمند بسیار مشهور در حوزه کامپیوتر یک ساعت رو در رو باهم گفت و گو کردند اما تفاوتی که این مصاحبه با دیگر مصاحبه ها داشت این بود که در مکالمه فریدمن و زاکربرگ از آواتارهای متاورس استفاده شد. این دو از طریق هدست‌های Meta’s Quest 3 و هدفون‌های حذف نویز به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کردند.

“در اینجا گفتگوی من با مارک زاکربرگ را مشاهده میکنید این سومین حضوراو در این پادکست است. اما این بار ما در متاورس به عنوان آواتارهای فوتورئالیستی صحبت کردیم. این یکی از باورنکردنی ترین تجربه های زندگی من بود. واقعاً احساس می‌کردیم که حضوری با هم صحبت می‌کنیم، اما فرسنگ‌ها از هم فاصله داشتیم…

zak

ناظران متا به علت صرف میلیاردها دلار در تحقیقات متاورس فقط برای تولید آواتارهای کارتونی که صرفا سرگرم کننده هستند آنها را مورد تمسخر قرار می دهند.

با این حال، در این مورد، به نظر می رسد کاربران در رسانه های اجتماعی، از جمله کاربران کریپتو در توییتر، واقعاً تحت تأثیر پیچیدگی این تکنولوژی قرار گرفته اند.

؛متاورس ارتقا یافته است

zak

یک کاربر با نام مستعار Gaut که معمولاً به ادبیات طنز و کنایه‌آمیزش در مورد رویدادهای جاری شهرت دارد درحساب کاربری خود نوشت: {می پذیرم، متاورس رسماً واقعی است}.

coder Jelle Prins در حساب کابری خود نوشت: «در 9 دقیقه اول از پادکست Lex / Mark metaverse فراموش کردم که دارم آواتارها را تماشا می‌کنم.
فریدمن همچنین برداشت های خود از این تجربه را در زمانی که مصاحبه برگزار میشد به اشتراک گذاشت و اشاره کرد که زاکربرگ در طول مصاحبه  به او نزدیک بوده است و فاصله مکانی را متوجه نشده است. در ادامه او توضیح داد که تشخیص اینکه آواتار زاکربرگ جسم فیزیکی او نیست چقدر کار دشواری است.

“من فراموش کرده ام که تو واقعی نیستی.”

تکنولوژی نمایش داده شده جدیدترین نسخه Codec Avatars است.
Codec Avatars که اولین بار در سال 2019 معرفی شد، یکی از طولانی‌ترین پروژه‌های تحقیقاتی متا است که هدف آن ایجاد آواتارهایی کاملاً واقعی است که از طریق هدست‌هایی با سنسورهای ردیابی چهره کار می‌کنند.

“متا ادعاهای نقض کپی رایت در آموزش هوش مصنوعی را رد می کند”
زاکربرگ گفت که کاربران برای استفاده از آواتارهای واقعی خود،  باید چند سال صبر کنند و در ادامه توضیح داد که تکنولوژی مورد استفاده به نرم افزار گران قیمت یادگیری ماشینی و اسکن کامل سر توسط تجهیزات تخصصی با بیش از 100 دوربین مختلف نیاز دارد. او گفت این تکنولوژی حداقل سه سال زمان نیاز دارد تا در دسترس همه کاربران باشد.  او در ادامه توضیح داد که این شرکت می‌خواهد تا حد امکان موانع را کاهش دهد  تا حدی که در آینده، این اسکن‌ها ممکن است با یک گوشی هوشمند معمولی هم قابل دسترس باشد.

جدیدترین نمایش ماتنها یک روز پس از پاسخ متا به ChatGPT است. جدیدترین دستیار هوش مصنوعی که در طیف وسیعی از چت ربات‌ها، برنامه‌ها و حتی عینک‌های هوشمند منحصربه فرد رونمایی شد.

منبع خبر: cointelegraph

4.7/5 - (27 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا