آموزش

بهترین لپ تاپ برای ترید (معرفی ۳ مدل برتر + جدول مشخصات)

لپ تاپ برای ترید چه مشخصاتی باید داشته باشد؟ آیا برای تریدینگ باید به سراغ لپ‌تاپ‌های گیمینگ رفت یا گزینه‌های اقتصادی هم می‌توانند نیازهای شما را برطرف کنند؟ ما در ادامه این مقاله از صرافی خرید ارز دیجیتال صرافکس مهم‌ترین مشخصات لپ تاپ مناسب ترید را بررسی و سپس بهترین مدل‌های بازار با قیمت مناسب را معرفی می‌کنیم.

لپ تاپ خوب برای ترید چه مشخصاتی دارد؟

اگر به تازگی وارد دنیای ارز دیجیتال و ترید شده‌اید، احتمالا برایتان سوال است لپ تاپ مناسب ترید چه ویژگی‌هایی دارد و هنگام خرید باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ در ادامه مهم‌ترین نکات خرید لپ تاپ برای ترید ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

پردازنده (CPU)

پردازنده، مغز لپ‌تاپ است و وظیفه انجام محاسبات و پردازش داده‌ها را بر عهده دارد. در نتیجه در قدم اول باید به نوع پردازنده به کار رفته در لپ تاپ توجه کنید. پیشنهاد می‌کنیم پردازنده‌ای به‌روز و با حداقل ۴ هسته تهیه کنید. پردازنده‌های Core i5 و Core i7 اینتل (نسل ۸ به بالا) گزینه‌های مناسبی هستند.

رم (RAM)

هر چه مقدار رم بیشتر باشد، لپ‌تاپ در اجرای نرم‌افزارهای معاملاتی عملکرد بهتری خواهد داشت. بهتر است روی رم ۸ یا ۱۶ گیگابایت (DDR4) سرمایه‌گذاری کنید. نکته‌ای که در مورد رم وجود دارد این است که شما می‌توانید رم را در اکثر لپ‌تاپ‌ها پس از مدتی ارتقا دهید، حتما هنگام خرید لپ‌تاپ، از قابلیت ارتقای رم آن اطمینان حاصل کنید.

صفحه نمایش

صفحه نمایش یکی از مهمترین پارامترها در انتخاب مناسب ترین لپ تاپ برای ترید است. صفحه نمایش باید ابعاد، کیفیت و وضوح مناسبی داشته باشد تا چشم شما هنگام خیره شدن به آن برای مدت طولانی اذیت نشود و بتوانید ساعت‌های زیادی را بدون خستگی به ترید بپردازید.

صفحه نمایش لپ تاپ مناسب ترید

کارت گرافیک (GPU)

لپ تاپ مناسب برای ترید ارز دیجیتال باید کارت گرافیک قدرتمندی داشته باشد تا بتواند شاخص‌ها و نمودارها را به‌خوبی پردازش و تحلیل کند. کارت‌های گرافیک در لپ‌تاپ‌های امروزی به ۲ شکل مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  • کارت گرافیک یکپارچه
  • کارت گرافیک مجزا

پیشنهاد می‌کنیم کارت‌های گرافیک مجزا را در اولویت خود بگذارید. البته قیمت این گرافیک‌ها غالبا بیشتر از انواع یکپارچه است. نکته مهم این است که نمی‌توان کارت گرافیک لپ‌تاپ را ارتقا داد، پس در همان ابتدا به فکر خرید گزینه‌ای مناسب باشید.

حافظه

حافظه‌ها به ۲ دسته HDD‌ و SSD تقسیم‌بندی می‌شوند. هارد SSD به نسبت HDD سرعت بالاتری در خواندن و نوشتن داده‌ها دارد. به عنوان یک تریدر بهتر است لپ‌تاپی با حافظه SSD تهیه کنید.

باتری

عمر باتری لپ‌تاپ هم یکی از مهم‌ترین پارامترهایی است که باید به عنوان یک تریدر ارز دیجیتال به آن توجه کنید. خاموش شدن لپ تاپ در یک لحظه می‌تواند باعث از دست رفتن سرمایه شما شود، پس هنگام انتخاب لپ تاپ برای ترید، حتما مدت زمان شارژدهی و سرعت شارژ شدن آن را مد نظر قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه: بررسی قیمت تتر امروز!

بهترین لپ تاپ برای ترید

اکنون که با نکات مهم در انتخاب لپ تاپ برای ترید آشنا شدید، وقت آن رسیده است که ۳ مدل برتر سال ۲۰۲۳ را به شما معرفی کنیم.

لپ تاپ هواوی matebook x pro

لپ تاپ هواوی matebook x pro یکی از بهترین لپ تاپ ها برای تریدرهاست که در کنار ظاهر زیبا و ساده‌ای که دارد، سخت‌افزار بسیار قدرتمندی هم دارد. از مهم‌ترین مزیت‌های این لپ‌تاپ صفحه نمایش آن است. جایی که هواوی از یک نمایشگر لمسی و ۱۳.۹ اینچی با وضوح ۲۰۰۰ در ۳۰۰۰ پیکسل بهره گرفته است.

لپ تاپ هواوی matebook x pro

مشخصات کامل لپ تاپ هواوی matebook x pro را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مشخصات لپ تاپ هواوی matebook x pro

پردازنده

Intel Core i7 1165G7

رم

۱۶ گیگابایت – DDR4

کارت گرافیک

Iris Xe Graphics – یکپارچه

صفحه نمایش

۱۳.۹ اینچ – صفحه نمایش لمسی

وزن

۱.۳۳ کیلوگرم

حافظه

۱ ترابایت SSD

باتری

ظرفیت ۵۶ وات ساعت – شارژر ۶۵ وات

سرفیس پرو ۸

سرفیس پرو سری ۸ با تغییرات گسترده‌ای نسبت به مدل قدیمی‌تر معرفی شد. این تبلت خوش‌ساخت ظاهری بسیار زیبایی دارد و در کنار آن، دارای سخت‌افزار مناسبی برای ترید است. از مهم‌ترین ویژگی‌های سرفیس پرو ۸ می‌توان به پورت تاندربولت ۴ اشاره کرد که با استفاده از آن می‌توانید تبلت را به نمایشگرهای باکیفیت 4K متصل کنید.

سرفیس پرو ۸ بهترین تبلت ترید

مشخصات کامل سرفیس پرو ۸ مایکروسافت را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مشخصات سرفیس پرو ۸ مایکروسافت

پردازنده

Intel Core i5-1145G7 (نسل ۱۱)

رم

۸ گیگابایت – DDR4

کارت گرافیک

Intel Iris Xe Graphics (یکپارچه)

صفحه نمایش

۱۳ اینچ – صفحه نمایش لمسی (تا ۱۰ لمس هم‌زمان)

وزن

۸۹۰ گرم

حافظه

۲۵۶ گیگابایت SSD

باتری

۱۶ ساعت (پخش مداوم ویدیو)

لپ تاپ ASUS ZenBook 14

لپ تاپ ASUS ZenBook 14 در طراحی، وزن و سخت‌افزار عملکرد بسیار مناسبی دارد و توانسته رضایت کاربران، به خصوص تریدرها را جلب کند. از مهم‌ترین نقاط قوت این لپ‌تاپ می‌توان به کارت گرافیک مجزا NVIDIA GEFORCE MX450 اشاره کرد.

مشخصات کامل لپ تاپ ASUS ZenBook 14 را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مشخصات لپ تاپ ASUS ZenBook 14

پردازنده

Intel Core i5-1135G7

رم

۸ گیگابایت – DDR4

کارت گرافیک

NVIDIA GEFORCE MX450 –  حافظه اختصاصی
صفحه نمایش

۱۴ اینچ – ۱۰۸۰ * ۱۹۲۰ (FHD)

وزن

۱.۲۹ کیلوگرم

حافظه

۵۱۲ گیگابایت SSD

باتری

۴-۷ ساعت

سوالات متداول

ترید با لپ تاپ یا تبلت، کدام بهتر است؟

تبلت‌ها به دلیل ابعاد کوچکی که دارند و هم‌چنین قابلیت صفحه نمایش لمسی، گزینه مناسبی برای ترید هستند، اما از نظر سخت‌افزار لپ‌تاپ‌ها غالبا عملکرد بهتری دارند.

بهترین لپ تاپ برای تریدینگ کدام است؟

سرفیس بوک پرو ۸، هواوی matebook x pro و ASUS ZenBook 14 از بهترین لپ تاپ ها برای ترید هستند.

جمع بندی

لپ تاپ برای ترید باید پردازنده قدرتمند (ترجیحا اینتل Core i5 و Core i7)، رم حداقل ۸ گیگابایت از نوع DDR4، کارت گرافیک مجزا، باتری با طول عمر و شارژدهی مناسب و صفحه نمایش باکیفیت داشته باشد. بر اساس این ویژگی‌ها، سرفیس بوک پرو ۸، هواوی Matebook x pro و لپ تاپ ASUS ZenBook 14 از بهترین گزینه‌های موجود در بازار هستند.

4.9/5 - (9 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا