آموزش

آموزش جامع استیکینگ ترون

استیکینگ ترون (Staking TRON) فرآیند قفل کردن مقدار معینی از توکن‌های ارز دیجیتال TRON در استخرهای سرمایه‌گذاری برای دریافت پاداش است. این فرآیند به امنیت شبکه کمک می‌کند و درآمد اضافی را برای کاربرانی که در آن مشارکت می‌کنند، فراهم می‌کند. با قرار دادن TRON، کاربران می‌توانند برای مشارکت خود در شبکه، جوایز TRX دریافت کنند، همچنین می‌توانند در مورد پیشنهادات رأی دهند و در مورد توسعه آینده بلاک چین تصمیم بگیرند.

در این مطلب از صرافکس می‌خواهیم استیکینگ ترون و ابعاد مختلف آن را مورد بررسی قرار دهیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. قبل از اینکه این مسئله را مورد بررسی قرار دهیم ابتدا اجازه دهید که با خود ترون آشنا شویم.

ترون چیست؟

ترون (TRX) یک بلاک چین و نوعی ارز دیجیتال محبوب است که در سال 2017 توسط بنیان‌گذار آن جاستین سان راه‌اندازی شد. شبکه Tron برای تراکنش‌های سریع و کارمزدهای پایین بسیار گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

بلاک چین ترون با عملکرد قراردادهای هوشمند خود امکان ایجاد برنامه‌ها و توکن‌های غیرمتمرکز (TRX20) را فراهم می‌کند. همچنین پیشرفت‌های قابل توجهی در DeFi (زمینه مالی غیرمتمرکز) با شبکه JUST و توکن‌های NFT (غیر قابل تعویض) وجود دارد.

مطلب پیشنهادی: defi را بیشتر بشناسید.

ترون همچنین یکی از محبوب‌ترین وب‌سایت‌های اشتراک فایل، برنامه بیت تورنت BitTorrent را خریداری کرده است. شبکه Tron از پروتکل Proof-of-Stake استفاده می‌کند، به این معنی که شما می‌توانید Tron را به اشتراک بگذارید و پاداش دریافت کنید. شما به عنوان یک کاربر ترون، این کار را با رأی دادن به یک نماینده ارشد (Super Representative) انجام می‌دهید.

روش های استیکینگ ارز ترون

استیکینگ ترون چیست؟

Staking TRON فرآیند قفل کردن توکن‌های TRX در کیف پول برای کسب پاداش است. با شرط‌بندی یا به‌اصطلاح با استیکینگ، کاربران می‌توانند پاداش‌هایی در قالب توکن‌های TRX کسب کنند. این فرآیند به امنیت شبکه کمک می‌کند و در عین حال مشوق‌هایی را برای کاربران فراهم خواهد کرد. برای به اشتراک گذاشتن TRON، یک کاربر باید ابتدا توکن‌های TRX را خریداری کند و سپس آن‌ها را به کیف پولی که خدمات استکینگ ارائه می‌دهد، منتقل کند. پس از شرط‌بندی، کاربر واجد شرایط دریافت جوایز خواهد بود و این پاداش تا زمانی که توکن‌هایش قفل شده باشند به او داده می‌شود.

مقاله پیشنهادی: خرید ترون

Staking TRON یک راه عالی برای کسب درآمد غیرفعال در سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال است. با شرط‌بندی یا همان استیکینگ، کاربران می‌توانند بدون نیاز به تجارت فعال یا شرکت در بازارها، سود کسب کنند. همچنین این کار به ایمن‌سازی شبکه کمک می‌کند که به ایجاد یک بلاک چین مطمئن‌تر و ایمن‌تر کمک می‌کند.

سود استیکینگ ترون چقدر است؟

جوایز شرط‌بندی برای TRX به استخر شرط‌بندی و روش شرط‌بندی کاربر بستگی دارد. به عنوان مثال، استخر Gemini حدود 3% APY را ارائه به عنوان پاداش یا سود به کاربران می‌دهد، در حالی که بقیه ممکن است تا 5% APY هم به کاربران به عنوان پاداش بدهند.

بهترین استخر برای استیکینگ ترون

هیچ پاسخ قطعی و واحدی برای این سؤال وجود ندارد زیرا بهترین استخر برای قرار دادن TRON در ارزهای دیجیتال به نیازها و اهداف فردی کاربر بستگی دارد. برای تصمیم‌گیری آگاهانه، توصیه باید قبل از انتخاب استخر، تحقیقات گسترده‌ای در مورد هر استخر انجام شود و هزینه‌ها، پاداش‌ها و خدمات مشتری آن استخر مورد ارزیابی قرار بگیرد.

هنگام انتخاب یک پلتفرم، امتیاز کاربر آن را در نظر بگیرید. نظرات کاربران را بخوانید و نتیجه بگیرید و بفهمید که آیا باید از این سرویس استفاده کنید یا خیر. کلاه‌برداری‌های زیادی در زمینه ارزهای دیجیتال وجود دارد و باید بسیار مواظب بود.

بهترین کیف پول برای استیکینگ ترون

بهترین کیف پول Tron TRX چیست؟

کیف پول‌های زیادی برای استیکینگ ترون وجود دارد که هرکدام مزایا، معایب و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خودشان را دارند اما طبق نظرات کاربران و جامعه کریپتو بهترین کیف پول‌ها برای این هدف به صورت فهرست موارد زیر هستند:

  • Ledger Nano X – سخت‌افزاری
  • CoolWallet Pro – سخت‌افزاری
  • TronLink – موبایل و دسکتاپ
  • Vision – موبایلی
  • Atomic Wallet- دسکتاپ و موبایل
  • Guarda – موبایل، دسکتاپ و اکستنشن مرورگر
  • Trust Wallet – کیف پول موبایلی
  • بایننس
  • SimpleHold – موبایل و اکستنشن

آموزش استیکینگ ترون در تراست ولت

آموزش مرحله به مرحله استیکینگ ترون در کیف پول تراست ولت به صورت مراحل زیر است:

  1. برنامه Trust Wallet خود را باز کنید و به بخش Tron بروید.
  2. روی دکمه “Stake” در پایین صفحه کلیک کنید.
  3. مقدار TRX را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید را وارد کنید.
  4. مدت‌زمان شرط‌بندی خود را انتخاب کنید (1 ماه، 3 ماه، 6 ماه، 12 ماه).
  5. برای تائید تراکنش روی “Stake” کلیک کنید.
  6. منتظر بمانید تا معامله سهامداری شما پردازش شود. با این کار جوایز خود را مستقیماً در کیف پول خود دریافت خواهید کرد.
  7. برای مشاهده جوایز خود، به تب “Rewards” بروید و مقدار TRX را که از شرط‌بندی به دست آورده‌اید را مشاهده خواهید کرد.

آموزش استیکینگ ترون در صرافی بایننس

آموزش استیکینگ ترون در صرافی بایننس به صورت مراحل زیر است:

  1. وارد حساب Binance خود شوید و روی “Staking” در منوی ناوبری بالا کلیک کنید.
  2. “TRON” را از لیست گزینه‌های موجود برای شرط‌بندی انتخاب کنید.
  3. اطلاعات مربوط به TRON staking را در صفحه بخوانید و موافقت خود را با تیک زدن اعلام کنید و در ادامه روی “STAKE” کلیک کنید.
  4. در این لحظه یک پنجره پاپ آپ ظاهر می‌شود که از شما می‌خواهد میزان TRX را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید را تایید کنید. مبلغی را که می‌خواهید شرط‌بندی کنید وارد کرده و روی “Stake Now” کلیک کنید.
  5. با انجام این کار در این مرحله شما به صفحه تایید هدایت می‌شوید، جایی که می‌توانید جزئیات شرط‌بندی خود را بررسی و تایید کنید.
  6. در نهایت TRX شرط‌بندی شده شما به موجودی حساب Binance شما واریز می‌شود.

آموزش استیکینگ ترون در کیف پول اتمیک

آموزش قدم‌به‌قدم استیکینگ ترون در کیف پول اتمیک به صورت مراحل زیر است:

  1. کیف پول Atomic را از وب‌سایت رسمی دانلود و نصب کنید.
  2. یک کیف پول جدید ایجاد کرده یا کیف پول قبلی خود را بازیابی کنید.
  3. به تب “Assets” رفته و “Tron” را انتخاب کنید.
  4. روی “Staking” کلیک کنید و مقدار TRX موردنظر خود را برای شرط‌بندی انتخاب کنید.
  5. مدت‌زمان شرط‌بندی را انتخاب کنید. این می‌تواند یک دوره ثابت یا یک دوره نامحدود باشد.
  6. جزئیات معامله سهام خود را تأیید کنید.
  7. صبر کنید تا تراکنش تایید شود. بسته به بارگذاری شبکه، تائید ممکن است کمی طول بکشد.
  8. TRX شرط‌بندی شده شما اکنون در برگه “Staked” قابل‌مشاهده خواهد بود.
  9. اکنون می‌توانید TRX شرط‌بندی شده خود را نظارت کنید و در صورت نیاز تغییراتی در دوره شرط‌بندی ایجاد کنید.

مزایای استیکینگ ارز ترون

مزایای استیکینگ trx

از مهم‌ترین مزایای استیکینگ ترون می‌توان به فهرست موارد زیر اشاره کرد:

  • بازده عالی: این روزها حوزه کریپتو بسیار بی‌ثبات است و خرید یا سرمایه‌گذاری روی سکه‌ها امکان دارد چندان مناسب برای سرمایه‌گذاری نباشد؛ بنابراین، شرط‌بندی گزینه بهتری است که در آن، تحت بدترین شرایط بازار، سود به دست آمده از طریق سهام می‌تواند زیان تحقق نیافته ناشی از کاهش قیمت ارز را پوشش دهد.
  • عدم وابستگی کامل به اینترنت: کاربران می‌توانند ارز دیجیتال خود را در یک کیف پول آفلاین به اشتراک بگذارند و برای آن پاداش دریافت کنند.
  • افزایش امنیت شبکه: Staking TRON با افزودن اعتباردهنده‌های بیشتر به شبکه که به جلوگیری از فعالیت‌های مخرب کمک می‌کند، به افزایش امنیت شبکه کمک می‌کند.
  • کسب پاداش: Staking TRON به کاربران برای مشارکت فعال آن‌ها در شبکه جوایزی را ارائه می‌دهد. با قرار دادن توکن‌های خود، کاربران می‌توانند پاداش‌های TRX را کسب کنند که می‌تواند برای تراکنش‌های بیشتر استفاده شود یا با ارزهای دیجیتال دیگر مبادله شود.
  • حق رأی: با قرار دادن توکن‌های خود در استخرهای ترون، کاربران می‌توانند در فرآیند تصمیم‌گیری و حقوق رأی شرکت کنند و این عمل به آن‌ها اجازه می‌دهد بر توسعه و آینده پروژه تأثیر بگذارند.
  • بهبود عملکرد شبکه: Staking به شبکه کمک می‌کند تا کارآمدتر و قابل‌اعتمادتر شود، زیرا تعداد اعتبارسنجی‌ها را افزایش می‌دهد و به کاهش تراکم شبکه کمک می‌کند.
  • افزایش نقدینگی بازار: Staking TRON به افزایش نقدینگی بازار کمک می‌کند، زیرا کاربران بیشتری را به مشارکت در بازار تشویق می‌کند. این می‌تواند به کاهش نوسانات بازار و افزایش تعداد معاملات قابل‌پردازش کمک کند.

معایب استیکینگ ترون

در کنار همه مزایایی که استیکینگ ترون دارد، معایبی نیز برای آن وجود دارد که عمده این معایب به صورت به صورت فهرست موارد زیر است:

  • نوسانات: کلاً نوسانات بازار عیبی بزرگ در بازار کریپتو محسوب می‌شود. با سرمایه‌گذاری در این بازار نه‌تنها دارایی پرخطری دارید، بلکه سودی که به دست می‌آورید ممکن است هیچ ارزشی نداشته باشد. این برای استیکینگ ترون به این صورت است که اگر در یک زمان خاص قفل شده باشید و در آن زمان قیمت ترون افزایش یابد شما نمی‌تواند آن را بفروشید.
  • دوره قفل شده: شرط‌بندی در اکثر پلت‌فرم‌ها یا یک دوره قفل یا یک دوره توقف دارد که در آن دارایی‌های شما به ترتیب چند ماه یا چند روز قفل می‌شوند. در این دوره، شما نمی‌توانید هیچ تغییری ایجاد کنید یا به اقدامات بازار پاسخ دهید.
  • تأخیر در پرداخت‌ها: در حالی که اکثر پلت‌فرم‌ها وعده پرداخت‌های آنی را می‌دهند، تأخیر در پرداخت‌ها هم بسیار اتفاق می‌افتد و در این میان پلت‌فرم‌هایی که استیکینگ ترون را ارائه می‌دهند از این قاعده استثنا نیستند.
  • تغییرات توسعه‌ای: تغییرات توسعه‌ای و آرا می‌توانند بر نحوه عملکرد شبکه ترون تأثیر بگذارند و این احتمالاً می‌تواند APY تخمینی شما را در استیکینگ کاهش دهد.

سخن پایانی

در این مطلب از صرافکس ما در رابطه با استیکینگ ترون و نحوه کار آن توضیحاتی ارائه دادیم. همچنین ما چند تا از بهترین کیف پول‌ها برای Staking TRON را به کاربران معرفی کردیم و در آخر مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار دادیم. امیدواریم با این مقاله تمامی سوالات ذهن شما در خصوص خرید ترون و  استیکینگ ترون را پاسخ داده باشیم.

سوالات متداول

چقدر TRON برای استیکینگ نیاز داریم؟

در بیشتر موارد فقط به 1 TRX برای سهام نیاز است ولی با این حال برخی از پلتفرم‌ها به ١٠٠ تا TRX نیاز دارند.

آیا می‌توان با تراست ولت، استیکینگ ترون را انجام داد؟

TrustWallet از ترون استیکینگ پشتیبانی می‌کند و در این آموزش نحوه کار آن ارائه شده است.

آیا می‌توان با کیف پول اتمیک، استیکینگ ترون را انجام داد؟

بله می‌توان TRX را در کیف پول Atomic به استیکینگ ترون پرداخت و در این مقاله نحوه کار آن آموزش داده‌شده است.

5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا