کیف پول

اتمیک والت چیست؟ و آموزش استفاده از آن

اتمیک والت، یکی از کیف پول‌های بسیار محبوبی است که از بسیاری از ارزهای دیجیتال و توکن‌های معروف پشتیبانی می‌کند. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این کیف پول، کراس پلتفرم بودن آن است. 

برای سیستم عامل‌های ویندوز، آی او اس، اندروید و لینوکس نیز پشتیبانی می‌شود. بنابراین علاوه بر اینکه شما در گوشی‌های موبایل خود به دارایی‌هایتان دسترسی دارید، در کامپیوتر‌های شخصی نیز می‌توانید دارایی‌های خود را مدیریت کنید.

این بستر از بلاک چین‌های معروفی مانند بیت کوین، سولانا (خرید سولانا)، بایننس پشتیبانی می‌کند. و باتوجه به تعداد ارز‌های ساخته شده در این چند بستر حالا حساب کنید که چه مقدار رمزارز می‌توان فقط از طریق شبکه‌های نام برده شده ذخیره کرد؟!

تاریخچه Atomic Wallet

در سال 2017 فردی به نام کنستانین گلادیچ که خود یکی از مدیرعاملان و سازندگان صرافی Changelly نیز بود، اقدام به ساخت و توسعه این کیف پول کرد. با توجه به این که کیف پول اتمیک برای دسکتاپ و هم موبایل عرضه شد، می‌تواند کاربران را ترغیب کند که به جای استفاده از کیف پول تراست والت به استفاده از این کیف پول روی بیاورند.

دقت داشته باشید که این کیف پول قابلیت‌های زیادی را در اختیار شما قرار نمی‌دهد و صرفا بستری برای مدیریت دارایی‌های شماست. 

ویژگی های اتمیک ولت

ویژگی های اتمیک ولت

کیف پول اتمیک والت تقریبا تمامی نوآوری‌های مرتبط با بلاک چین‌ها را در خود جای داده است. داشتن ویژگی‌های کارپسند یکی از دلایلی است که ذخیره رمزارزها و مدیریت آن‌ها آسان تر می‌کند. بعضی ویژگی های کیف پول اتمیک ولت عبارتند از:

  • وجود صرافی داخلی: کیف پول دارای یک صرافی درونی است که به سواپ کردن در داخل بستر اتمیک کمک می‌کند. این کیف پول با صرافی‌های غیر متمرکز مانند Binance، ShapeShift، Changelly نیز همکاری می‌کند.
  • چند پلتفرمی: با موجود بودن نرم افزار اتمیک والت بر روی پلتفرم‌های گوناگون، انتخاب مطلوبی برای کاربران به حساب می‌آید.
  • رابط کاربری: کیف پول اتمیک ولت با داشتن رابط کاربری جذاب، به کاربران این اجازه را می‌دهد که ارزهای دیجیتالی خود را به راحتی در کیف پول خود ذخیره کنند.

امنیت اتمیک والت

این کیف پول یک والت حضانتی است، به این علت که کنترل کامل دارایی‌ها به صورت تمام کمال در اختیار مالک قرار می‌گیرد. همچنین کلید خصوصی مرتبط با ارز‌های دیجیتال کاربر درون دستگاه وی ذخیره می‌شود. توجه داشته باشید که کلیدهای خصوصی در صرافی‌ها در یک سرور به صورت آنلاین ذخیره می‌شوند.

پس در این صورت اگر کاربر مسائل امنیتی را رعایت کند و بد افزاری سیستم او را آلوده نکند، مشکل جدی رخ نخواهد داد.

امنیت اتمیک والت

یکی از نکات قابل توجه دیگر این است که والت‌های حضانتی مانند اتمیک والت و دیگر والت‌های مشابه این است که باید از کد ریکاوری خود حفاظت نمایید تا همچنان مالک دارایی‌های خود بمانید. توجه کنید که اگر کد ریکاوری خود را گم کنید و والت شما نیز حذف شده باشد دیگر توانایی بازگرداندن آن را ندارید و دارایی‌های خود را از دست می‌دهید. اتمیک ولت از هردو روش AES و TLS به منظور رمزگذاری تراکنش‌ها استفاده می‌نماید.

خدمات و پشتیبانی اتمیک

همانطور که قبل تر نیز گفتیم، اتمیک ولت از رمزارزهای زیادی پشتیبانی می‌کند. از جمله بلاک چین‌هایی که این کیف پول از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیت کوین
  • اتریوم
  • ترون
  • مونرو
  • بیت کوین کش

همانطور که پیشتر نیز عنوان شد این کیف پول از رمزارزهای زیادی پشتیبانی می‌کند. همچنین کاربران می‌توانند در این کیف پول ارزهایی مانند استلار، دوج کوین، زد کش، لایت کوین، دش، ریپل، مونرو را نیز ذخیره و مدیریت کنند.

برای مشاهده تمامی ارز‌های دیجیتالی که اتمیک والت از آنها پشتیبانی میکند، میتوانید بر روی این لینک کلیک کنید.

خرید استلار

دانلود اتمیک والت بر روی گوشی های موبایل

شما قادر هستید تا با مراجعه به سایت atomicwallet.io برای سیستم عامل مورد نظر خود این کیف پول را دانلود و نصب کنید. حتما برای جلوگیری از ورود بدافزارها در سیستم، از یک مرجع معتبری مانند وبسایت رسمی اتمیک والت فایل‌های مورد نیاز را دانلود کنید. 

توجه: دقت داشته باشید که از سایت atomicwllet.io کیف پول را دانلود نکنید. این سایت در لیست سایت‌های فیشینگ بوده و جزو سایت‌های کلاهبرداری محسوب می‌شود. آدرس اصلی در پاراگراف قبلی عنوان شده است.

دانلود اتمیک والت بر روی گوشی های موبایل

اتمیک ولت برای نسخه‌های اندرویدی، آی او اس، ویندوز و همچنین لینوکس توسعه یافته است. درنتیجه شما می‌توانید در دستگاه‌های مختلفی از این کیف پول استفاده کنید.

Atomic Swap

در گذشته یکی از ویژگی‌های اصلی اتمیک والت بود. با استفاده از آن کاربران قادر بودند تا در مدت کوتاهی بدون هیچ واسطه‌ای به تبادل ارزهای دیجیتالی خود بودند. متاسفانه به علت نیازمندی برای بهبودی و پایین درخواست‌ها، این بخش از اتمیک والت حذف شد.

Exchange و Staking در اتمیک والت

برای استفاده از قابلیت اکسچنج در این کیف پول می‌توانید در منوی پایین روی گزینه Exchange کلیک کرده و به تبادل ارزهای دیجتال خود بپردازید.

 امروزه با توجه به این که خرید ماینر و ماین کردن برای افراد و همچنین با بیشتر شدن سختی شبکه ارز‌های مختلف لذا بیشتر این افراد به استیک کردن دارایی‌های خود روی آورده‌اند. کاربران در ازای ذخیره دارایی‌های دیجیتال خود و قراردادن آن‌ها در حالت استیکینگ می‌توانند پاداشی را در قبال آن دریافت کنند. 

برای استیک کردن ارزهای خود نیز به قسمت مربوطه مراجعه کرده و به ازای استیک کردن رمزارز مورد نظر خود پاداشی را دریافت کنید. همچنین در صورت منصرف شدن از استیکینگ شما می‌توانید با UNSTAKE کردن دارایی‌های استیک شده آن‌ها را از این حالت در بیاورید.

در حالت کلی شما می‌توانید از یک روش غیرمتمرکز درآمدزایی کنید.

کارمزدها در اتمیک والت به چه شکل هستند؟

کارمزدها در اتمیک والت به چه شکل هستند؟

برای دریافت و همچنین استفاده از رمزارزها در اتمیک ولت هزینه‌ای برای کاربران در نظر گرفته نمی‌شود. فقط هنگام انجام معاملات در اتمیک والت برای کاربران کارمزدهایی مشخص می‌شود. البته حجم معاملات و همینطور شبکه‌های بلاک چین مختلف برای نقل و انتقالات ارزی تاثیر بسزایی در تعیین مقدار کارمزدها دارند.

سوالات متداول

اتمیک ولت چیست؟

اتمیک والت، یکی از کیف پول‌های بسیار محبوبی است که از بسیاری از ارزهای دیجیتال و توکن‌های معروف پشتیبانی می‌کند.

کارمزدها در اتمیک والت چقدر است؟

زمان انجام معاملات در اتمیک والت، کارمزدها برای کاربران نشان داده می‌شود. البته حجم معاملات شبکه‌های بلاک چین مختلف برای نقل و انتقالات ارزی تاثیر در تعیین مقدار کارمزدها دارند.

امتیاز دهید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا