کیف پول

بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است؟

همان گونه که ما در دنیای واقعی پول‌های خود را در کیف پول خود یا حساب بانکی قرار می‌دهیم، در دنیای کریپتوکارنسی هم ارزهای دیجیتال استخراج شده نیازمند نگهداری در بستر ایمن‌تر و مطمئن‌تری تحت عنوان کیف پول یا ولت (Wallet) می‌باشد. از این رو قصد داریم بهترین کیف پول ارز دیجیتال را برای شما کاربران عزیز شرح دهیم.

شما با در دست داشتن کیف پول رمزنگاری شده، امکان ارسال و دریافت اکثر زیرمجموعه‌های ارز دیجیتال را خواهید داشت. کیف پول ارز دیجیتال، یک برنامه نرم افزاری و کاربردی‌ست که کلیدهای خصوصی و عمومی را ذخیره کرده و برای ایجاد امکان ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال کاربران، با بلاک چین های مختلف در تعامل بوده و همچنین امکان نظارت بر حساب آنان را فراهم می‌آورد.

هیچ ارز دیجیتالی به خودی خود کیف پول ندارد و برای نگهداری و ذخیره دارایی‌های دیجیتال خود باید ابتدا کیف پول مربوط به رمزارز مورد نظر خود را خریداری کنید. تمامی کریپتوکارنسی‌ها بصورت غیرمتمرکز در یک دفتر عمومی تحت عنوان بلاک چین ذخیره و نگهداری می‌شوند.

نحوه عملکرد کیف پول ارز دیجیتال

نحوه نگهداری پول و دارایی در دنیای واقعی و مجازی کمی متفاوت است. در دنیای واقعی پول یا به نوعی ارزش آن نگهداری می‌شود، ولی در دنیای مجازی، کیف پول‌ها، کلیدهای رمزنگاری شده برا نگهداری می‌کنند که این کلیدها عموما دو نوع هستند: کلیدهای رمزنگاری شده عمومی و خصوصی.

کریپتوکارنسی وجود خارجی ندارند، بنابراین کوین‌ها نمی‌توانند در یک کیف پول فیزیکی ذخیره شوند. در حقیقت آدرس کیف پول معادل شماره حساب بانکی در دنیای واقعی‌ست. بنابراین هیچ ایرادی ندارد که شما شماره حساب بانکی خودتان را برای دیگران ارسال کنید، چون فقط قابلیت ارسال و انتقال فراهم می‌شود و امکان برداشت وجه همچنان در دسترس نیست.

در دنیای کریپتو اگر کسی قصد دریافت کوینی را به هر میزان داشته باشد، می‌تواند با دادن آدرس کیف پول خود، صاحب آن میزان از کوین و ذخیره آنها در کیف پول خود شود. هیچکدام از کیف پول‌های مجازی هم مانند حساب‌های بانکی واقعی، شماره مشترکی نداشته و هرکس آدرس منحصر بخود را دارد. لذا در صورت انتقال کوینی به کیف پول شما، هیچ فردی جز خود شما دریافت کننده آن نیست.

از دیگر ویژگی‌های بهترین کیف پول ارز دیجیتال می‌توان گفت که شما هر تعداد آدرسی را که می‌خواهید می‌توانید برای کیف پولتان بسازید و محدود به یک آدرس نیستید و درواقع آدرس‌های کیف پولی مجازی شما می‌تواند بیشتر از یک عدد باشد.

آدرس‌ها متشکل از ترکیبی پیچیده از اعداد و حروف کوچک و بزرگ‌اند. بدلیل شفافیت بلاک چین، شما می‌توانید براحتی پی ببرید که یک کیف پول خاص، چه میزان دارایی داشته و یا تراکنش مالی در گذشته انجام داده است. با وجود این شفافیت، هویت واقعی صاحب حساب قابل تشخیص نیست.

انواع کیف های ارز دیجیتال

انواع کیف های ارز دیجیتال

انتخاب کیف پول شما باید متناسب با نیاز شخصی شما باشد. کیف پول‌های مختلف، امکانات متفاوتی را برای کاربران ایجاد می‌کند: مثل امنیت، راحتی، دسترسی آسان و نقل و انتقال سریع‌تر و امکانات دیگر. بهترین کیف پول ارز دیجیتال تا به امروز عبارتند از:

کیف پول های دسکتاپی

یکی از انواع بهترین کیف پول ارز دیجیتال، کیف پول دسکتاپی است. این کیف پول‌ها باید بر روی یک دستگاهی خاص مانند لپ تاپ یا کامپیوتر دانلود شوند و تنها از همان دستگاه هم قابل دسترسی هستند. این نوع کیف پول‌ها ترکیبی مناسب از میزان راحتی و امنیت به کاربر ارایه می‌دهند.

کیف پول های موبایلی

این نوع کیف پول از طریق دانلود اپلیکیشنی بر روی موبایل، قابلیت دسترسی به کریپتوکارنسی کاربر را فراهم می‌کند. عملکرد آن شبیه به کیف پولی دسکتاپی‌ست. چراکه مستقیما بر روی دستگاه کابر دانلود می‌شود. این کیف پول به عنوان یکی از بهترین کیف پول ارز دیجیتال، از طریق کدهای QR امکان خرج کردن کوین‌ها را به کاربران می‌دهد.

نحوه عملکرد کیف پول ارز دیجیتال

کیف های پولی تحت وب یا آنلاین

یکی از انواع بهترین کیف پول ارز دیجیتال، کیف پول‌های تحت وب است. این نوع کیف پول، بالاترین میزان از راحتی را به هنگام ارسال کوین به دیگران فراهم می‌کند. با این حال، کمترین امنیت متعلق به همین نوع کیف دیجیتالی می‌باشد. صرافی کریپتوکارنسی، نمونه ای بارز از این نوع کیف پول برای ذخیره سازی کوین‌هاست.

کوین‌ها بر روی سرور مرکزی این صرافی‌ها ذخیره می‌شوند. اگر سرور آنها هک شود، هکر به تمام کوین‌های شما دسترسی دارد. بنابراین توصیه می‌شود بدلیل امنیت پایین این نوع کیف پول، کیف پول مناسب‌تری انتخاب کنید.

کیف پول کاغذی

این نوع کیف پول، یکی از چیپ ترین از انواع بهترین کیف پول ارز دیجیتال است. برای داشتن این کیف، تنها باید کلیدهای خصوصی و عمومی خود را بر روی کاغذی پرینت بگیرید و از این طریق امنیت پول خود را حفظ کنید.

در این شیوه، کلیدها به هیج سروری وصل نیستند و تنها راه دسترسی به کیف پول، آن تکه کاغذ است. زمانی که نیاز به انتقال وجه دارید، می‌توان کد QR چاپ شده را اسکن کرده و یا کلیدها را وارد نرم افزار یا کیف پول آنلاین خود کنید.

کیف پول سخت افزاری

یکی از انواع معتبرترین و بهترین کیف پول ارز دیجیتال، کیف پول سخت افزاری است. یکی از بهترین کیف‌ها از نظر امنیتی، کیف پول سخت افزاری‌ست. این کیف پول یک دستگاه فیزیکی‌ست که تنها هدفش ذخیره‌سازی کلیدهای عمومی و خصوصی کاربران است. این کیف، تنها زمانی که نیاز به انتقال وجه باشد به اینترنت متصل می‌شود.

حین اتصال، کاربر باید پین‌کد شخصی خود را مستقیما وارد دستگاه کند. این کار احتمال دسترسی هکرها را به کلیدهای کاربران نزدیک به صفر می‌کند.

معرفی بهترین کیف پول ارز دیجیتال

بهترین کیف پول ارز دیجیتال

در پایان این مقاله از صرافکس که در مورد بهترین کیف پول ارز دیجیتال بود، قصد داریم به بررسی دو مورد از بهترین کیف پول‌های این بازار بپردازیم. آیا می‌دانستید می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را برروی کاغذ نگهداری کنید؟ برای اطلاعات بیشتر مقاله صرافکس در مورد کیف پول کاغذی را مطالعه کنید.

کیف پول اکسودوس (Exodus)

یکی از بهترین کیف پول ارز دیجیتال، اکسودوس است. این نوع کیف پول، یک کیف چندارزی‌ست و به کاربر این امکان را می‌دهد تا تعداد زیادی از انواع ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین ، لایت کوین و همچنین رمزارزهایی با توکن‌های ERC-20 را برروی خود ذخیره کند.

این کیف پول امنیتی بیشتر از گوشی همراه یا لپ‌تاپ شما ندارد، چراکه از ویژگی مهم و حیاتی تایید دومرحله‌ای بی‌بهره است و درصورت سرقت یا حملات سایبری، خطر ازدست دادن کل دارایی‌هایتان وجود دارد.

یکی از قابلیت‌های مهم در ایجاد امنیت، قابلیت چندامضایی‌ست که همانند لایه‌های امنیتی عمل کرده و با فعال‌سازی آن، برای تایید نهایی یک تراکنش، نیازمند تایید بیش از یک دستگاه می‌باشد. امنیت این کیف، از طریق یک رمز عبور و 12 کلمه برای بازیابی اطلاعات کیف پول گم شده تامین می‌شود.

نکته مهم در خصوص این کیف اینکه کلیدهای خصوصی در این نوع کیف پول، تنها در رایانه و موبایل ذخیره شده و تنها راه دستیابی به کلیدهای خصوصی ازهمین طریق است و مسئولیت حفظ و امنیت آن تنها بر عهده شخص کاربر می‌باشد.

کیف پول اکسودوس

بطور کلی مزایا و معایب کیف پول اکسودوس

  • تبدیل آسان رمزارز در لحظه
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • قابلیت دانلود رایگان بدون ثبت نام
  • پشتیبانی از کیف پول سخت افزاری ترزور
  • عدم امکان فروش ارز در اپلیکیشن
  • دامنه پشتیبانی کمتر در اپلیکیشن موبایل
  • محدودیت مبادلات با شرایط محدود تحریم برای کشور ایران

کیف پول برد ولت (bread wallet)

کیف پول برد ولت یکی از بهترین کیف پول ارز دیجیتال است. نوعی کیف پول ارز دیجیتال بر روی موبایل است. بسیار کاربرپسند برای مبتدیان می‌باشد. برای ارسال کوین به این کیف تنها با اسکن کد QR می‌توان به اقدام به ارسال وجه کنید و پس از آن، بیت کوین را در یک فروشگاه واقعی خرج کنید. این کیف کاملا رایگان بوده و تنها رمزارز مورد پشتیبانی آن بیت کوین است.

مطلب پیشنهادی: خرید بیت کوین

مزایا کیف پول کیف پول برد ولت

  • کاربرپسند و راحت
  • تایید پرداخت ساده
  • ایمنی بالا
  • ثبت نام ساده
  • پشتیبانی سریع

سوالات متداول

هزینه ساخت کیف پول بیت کوین چقدر است؟

نیاز به پرداخت هزینه در این خصوص ندارید و شما می‌توانید به راحتی با انتخاب یکی از بهترین کیف پول ارز دیجیتال، از رمزارزهای خود نگهداری کنید.

چطور کیف پول ارز دیجیتال خود را بازیابی کنیم؟

در اکثر کیف پول‌های ارز دیجیتال، بازیابی به کمک 12 یا 24 کلمه‌ای است که در ابتدا ثبت نام، کیف پول در اختبار شما قرار می‌دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا