کیف پول

بهترین کیف پول ماتیک پلیگان برای کاربران در سال 2023

شاید این سوال در ذهن شما باشد که بهترین کیف پول ماتیک (MATIC) کدام یک از انواع آن است. باید در جواب این سوال گفت شما برای ذخیره سازی هر ارزی نیاز به کیف پول مناسب آن دارید. امروزه با گسترش فعالیت کاربران در حوزه ارزهای دیجیتال کیف پول‌های مختلفی به بازار معرفی شده‌اند. 

هر کیف پول امکان دارد از چند ارز دیجیتال پشتیبانی کند و شما باید کیف پولی با توجه به ارز دیجیتال خود انتخاب کنید. اگر ارز دیجیتال ماتیک را بخواهید در کیف پولی ذخیره کنید باید شناخت درستی از کیف پول‌های این ارز داشته باشید. با شناخت درست رمز ارز ماتیک شما خواهید توانست بهترین کیف پول آن را شناسایی کنید. 

قبل از اینکه شما به سراغ کیف پول‌های ماتیک بروید، کمی با این ارز آشنا شوید. شبکه پالیگان در آغاز راه با نام ماتیک، در حوزه بلاکچین آغاز به کار کرد. این شبکه اهداف خاصی را دنبال می‌کند که در این راه موفقیت‌های خوبی را کسب کرده است. در این مقاله از صرافکس ما به شما در مورد معرفی بهترین کیف پول ماتیک مطالبی را ارائه خواهیم داد.

کیف پول ماتیک چیست؟

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که کیف پول ماتیک چیست و چرا به آن نیاز خواهید داشت. برای نگهداری هر ارز دیجیتال شما به کیف پول نیاز دارید و ارز ماتیک از این قاعده مستثنی نیست. ارز دیجیتالی که در این کیف پول شما ذخیره کرده‌اید، قابلیت انتقال را نیز دارد. 

در حال حاضر کیف پول‌های زیادی برای ذخیره‌سازی ارز ماتیک وجود دارند. این کیف پول‌ها شامل نوع نرم افزاری دسکتاپ و نرم افزار موبایلی و نوع سخت افزاری هستند. شما برای انتخاب بهترین کیف پول ماتیک باید نیاز خود را به خوبی بشناسید و سپس آن را انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی: قیمت لحظه ای و خرید ارز متیک

اهمیت انتخاب بهترین کیف پول ماتیک

اهمیت انتخاب بهترین کیف پول ماتیک

در حال حاضر کیف پول‌های مختلفی در بازار هستند که از ارز دیجیتال ماتیک پشتیبانی می‌کنند. شما با ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در این کیف پول‌ها قادر هستید ارز ماتیک خود را در آن ذخیره کنید. همچنین برای ذخیره‌ سازی ارز دیجیتال ماتیک خود می‌توانید از  کیف پول‌ های سخت‌ افزاری نیز استفاده کنید. 

می‌توان گفت این کیف پول‌ها از پشتیبانی خوبی برای ارزهایی مثل ماتیک برخوردار هستند. البته تعداد کیف پول‌هایی که ارز ماتیک را پشتیبانی می‌کنند، محدود است و امید است در آینده تعداد این کیف پول‌ها بیشتر شود. بهتر است سعی کنید بهترین کیف پول ماتیک را با توجه به نیازهای خود پیدا کنید.

بهترین کیف پول ماتیک را چگونه پیدا کنیم؟

ارز ماتیک همانطور که اشاره شد محدودیت خاصی از نظر کیف پول ندارد. به صورتی که هم کیف پول نرم افزاری و هم کیف پول سخت افزاری خوب و معتبری از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. ارز دیجیتال ماتیک یک توکن ERC20 است که در روی شبکه اتریوم فعالیتش را به انجام می‌رساند. 

بنابراین در هنگام انتخاب کیف پول مناسب باید از آن‌هایی استفاده کرد که با شبکه اتریوم سازگار هستند. در ادامه این مقاله به بررسی بهترین کیف پول ماتیک و ویژگی آن خواهیم پرداخت.

بهترین کیف پول نرم افزاری‌ ماتیک 

همانطور که می‌دانید، ارز دیجیتال ماتیک قابلیت پشتیبانی از کیف پول‌های نرم افزاری را دارد. انتخاب بهترین کیف پول ماتیک به شکل نرم‌افزاری باید سازگار با شبکه اتریوم باشد و بتواند از شبکه پالیگان نیز پشتیبانی لازم را کند. 

این کیف پول‌ها عمدتاً به صورت ولت‌های نرم‌افزاری با نسخه‌های تحت وب، افزونه‌های مرورگری و نسخه‌های موبایلی را شامل خواهد شد. در زیر به معرفی چند مدل از این کیف پول‌ها که می‌توان گفت بهترین کیف پول ماتیک هستند، خواهیم پرداخت.

کیف پول متامسک 

کیف پول متامسک 

متامسک (metamask) یکی از بهترین کیف پول پالیگان به حساب می‌آید. این کیف پول دارای نسخه‌های دسکتاپ، افزونه مرورگری و نیز نرم افزار موبایل است. این ولت نرم افزاری به شما اجازه می‌دهد که بازارهای وب 3 را تجربه کنید. 

کیف پول متامسک قابلیت‌های زیادی را دارد و از امنیت بالایی برخوردار است و دارای سیستم احراز هویت مناسبی است. این کیف پول از پروتکل erc20 پشتیبانی می‌کند و با تمام زنجیره اتریوم سازگار خواهد بود. متامسک از NFT ها نیز به عنوان کیف پول متیک پشتیبانی می‌نماید. 

همچنین پلیگان آن را به عنوان ولت پیش فرض خود انتخاب کرده است. برای استفاده از شبکه جانبی پلیگان کاربر باید مراحلی را گام‌به‌گام انجام دهد که کار زیاد سختی نیست.

کیف پول تراست ولت

تراست ولت (Trust Wallet) کیف پولی است که توسط صرافی بایننس پشتیبانی شده و روی شبکه Binance مشغول به فعالیت است. به نحوی که می‌توان گفت یکی از پرکاربردترین نوع کیف پول‌های ارز دیجیتال به حساب می‌آید. کیف پول تراست ولت بسیاری از خواسته‌های کاربران را پشتیبانی می‌کند و برای ذخیره ارز دیجیتال پالیگان بسیار مناسب است. 

نرم افزار این کیف پول به راحتی روی گوشی نصب می‌شود و از یک پروتکل متن باز و نیز غیرمتمرکز استفاده می‌کند. البته این کیف پول پشتیبانی خیلی خوبی را نیز برای کاربرانش ایجاد کرده است و همچنین قابلیت استیک کردن را نیز به در داخل خود جای داده است. 

یکی دیگر از قابلیت‌های این کیف پول پشتیبانی از NFT ها است و تراکنش‌های p2p را نیز پشتیبانی می‌کند. تراست ولت امنیت خوبی را برای کاربران خود فراهم کرده که با راه‌هایی مثل اسکن اثر انگشت و نیز اسکن پین کد، ویژگی‌های امنیتی خود را ارتقا بخشیده است.

کیف پول مای اتر ولت

کیف پول مای اتر ولت

یکی دیگر از کیف پول‌های ماتیک که در فضای وب از رمز ارز پالیگان پشتیبانی می‌کند، کیف پول مای اتر ولت است. این کیف پول به راحتی روی موبایل و مرورگر کروم قابل نصب است. حتی دارای نسخه آفلاینی است که به راحتی قابل استفاده است. 

توصیه می‌شود که هنگام استفاده از این کیف پول دقت لازم را داشته باشید که دچار ضرر و زیان نشوید. البته کیف پول تا جایی که توانسته در حوزه امنیت خود رشد خوبی را داشته و تا حدی توانسته یک کیف پول ایمن را ایجاد کند. 

این کیف پول از تمامی توکن های 20erc پشتیبانی می‌کند. با این پشتیبانی، شما قادر هستید رمز ارز ماتیک را نیز در آن ذخیره کنید. البته این کیف پول محدودیت خاصی را نیز دارد و امکان نقل و انتقال با سایر شبکه ها را به کاربر نمی‌دهد.

کیف پول فورت ماتیک

در بحث بهترین کیف پول ماتیک به کیف پول‌های متعددی می‌توان اشاره کرد. یکی از این کیف پول‌ها فورت ماتیک است. کیف پول فورت ماتیک به صورت اختصاصی بر روی شبکه پالیگان در حال فعالیت است. 

استفاده از این کیف پول کار دشواری نیست و از هر مرورگر و یا هر دستگاهی قادر هستید به راحتی به موجودی دارای خود دسترسی داشته باشید. برای استفاده از این کیف پول یک شماره تلفن همراه و یک آدرس ایمیل نیاز است تا بتوان به آن ورود کرد و از قابلیت‌های آن استفاده کرد.

کیف پول آلفا

در ادامه این مطلب که در مورد معرفی بهترین کیف پول ماتیک صحبت شده است، می‌توان به کیف پول آلفا اشاره کرد. کیف پول آلفا یک کیف پولی با ویژگی‌های خاصی است و از برنامه‌های غیر متمرکز پشتیبانی می‌کند. بسیاری از صاحب نظران یک نظر را در مورد این کیف پول دارند و این نظر اینگونه است که کیف پول آلفا یکی از شرکای شبکه پالیگان به حساب می‌آید. 

این کیف پول یکی از اهداف خود را ایجاد زیرساخت برای تبادلات گذاشته است. استفاده از کیف پول آلفا بسیار ساده است و با رابط کاربری خود توانسته بسیاری از خواسته‌های کاربران را پاسخگو باشد. این کیف پول ماتیک قابلیت این را دارد که هر توکن در شبکه پالیگان را پشتیبانی کند.

کیف پول لجر نانو اس

بهترین کیف پول سخت افزاری ماتیک 

همانطور که کیف پول‌های نرم‌افزاری در انواع بهترین کیف پول ماتیک دارای جایگاه ویژه‌ای هستند، نوع سخت افزاری آن نیز دارای طرفداران خود است. در زیر به معرفی بهترین کیف پول‌های سخت افزاری ماتیک و ویژگی٬های آن‌ها اشاره مختصری را خواهیم کرد.

کیف پول لجر

اگر به معرفی بهترین کیف پول ماتیک بخواهید بپردازید، می‌توان به کیف پول لجر که یک کیف پول سخت افزاری است، اشاره کرد. لجر از دو مدل کیف پول تشکیل شده است که یکی از آنها Ledger Nano X و دیگری Ledger Nano S است. 

شما به راحتی لجر اس را می‌توانید به هر کامپیوتری متصل کنید و از آن برای نقل و انتقال و یا ذخیره ارز دیجیتال استفاده کنید. این کیف پول دارای رابط کاربری لجر لایو (Ledger Live) است. البته باید گفت شما برای استفاده از هر ارز دیجیتال، نرم افزار مختص به آن را باید دانلود کنید و در مورد ارز دیجیتال ماتیک نیز این نکته صدق می‌کند.

شما با استفاده از این کیف پول می‌توانید ارز دیجیتال ماتیک را ذخیره و انتقال دهید. بسیاری از صاحب نظران در حوزه ارز دیجیتال استفاده از کیف پول لجر اس را به دلیل امنیت بالا پیشنهاد می‌کنند.

کیف پول سیف پال

در بحث معرفی بهترین کیف پول ماتیک می‌توان به نوع دیگری از کیف پول‌های سخت افزاری به نام 1SafePal S اشاره کرد. این کیف پول ویژگی‌های خاص خود را دارد که خود را از سایر کیف پول‌های سخت افزاری متمایز ساخته است. سیف پال جایگزینی قابل حمل و کم هزینه برای ذخیره سازی ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید. 

کیف پول سیف پال این امکان را به کاربر می‌دهد که به صورت نرم افزاری و هم به صورت سخت افزاری به ذخیره سازی انواع ارزهای دیجیتال بپردازد. این کیف پول دارای رابط کاربری ساده و در عین حال جذاب برای کاربران خود است. با این ویژگی‌ها توانسته سهم خوبی را از بازار کیف پول‌های سخت‌افزاری به خود اختصاص دهد. 

کیف پول سیف پال

این کیف پول قادر است کلید خصوصی خود را به شکل یک عبارت بازیابی برای کاربران خود به نمایش بگذارد و به یک کیف پول غیر حضانتی معرفی شود. از دیگر ویژگی‌های این کیف پول می‌توان به امنیت بالای آن اشاره کرد که خیلی از نکات امنیتی در آن رعایت شده است. 

کیف پول سیف پال از بسیاری از شبکه های بلاکچین و رمز ارزهای مختلف پشتیبانی می‌کند که یکی از این ارزهای دیجیتال، ارز ماتیک است. کیف پول سیف پال توسط بایننس پشتیبانی می‌شود.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله در مورد معرفی بهترین کیف پول ماتیک مطالبی را به شما ارائه دادیم، شما برای داشتن ارز دیجیتال ماتیک می‌توانید یکی از این کیف پول ها را انتخاب کنید.

با داشتن بهترین کیف پول ماتیک با توجه به نیاز خود، خواهید توانست ارز دیجیتال ماتیک و سایر ارزهای دیگر را در آن ذخیره و یا انتقال دهید. البته هر کدام از کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دارای ویژگی‌های خاص خود هستند که باید به خوبی توسط کاربر در زمان انتخاب، بررسی شود.

سوالات متداول بهترین کیف پول ماتیک

آیا بهترین کیف پول ماتیک شامل مدل ‌های مختلفی است؟

بهترین کیف پول ماتیک شامل نوع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارد.

بهترین کیف پول ‌های نرم افزاری ماتیک شامل چه مواردی است؟

از بهترین کیف پول‌ ماتیک از نوع نرم‌افزاری می‌توان به متامسک، تراست ولت، مای اتر ولت، فورت ماتیک و آلفا اشاره کرد.

5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا