کیف پول

کیف پول متامسک

کیف پول متامسک یکی از پر مخاطب‌ترین و محبوب‌ترین کیف پول های دیجیتالی است. متامسک در پلتفرم‌های مختلفی مانند اندروید، آی او اس و حتی به عنوان یک اکستنشن در گوگل و فایرفاکس نیز ارائه شده است. در ادامه بررسی بهترین کیف پول ارز دیجیتال از وبسایت تخصصی صرافکس با ما همراه باشید تا به مطالعه نقاط قوت و ضعف کیف پول متامسک بپردازیم.

متامسک چیست؟

همانطور که گفتیم متامسک در پلتفرم های مختلفی ارائه شده است. این کیف پول مانند پلی بین مرورگرهای معمولی و بلاک چین اتریوم عمل می‌کند. بلاک چین اتریوم نیز بستری برای کاربرانی است که اپلیکیشن های dApps خود را می‌سازند. اتریوم همچنین این امکان را به کاربران خود می‌دهد تا قراردادهای هوشمندی را با خطوط راهنمای تراکنش ها بنویسند.

افزونه‌های این مرورگر برای مرورگرهایی مانند کروم، اج، فایرفاکس و همچنین بریو ساخته شده‌اند. امروزه با وجود تعداد بدافزارها و نرم‌افزارهای تقلبی توصیه می‌شود که حتما این والت را از یک مرجع معتبر خرید کنید.

شبکه های پشتیبانی شده در کیف پول متامسک

شبکه های پشتیبانی شده در کیف پول متامسک

کیف پول metamask علاوه بر اینکه از شبکه اتریوم، از پلتفرم های عنوان شده در موارد نیز پشتیبانی می‌کند:

  • بایننس اسمارت چین یا همان BEP-20
  • شبکه پالیگان (Polygon)
  • رینکبی (Rinkby)
  • آوالانچ (Avalanche)
  • هارمونی (Harmony)
  • گوارلی (Goerli)
  • راپستن (Ropsten)

همانطور که مشخص است، ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، در این والت پشتیبانی نمی‌شوند، قابل ذخیره سازی در در این کیف پول نیستند. پس بهتر است هنگامی که کیف پولی را برای ذخیره سازی رمز ارزها انتخاب می‌کنید به کارایی و امکانات آن نیز دقت بعمل آورید.

خرید آواکس از صرافی ارز دیجیتال

مزایا کیف پول متامسک

  • متن باز (Open Source): وقتی نرم افزاری اوپن سورس یا متن باز نامیده شود، به این معناست که کدهای آن به صورت آنلاین در دسترس است و اگر فردی ایده‌ها و روش‌های جدیدی برای ارائه دادن داشته باشند قادر هستند تا برای توسعه دهندگان نظرات و کدهای خود را ارسال کنند.
  • تنظیمات HD: این مورد به کاربران این قابلیت را می‌دهد تا از حساب‌های خود پشتیبانی تهیه کنند. متامسک نیز این قابلیت را به وسیله‌ی لیستی از کلمات با عنوان عبارات بازیابی انجام می‌دهد. در نتیجه از این گزینه می‌توان برای بازگردانی اطلاعات از دست رفته استفاده کرد.
  • رابط کاربری کارپسند: بعد از اینکه شما این کیف پول دیجیتالی را نصب می‌کنید، استفاده از آن راحت است. تمامی امکانات و ویژگی‌های این کیف پول به راحتی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. بنابراین نقل و انتقالات رمز ارزها به وسیله متامسک بسیار آسان است.

مزایا کیف پول متامسک

  • حمایت از مشتری: این کیف پول قصد این را دارد که تعداد زیادی از مشتری های شبکه اتریوم را به پلتفرم خود جذب کند. متامسک با ارائه دادن ویدیوی مقدماتی و آموزش‌های کاربردی، و همچنین در حوزه خدمات پشتیبانی نیز بسیار خوب عمل می‌کند.
  • انجمن: این پلتفرم بخشی از جامعه بزرگ شبکه اتریوم به شمار می‌آید. متامسک بیش از یک میلیون کاربر و همچنین 40 هزار دنبال کننده نیز در توییتر دارد.
  • ذخیره سازی داخلی: برخی از سازندگان کیف پول‌ها، کلید های مهم برای ریکاوری را در سرور خود ذخیره می‌کنند. این موضوع در در صرافیی مانند کوین بیس بسیار رایج است. برخلاف آن متامسک کلیدها را تنها فقط بر روی مرورگر کاربر ذخیره می‌کند. این مورد باعث میشود تا کاربران تسلط بیشتری روی کلیدهای عمومی و همچنین کلیدهای خصوصی خود داشته باشند.
  • کیف پول سخت افزاری: این کیف پول میتواند با کیف پول های فیزیکی نیز هماهنگ شود. برای اینکار کافیست تنها با اتصال کیف پول ها فیزیکی به رایانه گزینه Connect Hardware Wallet را در منوی متامسک بزنید.

معایب کیف پول متامسک

  • دسترسی مرورگر: این والت به تنهایی به اطلاعات روی رایانه شما دسترسی ندارد ولی مرورگری که این افزونه روی آن نصب می‌شود، توانایی یافتن راهی برای دسترسی به اطلاعات را از جمله کیف پول این والت را دارد. البته مرورگر نمی‌تواند به طور مستقیم به اطلاعات شخصی شما دسترسی داشته باشد ولی می‌تواند با جمع آوری اطلاعات درباره زمان و نحوه استفاده از این کیف پول از امنیت این کیف پول برا به خطر بیاندازد.
  • امنیت: همیشه کیف پول‌های آنلاین مزایا و معایبی دارند. یکی از معایب این نوع از کیف پول‌های دیجیتالی، بحث امنیتی آن‌ها است. طبیعتا اطلاعاتی که به روش آنلاین ذخیره می‌شوند همیشه امنیت پایین‌تری را نسبت به اطلاعاتی دارند که به صورت آفلاین ذخیره می‌شوند.

معایب کیف پول متامسک

ویژگی های کیف پول متامسک

  • پشتیبانی از زبان های مختلف: به دلیل اینکه متامسک یک پروژه اتریومی غیرمتمرکز و جهانی است پس بایستی به زبان های مختلفی نیز در دسترس عموم قرارگیرد.
  • کارپسند بودن رابط کاربری: تیم سازنده این کیف پول یک متخصص تجربه کاربری نیز دارد و به همین دلیل این والت از یک رابط کاربری قابل فهم و جذابی نیز برخوردار است.
  • ذخیره ان اف تی ها: این کیف پول دیجیتالی توانایی نگهداری از توکن های غیر مثلی را نیز دارد. در حالت کلی قابلیت‌های این کیف پول فقط به ارزهای دیجیتال محدود نمی‌شود.
  • بازگردانی و پشتیبانی: این کیف پول یک والت HD به حساب می‌آید. در نتیجه در صورت به سرقت رفتن دستگاه موبایل یا رایانه‌های شخصی امکان پشتیبان گیری و بازگردانی اطلاعات آن وجود دارد.
  • کارمزدهای سفارشی: یکی از ویژگی های یک کیف پول حرفه‌ای این است که کاربر توانایی مشخص کردن کارمزدها را به صورت دستی داشته باشد.
  • وجود یک صرافی درون برنامه‌ای: این والت با همکاری صرافی های معتبری مانند شیپ شیفت و کوین بیس امکان خرید و فروش و تبادل ETH و توکن‌های تحت این شبکه وجود دارد.

ویژگی های کیف پول متامسک

جمع بندی

این کیف پول دیجیتالی یکی از اجزای مهم شبکه اتریوم به شمار می‌رود. این والت به کاربران این اجازه را می‌دهد که اولین قدم های خود را در دنیای ارزهای دیجیتال را به راحتی بردارند.

بهترین روش برای استفاده از کیف پول متامسک این است که از این والت به عنوان فضایی برای ذخیره سازی توکن های شبکه اتریوم و شبکه های پشتیبانی شده و همچنین برای ذخیره سازی اتریوم استفاده شود.  این کیف پول به مثابه والتی قابل تغییر است که برای دنیای بازی‌ها و سرگرمی نیز بسیار مناسب است.

سوالات متداول

کیف پول متامسک چیست؟

متامسک یک کیف پول برای ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال است. این کیف پول به راحتی در مرورگرهای فایرفاکس و کرئم و نسخه های اندروید و ios قابل نصب است.

آیا متامسک امنیت دارد؟

بله؛ متامسک یک کیف پول با امنیت بالا است و تا به الان، هیچگونه گزارشی از هک این کیف پول ثبت نشده است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا