آموزش

معرفی توکن هواداری پورتو (PORTO)

دنیای کریپتوکارنسی فرصتی را برای طرفداران تیم‌های ورزشی فراهم کرده است که بتوانند با تیم‌ها و شخصیت‌های ورزشی مورد علاقه خود به صورت مستقیم در تعامل باشند. فن توکن‌ها یا توکن‌های هواداری جدیدترین روشی است که در آن از فناوری بلاک چین استفاده می شود. این توکن ها تجربیات ویژه ای برای طرفداران ورزش و علاقه‌مندان به آن ارائه می دهد.

توکن هواداری پورتو (FC Porto) یک توکن کاربردی با استاندارد BEP-20 است که باشگاه FC Porto آن را منتشر کرده است. در سال 2021 بود که توکن هواداری PORTO از طریق فروش بایننس لانچ پد ایجاد شد.

 هولدر‌های این توکن می‌توانند در نظرسنجی‌های مربوط به باشگاه مشارکت کنند، مانند موسیقی و پیام خوش آمدگویی که قبل از مسابقه پخش می‌شود. همچنین آنها می‌توانند از فن توکن پورتو برای خرید جعبه‌های اسرارآمیز ان اف تی FC Porto استفاده کنند و برای دریافت جوایز بیشتر آن‌ها را در پلتفرم فن توکن بایننس قرار دهد. اما اگر مایلید با این توکن بیشتر آشنا شوید و در آینده بر روی آن سرمایه گذاری کنید، ما در این مقاله به معرفی توکن هواداری پورتو (PORTO) پرداخته ایم. پس با ما همراه باشید.

نگاهی اجمالی به مفهوم فن توکن یا توکن هواداری

توکن‌های هواداری، رمز ارزهایی هستند که امکانات فراوانی را برای دارندگان خود به ارمغان می آورند. مالکان آنها می توانند به انواع امتیازات هواداری مانند رای‌گیری در مورد باشگاه، جوایز، طراحی کالا‌های مرتبط با باشگاه و … دسترسی داشته باشند.

از این مدل توکن‌ها باشگاه‌های ورزشی، کلوپ‌های طرفداران موسیقی و سایر سازمان‌ها برای دموکراتیزه کردن و سازماندهی تجربیات کاربری و … استفاده می کنند. برخلاف توکن‌های ان اف تی غیر قابل تعویض (NFT) توکن‌ هواداری کاملا مثلی و قابل خرد شدن است. این بدان معنی است که این توکن‌ها را می‌توان با کالاهای فیزیکی، دسترسی به امکانات ویژه باشگاه و … مبادله کرد. برخلاف توکن‌های غیر مثلی، فن توکن‌ها کاملاً قابل تعویض هستند.

می‌توان این توکن‌ها را با سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین، اتریوم، BNB نیز مبادله کرد. در واقع قابل تعویض بودن به این معنی است که هر واحد توکن ارزش و کاربردی یکسان دارد. علاوه بر این، این گروه از دارایی‌ها نقش مهمی در تقویت جامعه حول هر باشگاه‌ دارد.

بایننس فن توکن چیست؟

 توکن هواداری پورتو (PORTO)

توکن‌هایی که با پایگاه‌های طرفداران بزرگ باشگاه‌های ورزشی، تیم‌ها، افراد مشهور یا شرکت‌ها مربوط هستند، بایننس فن توکن نام دارند. به عنوان مثال کسانی که فن توکن دارند به پیش فروش انحصاری بلیت‌های رویداد دسترسی خواهند داشت و می‌توانند توکن‌های غیر قابل تعویض ویژه (NFT) را جمع‌آوری کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند در انتخاب‌های مربوط به باشگاه مانند انتخاب پیراهن جدید تیم، موسیقی ورودی و موارد دیگر شرکت کنند و رای دهند. چندین تیم فوتبال، به ویژه اف سی پورتو، لزیو و Santos، پلتفرم توکن هواداران بایننس را شریک رسمی خود کرده‌اند.

توکن هواداری پورتو FC Porto چیست؟

باشگاه اف سی پورتو یک باشگاه فوتبال در کشور پرتغال است که در سال 1893 تاسیس شد. اف سی پورتو بیشترین جام‌های بین‌المللی را در لیگ برتر پرتغال و همچنین بسیاری از موفقیت‌های قابل توجه دیگر در سراسر اروپا از جمله لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرده است. این باشگاه در سال 2021، به منظور پاداش دادن به حامیان خود که در سراسر جهان پخش شده اند، با صرافی بایننس همکاری کرد تا فن توکن اف سی پورتو با نماد اختصاری PORTO را راه‌اندازی کند.

PORTO دومین فن توکن ورزشی است که از طریق فروش توکن بایننس لانج پد ایجاد می‌شود. این توکن با حداکثر عرضه 40 میلیونی، توکن کاربردی BEP-20 در زنجیره BNB است.

توکن پورتو در داخل اکوسیستم بایننس موارد استفاده مختلف برای هواداران دارد. PORTO یک توکن کاربردی است که به دارندگان خود در نظرسنجی‌های مربوط به باشگاه فوتبال پرتغال حق رای صادر می کند. هر چه تعداد توکن های هواداری یک شخص بیشتر باشد، میزان تاثیر رای آن‌ فرد بر تصمیمات خاص بیشتر می‌شود. به عنوان مثال دارندگان PORTO، می‌توانند موسیقی گرم کردن تیم و همچنین پیام خوشامدگویی را برای نمایش در طول مسابقه انتخاب کنند.

توکن های هواداری

نحوه عملکرد فن توکن باشگاه پورتو چگونه است؟

دارندگان توکن ممکن است از توکن PORTO خود علاوه بر حقوق حاکمیتی، برای به دست آوردن جعبه‌های اسرارآمیز NFT FC Porto استفاده کنند. این جعبه‌های شگقت‌انگیز حاوی توکن های ان اف تی از مجموعه‌ای منحصربه‌فرد هستند که خنثی، غیرمعمول یا بسیار کمیاب‌اند. به عنوان مثال، اولین مجموعه ان اف تی PORTO دروازه بان‌های بزرگ این تیم را به تصویر کشید.

به عبارتی PORTO NFT تنها یک یادگاری دیجیتالی نیست بلکه از آن‌ها می توان برای مشارکت در NFT PowerStation پلتفرم بایننس فن توکن، یک ابزار جدید گیمیفیکیشن، استفاده کرد. کاربران از این طریق ممکن است طرفداران خود را افزایش دهند و با شارژ توکن های ان اف تی مورد نیاز، توکن PORTO بیشتری به عنوان جایزه دریافت کنند. هرچه پاداش طرفداران بیشتر باشد، NFT‌های آن‌ها هم بیشتر شارژ می‌شود. بازار NFT بایننس مکان دیگری برای خرید و فروش NFT است.

دارندگان توکن PORTO می توانند در عضویت وفاداری آینده که شامل کسب جوایز ویژه و توکن‌های هواداران است شرکت کنند. آنها می توانند در رویداد‌های ملاقات با بازیکنان تیم و دریافت آیتم‌های رایگان نیز شرکت کنند.

ویژگی های توکن های هواداری پورتو(PORTO)

  •  تعاملات باشگاهی: کسانی که توکن های PORTO را دارند، از یک تجربه منحصر به فرد با بازیکنان باشگاه فوتبال پرتغالی FC Porto لذت خواهند برد.
  •  شرکت در فعالیت های باشگاه: دارندگان توکن هواداری پورتو (PORTO) حق رای دارند و در فعالیت های باشگاهی مانند انتخاب رنگ لباس برای فصل آینده و سرودهای باشگاه شرکت می کنند.
  • افزایش محبوبیت باشگاه اف سی پورتو: فن توکن PORTO دروازه ای برای باشگاه فوتبال پرتغال است تا تعداد هواداران خود را از طریق دنیای کریپتو نیز افزایش دهد. این باشگاه می تواند از طریق فروش، باشگاه اف سی پورتو را به سود قابل توجهی برساند.

همکاری اف سی پورتو با صرافی بایننس

 بایننس بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان است. سازمان ها و نهادهایی که با چنین پلتفرمی مشارکت دارند، زمینه بازاریابی بزرگی برای راه‌اندازی توکن خود فراهم می کنند. مشابه توکن LAZIO که پس از همکاری باشگاه فوتبال ایتالیا، S.S. Lazio با صرافی بایننس به بالاترین قیمت خود یعنی 35.76 دلار رسید. باشگاه FC Porto نیز قصد دارد همین کار را انجام دهد تا توکن خود را در لانچ پد بایننس عرضه کند.

در یک بیانیه رسمی مطبوعاتی، مدیر بازاریابی کلوپ فوتبال پورتو، آقای “Tiago Gouveia” گفت: «این یک توافق مهم با یک برند جهانی و رهبری در این بازار جدید بود. این نشان‌ می دهد که برند ما قدرت بین‌المللی دارد.»

او در ادامه افزود:

«فرصت‌های زیادی وجود دارد تا روابط عاطفیمان را با طرفدارانمان تقویت کنیم و ما نمی‌توانیم در این دنیای جدید از توکن‌های طرفداران این کار را انجام ندهیم. برای ما مهم است که برند ما همیشه در خط مقدم باشد.»

آیا توکن PORTO می تواند موفقیت توکن LAZIO را تقلید کند؟

 توکن هواداری پورتو (PORTO)

توکن هواداری پورتو دومین توکن طرفداران ورزش است که به طور رسمی در لانچ پد بایننس راه‌اندازی شد. قبل از آن، فن توکن LAZIO به عنوان بیست و دومین پروژه در لانچ پد راه‌اندازی شد و پایگاه کاربران این پلتفرم مجذوب این توکن شدند. همانطور که در بالا گفتیم، این توکن بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی ۳۵.۷۶ دلار را رقم زد و در حال حاضر بیش از 7000 دارنده بر اساس BscScan دارد.

اگرچه قیمت توکن LAZIO به طور قابل توجهی کاهش یافت، اما افزایش قیمت آن پس از مدتی به دلیل انباشتگی از سوی دارندگان BNB بود که کوین های BNB خود را قفل کردند و سرمایه خود را با توکن های LAZIO به عنوان پاداش نقد کردند. هر چقدر محبوبیت توکن‌های هواداری ورزشی افزایش یابد، توکن‌های PORTO نیز از مرحله افزایش تضمینی عبور خواهند کرد، با این حال، ثبات قیمت چالش اصلی آنها خواهد بود.

از آنجایی که توکن‌های هواداران ورزشی بیشتر و جدیدتری در دنیای کریپتو معرفی می‌شوند، ممکن است این فرصت را برای طرفداران ورزش فراهم کند تا در نقل و انتقالات بازیکنان فوتبال خود نظری داشته باشند، زیرا هر انتقال بازیکن بزرگ می‌تواند قیمت یک توکن را به میزان قابل توجهی تغییر و افزایش دهد. ما این اتفاق را در انتقال لیونل مسی شاهد بودیم و اینکه چگونه این رویداد در افزایش قیمت توکن PSG تاثیر داشت.

نحوه خرید توکن PORTO

برخی از صرافی‌های ارز‌های دیجیتال مانند، صرافی بایننس، توکن پورتو را در لیست رمز ارزهای قابل معامله گنجانده اند. اگر مایلید این توکن را در حساب Binance خود خریداری کنید به بخش “Trade” بروید و بین حالت‌های معاملاتی “Classic” و “Advanced” یک گزینه را انتخاب کنید. روی گزینه “BTC/USDT” کلیک کنید. کادر جستجو را باز کنید. اگر میخواهید جفت‌های معاملاتی موجود را مشاهده کنید، “PORTO” را در کادر جستجو تایپ کنید.

نوع سفارش خود را در کادر “Spot” در سمت راست صفحه انتخاب کنید. یک سفارش بازار را در نظر بگیرید. برای خرید، مقدار توکن PORTO را که می‌خواهید خریداری کنید، وارد کنید و سپس روی گزینه “Buy PORTO” کلیک کنید. Spot Wallet شما با پورتوی که خریداری کرده‌اید واریز می‌شود. از آنجایی که به خاطر تحریم ها استفاده از صرافی بایننس برای کاربران ایرانی با محدودیت‌های رو به رو شده است، به شما پیشنهاد می‌کنیم برای دسترسی به این توکن از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی استفاده کنید.

سخن پایانی

اف سی پورتو یک باشگاه معمولی نیست بلکه بسیار مشهور بوده و در دنیای فوتبال فهرستی از بزرگترین پیروزی ها را لیست کرده است. این باشگاه، در تورنمنت های بین المللی، هفت جام به نام خود دارد که آن را به موفق ترین تیم پرتغالی تبدیل می کند. همچنین در سال‌های 1987 و 2004 آنها مدعی قهرمانی در جام ملت‌های اروپا/لیگ قهرمانان یوفا، جام یوفا/لیگ اروپا در سال‌های 2003 و 2011 سوپرکاپ یوفا در سال 1971 و جام بین قاره‌ای در سال‌های 1987 و 2004 شدند.

به گفته تحلیلگران کریپتو، همه این افتخارات میتوانند قیمت فن توکن PORTO را در دراز مدت به 15 دلار برساند.

دلیل دیگری که باعث می شود قیمت این توکن رشد کند، محبوبیت زیاد بایننس لانچ پد است. پورتو بیست و سومین پروژه توکن بودن در بزرگترین پلتفرم ارزهای دیجیتال جهان است که همین امر مزایای خود را به همراه دارد. این به این دلیل است که صرافی بایننس رکورد دار است و هر پروژه ای که در اختیار این صرافی قرار گرفته، تقویت شده است. AXS، BETA و اخیراً LAZIO برخی از نمونه های محبوب این توکن ها هستند.

سوالات متداول

توکن هواداری پورتو (PORTO) چیست؟

توکن اف سی پورتو یک توکن هواداری است که توسط باشگاه پورتو ایجاد شده است.

قیمت توکن هواداری اف سی پورتو چقدر است؟

شما می توانید با مراجعه به صرافی ارز دیجیتال صرافکس از قیمت این ارز و سایر ارزهای موجود در بازار مطلع شوید.

5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا