آموزش

پول هوشمند چیست و چگونگی ورود آن به بازار را شناسایی کنید؟

شاید این سوال برای شما هم مطرح شده باشد که چگونه می‌توانید سهام ارزشمند را در بازار شناسایی کنید؟ ما در این مقاله از صرافی خرید ارز دیجیتال صرافکس قصد داریم شمارا با یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تشخیص سهام ارزشمند، تشخیص زمان دقیق خروج و ورود پول هوشمند در آن سهم آشنا کنیم. در اکثر اوقات تصمیم‌گیری جهت انتخاب چندین سرمایه‌گذاری از میان انتخاب‌های متعدد که پیش روی اشخاص قرار دارد همراه با تردید، ریسک سرمایه‌گذاری و ترس زیاد است.

انتخاب و تشخیص درست از بین اطلاعات زیاد کار بسیار زمانبر و سختی است. در این میان با توجه به بالا بودن ریسک سرمایه گذاری در بازار سهام و بورس، تشخیص این موضوع نیازمند تلاش بیشتری است. افرادی که علاقه‌مند به فعالیت در این بازار می‌باشند باید در ابتدا آموزش‌های لازم را ببینند و با آگاهی دقیق وارد این بازار شوند.

پول هوشمند چیست؟

این پول سرمایه‌ای است که با کمک متخصصان مالی بزرگ، کمپانی‌های سرمایه‌گذاری، افراد خبره در بازار، سرمایه گذاران و …برای ایجاد روندهای قیمتی بزرگ در سهم بازار ایجاد می‌شود. بیشترین سرمایه گذاران در بازار با استفاده از درک بالای خود از نیازهای بازار و دسترسی به اطلاعات نهایی و بسیار زیاد نسبت به سایر افراد جامعه، با قدرت سهم بازار را مشخص می‌کنند.

پول هوشمند با بزرگی بسیار زیادی که دارد می‌تواند به‌طور مصنوعی روند قیمت یک سهم را تغییر دهد و تاثیرات عمیقی در بازار ایجاد کند. با وارد شدن پول هوشمند به بازار، سایر بخش‌ها تحت تاثیر قرار گرفتند و باعث کاهش یا افزایش قیمت شدند.

پول هوشمند چیست

ورود و خروج پول هوشمند به بازار بورس

هنگامی که سرمایه گذاران اصلی بورس شرایط بازار را بررسی می‌کنند و تشخیص می‌دهند که در این لحظه باید روی یک سهم مشخص، سرمایه گذاری ویژه انجام شود، آن‌ها شروع به خریدن سهم مورد نظر در مقیاس خیلی بالا می‌کنند و در این هنگام موج مثبت و بسیار قوی روی ان سهم ایجاد می‌شود. در این هنگام پس از چند روز با افزایش چند درصدی سهم مذکور، سرمایه گذاران ثانویه از این موج قوی مطلع می‌شوند و هیجان بسیار بالایی برای به دست آوردن این سهم در افراد ایجاد می‌شود. اینجاست که شایعات بسیار زیادی در بازار پخش می‌شود که منجر به هدف‌گذاری جدیدی برای قیمت این سهم ایجاد می‌شود که در این مرحله سهام مذکور رشد قیمت بسیار زیادی را خواهد داشت.

هنگامی که رشد قیمت به اوج رسید پس از مدتی سهامداران اولیه و عمده با سرعتی که وارد بازار شدند و سود خود را بدست‌ آوردند، با همان سرعت از بازار خارج شده و سهام خود را می‌فروشند. در این مرحله پول هوشمند از سهام مذکور خازج شده و قیمت ان به صورت تدریجی کاهش می‌یابد.

در اینجا به دلیل نا‌اگاهی بسیاری از سرمایه گذاران ثانویه، کاهش قیمت را موضوعی موقتی برای اصلاح قیمت می‌پندارند و سهام را نگه می‌دارند و همچنان تصور می‌کنند این سهم سود می‌کند.

این گروه از سرمایه گذاران با توجه به نداشتن اطلاع از ورود و خروج سهامداران کلان که همان پول هوشمند می‌باشند، سرمایه خود را در بازار نگه داشته که منجر به ضرر برای آن‌ها می‌شود.

در این زمان سهامدارن کلان و عمده با نقدینگی زیادی که دارند می‌توانند همین کار را با چندین سهم جدید انجام دهند. در این صورت پول هوشمند قدرتمند تر از قبل شده و این چرخه می‌تواند چندین بایر پشت سر هم تکرار شود.

ورود و خروج پول هوشمند

ذکر این نکته در اینجا الزامیست که ورود پول هوشمند به بازار پدیده‌ای نیست که مرتبا تکرار شود و افراد بتوانند به راحتی آن را تشخیص دهند. معمولا برای یک سهم مشخص در طی یک سال این اتفاق یک یا نهایتا دو بار در سال اتفاق می‌افتد که این امر موجب رشد سریع سهم می‌شود.

با توجه به توضیحاتی که داده شد متوجه شدیم زمانی پول هوشمند به بازار وارد می شود که قیمت سهم در پایین‌ترین زمان خودش قرار دارد و هیچ کس امیدی به افزایش قیمت آن ندارد در نتیجه تقاضایی هم برای خرید آن نیست.

پول هوشمند به دلیل رفع عدم تقاضا وارد بازار می‌شود و با کاهش فشار فروش، قسمت سهم را افزایش می‌دهد. در این صورت یکی از بزرگترین اهداف پول هوشمند، تاثیر روی قیمت‌های بازار است تا از این طریق بتواند بازار را در قیمت‌های پایین به حرکت در آورده و سو‌دآوری ایجاد کند.

چگونگی تشخیص پول هوشمند در بازار

از مهم‌ترین عواملی که وجود پول هوشمند در بازار را می‌توان با کمک آن تشخیص داد، تعداد معاملات آن است. با توجه به حجم معاملات در بازه زمانی مشخص که معمولا به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه یا … انجام می‌شود می‌توان پی به وجود پول هوشمند در بازار برد که توسط نمودار میله‌ای سهم‌‌ها قابل مشاهده هستند. با دنبال کردن مداوم حجم معاملات همراه با قیمت آن‌ها، تحلیلگران بازار می‌توانند جهت حرکت بازار را رصد کنند. بعضی از متخصصان بورس بر این باورند که روند قیمت از روند حجم معاملات بسیار عقب‌تر است. این بدان معناست که روند‌های صعودی و نزولی نمودار‌ها را می‌توانند قبل از آشکار شدن روند برگشتی قیمت‌ها رصد کنند.

یکی اصل رایج از بازار بورس وال‌استریت، حجم معاملات باعث تغییرات قیمت می‌شود همچنین حجم معاملات بازار‌های داغ، سنگین می‌باشد . در بازارهای راکد، بسیار سبک است. با این تفاسیر باز هم نمی‌توان گفت که تنها عامل تعیین کننده در این زمینه حجم معاملات است. تشخیص دقیق وارد شدن پول هوشمند نیازمند دانش افراد خبره و باتجربه دارد.

تشخیص پول هوشمند در بازار

با توجه به تجارب گذشته می‌توان گفت که حجم معاملات سهم در زمانی که هیچ تقاضایی ندارد به یکباره زیاد می‌شودیکی از نشانه‌های وجود پول هوشمند در آن بازار می‌باشد.

یکی دیگر از نشانه‌های وجود پول هوشمند در بازار، مقایسه تعداد خریداران یا فروشندگان نسبت به حجم معاملات در بازار است. در این صورت اگر تعداد خریداران کم بوده ولی حجم معاملات بالا باشد.

مورد بعدی ارزش معاملات روزانه است که در این صورت میانگین ارزش معاملات روزانه در بازار بورس در محدوده‌ای است که در زمان بسیار کوتاهی دو تا سه برابر می‌شود. این نقدینگی بالا نشان از وجود پول هوشمند در بازار است. در اینصورت می‌توان نتیجه گرفت علت این حجم نقدینگی بالا، وجود پول هوشمند است که این نشانه‌ها با توجه به عناوینی که گفته شد، سهامداران خرد می‌توانند ورود و یا خروج پول هوشمند را تشخیص دهند.

سوالات متداول

پول هوشمند در اختیار چه کسانی است؟

پول هوشمند یا اسمارت مانی در اختیار دولت‌ها، بانک‌ها و سرمایه‌گذاران اصلی می‌باشد.

پول هوشمند چه زمانی وارد بازار می‌شود؟

این پول زمانی که قیمت سهم در پایین‌ترین حد خودش است وارد بازار می‌شود.

جمع بندی

در این مطلب با مفهوم پول هوشمند به طور کامل آشنا شدید. Smart Money که مبدا آن از دولت‌ها، بانک‌ها، سرمایه گذاران اصلی و … است. ما سعی کردیم در این مقاله شما را با زمان دقیق و مناسب وارد شدن پول هوشمند آشنا کنیم تا با کمک دانش و استراتژی‌های خود بتوانید سرمایه خود را بیشتر کنید.

امتیاز دهید:
دکمه بازگشت به بالا