کیف پول

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) چیست؟ (دانلود+ آموزش کامل)

کیف پول تراست ولت، این کیف پول، نوعی کیف پول مجازی به صورت متن باز، متمرکز با قابلیت نصب روی گوشی‌های همراه که طبق گفته‌های خالق و سازنده آن از بیش از 53 بلاکچین و یک میلیون رمزارز پشتیبانی می‌کند. این کیف پول که ابتدا برای نگهداری از توکن‌های ERC20 و ERC223 طراحی و ساخته شده بود، امروزه از اکثر رمز ارزهای پرطرفدار مثل بیت کوین، اتریوم، سولانا و سایر رمز ارزها پشتیبانی می‌کند.

تراست ولت به دلیل دارا بودن مرورگر داخلی وب3 (web3)، برای کاربران قابلیت و امکان استفاده از اپ‌های غیرمتمرکز روی بستر بلاکچین اتریوم را فراهم می‌آورد. علاوه بر این به کاربران این امکان را می‌دهد که از صرافی‌های غیرمتمرکز داخلی آن که روی شبکه کایبر (Kyber) کار می‌کند، استفاده کنند.

هم‌اکنون کیف پول تراست ولت علاوه بر پشتیبانی از توکن‌های بستر اتریوم، از توکن های SPL شبکه سولانا و همچنین از توکن های بستر بایننس چین نیز پشتیبانی می‌کند. این اپلیکیشن را می‌توان بصورت free یا رایگان از app store یا google play store دانلود کرد که برای نسخه‌های اندروید بالای 5 و ios بالای 10 براحتی قابل اجراست.

قیمت سولانا

نحوه کار کردن کیف پول تراست ولت

نحوه کار کردن کیف پول تراست ولت

هر بلاکچین از مجموعه‌هایی با اسم کلید عمومی (آدرس عمومی) تشکیل شده است که دارایی‌ها درون این آدرس‌ها رمزنگاری و ذخیره می‌شود. تراست ولت امکان دسترسی کاربران به رمز ارزهای خود را بر روی بستر بلاک چین می‌دهد و خود هیچ رمزارزی را در سرورهای خود ذخیره نمی‌کند.

کاربران می‌توانند از طریق کیف پول دیجیتالی خود با وارد کردن کلید اختصاصی مربوط به خود، به دارایی‌های خود دسترسی داشته و آن‌ها را مدیریت کنند. علاوه بر این، کیف پول Trust Wallet به کاربران امکان مبادله (trade) و همچنین کسب میزان سود در قبال بلوک کردن دارایی یا stock می‌دهد. استفاده از این ابزار رایگان بوده و هیچ هزینه ای ندارد. کارمزدها هنگام ارسال و دریافت رمز ارزها به تاییدکنندگان و ماینرها تخصیص داده می شود.

ویژگی های کیف پول تراست ولت

این کیف پول دیجیتالی چند ویژگی‌ کلیدی را در اختیار کاربرانی که به آن اعتماد می‌کنند، قرار می‌دهد:

  • این ابزار به تایید هویت نیازی ندارد. این کیف پول غیر امانی، دارایی‌های هیچ کاربری را در سرورهای خود ذخیره نمی‌کند، لذا در هنگام ایجاد حساب هم هیچ کاربری را مجبور به تایید هویت نمی‌کند.
  • قابلیت استیکینگ (استیکینگ ارز دیجیتال): کیف پول تراست ولت به کاربران خود این امکان را می‌دهد که با بهره‌ای قابل انعطاف و منصفانه، امکان کسب سود از رمزارزهای خود را داشته باشند. به این صورت که کاربران می‌توانند رمز ارزهای خود را در این اپلیکیشن بلاک کنند و در ازای آن سود دریافت کنند.

رمزارزهایی که پلتفرم استیکنیگ از آن‌ها پشتیبانی می‌کند عبارتند از: ترون (TRX)، تزوس (XTZ)، وی چین (VET)، کالیستو (CLO)، کازماس (ATOM)، کاوا (KAVA)، آی او تکس (IOTX)، توموچین (TOMO) و الگوراند (ALGO). همچنین اتر (ETH) و ارز دیجیتال کاردانو (ADA) بزودی در این دسته قرار می‌گیرند. همچنین شما می‌توانید برای نگهداری ارز دیجیتال بایننس کوین هم از این کیف پول استفاده کنید.

ویژگی های کیف پول تراست ولت

  • همکاری این کیف پول با بایننس: Trust Wallet توانسته از طریق همکاری با بایننس، تعداد زیادی از کاربران را مجذوب خود کند و همین امر موجب توسعه هرچه بیشتر این ابزار و همچنین اضافه کردن امکاناتی قدرتمندتر در آینده‌ای نزدیک شود.
  • امکان backup گیری آسان: برای این کار تنها نیاز است کاربر، 12 کلمه یا کاراکتر را بازنویسی کرده تا کیف پول تراست ولت بطور اتوماتیک بازیابی شود.
  • آلارم تغییر قیمت: کاربران می‌توانند با فعال کردن این گزینه از هرگونه تغییر قیمتی در نوتیفیکیشن خود آگاه شوند (با انتخاب هر کدام از رمز ارزها به صورت دلخواه)
  • نمودار تغییرات قیمت: تریدرها می‌توانند بصورت درون برنامه ای از میزان افت و خیز قیمتی رمز ارزهای خود مطلع شوند (بدون نیاز به خروج از برنامه).
  • کیبورد اختصاصی شخص حقیقی یا مالک کیف پول: کیف پول تراست ولت این امنیت را برای کاربران خود ایجاد کرده که تنها مالک و دارنده حساب بتواند به کیف پول دسترسی داشته باشد چرا که این کلیدهای اختصاصی کاربران، به صورت local در گوشی ذخیره شده و در سرورهای کیف پول ذخیره نمی‌شود.
  • پشتیبانی از بسیاری از رمز ارزها و توکن‌های متعدد و همچنین امکان خرید یا معاوضه با دیگر کوین‌ها
  • قابلیت خرید با credit card یا کارت اعتباری: امکان خرید کاربر بصورت مستقیم از کارت‌های اعتباری، چراکه خرید اولیه از صرافی‌ها امری چالشی‌ست.

آموزش دانلود و نصب کیف پول تراست ولت

مرحله اول: پس از دانلود اپلیکیشن و نصب آنا وارد برنامه شده و برای ساخت اکانت کیف پولی جدید خود گزینه “create a new wallet” را تاچ کنید.

آموزش نصب کیف پول تراست ولت

مرحله دوم: پس از اینکه اکانت کیف پولی جدید را ایجاد کردید، عبارتی 12 کلمه ای دریافت خواهید کرد. این عبارت بسیار مهم است. حتما آن را در جایی امن یادداشت کنید؛ چرا که درصورت فراموش یا گم کردن آن برای همیشه سرمایه‌تان از دسترس خارج می‌شود.

برای اطمینان بیشتر از صحت ورود کلمات، کیف پول تراست ولت از کاربر تقاضا می‌کند مجددا این کلمات را وارد کنند و در صورت تطابق با کلمات وارد شده قبلی، باید به شما تبریک گفت! بله کیف پول شما با موفقیت ساخته شد. اکنون اپلیکیشن آماده تریدر تازه واردمان است.

آموزش نصب کیف پول تراست ولت

همچنین برای امنیت اضافی، یک رمز عبور 6 کاراکتری هم برای کاربران تعبیه شده. هربار که قصد ورود به اپلیکیشن و یا امضای تراکنشی دارید، لازم است تا پسورد خود را وارد کنید. در صورت فراموش کردن آن امکان بازیابی آن وجود دارد.

امنیت کیف پول تراست ولت

امنیت این اپلیکیشن در مقایسه با سایر اپ ها در سطح مناسب‌تری‌ست و امکان هک شدن آن سخت‌تر است، مگر خود کاربر در مواردی ضروری کوتاهی کند. دو ویژگی امنیتی که این کیف پول را از سایر کیف پول‌ها مجزا می‌کند عبارتند از:

  • بدون احراز هویت، از مرحله ابتدایی تا ساخت کیف پول جدید و تا مرحله دریافت و ارسال رمز، هیچ گونه اطلاعاتی بروز نمی‌دهید. استفاده از کیف پول Trust Wallet کاملا ناشناس است و هویت شما مخفی می‌ماند. بنابراین می‌توان گفت خیال‌ کاربر از بابت حفظ حریم خصوصی‌ آنها راحت است و کاربران با خاطری جمع پا به عرصه ترید و معاملات می‌گذارند.

تراست ولت کلیدهای اختصاصی کاربران را در یک سرور ذخیره نمی‌کند و تمام این کلیدها در حافظه گوشی باقی می‌ماند.از این رو می‌توان گفت کیف پول تراست ولت غیرحضانتی‌ست.

سوالات متداول

آیا می‌توان در تراست ولت کارمزد انتقال را تغییر دهیم؟

بله، برای انجام این کار، وارد تنظیمات صفحه تایید تراکنش شوید و کارمزد خود را تغییر دهید. اما پیشنهاد می‌کنیم کارمزد را کم نکنید؛ زیرا تراست ولت براساس ترافیک شبکه، کارمزد را تعیین می‌کند و اگر شما کارمزد را خیلی کم کنید، ممکن است تراکنش هیچگاه انجام نشود.

Trust Wallet از چه توکن و کوین‌هایی پشتیبانی می‌کند؟

در حال حاضر این کیف پول بیش از 40 بلاک چین و 160 هزار رمز ارز پشتیبانی می‌کند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا