کیف پول

آموزش ساخت کیف پول بلاک چین صفر تا صد

بلاک چین.کام (Blockchain.com) یک شرکت ارائه دهنده خدمات مالی در حوزه ارزهای دیجیتال است. شرکت فوق به عنوان اولین کاوشگر بلاک‌چین بیت کوین در سال 2011 فعالیت خود را آغاز کرد. پس از راه‌اندازی صرافی ارز دیجیتال، بلاکچین.کام به عنوان یکی از کیف پول های بیت کوین، حدود 28 درصد از تراکنش های این رمز ارز را در سال های 2012 تا 2020 پشتیبانی می کرد.

این کیف پول به 25 زبان در دسترس کاربران در سراسر دنیاست و میلیون‌ها نفر از طریق آن می‌توانند اقدام به خرید و فروش رمزارز با تلفن همراه یا کامپیوتر خود کنند. در ادامه با کیف پول بلاک چین و نحوه ساخت آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

کیف پول بلاک چین چیست؟

شرکت بلاک چین.کام یک کیف پول ارز دیجیتال ارائه می‌دهد که به روش ذخیره ارز دیجیتال در یک فایلی دیجیتالی عمل می‌کند و دسترسی به آن به صورت آنلاین است. کیف پول بلاک‌چین برای ذخیره بسیاری از ارزهای دیجیتال، انواع استیبل کوین و نیز ارسال و دریافت تراکنش‌های ارز دیجیتال و نیز مبادله آن‌ها قابل استفاده است.

این کیف پول غیر حضانتی است و کاملا تحت کنترل کاربر است و شرکت به داده‌های کیف پول دسترسی نخواهد داشت. کاربر به راحتی توسط یک کلید خصوصی به ولت خود دسترسی خواهد داشت و عبارت بازیابی تنها برای شخص کاربر شناخته شده است.

با ثبت نام در Blockchain.com و راه‌اندازی کیف پول، فایل رمزگذاری شده‌ای حاوی اطلاعات مورد نیاز برای دسترسی به وجوه خود ایجاد می‌کنید که شامل عبارت بازیابی کلید خصوصی مخفی، کلیدهای خصوصی و آدرس‌ ارزهای دیجیتال شماست. رمز عبور این کیف پول را فقط کاربر در اختیار دارد و شرکت به داده‌ها هیچ دسترسی ندارد. بنابراین در صورتی که از رمز عبور و کلیدهای خصوصی خود بدرستی محافظت کنید، فقط خودتان به کیف پول و وجوه آن دسترسی خواهید داشت.

با کیف پول بلاک چین، کاربران قادرند طی چند دقیقه و با انجام چند مرحله ساده ارز دیجیتال بخرند. لازم است ابتدا در بلاک چین.کام احراز هویت کرده و در ادامه یک روش پرداخت به حساب خود اضافه کنید مانند کارت نقدی/اعتباری یا حساب بانکی و با اتصال به درگاه پرداخت ارز دیجیتال، قادر به خرید رمز ارز خواهید بود.

کیف پول بلاک چین چیست؟

مزایا و معایب کیف پول بلاک چین

کیف پول بلاک‌چین با بیش از 81 میلیون کاربر، از محبوب‌ترین ولت‌های ارز دیجیتال در جهان است و به کاربران امکان مبادله رمز ارز و کسب سود حاصل از آن را می‌دهد. با این همه این کیف پول یکسری مزایا و معایب دارد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مزایا

  • با مالکیت کامل و انحصاری وجوه خود در کیف پول بلاک چین، کنترل کامل نحوه ذخیره و استفاده وجوه در اختیار شماست.
  • چنانچه اعتبار کیف پول را از دست داده یا سایت بلاک چین.کام دچار مشکل شود، با داشتن عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای، دسترسی به وجوه خود را برای همیشه حفظ خواهید کرد.
  • این ولت مورد اعتماد میلیون‌ها کاربر است.
  • کیف پول بلاک چین بر روی دسکتاپ یا موبایل قابل استفاده است.
  • هر روزه ارزهای دیجیتال و NFTهای جدیدی در لیست مورد پشتیبانی این ولت قرار می‌گیرند.
  • با انتقال رمز ارزها به یک حساب پاداش در کیف پول می‌توانید سالانه تا 13.5درصد پاداش دریافت کنید که این پاداش ماهانه به حساب شما واریز خواهد شد.
  • بلاک چین.کام با پروژه‌های ارز دیجیتال زیادی همکاری می‌کند تا آن‌ها بتوانند از طریق ایردراپ توکن‌های خود را بین کاربران این کیف پول توزیع کنند.

معایب

  • کیف پول بلاک چین نوعی ولت متمرکز بوده و کلیدهای خصوصی کاربران در سرور این شرکت ذخیره خواهد شد. بنابراین دور از انتظار نیست که این کلیدها تحت حمله هکرها و خرابکاران قرار بگیرند.
  • به دلیل ساختار غیر محرمانه کیف پول بلاک چین و اینکه شرکت هرگز رمز عبور کاربر را ذخیره نمی‌کند و به آن دسترسی ندارد، چنانچه عبارت بازیابی خود را از دست بدهید، به دارایی دیجیتال خود دسترسی نخواهید داشت. عبارت بازیابی، کلید خصوصی محرمانه شماست که برای بازیابی دسترسی خود به وجوه‌تان در صورت گم کردن رمز عبور، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • در حال حاضر کمی بیش از 40 جفت ارز دیجیتال در این ولت برای تجارت در دسترس کاربران است و بسیاری از رمز ارزهای پرطرفدار در آن پشتیبانی نمی‌شوند.

 

آموزش ساخت کیف پول بلاک چین صفر تا صد

در ادامه، آموزش ساخت کیف پول بلاک چین را به صورت مرحله به مرحله ارائه خواهیم کرد.

  • مرحله اول

به وبسایت بلاک چین.کام (https://www.blockchain.com) مراجعه کرده و سپس گزینه Sign Up واقع در گوشه سمت راست بالا را انتخاب کنید.

آموزش ساخت کیف پول بلاک چین

  • مرحله دوم

در ادامه با انتخاب گزینه create an Exchange Account اقدام به ایجاد حساب در این سایت کنید.

آموزش ساخت کیف پول بلاک چین صفر تا صد

  • مرحله سوم

در این مرحله ابتدا کشور محل سکونت خود را انتخاب کرده و سپس با کلیک بر گزینه ایجاد حساب، آدرس ایمیل و رمز عبورتان را وارد کنید.

آموزش ساخت کیف پول بلاک چین مرحله سوم

  • مرحله چهارم

در ادامه باید اطلاعات مربوط به نام، نام خانوادگی و تاریخ تولد، حساب خود را وارد کنید.

آموزش ساخت کیف پول بلاک چین مرحله چهارم

  • مرحله پنجم

اطلاعات مربوط به آدرس محل سکونت مانند کشور محل سکونت، خیابان و کدپستی و… را وارد کرده و گزینه ادامه را کلیک کنید.

آموزش ساخت کیف پول بلاک چین مرحله پنجم

  • مرحله ششم

با مراجعه به ایمیل خود، درخواست تایید حساب کیف پول خود را چک کنید.

آموزش ساخت کیف پول بلاک چین مرحله ششم

  • مرحله هفتم

در ایمیلی که از بلاک چین.کام دریافت کرده‌اید گزینه Verify My Email را انتخاب کنید.

آموزش ساخت کیف پول بلاک چین مرحله هفتم

  • مرحله هشتم

با انتخاب گزینه Deposit to Trade حساب خود را با ارز فیات یا ارز دیجیتال شارژ کنید. تمام این مراحل چند دقیقه زمان می‌برد و شما آماده معامله در بازار کریپتو و ذخیره رمز ارز در کیف پول بلاک چین خود هستید.

آموزش ساخت کیف پول بلاک چین مرحله هشتم

انتقال ارز در کیف پول بلاک چین

برای ارسال و دریافت رمز ارز در کیف پول بلاک چین مراحل زیر را دنبال کنید.

  • دریافت رمز ارز

برای دریافت هر ارز دیجیتال در پنل کاربری که برای خود ایجاد کرده‌اید گزینه Request را انتخاب کنید. آدرس کیف پول شما نمایش داده می‌شود. آن را به فرستنده بدهید تا بتواند برای شما رمز ارز ارسال کند.

  • ارسال رمز ارز

برای ارسال ارز دیجیتال به پنل کاربری کیف پول بلاک چین خود رفته و روی گزینه Send کلیک کنید. در صفحه ارسال، آدرس گیرنده و مقدار رمز ارزی که قصد دارید ارسال کنید، وارد نموده و کارمزد انتقال را تعیین کنید. با انتخاب کارمزد بیشتر، تراکنش شما در مدت زمان کمتری تایید خواهد شد. توصیه می‌شود چنانچه اطلاع کافی از کارمزدهای شبکه ندارید، این قسمت را دست نزنید تا انجام تراکنش‌تان با مشکل روبرو نشود.

جمع بندی

از سال 2011، بلاک چین.کام که در اروپا و لوکزامبورگ مستقر است، به یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های مالی در کریپتو تبدیل شده است و ارائه‌دهنده خدمات حوزه کریپتو به کاربران، پروژه‌ها، پروتکل‌ها و موسسات مالی است. این پلتفرم موفق به ارائه یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین کیف پول‌ها در حوزه ارز دیجیتال شده است که کاربران می‌توانند بوسیله آن در هر مکانی سرمایه‌های خود را مدیریت کند.

این پلتفرم دارای یک صرافی پیشگام در بازار کریپتوست و همواره در حال پیاده‌سازی جدیدترین و پیشرفته‌ترین امکانات برای کاربران خود است. در حال حاضر این شرکت جزء 200 کشور جهان قابل دسترسی بوده و با داشتن پشتیبانی 24 ساعته برای کاربران بسیار مورد توجه فعالان حوزه کریپتو قرار گرفته است.

سوالات متداول

منظور از کیف پول بلاک چین چیست؟

یک کیف پول ارز دیجیتال کاربر پسند است که به کاربران امکان مبادله ارزهای دیجیتال را طی چند دقیقه داده تا بتوانند 13.5 درصد پاداش کسب کرده و با داشتن کلید خصوصی ولت، کنترل کامل دارایی‌های خود را در دست داشته باشند.

کیف پول بلاک چین چه مزایایی دارد؟

کیف پول بلاکچین دارای مزایای زیادی از جمله: مدیریت و کنترل کامل دارایی‌ها، امنیت، کاربرپسند بودن و غیره می باشد.

4.6/5 - (11 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا