کیف پول

کیف پول کوینومی

یکی از مطمئن ترین راه ها برای نگهداری ارزهای دیجیتال، استفاده از کیف پول است. کیف پول ها در سه نوع تحت وب، نرم افزاری و کیف پول سخت افزاری موجود هستند که هر کس می‌تواند با توجه به نیاز خود از آنها استفاده کند. یکی از بهترین و امن‌ترین کیف پول های نرم افزار حال حاضر کیف پول کوینومی است که ما در این مقاله به بررسی کامل آن و معرفی مزایا و معایب آن می‌پردازیم.

کیف پول کوینومی چیست؟

کوینومی یا همان coinomi یک کیف پول نرم افزاری برای نگهداری ارزهای دیجیتال است که می‌توانید از آن در سیستم عامل های اندروید، IOS و ویندوز استفاده کنید. شما به وسیله کیف پول کوینومی قادر به ذخیره سازی بیش از 500 رمزارز هستید که در نوع خود عدد قابل توجهی است. بخش عمده تمرکز این کیف پول روی حریم خصوصی کاربران است. با اینکه در سال 2019 این کیف پول با برخی از مشکلات همراه بود؛ اما باید بدانید که همچنان یکی از امن ترین کیف پول ها می‌باشد.

 

نصب و راه اندازی کیف پول کوینومی بسیار راحت است و شما می‌توانید بدون داشتن دانش خاصی از آن استفاده کنید. نکته جالب در خصوص کیف پول کوینومی این است که شما می‌توانید درون آن رمزارزهایتان را به یکدیگر تبدیل کنید. کیف پول Coinomi از 125 ارز بلاک چینی و 382 توکن پشتیبانی می‌کند.

حریم خصوصی در کیف پول Coinomi

تاریخچه کیف پول coinomi

کیف پول کوینومی یک کیف پول چند ارزی است که در سال 2014 به بازار عرضه شد. بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت که یکی از قدیمی ترین کیف پول ها در این حوزه است. کیف پول Coinomi ابتدا برای سیستم عامل اندروید و سپس برای سیستم عامل IOS عرضه شد. نسخه دسکتاپ آن نیز در سال 2019 در دسترس عموم قرار گرفت. نکته جالب این است که این کیف پول از استاندارد ERC-20 پشتیبانی می‌کند. به همین خاطر شما می‌توانید هر توکنی را به آن اضافه کنید.

حریم خصوصی در کیف پول Coinomi

همه ما می‌دانیم که حریم خصوصی برای هر شخصی اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از دلایل محبوبیت بالای کیف پول کوینومی حریم خصوصی فوق العاده آن است. این کیف پول هیچ یک از اطلاعات شخصی شما را جمع آوری نمی‌کند. همچنین باید بدانید که کیف پول کوینومی آی پی شما را از دیگران مخفی می‌کند تا هیچ کس قادر به پی بردن به تراکنش های شما نباشد. شما همچنین می‌توانید کیف پول خود را با یک رمز عبور قفل کنید تا امنیت بیشتری داشته باشد.

مقاله پیشنهادی : کیف پول BlueWallet

این مسئله باعث می‌شود تا در صورت به سرقت رفتن تلفن همراه شما، امکان دسترسی به کیف پول برای دیگران فراهم نباشد. در هنگام ساخت کیف پول Coinomi یک عبارت 24 کلمه ای برای شما ایجاد می‌شود که شما می‌توانید از آن برای بازیابی کیف پول خود استفاده کنید.

کلیدهای خصوصی کیف پول کوینومی به چه صورتی است؟

زمانی که شما ارزهای دیجیتال خود را در حساب صرافی نگهداری می‌کنید، زمانی که صرافی دچار مشکل شود ارزهای شما نیز در خطر است. کیف پول کوینومی این مشکل را حل کرده است. کلیدهای خصوصی که توسط کیف پول Coinomi تولید می‌شوند، هرگز به سرور ارسال نمی‌شوند. این یعنی این کلیدها تنها در دستگاهی که شما از آن استفاده می‌کنید قرار دارد. به این صورت اگر کیف پول و یا سرور به مشکل بخورد، خطری ارزهای دیجیتال شما را تهدید نمی‌کند.

 

قابلیت اکسچنج در کوینومی

قابلیت اکسچنج در کوینومی

در ابتدای مقاله به شما گفتیم که شما می‌توانید به وسیله این کیف پول ارزهای خود را به ارز دیگری تبدیل کنید. این ویژگی است که امروزه تقریبا تمام کیف پول ها آن را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. کیف پول کوینومی برای فراهم آوردن این امکان برای کاربران با شرکت های شیپ شیفت و چنجلی همکاری کرده است. به وسیله این ویژگی برای تبدیل کوین ها به یکدیگر نیازی به ارسال آنها به صرافی نیست.

این کار باعث کاهش کارمزدها و صرفه جویی در زمان می‌شود. همچنین مشکلاتی مانند احراز هویت در صرافی ها نیز برطرف خواهد شد.

نقص امنیتی کیف پول کوینومی

شخصی در سال 2019 در شبکه های اجتماعی ادعا کرده بود که نقص امنیتی کیف پول کوینومی باعث شده تا او بیش از 60 هزار دلار از دست بدهد. شواهد نشان می‌دهند که کیف پول کوینومی این شخص، عبارت های بازیابی او را به آدرس API گوگل ارسال می‌کرده است. این شخص مدعی شده بود که شخصی در شرکت گوگل پول های او را دزدیده است.

مقاله پیشنهادی : کیف پول یورویی چیست؟

با وجود اینکه کیف پول این شخص کدها را برای بررسی املا به گوگل فرستاده بود؛ اما باور این موضوع که باگ کیف پول باعث این مسئله شده بود کمی غیر ممکن است. دلیل آن هم این است که درخواست های ارسال شده به گوگل همگی رد شده بودند. از طرفی باید بدانید که عبارات بازیابی ارسال شده به گوگل به صورت TLS بود. همچنین باید بدانید که تیم پشتیبانی کوینومی این باگ را پس از چند ساعت برطرف کرد.

چند نکته مهم

درست است که کیف پول کوینومی امنیت بسیار بالایی دارد؛ اما بهتر است برخی نکات را در استفاده از آن رعایت کنید تا به مشکل امنیتی برخورد نکنید. این نکات عبارتند از:

  • بدافزارها می‌توانند به راحتی امنیت هر کیف پولی را از بین ببرند و به کلیدهای خصوصی شما دسترسی پیدا کنند. به همین خاطر اگر از نسخه اندروید این برنامه استفاده می‌کنید، جدیدترین نسخه آنتی ویروس را روی گوشی خود نصب کنید و مطمئن شوید که نرم افزار مشکوکی روی سیستم شما نصب نشده است.
  • کلماتی که در هنگام ساخت کیف پول به شما داده می‌شوند تنها راه برای بازیابی و دسترسی به کیف پول است. به همین خاطر آنها را به هیچ وجه در اختیار افراد دیگر قرار ندهید و در جای امنی نگهداری کنید.
  • اگر قرار است مقدار زیادی کوین را در کیف پول کوینومی خود نگه دارید، بهتر است هیچکس از این موضوع با خبر نباشد. مطلع شدن افراد دیگر می‌تواند شما و ارزهایتان را در معرض خطر قرار دهد.

نقص امنیتی کیف پول کوینومی

 

سخن پایانی

در این مقاله از سری مقالات آموزشی صرافکس سعی کردیم تا تمام نکات درباره کیف پول کوینومی را به زبان ساده به شما بگوییم. کیف پول Coinomi یکی از بهترین کیف پول های نرم افزاری برای نگهداری از ارزهای دیجیتال است؛ اما بهتر است نکات امنیتی گفته شده در این مقاله را نیز رعایت کنید تا با مشکل خاصی مواجه نشوید.

سوالات متداول

آیا کیف پول کوینومی امن است؟

کیف پول کوینومی به شما امکان ارسال و دریافت بیشتر از 1770 دارایی ارزهای دیجیتال مختلف را با استفاده یک اپلیکیشن را می دهد.

آیا این کیف پول کارمزد دریافت می‌کند؟

خیر، کیف پول کوینومی هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند. دریافت هر ارزی همیشه رایگان است، و هزینه‌ تراکنش توسط فرستنده پرداخت می‌شود. تراکنش ‌های خروجی نیاز به کارمزد تراکنش دارند که آن کارمزد نیز به تاییدکنندگان آن تراکنش تعلق می‌گیرد، نه ولت کوینومی.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا