کیف پول

کیف پول کاغذی چیست؟ + معرفی 3 کیف پول کاغذی برتر بازار

شاید برایتان جالب باشد که یکی از راه‌های مطمعن برای نگهداری ارزهای دیجیتال درون جیب شماست! درست شنیدید درون جیب شما. شما با استفاده از کیف پول کاغذی می‌توانید امنیت کیف پول دیجیتال خود را تضمین کنید و آن را از دست هر هکری به دور نگهدارید. در ادامه با صرافکس همراه باشید تا بیشتر با این کیف پول جذاب آشنا شوید.

کیف پول کاغذی چیست؟

این کیف پول همانگونه که از نامش پیداست یک تکه کاغذ است و کلیدهای کیف پول شما به دو شکل خصوصی و عمومی به صورت QR CODE چاپ می‌شود. نکته جالب در مورد کیف پول کاغذی این است که در این روش تمامی ارزهای دیجیتال شما به صورت آفلاین در آن ذخیره می‌شود و تنها با استفاده از کدهای چاپ شده برروی این کاغذ شما می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. اما اگر فکر می‌کنید که ارزهای دیجیتال شما در این روش ماهیت فیزیکی خواهند داشتن باید بگوییم که متاسفانه در اشتباه هستید و در این روش شما تنها جلوی هک شدن آن را خواهید گرفت. در صورت نیاز می‌توانید مقاله صرافکس درمورد بهترین کیف پول ارز دیجیتال را مطالعه کنید.

کلیدهای عمومی و خصوصی کیف پول کاغذی

همانگونه که در بالا اشاره کردیم در این روش کلیدها با استفاده از دو QR CODE خصوصی و عمومی برروی یک تکه کاغذ چاپ می‌شوند. اما کاربرد این دو کلید چیست؟ در ادامه قصد داریم به معرفی هرکدام این دو کلید بپردازیم.

کلید عمومی 

کلید عمومی یا Public key یک کد است که شما می‌توانید آن را به راحتی در اختیار افراد دیگر گذاشته تا بتوانند به راحتی برای شما پول ارسال کنند.

کلیدهای عمومی و خصوصی کیف پول کاغذی

کلید خصوصی

کلید خصوصی یا Private Key یک کد است که مخصوص به خود شماست و توسط این کد می‌توانید به ارزهای دیجیتال خود دسترسی داشته باشید. امنیت کیف پول کاغذی را می‌توان بسیار بالا دانست. زیرا در این روش، کیف پول به صورت آفلاین صادر می‌شود و هیچ‌گونه ارتباطی با اینترنت در زمان صدور آن وجود نخواهد داشت. و اگر کاربر در نگهداری از آن سهل انگاری نکند امکان هک شدن یا از بین رفتن اطلاعات در این روش بسیار کم می‌باشد.

مزایا و معایب کیف پول کاغذی

در ادامه قصد داریم به معرفی و بررسی مزایا و معایب کیف پول کاغذی بپردازیم. با دانستن مزایا و معایب این نوع کیف پول شما می‌توانید به شکل آگاهانه‌تری اقدام به تهیه کیف پول کاغذی بزنید. 

مزایای کیف پول کاغذی

شما می‌توانید به راحتی این کیف پول را همه جا با خود به همراه داشته باشید. همچنین به راحتی اقدام به تهیه این کیف پول کنید.

معایب کیف پول کاغذی

کیف پول کاغذی در برابر عوامل محیطی آسیب پذیر می‌باشد و ممکن است اطلاعات موجود برروی آن از بین برود. همچنین یکی از بزرگترین معایب آن در معرض دید بودن آن است و در صورت ربوده شدن ممکن است دارایی شما از بین برود.

بهترین کیف پول کاغذی

در قسمت بالا با مزایا، معایب این کیف پول آشنا شدیم در ادامه قصد داریم به برترین کیف پول‌های کاغذی موجود در بازار آشنا شویم.

کیف پول کاغذی bitcoinpaperwallet

کیف پول کاغذی bitcoinpaperwallet را به جرات می‌توان یکی از برترین کیف پول‌های کاغذی موجود در بازار دانست. با استفاده از bitcoinpaperwallet اطلاعات شما به در دو طرف کاغذ چاپ شده و توسط یک لایه برروی آن محافظت می‌شود.

کیف پول کاغذی Bitcoin.com

دومین کیف پول کاغدی که قصد داریم به آن اشاره کنیم کیف پول Bitcoin.com است. طبق اطلاعات منتشر شده در سایت این کیف پول، شما می‌توانید از کد چاپ شده برروی این کیف پول برروی سیستم خود بکاپ تهیه کنید تا در صورت مفقود شدن کیف پول بتوانید اطلاعات حساب خود را بازیابی کنید.

کیف پول کاغذی  Verge

یکی دیگر از برترین کیف پول های کاغذی موجود در بازار Verge است. شما می‌توانید به راحتی با مراجعه به سایت Verge اقدام به تهیه این کیف پول کنید.

نحوه ساخت کیف پول کاغذی

نحوه ساخت کیف پول کاغذی

برای ساخت کیف پول کاغذی نیاز به انجام مراحل پیچیده‌ای نیست و شما می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید در ادامه به متداول ترین روش ساخت آن اشاره خواهیم داشت.

  • در ابتدا شما باید به سایت مرجع ارزدیجیتال خود مراجعه کنید.
  • در این مرحله بعد باید فایل دانلود زیپ شده برای ساخت والت پیپر را از سایت مرجع دانلود کنید.
  • اینترنت خود را قطع کرده و روی فایل دانلود شده کلیک کنید.
  • زمانی که برنامه را اجرا می‌کنید، سایت مورد نظر دوباره باز می‌شود و نیاز است موس را روی صفحه تکان دهید تا عملیات ساخت کیف پول کاغذی شما به پایان برسد. در انتهای مقاله از شما دعوت می‌کنیم تا مقاله بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیان را مطالعه فرمایید.

جمع بندی

آنچه در این مقاله آموختیم

  • کیف پول کاغذی یک تکه کاغذ است و دو QR CODE خصوصی و عمومی روی آن نقش می‌بندد.
  • کلید خصوصی را به هیچ عنوان نباید در اختیار کسی بگذارید و همیشه باید از آن نگهداری کنید.
  • کیف پول کاغذی مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. امنیت بالای این کیف پول را می‌توان مهم‌ترین مزیت آن دانست.
  • کیف پول bitcoinpaperwallet، Bitcoin.com و verge را می‌توان برترین کیف پول های کاغذی موجود در بازار نامید.

سوالات متداول

آیا کیف پول کاغذی، کیف پول سرد محسوب می‌شود؟

بله، کیف پول کاغذی جز دسته کیف پول های سرد محسوب می‌شود.

آیا می‌توان از کیف پول کاغذی را روی فلز حکاکی کرد؟

بله، شما می‌توانید به جای پرینت، QR CODE کیف پول خود را روی فلز حکاکی کنید.

امتیاز دهید:
دکمه بازگشت به بالا