کیف پول

معرفی ۷ تا از بهترین کیف پول های بیت کوین برای ایرانیان

بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیان کدام است؟ امروزه و همگام با گسترش فناوری رمزنگاری، افراد زیادی در سراسر دنیا مجذوب این صنعت شده‌اند و با فراگیری آموزش‌های مختلف دراین‌باره، وارد دنیای ارز دیجیتال می‌شوند. برای اغلب این کاربران خریدوفروش رمز ارزها چه به‌صورت حرفه‌ای و چه برای سرگرمی به یک عادت تبدیل شده است. طبعا هر کدام از آن‌ها بعد از خرید یک دارایی دیجیتال نیاز به کیف پول مخصوص هم دارند تا بتوانند رمزارزهای خود را در آن نگهداری کنند. در بین ارزهای دیجیتال محبوبیت خرید بیت کوین همچنان رو به افزایش است و حتی با توجه به گران بودن آن برای کاربران ایرانی باز هم طرفداران خودش را در کشور ما دارد.

در این مقاله ما به فهرستی از بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانی ها اشاره می‌کنیم که بر هزینه، تجربه کاربر، ارزهای رمزپایه مورد پشتیبانی و سایر ویژگی‌های آن‌ها تمرکز دارد. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

مختصری درباره کیف پول ارز دیجیتال

همانطور که می‌دانیم کیف پول‌های ارزهای دیجیتال به اشکال مختلفی ارائه می‌شوند که شامل انواع نرم‌افزاری، سخت‌افزاری یا حتی کاغذی هستند. وجه مشترک تمام آن‌ها این است که قابلیت ذخیره دارایی دیجیتال را دارند. به‌علاوه اینکه کلیدهای رمزنگاری و سایر ملاحظات امنیتی مربوط با ذخیره‌سازی کلید، تراکنش‌های رمز ارزها و تأیید و احراز هویت را هم مدیریت می‌کنند.

کلیدهای رمزنگاری کیف پول دیجیتال سری‌های طولانی اعداد و حروف تولید شده توسط ماشین هستند. وجه تسمیه آن‌ها به این دلیل است که برای قفل و باز کردن مجموعه ارزهای دیجیتال و ایجاد آدرس‌های کیف پول مورد استفاده قرار می‌گیرند. بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانی ها نیز ممکن است در هر یک از انواع ذکر شده وجود داشته باشد که در ادامه شرح داده خواهد شد.

بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیان

بیت کوین ارز دیجیتالی است که بدون کنترل یک مقام مرکزی اعم از دولت‌ها یا بانک‌های مرکزی تولید می‌شود و به‌عنوان وسیله پرداخت عمل می‌کند. این رمز ارز به کاربران اطمینان می‌دهد که بدون دخالت واسطه‌ها ارائه می‌شود. بیت کوین در سال 2009 توسط یک توسعه‌دهنده ناشناس با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو معرفی شد و امروزه در حکم وسیله‌ای برای پرداخت‌ها و سرمایه‌گذاری عمل می‌کند.

علی‌رغم ارزهای فیات، بیت کوین فقط در کیف پول‌های دیجیتال ذخیره می‌شود. بهترین کیف ‌پول‌ بیت‌کوین برای نگهداری بیت کوین باید ویژگی‌هایی داشته باشد که آن‌ را برای سرمایه‌گذاران مناسب کند؛ مانند امنیت بالا، رابط کاربری آسان، مبادلات بومی، استفاده از پلتفرم‌های متنوع و دوام (کیف‌ پول‌های سخت‌افزاری).

بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیان

بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیان که هر کدام در یک ویژگی شاخص هستند به صورت زیر است:

در حالت کلی:

لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

از نظر امنیت:

ترزور مدل تی (Trezor T)

برای کاربران ایرانی مبتدی:

اکسودوس (Exodus)

برای کاربران ایرانی پیشرفته:

الکتروم (Electrum)

برای کاربران ایرانی که از موبایل استفاده می‌کنند:

مای سلیوم (Mycelium)

کیف پول کاغذی بیت کوین

اشاره کردیم که یکی از انواع کیف پول دیجیتال، ولت کاغذی است. در ادامه بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیان از نوع کاغذی، ولتی است که در سایت Bitaddress.org ساخته شود. یک نکته مهم در مورد این وبسایت این است که متن باز بوده و نیازی نیست که برای ساخت کیف پول به اینترنت متصل باشید. بعد از اینکه کیف پول خود را در این سایت ساختید، یک کلید خصوصی و یک کلید عمومی یا آدرس به شما اختصاص داده می‌شود.

حال اگر کسی قصد ارسال بیت کوین برای شما دارد، کافی است که آدرس کیف پول خود در اختیار او قرار دهید. برای انتقال بیت کوین از کیف پول کاغذی برای سایر افراد نیز باید کلید خصوصی را در نرم‌افزارهای کیف پول بیت کوین که قابل اطمینان هستند وارد کنید تا پروسه انتقال رمز ارز صورت گیرد.

به طور کلی می‌توان گفت بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیان از نظر امنیت، کیف پول کاغذی است. نکته ناخوشایندی که وجود دارد این است که این نوع کیف پول‌ برای استفاده روزمره اصلا مناسب نیست و صرفا مناسب نگهداری دارایی‌ها برای مدت زمان طولانی است.

کیف پول کاغذی بیت کوین

بهترین کیف پول سخت افزاری بیت کوین

یکی از بهترین نوع کیف پول دیجیتال،  کیف پول های سخت افزاری هستند. این کیف پول‌ها به صورت یک گجت طراحی شده و بسیار ایمن بالایی دارند. در ادامه به معرفی بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیان از نوع سخت افزاری می‌پردازیم.

  • کیف پول سخت افزاری ترزور

اولین انتخاب بسیاری از تریدرها جهت نگهداری طولانی‌مدت دارایی دیجیتال بویژه بیت کوین، کیف پول ترزور است. بسیاری از کارشناسان این حوزه عقیده دارند که ترزور بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای نگهداری دارایی‌ها برای مدت طولانی است. این شرکت که به عنوان اولین سازنده کیف پول‌های سخت‌افزاری شناخته می‌شود، در جمهوری چک فعالیت می‌کند.

کیف پول مدل ترزور وان (Trezor One) بهترین نوع برند ترزور برای نگهداری بیت کوین است. البته مدل‌های جدیدتری نیز عرضه شده است که امکانات بیشتری دارند اما از نظر امنیت همگی در یک سطح هستنند. باید اشاره کرد که کیف پول‌های سخت افزاری برای کاربران ایرانی به دلیل افزایش قیمت دلار هزینه زیادی در بر خواهند داشت، اما با این همه بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیان به شمار می‌روند.

  • کیف پول سخت افزاری لجر

کیف پول لجر یکی دیگر از پرطرفدارترین کیف پول‌های دیجیتال برای نگهداری بیت کوین به صورت آفلاین است و مدل‌های مختلفی با ظرفیت‌های متفاوت ارائه می‌کند. یک نکته امنیتی بسیار مهم این کیف پول این است که کلیدهای خصوصی را به صورت آفلاین نگهداری می‌کند. در نتیجه هکرها برای نفوذ به این کیف پول و دسترسی به دارایی کاربر تقریبا شانسی ندارند.

بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیان از این نوع، مدل لجر نانو اس (Ledger Nano S) است که از نظر قیمت در مقایسه با سایر کیف پول‌های سخت افزاری برای بیت کوین ارزان‌تر است.

لجر نانو ایکس (Nano X) مدل دیگری است که دارای امکانات جانبی خوبی نظیر بلوتوث، باتری و صفحه نمایش است اما از نظر امنیتی در مقایسه با مدل نانو اس یکسان سطح است. کیف پول‌های سخت افزاری شرکت لجر گواهینامه سطح اول امنیت یا CSPN و تیم توسعه‌دهنده بسیار قدرتمندی دارند اما توجه کنید که این کیف پول‌ها مناسب استفاده روزانه نیستند.

بهترین کیف پول نرم افزاری بیت کوین

انواع نرم افزاری کیف پول دیجیتال بسیار مورد توجه کاربران قرار دارد چرا که به‌راحتی روی تلفن همراه قابل نصب و استفاده بوده و اغلب رایگان هستند. در ادامه از میان انواع گسترده این ولت‌ها به بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانی ها از این گروه اشاره خواهیم کرد.

کیف پول مای سلیوم

مای سلیوم ولت که در سال 2008 شکل گرفت، یکی از کیف پول‌های محبوب بیت کوین است که انواعی از خدمات ذخیره‌سازی را ارائه می‌دهد که مهم‌ترین آن قابلیت عملکرد بین کیف‌پول‌هاست. دانلود این ولت رایگان است و امکان استفاده از منبع باز و ناشناس را دارد.

به‌علاوه این پلتفرم با کیف پول‌های سخت افزاری ترزور و لجر سازگار است و یک گزینه به عنوان بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیان به شمار می‌آید.

کیف پول مای سلیوم برای نگهداری بیت کوین

کیف پول الکتروم

این کیف پول دو سال پس از ایجاد بیت کوین راه اندازی شد و متخصص رمزگذاری کلید خصوصی و احراز هویت دو مرحله ای است و امکان رمزگذاری آنلاین برای اطلاعات را به کاربر می‌دهد. الکتروم تأیید می‌کند که تمام تراکنش‌های بیت‌کوین شما در بلاک‌چین بیت‌کوین هستند و از کیف پول‌های دیگری مانند لجر و ترزور هم پشتیبانی می‌کند.

الکتروم ولت چندین رابط کاربری ارائه می‌دهد، بنابراین شما می‌توانید در تلفن همراه یا دسکتاپ از آن استفاده کنید. با توجه به وبسایت و با ارائه ذخیره‌سازی سرد این کیف پول، تراکنش‌ها از یک رایانه آفلاین قابل امضا کردن خواهند بود و این ولت را به نوعی از بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیان تبدیل می‌کند.

کیف پول اکسودوس

کیف پول اکسودوس ولت امکان مبادله رمز ارزها را برای کیف پول‌های رمزنگاری دسکتاپ، موبایل و سخت‌افزار فراهم می‌کند. این ولت با کیف پول سخت افزاری ترزور سازگار است و بنابراین گزینه‌ای جهت درج به عنوان بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیان به شمار می‌رود.

مشارکت اکسودوس و ترزور به کسانی که امنیت بالای ولت‌های سخت افزاری را ترجیح می دهند این مورد را ارائه می‌دهد زیرا همزمان با استفاده از پلتفرم اکسودوس می‌توانید دارایی‌های دیجیتال خود را به صورت آفلاین مدیریت کنید. این ولت معمولاً 2 تا 5 درصد از هر مبادله از شما دریافت می‌کند اما استفاده از نرم افزار رایگان است.

کیف پول تراست والت

برخلاف کیف‌ پول‌های دیجیتال ذکر شده برای بیت کوین، تراست ولت فقط برای ذخیره سازی در موبایل است. در صورتی که گوشی هوشمند دارید، می‌توانید این کیف پول را برای سیستم عامل‌‌های iOS یا اندروید خود دانلود و نصب کنید.

تراست والت به عنوان بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیان علاوه بر امکان ذخیره، خرید و مبادله بیت کوین، کسب درآمد از طریق استیکینگ ارز دیجیتال را نیز برای شما فراهم می‌کند اما این کیف پول بهترین انتخاب برای کاربران دسکتاپ نخواهد بود.

تراست والت از بهترین کیف پول های بیت کوین در ایران

سخن پایانی

برای معرفی بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیان ویژگی‌های مختلفی مانند کارمزدهای پایین، ذخیره سازی ایمن و رابط کاربری آسان را در نظر گرفته‌ایم. البته معیارهای دیگری نظیر پشتیبانی مشتریان، نگهداری کیف پول، منابع آموزشی و سازگاری آن نیز مهم هستند. اگرچه اغلب کیف پول‌های دیجیتال سطح بالایی از امنیت را برای حفظ دارایی‌های کاربران فراهم می‌کنند اما اقدامات امنیتی نادرست کاربر ممکن است منجر به از دست دادن کامل دارایی‌اش شود. فعالان ارز دیجیتال باید سعی کنند که بخش عمده دارایی خود را به روش‌های ذخیره سازی سرد نگهداری کنند و جزئیات ورود، عبارت بازیابی یا کلیدهای خصوصی کیف پول خود را هرگز در اختیار دیگران قرار ندهند. امیدواریم این مقاله از صرافکس برایتان مفید بوده باشد.

سؤالات متداول

آیا برای خرید بیت کوین به کیف پول دیجیتال نیاز است؟

برای ذخیره رمز ارز خود لزوماً مجبور به داشتن کیف پول نیستید زیرا برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال مانند کوین بیس کیف پول‌ خود را به کاربران ارائه می‌دهند و در واقع دارایی شما در صرافی نگهداری می‌شود که البته ممکن است از نظر امنیتی دچار مشکل شود.

بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیان کدامند؟

در میان انواع دیجیتال ولت، گزینه بهترین کیف پول برای نگهداری بیت کوین شامل لجر و ترزور از نوع سخت افزاری، مای سلیوم و الکتروم از نوع نرم افزاری و... هستند.

5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا