آموزشکیف پول

آموزش ساخت و نحوه استفاده از کیف پول رونین (Ronin Wallet)

آیا نام بازی اکسی اینفینیتی را شنیده‌اید؟ اکسی اینفینیتی یک بازی پرطرفدار بلاک‌چین است و کیف پول رونین برای این بازی توسط Sky Mavis ساخته شده است. این بازی روی بلاک‌چین اتریوم اجرا می‌شود و به بازیکنان اجازه می‌دهد شخصیت‌های NFT دوست‌داشتنی به نام اکسیس را پرورش داده، جمع‌آوری و معامله کنند. شبکه رونین تجارت و پرورش اکسیس‌ها را ارزان‌تر می‌کند و هزینه‌های بازی را بسیار کاهش می‌دهد. کیف پول Ronin با سایر بازی‌های NFT در بلاک‌چین رونین هم سازگار است. در ادامه با هم می‌خوانیم که رونین ولت چیست و چگونه کار می‌کند؟ با ما همراه باشید.

کیف پول رونین چیست؟

کیف پول رونین یک کیف پول ارز دیجیتال است که در شبکه رونین که یک زنجیره جانبی از اتریوم است، کار می‌کند. این ولت بصورت افزونه مرورگر یا برنامه تلفن همراه (اندروید و iOS) در دسترس است. کیف پول Ronin به شما امکان می‌دهد تا با بازی محبوب اکسی اینفینیتی، علاوه بر سایر برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) که بر روی بلاک‌چین رونین اجرا می‌شوند، تعامل داشته باشید.

از رونین ولت می‌توان برای ارسال و دریافت ارز‌های دیجیتال و NFT بدون پرداخت هزینه‌های بالای گس شبکه استفاده کنید. در حال حاضر توکن‌های رپد اتریوم (WETH)، اکسی اینفینیتی شارد (AXS)، یواس‌دی کوین و اسموت لاو پوشن (SLP) را می‌توان در این کیف پول ذخیره کرد.

از آنجایی که این کیف پول اکنون در بایننس ادغام شده است، کاربران می‌توانند NFT و ارز‌های دیجیتال خود را مستقیماً با حداقل هزینه گس منتقل کنند. رونین ولت یک راه حل کامل با ظرفیت Web3 است که به شما امکان می‌دهد توکن‌های خود را در اکوسیستم زنجیره رونین مدیریت کنید و همچنین امکان دسترسی به کل ساختار گیم فای را داشته باشید.

کیف پول رونین چگونه کار میکند؟

کیف پول Ronin برای بازیکنان اکسی اینفینیتی بسیار مهم است و لازم است قبل از شروع بازی آن را داشته باشند تا بتوانند تراکنش‌های مربوط به توکن‌های اکسیس و سایر ارز‌های دیجیتال بازی را انجام دهند. بازیکنان باید سه محور برای بازی و کسب درآمد داشته باشند. پس در ابتدا باید ولت رونین خود را با ورود به بازار اکسی با استفاده از حساب رونین خود متصل کنند. پس از اتصال، امکان برای برداشت، واریز و سایر تراکنش‌هایی که شامل استفاده از اکسیس هستند، فراهم است.

ساخت کیف پول رونین در ۶ مرحله

کیف پول رونین به صورت برنامه تلفن همراه و افزونه مرورگر قابل استفاده است. در ادامه نحوه ساخت این ولت از طریق پسوند مرورگر را آموزش می‌دهیم.

  1. ابتدا افزونه مرورگر کیف پول Ronin را در کروم یا فایرفاکس خود اضافه کنید.
  2. برنامه را باز کنید و روی گزینه شروع کلیک کنید. در ادامه به صفحه راه‌اندازی رونین ولت هدایت می‌شوید. حالا عبارت I’m new. Let’s get set up را انتخاب و کلیک کنید.

مرحله 1 کیف پول رونین

  1. در این مرحله برای کیف پول رونین خود یک رمز عبور قوی و مطمئن انتخاب کنید و گزینه ایجاد کیف پول را لمس کنید.
  1. در ادامه عبارت بازیابی برای شما نمایش داده می‌شود. روی گزینه Reveal Seed Phrase کلیک کرده و عبارت را یادداشت کنید. این عبارت را در جایی امن نگهداری کنید و با کسی به اشتراک نگذارید زیرا در صورت نیاز به بازیابی رونین ولت خود در آینده به آن نیاز خواهید داشت.

مرحله 3 کیف پول رونین

  1. در ادامه لازم است عبارت بازیابی را که به تازگی از آن بک آپ گرفته‌اید وارد کنید و گزینه ادامه را انتخاب کنید. در حال حاضر کیف پول رونین شما آماده استفاده است. لازم به یادآوری است که در این کیف پول هیچ کس حتی توسعه‌دهندگان آن نمی‌توانند به وجوه شما دسترسی داشته باشد. این بدان معناست که اگر عبارت اولیه یا کلید‌های خصوصی‌تان را گم کنید یا از بین برود، کسی نمی‌تواند به شما در بازیابی کیف پول‌تان کمک کند. بنابراین باید عبارت بازیابی خود را یادداشت کرده و آن را در دو یا سه محل مختلف ذخیره کنید تا در صورت وقوع هرگونه اتفاق ناگواری قادر به بازیابی حساب خود باشید. 

 

  1. حالا که رونین ولت خود را ساختید، روی مرورگر کلیک کنید. در بالا، نام و آدرس کیف پول خود را خواهید دید. هنگام واریز یا دریافت دارایی باید این آدرس را بدهید. گزینه Asset موجودی توکن‌های NFT فعلی ECR-20 و ECR-721 را نشان می‌دهد. برای بررسی سابقه تراکنش خود، باید روی Activity کلیک کنید.

اتصال کیف پول رونین

اتصال کیف پول رونین و بازی اکسی 

بعد از اینکه کیف پول Ronin را از طریق برنامه تلفن همراه یا افزونه مرورگر ایجاد کردید، می‌-توانید آن را به بازار اکسی متصل کنید.

  • وارد گزینه Axie Infinity Marketplace شوید.
  • روی گزینه Login with Ronin Wallet کلیک کنید.
  • نام کاربری خود را وارد کرده و سپس آن را ذخیره کنید.
  • در ادامه آدرس‌ایمیل‌تان را اضافه کرده و یک رمز عبور مطمئن و منحصر به فرد تعیین کنید.

بعد از اتصال رونین ولت می‌توانید اتریوم (ETH) را از متامسک خریداری کرده و آن را به کیف پول خود ارسال کنید. برای خرید اکسیس باید به اندازه کافی اتریوم داشته باشید.

مطلب پیشنهادی: خرید اتریوم و اطلاع از قیمت لحظه ای آن

آیا کیف پول رونین ایمن است؟

شبکه رونین پس از گاف امنیتی به ارزش ۶۲۵ میلیون دلار و سرقت ارز‌های رمزنگاری شده بازیکنان اکسی اینفینیتی در سراسر جهان، متوقف شد. البته فقط شبکه هک شد و سایر دارایی‌های کیف پول رونین از جمله توکن‌های اکسی دست نخورده باقی ماند. این امر ثابت می‌کند که این کیف پول ایمن است و فقط شبکه صرافی‌ها به خطر می‌افتد.

علاوه‌بر‌این راه‌های زیادی برای ایمن نگه داشتن کیف پول Ronin در برابر کلاهبرداران وجود دارد. شما هرگز نباید عبارت مخفی خود را با کسی در میان بگذارید مطمئن شوید که آن را در مکانی امن نگهداری می‌کنید. همچنین باید مطمئن شوید که معاملات خود را فقط در بازار اکسی اینفینیتی انجام می‌دهید.

سخن پایانی

کیف پول رونین نه تنها به شما اجازه میدهد تا به دنیای سرگرم کننده بازی اکسی اینفینیتی دسترسی داشته باشید بلکه میتوانید به راحتی نقل و انتقالات رمز ارز خود را انجام دهید و توکنهای اکسیس یا سایر NFTها را معامله کنید. شبکه رونین امکان تراکنش های تقریباً فوری و تا حدی رایگان را فراهم میکند. به غیر از اکسی اینفینیتی، می‌توانید از رونین ولت برای اتصال به دیگر پروژه‌های DeFi و بازی‌های NFT نیز استفاده کنید. پس داشتن این کیف پول بسیار مفید است.

سؤالات متداول

کیف پول Ronin چیست؟

یک کیف پول ارز دیجیتال است که در شبکه رونین کار میکند و به‌صورت افزونه مرورگر یا برنامه تلفن همراه (اندروید و iOS) در دسترس است.

امنیت کیف پول رونین چگونه است؟

کیف پول رونین یکبار هک شده است اما سایر دارایی‌های کیف پول دست نخورده باقی ماندند؛ پس این کیف پول ایمن است و فقط شبکه صرافیها ممکن است به خطر بیافتند.

امتیاز دهید:
دکمه بازگشت به بالا