آموزش

معرفی انواع کیف پول‌ هارمونی

هارمونی (Harmony) نوعی ارز دیجیتال به‌حساب می‌آید که بر روی بلاک چین اتریوم ایجاد شده است. این برنامه برای ارائه یک پلتفرم غیرمتمرکز، منبع باز، ایمن و مقیاس‌پذیر برای توسعه و استقرار برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز طراحی شده و نیاز کاربران خود را برطرف می‌کند. 

این پلتفرم همچنین یک اکوسیستم برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا برنامه‌های غیرمتمرکز را در بلاک چین هارمونی توسعه و استقرار دهند. در این مطلب از صرافکس می‌خواهیم به بررسی انواع کیف پول ‌هارمونی بپردازیم و نحوه ساخت یکی از این کیف پول‌ها را ارائه دهیم.

هارمونی چیست؟

هارمونی یک شبکه بلاک چین سازگار با EVM (ماشین مجازی اتریوم) است که بر مقیاس‌بندی و اتصال بلاک‌چین‌های مختلف تمرکز دارد. کاربران بلاک چین هارمونی می‌توانند با هزینه کم از توان عملیاتی بالای تراکنش‌های آن استفاده کنند.

در واقع هارمونی یک شبکه بلاک‌چین غیر متمرکز به حساب می‌آید که به عنوان پلی میان مقیاس‌پذیری و تمرکززدایی به بازار رمزارزها معرفی گردیده است.

شبکه هارمونی چگونه کار می کند؟

Harmony یک بلاک چین سریع و امن است که برای تسهیل تراکنش‌های زنجیره‌ای مقرون‌به‌صرفه طراحی شده است. هارمونی در واقع از یک رویکرد مبتنی بر شاردینگ برای بهینه‌سازی مقیاس‌پذیری استفاده می‌کند و به آن اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های بیشتری را در هر ثانیه نسبت به شبکه‌های بلاک چین سنتی پردازش کند. همچنین از یک الگوریتم اجماع ایمن اثبات سهام، برای اطمینان از اجماع قابل‌اعتماد و ایمن‌سازی شبکه استفاده می‌کند. شبکه هارمونی به‌گونه‌ای طراحی شده است که ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز بالای آن را برای توسعه‌دهندگان آسان می‌کند و به آن‌ها امکان می‌دهد از مقیاس‌پذیری و کارایی آن استفاده کنند.

مزایای هارمونی چیست؟

از مزایای خرید هارمونی می‌توان به فهرست موارد زیر اشاره کرد:

  • مقیاس‌پذیری: فناوری اشتراک‌گذاری هارمونی، بلاک چین را قادر می‌سازد تا با افزایش تعداد گره‌ها، مقیاس خطی داشته باشد. این بدان معنی است که تراکنش‌ها می‌توانند سریع‌تر و ایمن‌تر پردازش شوند.
  • کارمزد پایین: هارمونی از ساختار کارمزد تطبیقی استفاده می‌کند، به این معنی که کارمزد یک تراکنش به طور خودکار بر اساس شرایط شبکه تنظیم می‌شود. این به پایین نگه‌داشتن کارمزد تراکنش‌ها کمک کرده و کاربران بیشتری را به استفاده از شبکه تشویق می‌کند.
  • بهبود تمرکززدایی: هارمونی از شبکه‌ای از اعتبارسنجی‌ها برای کمک به ایمن‌سازی شبکه استفاده می‌کند. این اعتباردهنده‌ها به‌طور تصادفی از مجموعه اعتبارسنجی‌های بالقوه انتخاب می‌شوند که به اطمینان از یک شبکه غیرمتمرکزتر کمک می‌کند.
  • حفظ امنیت حریم خصوصی: هارمونی کاربران را قادر می‌سازد بدون افشای فرستنده یا گیرنده، وجوه ارسال و دریافت کنند. این باعث افزایش حریم خصوصی برای کاربران می‌شود.

مقایسه کیف پول های هارمونی

معایب هارمونی چیست؟

از معایب ارز دیجیتال هارمونی می‌توان به فهرست موارد زیر اشاره کرد:

  • کمبود نقدینگی: هارمونی یک پروتکل نسبتاً جدید است و توکن‌های آن (ONE) هنوز در بازار ارزهای دیجیتال مورد توجه قرار نگرفته‌اند. این بدان معنی است که نقدینگی توکنها محدود است و تبدیل آن‌ها به سایر ارزهای دیجیتال یا فیات را دشوار می‌کند.
  • ویژگی‌های محدود: پلتفرم هارمونی هنوز در مراحل اولیه توسعه است و فقط ویژگی‌های محدودی را ارائه می‌دهد. این بدان معنی است که کاربران ممکن است نتوانند از دامنه کامل خدمات ارائه شده توسط پروتکل استفاده کنند.

لیست بهترین کیف پول ‌هارمونی

کیف پول ارز هارمونی نوعی کیف پول ارز دیجیتال محسوب می‌شود که برای ذخیره، ارسال و دریافت توکن هارمونی (ONE) طراحی شده‌ است و انواع مختلفی دارند. این کیف پول‌ها معمولاً با ERC-20 سازگار بوده و به کاربران امکان ذخیره، ارسال و دریافت رمز Harmony (ONE) را می‌دهند. در ادامه ١٠ نوع کیف پول هارمونی وان معرفی خواهند شد.

1. کیف پول‌ هارمونی Exodus

Exodus یک کیف پول دیجیتال منبع باز و چند ارزی بوده که برای ذخیره و مدیریت ارز دیجیتال هارمونی (ONE) گزینه مناسبی است. کیف پول نامبرده این امکان را به کاربران می‌دهد تا توکنهای ONE را به صورت ایمن ذخیره، ارسال و دریافت کنند و استفاده از آن نیز آسان است. همچنین این کیف پول به کاربران امکان می‌دهد چندین ارز را در یک مکان مدیریت کنند.

 Exodus هم‌اکنون برای ویندوز، مک و لینوکس در دسترس بوده و همچنین دارای نسخه موبایل برای iOS و اندروید است. این کیف پول یک ویژگی تبادل ارزی داخلی ارائه می‌دهد که به کاربران امکان خواهد داد به‌راحتی توکنهای ONE را با سایر ارزهای رمز پایه محبوب مانند ارز دیجیتال بیت کوین، اتریوم و لایت کوین مبادله کنند. Exodus همچنین گزینه‌های پشتیبان گیری و بازیابی، یک رابط بصری جذاب و پشتیبانی 24/7 مشتری را ارائه می‌دهد و می‌توان آن را در فهرست بهترین کیف پول ارز دیجیتال هارمونی آورد.

2. کیف پول Ledger Nano S

کیف پول Ledger Nano S یک کیف پول سخت‌افزاری امن و کاربرپسند محسوب می‌شود که برای ذخیره و مدیریت ارز دیجیتال هارمونی (ONE) طراحی شده است. کیف پول لجر نانو اس در واقع یک دستگاه ذخیره‌سازی سخت‌افزاری است که از طریق USB به کامپیوتر متصل می‌شود و به کاربران امکان می‌دهد به طور ایمن وجوه خود را ذخیره، ارسال و دریافت کنند.

 Ledger Nano S با ویژگی‌هایی مانند صفحه نمایش داخلی، تراشه ایمن و عبارت بازیابی به‌گونه‌ای طراحی شده است که حداکثر امنیت را برای دارایی‌های دیجیتال کاربران فراهم کند. با Ledger Nano S، می‌توان توکن‌های Harmony (ONE) و همچنین سایر دارایی‌های دیجیتالی مانند بیت کوین، اتریوم و ریپل را به‌طور امن ذخیره، ارسال و دریافت کرد. Ledger Nano S همچنین از انواع اپلیکیشن‌ها و سکه‌های محبوب پشتیبانی می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد وجوه دیجیتال خود را در چندین پلت‌فرم مدیریت کنند و می‌توان آن را در فهرست بهترین کیف پول‌هارمونی قرار داد.

3. کیف پول ارز دیجیتال هارمونی MetaMask

MetaMask نیز یک کیف پول دیجیتال ایمن و آسان برای بلاک چین هارمونی است. این کیف پول‌ هارمونی به کاربران امکان می‌دهد ارز دیجیتال هارمونی (ONE) خود را ذخیره و مدیریت کرده و همچنین پرداختها را به صورت امن ارسال و دریافت کنند. کیف پول متامسک یک راه ساده و امن برای دسترسی، تعامل و مدیریت انواع برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) در شبکه هارمونی ارائه می‌دهد. این کیف پول همچنین نوعی رابط کاربری ایمن و کاربرپسند برای هر کسی خواهد بود که به دنبال مدیریت ارز دیجیتال هارمونی خود است.

 با MetaMask، کاربران می‌توانند به طیف کاملی از ویژگی‌های هارمونی، از سهام، معاملات و سایر فعالیت‌ها تا مشاهده آخرین قیمت‌ها و روندها دسترسی داشته باشند. MetaMask همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا کلیدهای خصوصی خود را ایمن ذخیره کنند تا وجوه آن‌ها همیشه امن باشد. استفاده از متامسک ساده است و یک پلت‌فرم امن برای مدیریت وجوه Harmony آن‌ها فراهم می‌کند و این کیف پول نیز در فهرست بهترین کیف پول‌های هارمونی قرار دارد.

کیف پول متامسک مناسب برای هارمونی

4. کیف پول Trust Wallet

Trust Wallet یک کیف پول چند سکه‌ای امن است که برای تسهیل ذخیره‌سازی، ارسال و دریافت ارز دیجیتال هارمونی طراحی شده است. این یک رابط کاربری ساده و ایمن برای کاربران فراهم می‌کند تا بتوانند به دارایی‌های دیجیتال خود دسترسی داشته باشند و مدیریت کنند. کیف پول تراست ولت همچنین به کاربران امکان می‌دهد چندین آدرس کیف پول برای دارایی‌های دیجیتال مختلف ایجاد و مدیریت کنند.

 این کیف پول همچنین از تمام توکن‌های ERC20 پشتیبانی می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد دارایی‌های دیجیتال مختلف دیگری را نیز در آن ذخیره کنند. علاوه بر این، Trust Wallet همچنین شامل یک مرورگر Web3 داخلی است که به کاربران اجازه می‌دهد به برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) ساخته شده بر روی بلاک چین دسترسی داشته باشند. این کیف پول همچنین تراکنش‌های امن و خصوصی و همچنین پشتیبانی از چندین زبان را فراهم می‌کند.

5. کیف پول اتمیک برات ذخیره ارز هارمونی

کیف پول اتمیک (atomic) یک کیف پول چند ارزی منبع باز، امن و خصوصی بوده که از توکن هارمونی پشتیبانی خواهد کرد. این کیف پول راهی امن و راحت را برای ذخیره، ارسال و دریافت دارایی‌های دیجیتالی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با کیف پول اتمیک، کاربران می‌توانند به راحتی از هر دستگاهی به وجوه خود دسترسی داشته باشند و همچنین هنگام پردازش تراکنش‌ها اعلان‌های بلادرنگ دریافت کنند.

 علاوه بر این، این کیف پول به کاربران اجازه می‌دهد تا از کلیدهای خصوصی خود نسخه پشتیبان تهیه کرده و در صورت نیاز به آن‌ها امکان می‌دهد از هر دستگاه دیگری به وجوه خود دسترسی داشته باشند. این کیف پول همچنین از تجارت همتا به همتا پشتیبانی می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا دارایی‌های دیجیتال خود را بدون نیاز به صرافی متمرکز مبادله کنند.

6. کیف ارز دیجیتال پول Guarda

کیف پول Guarda نیز یک کیف پول امن و چند ارزی برای ارز دیجیتال هارمونی است. Guarda به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌های هارمونی خود را با سهولت و امنیت ارسال، دریافت، ذخیره و مبادله کنند. این کیف پول محیط امن را برای کاربران فراهم خواهد کرد تا توکنهای هارمونی خود را ذخیره کنند. علاوه بر این، این کیف پول به کاربران امکان نظارت بر موجودی و تاریخچه تراکنش‌ها و همچنین استفاده از کیف پول برای ذخیره کلیدهای خصوصی خود را به صورت ایمن و رمزگذاری شده می‌دهد. با استفاده از کیف پول Guarda، کاربران می‌توانند از مزایای کیف پول چند ارزی، با راحتی یک محیط ذخیره‌سازی امن، لذت ببرند.

7. کیف پول Jaxx Liberty

کیف پول Jaxx Liberty نیز یک کیف پول رمزنگاری امن و چند پلت‌فرمی است که برای پشتیبانی از ارز دیجیتال هارمونی نیز طراحی شده است. این کیف پول به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن های هارمونی را به راحتی ذخیره، ارسال و دریافت کنند. Jaxx Liberty در مک، ویندوز، لینوکس، اندروید و iOS در دسترس است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا هر کجا که می‌روند به وجوه خود دسترسی داشته باشند.

علاوه بر این Jaxx Liberty به عنوان یک کیف پول‌هارمونی، دارای یک رابط کاربری بصری برای کاربران در همه سطوح است که آن را به انتخابی عالی برای کاربران جدید و باتجربه ارزهای دیجیتال تبدیل می‌کند. Jaxx Liberty همچنین ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند صرافی یکپارچه ShapeShift را ارائه می‌کند که به کاربران امکان تبدیل یکپارچه بین توکن‌های مختلف و توانایی پشتیبان‌گیری و بازیابی کیف پول خود را می‌دهد.

کیف پول Jaxx Liberty

8. کیف پول‌هارمونی MyEtherWallet

MyEtherWallet (MEW) یک رابط منبع باز سمت مشتری برای تولید کیف پول ارز دیجیتال هارمونی و تعامل با بلاک چین هارمونی است. این کیف پول در واقع یک پلت‌فرم آسان و امن برای ذخیره، ارسال و دریافت هارمونی به‌حساب می‌آید. با MyEtherWallet، کاربران می‌توانند کیف پول تولید کرده، موجودی خود را مدیریت کنند و با dApps در شبکه هارمونی تعامل داشته باشند.

 MEW همچنین دسترسی به صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) و پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) را فراهم می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد که به طور ایمن Harmony را ذخیره، مدیریت و تجارت کنند. با MEW، کاربران می‌توانند در هر مکان و هر زمان به کیف پول خود دسترسی داشته باشند و می‌توان آن را در فهرست بهترین کیف پول‌هارمونی قرار داد.

9. کیف پول کوین بیس

Coinbase یک کیف پول امن، منبع باز و کاربرپسند محسوب می‌شود که به کاربر امکان ذخیره، ارسال و دریافت توکن های هارمونی (ONE) و همچنین سایر توکنهای سازگار با ERC20 را می‌دهد. Coinbase یک راه راحت و آسان برای دسترسی و تعامل با اقتصاد غیرمتمرکز محسوب می‌شود که توسط بلاک چین هارمونی فعال شده است.

این کیف دارای ویژگی‌هایی مانند بازیابی رمز عبور، حساب‌های چند امضایی و پیام‌رسانی ایمن است که آن را به گزینه‌ای عالی برای کاربرانی تبدیل می‌کند که می‌خواهند دارایی‌های دیجیتال خود را با خیال راحت ذخیره کرده و با آن‌ها معامله کنند. علاوه بر این، Coinbase تنها کیف پولی است که از ویژگی جدید اشتراک هارمونی پشتیبانی می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا برای کمک به ایمن‌سازی شبکه جوایزی کسب کنند. با توجه به نکات گفته شده می‌توان این کیف پول را در فهرست بهترین کیف پول‌هارمونی قرار داد.

10. کیف پول Trezor

کیف پول ترزور برای ارز دیجیتال هارمونی یک کیف پول امن و با کاربری آسان به منظور ارسال و دریافت ارز دیجیتال هارمونی توکنهای آن است. این کیف پول به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌های هارمونی خود را به روشی امن ذخیره و مدیریت کرده و آن‌ها را از هر کجای دنیا ارسال و دریافت کنند. همچنین این کیف پول راهی راحت برای ذخیره و مدیریت ایمن چندین ارز دیگر نیز محسوب می‌شود، زیرا از اکثر ارزهای دیجیتال اصلی پشتیبانی می‌کند.

این کیف پول طراحی شده تا دارایی‌های دیجیتال شما را با بالاترین استانداردهای رمزنگاری، با استفاده از الگوریتم پیشرو در صنعت ECC (Elliptic Curve Cryptography) ایمن نگه دارد. همچنین دارای یک سیستم رمز عبور ایمن، احراز هویت دومرحله‌ای و یک کد پین برای محافظت بیشتر است.

کیف پول Trezor

آموزش ساخت کیف پول هارمونی

در این مرحله به ساخت کیف پول هارمونی از نوع تراست ولت می‌پردازیم. مراحل ساخت کیف پول ممکن است برای کیف پول‌های گوناگون متفاوت باشد ولی تقریباً روند آن‌ها یکی است.

  • در مرحله اول باید اپلیکیشن کیف پول هارمونی را از گوگل پلی یا سایت رسمی آن دانلود کرد:
  • بعد از دانلود و نصب نوبت به ساخت اکانت این کیف پول می‌رسد که دو گزینه ثبت‌نام کاربر جدید و بازیابی اکانت را طبق تصویر زیر به کاربر می‌دهد. ما قرار است که یک اکانت جدید در تراست ولت بسازیم.
  • در این مرحله باید با قوانین و سیاست‌های این کیف پول موافقت کنیم. برای این کار تیک گزینه موافقت را می‌زنیم و به صفحه ساخت اکانت خواهیم رفت.
  • در مرحله چهار اپلیکیشن از ما می‌خواهد که یک رمز عبور ٨ رقمی را وارد کنیم. رمز انتخابی خود را انتخاب می‌کنیم و به مرحله ٥ می‌رویم.
  • در این مرحله اپلیکیشن یک جمله‌بندی را به ما می‌دهد که ترتیب استفاده از آن و کلمات را باید یادداشت کنیم و با آن حساب خود را بسازیم و یا حساب را بازیابی کنیم. بهتر است که این کلمات را با رعایت ترتیب درجایی امن یادداشت کنیم.
  • در مرحله ٦ باید این کلماتی یا به‌اصطلاح جمله عبور را به ترتیب وارد کنیم تا به ما اجازه ساخت اکانت را بدهد. با این کات کیف پول ما ساخته می‌شود و با صفحه‌ای مانند شکل زیر برخورد خواهیم کرد؛ که برای اجازه به اعلان‌های اپلیکیشن است.
  • حال کیف پول ما ساخته شده است. به صورت پیش‌فرض توکن هارمونی روی این کیف پول فعال نشده است و باید ما خودمان آن را اضافه کنیم. با زدن گزینه اضافه کردن توکن می‌توان این کار را انجام داد. باید برای این کار نام توکن هارمونی (One) یا خود واژه Harmon را در باکس جستجو وارد کرد. 

می‌توانیم توکن انتخابی خود را برگزیده و آن را به فهرست توکن های خود اضافه کنیم. روند خیلی ساده بود، ما توانستیم یک کیف پول برای ارز هارمونی در طی چند مرحله آسان بسازیم.

سخن پایانی

هارمونی یکی از انواع ارزهای دیجیتال است که توکن‌های آن را می‌توان در کیف پول‌های مختلفی ذخیره کرد. در این مطلب ما سعی کردیم فهرست ١٠ تا از بهترین کیف پول‌ هارمونی را به کاربران معرفی کنیم و ویژگی‌های آن‌ها را نام ببریم. فهرست بالا از کیف پول های معتبر هارمونی محسوب می‌شوند.

سؤالات متداول

هزینه ذخیره ONE در کیف پول ‌های ارز دیجیتال چقدر است؟

هزینه ذخیره‌سازی توکن های هارمونی در بیشتر کیف پول‌ها رایگان است.

آیا هارمونی از بازی‌ها پشتیبانی می‌کند؟

بله بلاک چین هارمونی می‌تواند از بازی‌های کریپتو پشتیبانی کند. هم‌اکنون با ارز دیجیتال هارمونی بازی‌های DefiKingdom و Freyala اجرا می‌شوند.

5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا