آموزش

ارز دیجیتال ترون چیست؟ (4 عامل تاثیرگذار بر قیمت آن)

درباره اینکه ارز دیجیتال ترون چیست باید گفت Tron یک پلتفرم بلاک‌چین غیرمتمرکز است که برای ترویج محتوا و سرگرمی طراحی شده است. این شبکه ظرفیت پردازش 2000 تراکنش در ثانیه را دارد و بر اساس مکانیسم اجماع اثبات سهام فعالیت می‌کند. کاربران Tron نمایندگان فوق‌العاده را برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها انتخاب کرده و برای خدمات خود پاداش دریافت می‌کنند. خرید ترون و ورود به شبکه این ارز دیجیتال از این جهت با اهمیت است که ویژگی‌های خاصی را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

این شبکه غیرمتمرکز توسط کاربران فردی اداره می‌شود. در واقع Tron طراحی شده است تا به توسعه‌دهندگان کمک کند که برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند را بدون متحمل شدن هزینه‌های بالای تراکنش و تأخیر شبکه ایجاد کنند. راه حل غلبه بر این مشکلات در شبکه ترون چیست؟ پاسخ این است که Tron از معماری سه لایه شامل هسته، ذخیره‌سازی و لایه کاربردی بهره می‌برد. در ادامه این مقاله از صرافکس با ما همراه باشید تا در مورد این ارز دیجیتال اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم.

تاریخچه ترون چیست؟

ترون در اوج هیجانات کریپتو در سال 2017 راه‌اندازی شد. tron در میان ارزهای دیجیتالی که در سال 2017 راه‌اندازی شدند برجسته بود زیرا به دنبال تبلیغات و پیشرفت در کریپتو یا طراحی شبکه نبود. TRX حتی تا آنجا پیش رفت که اجزای فناوری خود را با اتریوم هماهنگ کرد. Tron در سال 2018 زمانی که بنیاد پیشگام توسعه آن، پیشگام شبکه‌های همتا به همتا یعنی BitTorrent را خریداری کرد، توجه جریان اصلی را بیش از پیش به خود جلب کرد. 

این خرید قبل از راه‌اندازی توکن بیت تورنت در بلاک‌چین ترون در سال 2019 انجام شد و این حرکت به این رمز ارز، توانایی بازاریابی یک ارز دیجیتال جدید را برای میلیون‌ها کاربر ارائه داد. در واقع اینکه تاریخچه اتفاقات Tron چیست به صورت زیر خلاصه می‌شود:

  • مارس 2014: تاسیس Raybo، شبکه پیشروی 
  • جولای 2017: تاسیس بنیاد در سنگاپور 
  • دسامبر 2017: راه‌اندازی پروتکل منبع باز 
  • مارس 2018: راه اندازی شبکه آزمایشی و کیف پول وب 
  • می 2018: راه اندازی شبکه اصلی 
  • ژوئن 2018: ایجاد اولین بلوک پیدایش  
  • جولای 2018: خریداری سرویس اشتراک فایل p2p BitTorrent توسط بنیاد ترون 
  • مارس 2019: آغاز شراکت با تتر  جهت صدور استیبل کوین USDT به عنوان توکن TRC-20 
  • جولای 2021: بازسازی بنیاد Tron به عنوان Tron DAO 
  • نوامبر 2021: راه‌اندازی صندوق 1.1 میلیارد دلاری برای رشد اکوسیستم 
  • دسامبر 2021: کناره‌گیری جاستین سان از سمت مدیرعاملی و واگذاری کنترل پروژه به Tron DAO
  • می 2022: راه اندازی استیبل کوین USDD   

تاریخچه ترون چیست؟

ترون بر چه بستری است؟

TRX از ویژگی‌های بلاک‌چین و فناوری شبکه همتا به همتا (P2P) استفاده می‌کند تا واسطه‌ها حذف شوند و سازندگان محتوا بتوانند کارهای خود را مستقیماً به مصرف‌کننده بفروشند. توسعه‌دهندگان نرم‌افزار از زبان برنامه‌نویسی Solidity برای ایجاد برنامه‌هایی که پلتفرم ترون میزبان آن‌هاست، استفاده می‌کنند.

Tron یک پلتفرم بلاک‌چین منبع باز است که به عنوان زیرساخت یک اینترنت غیرمتمرکز طراحی شده و قادر به اجرای قراردادهای هوشمندی است که بلوک‌های سازنده برنامه‌های غیرمتمرکز را تشکیل می‌دهند. این برنامه‌ها بر مبنای شبکه گره‌های Tron اجرا می‌شوند و بنابراین نمی‌توانند توسط یک شخص یا موجودیت واحد کنترل شوند. 

هدف TRX این است که پایه‌ای تشکیل دهد تا خدمات پیچیده‌ای مانند پلتفرم‌های معاملاتی، شبکه‌های بازی غیرمتمرکز و برنامه‌های کاربردی مالی غیرمتمرکز (DeFi) بر مبنای آن ساخته شوند.

مزایای ترون چیست؟

کاربران این شبکه می‌توانند با استیک توکن بومی آن یعنی TRX در انتخاب نمایندگان شرکت کنند. به علاوه این پلتفرم به سازندگان محتوا در ازای تلاش‌های آن‌ها پاداش داده و در عین حال کاربران کنترل کامل آثار خود را حفظ می‌کنند. تحلیل ترون هم به معامله گران در دریافت سودهای کوتاه مدت و بلند مدت به خوبی کمک می‌کند.

در نتیجه، اکوسیستم TRON از این نظر منحصربه‌فرد است که کاربر قادر است محتوای خود را با دیگران به اشتراک گذاشته و در عین حال برای اطلاعات و محتوایی که به عنوان تولیدکننده محتوا ایجاد کرده، پول دریافت کند. هزینه تراکنش‌ها نیز در این پلتفرم دیجیتال غیرمتمرکز بسیار کم و معادل 0.000005 دلار است.

مزیت دیگر ارز Tron چیست؟ اینکه تراکنش‌ها در این شبکه بسیار سریع انجام می‌شوند و حداکثر 2000 تراکنش در ثانیه پشتیبانی می‌شود. از نظر تجاری، توکن‌های TRX را می‌توان بین خریداران و فروشندگان در سراسر جهان به صورت 24 ساعته و 7 هفت روز هفته معامله کرد. در توضیح اینکه مزایای ارز دیجیتال ترون چیست شایان ذکر است که Tron یک رمز ارز بسیار خاص است زیرا دیدگاه و اهداف کاملاً متفاوتی را به بازار ارائه می‌کند که به برخی موارد اشاره شد.

از دیگر مزایای Tron می‌توان به این مورد اشاره کرد که استیکینگ آن به کاربران این شانس را می‌دهد تا در فرآیند انتخاب نمایندگان برتر شرکت کنند. علاوه بر این توانایی پلتفرم در پاداش دادن به سازندگان محتوا در ازای کارشان و ضمن حفظ مالکیت کامل پروژه هایشان، یک نکته بسیار ارزشمند است.

قیمت ترون

مانند بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال، قیمت ترون در طول دوره رشد کریپتو در اواخر سال 2017 و اوایل سال 2018 افزایش یافت. در سپتامبر 2017 قیمت TRX با 0.001091 دلار شروع شد و در ژانویه 2018 به بالاترین حد 0.30 دلار رسید. از تابستان 2018، بین 0.02 دلار و 0.04 دلار شناور بوده اما به بالای 0.05 دلار نرسیده است. 

برای سرمایه‌گذاران بالقوه، این واقعیت که TRX با وجود مشارکت‌های انباشته به بالاترین حد خود نرسیده نگران کننده است. مقایسه قیمت TRX در ژانویه 2020 (حدود 0.01 دلار) و ژانویه 2021 (حدود 0.03 دلار) افزایشی حدود 300٪ را نشان می‌دهد که نسبت به بسیاری از ارزهای دیجیتال در همان دوره، بازده سرمایه‌گذاری بالاتری داشته است. در حال حاضر قیمت Tron 0.06 دلار است. برای تبدیل قیمت رمز ارز ترون می‌توانید مقاله آموزش تبدیل دلار به ترون را مطالعه کنید.

شکی نیست که شبکه ترون و ارز دیجیتال بومی آن TRX پتانسیل بالایی برای رشد دارند. اما مانند هر ارز دیجیتالی رشد قیمت آن به عوامل مختلفی وابسته است از جمله موارد زیر: 

  • عرضه و تقا‎ضا

برخلاف بیت کوین، TRX قابل استخراج نیست بلکه توکن‌ها به عنوان پاداش به کاربران داده می‌شوند با این حال Tron حداکثر عرضه را دارد. در حال حاضر حدود 72 میلیارد توکن وجود دارد که حداکثر عرضه آن حدود 101 میلیارد است. بنابراین، هرچه توکن‌های بیشتری ارائه شود و عرضه کمتر باشد ممکن است قیمت افزایش یابد. 

  • مقررات

در سال‌های اخیر مقررات در رابطه با ارزهای دیجیتال کمی سخت‌گیرانه‌تر شده است و ارزهای دیجیتال ممکن است در آینده نیاز به رعایت بیشتری در مقررات جهانی داشته باشند. Tron در این‌باره پیشرفت‌هایی داشته و بنیاد ترون در حال حاضر تحت نظارت قانون شرکت سنگاپور، یکی از قطب‌های جهانی ارز دیجیتال است.

  • شراکت

TRX در طول عمر کوتاه خود شراکت با برندهای مختلفی مانند سامسونگ را داشته و چشم‌انداز برای همکاری‌های بیشتر در آینده نیز روشن است.  

  • محبوبیت DApps

منظور از محبوبیت TRX چیست؟ این پلتفرم، به یک پیشرو در امور DApps تبدیل شده است و به نظر می‌رسد در آینده نیز این روند ادامه پیدا کند. TRON همچنین بر روی محتوای غیرمتمرکز تولید شده توسط کاربر تمرکز دارد که با توجه به رشد این مقوله در سال‌های آینده، این امر می‌تواند نوید خوبی برای افزایش قیمت Tron باشد.

قیمت ترون

آینده ارز ترون چیست؟

شبکه ترون در حال تبدیل شدن به یک ارز دیجیتال مهم برای سرمایه‌گذاران است و توسعه‌دهندگان آن نیز برنامه‌های جالب مختلفی برای آینده آن دارند و این توکن همچنان به عنوان یک سرمایه‌گذاری امیدوارکننده است. سرمایه‌گذاران نیز به دلیل فقدان مقررات زیاد جذب شبکه شده و توسعه‌دهندگان برنامه‌های جالبی برای استفاده دارند. 

درباره اینکه آینده ترون چیست می‌توان گفت این همان چیزی است که Tron را از سایر ارزهای دیجیتال متمایز کرده و باعث می‌شود که یک پلتفرم بالقوه ارزشمند در آینده کریپتو باشد.

علیرغم اینکه این توکن هفدهمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است، اما رسوایی‌هایی نیز داشته است. اتهامات سرقت ادبی و یک نقص مهم در پروتکل آن اثبات شده و حتی جاستین سان که بنیانگذار ترون است، این پروژه را در سال 2021 ترک کرد و باعث کاهش شدید قیمت آن شد. Tron به عنوان یک چالش برای صنعت رسانه از جمله غول‌های مبتنی بر وب مانند آمازون و نتفلیکس شد. 

شعار TRON چیست؟ تمرکززدایی وب و هدف آن حذف واسطه‌های شرکتی از روند مصرف رسانه‌ها است. مطمئناً موفقیت آتی Tron تا حدی به کیفیت برنامه‌نویسی که برای کاربرانش ارائه می‌کند وابسته است. Tron قصد دارد خود را در قلب اینترنت غیرمتمرکز نوظهور قرار داده و اکوسیستم خود را برای پشتیبانی از برنامه‌ها و پروژه‌های متعددی مانند استیبل کوین‌ها قرار دهد پس امکان افزایش قیمت آن در آینده دور از ذهن نیست.

کیف پول ترون چیست؟

از آنجایی که Tron یک ارز دیجیتال شناخته شده است توسط بسیاری از کیف پول‌ها اعم از نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، پشتیبانی می‌شود. گزینه‌های زیادی برای انتخاب کاربران وجود دارد و هر کاربر باید بر اساس نیازهای خاص و شرایط خود تصمیم به گزینش کیف پول مناسب بگیرد. از بهترین گزینه‌ها کیف پول Tron ساخته بنیاد این توکن است. 

مانند تمام کیف پول‌های ارز دیجیتال، حفظ رمز عبور و دسترسی به اطلاعات خصوصی در مکانی امن بسیار مهم است. اگر دسترسی به کیف پول خود را از دست بدهید یا در هنگام ارسال مرتکب اشتباه شوید، دسترسی به توکن TRX و سایر دارایی‌های سازگار با این شبکه را از دست خواهید داد. پس در حفظ و نگهداری این اطلاعات دقت کنید.

فکر می‌کنید کیف پول‌های پیشنهادی برای ذخیره سازی توکن‌های ترون چیست؟ گزینه های زیر بهترین موارد هستند:

  • لجر نانو ایکس و نانو اس
  • ترزور مدل وان و تی
  • کیف پول KeepKey
  • کیف پول ترون لینک
  • کیف پول اکسودوس
  • اتمیک ولت
  • و… 

کیف پول ترون چیست؟

جمع بندی

در جمع‌بندی اینکه ترون چیست به این درک رسیدیم که ترون یک پروژه رمزنگاری منحصربه‌فرد و پیشگام در استفاده از فناوری‌های مختلف است. این شبکه راه‌حلی برای تولیدکنندگان محتوا ارائه داده تا گرفتار سانسور یا سایر مشکلات پلتفرم‌های محتوا متمرکز نشوند. همچنین، سیستم کارمزد تراکنش صفر، آن را به یک انتخاب جذاب برای شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان در زمینه پرداخت‌های ارز دیجیتال تبدیل می‌کند. 

به ترون می‌توان در حکم یک سرمایه‌گذاری بلندمدت نگاه کرد. افزایش مجموعه مشارکت‌های آن باعث ایجاد اعتماد در این پلتفرم شده و خبر همکاری با شاخه‌ای از دولت چین می‌تواند برای چشم‌انداز قیمت آن بسیار مثبت باشد. 

سوالات متداول ارز دیجیتال ترون

آیا می‌توان ترون را استخراج کرد؟

ماینینگ ترون امکان ندارد زیرا از یک مکانیسم توافقی به نام اثبات سهام به جای اثبات کار استفاده می‌کند در عوض می‌توان آن را از صرافی خریداری کنید.

علت قیمت ارزان ترون چیست؟

ترون به دلیل عرضه بسیار بالای توکن ترون ارزان تر به نظر می‌رسد و 100 میلیارد از توکن آن وجود دارد.

5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا