آموزش

نحوه تحلیل ترون برای پیش بینی روند آینده آن

رمز ارز TRX، توکن بومی شبکه ترون می‌باشد که یک پلتفرم مبتنی بر بلاک‌چین با دو عملکرد اصلی است؛ به عنوان یک پلتفرم جهانی برای اشتراک‌گذاری محتوای آنلاین و نیز محلی برای ایجاد برنامه‌های مستقل توسط توسعه‌دهندگان بدون نیاز به واسطه. شبکه ترون یکی از بسیاری از پروژه‌های ارز دیجیتال است که برای تمرکززدایی اینترنت با فناوری بلاک‌چین رقابت می‌کند. خرید ترون امروزه برای بسیاری از کاربران اهمیت پیدا کرده است.

در سال‌های اخیر این شبکه به دلایل مختلف بسیار بین کاربران ارز دیجیتال محبوب شده و آن‌ها با تحلیل ترون سعی می‌کنند زمان‌های مناسب خرید و فروش این رمز ارز را حدس زده و بتوانند با معامله آن کسب سود کنند. البته بهتر است قبل از مطالعه این مقاله مروری بر ترون چیست داشته باشید. در ادامه این مقاله از صرافکس با بررسی تحلیل تکنیکال ترون با ما همراه باشید.

تحلیل تکنیکال ترون

بیشتر موارد تحلیل‌ ترون از نظر تکنیکال به سرمایه‌گذاران در تعیین روند حرکت ترون کمک می‌کند و آن‌ها بر اساس این تحلیل ترون می‌توانند حدس بزنند که روند فعلی ادامه خواهد یافت یا تغییر می‌کند. کارشناسان و تحلیلگران برای تشخیص نقاط ورود و خروج بالقوه این رمز ارز از شاخص‌های حرکت مختلف تا نشانگرهای چرخه استفاده می‌کنند.

تحلیل تکنیکال ترون

هنگام بررسی چارت تحلیل ترون و آنالیز آن‌ها به یاد داشته باشید که شکل‌گیری و آغاز یک رویداد ممکن است نقطه ورود یک فروشنده کوتاه مدت را نشان دهد پس برای تأیید احتمال وقوع بازگشت حتما به سایر شاخص‌ها در دوره‌های مختلف زمانی دقت کنید. 

ابزار تحلیل ترون به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا قیمت‌ها و الگوهای بازده مختلف را تجزیه و تحلیل کرده و نوسانات تاریخی را برای تعیین ارزش واقعی رمز ارز تعیین کنند. تحلیلگران با کمک تکنیک‌های آماری توسعه‌یافته برای رسیدن به ارزش ذاتی TRON بر اساس شاخص‌های تکنیکال پیش‌بینی‌کننده پرکاربرد استفاده می‌کنند. 

به طور کلی، اغلب کارشناسان بر تجزیه و تحلیل الگوهای قیمت و همبستگی آن‌ها با محیط و محرک‌های مختلف اقتصاد خرد تمرکز می‌کنند. آن‌ها همچنین از آنالیز پیش‌بینی‌کننده برای ساخت شاخص‌های قیمت ترون و مقایسه آن‌ها با محرک‌های مرتبط، مانند شاخص‌های حرکت و انواع مختلف دیگر شاخص‌های پیش‌بینی، استفاده می‌کنند. 

تریدرها با استفاده از این روش همراه با یک تحلیل تکنیکی مرسوم و تحلیل بنیادی، سعی می‌کنند دقیق‌ترین نمایش ارزش ذاتی TRON را پیدا کنند. علاوه بر استخراج شاخص‌های پیش‌بینی اولیه برای TRON، اثر عوامل اقتصاد کلان بر الگوهای قیمت TRON را نیز بررسی می‌کنند. 

نمودار تحلیل ترون

نمودار بالا چارت قیمت ترون است که در پلتفرم تریدینگ ویو قابل دسترسی است و تحلیلگران در آنالیزهای خود از آن استفاده می‌کنند. ابزار مختلف برای تحلیل ترون نیز در این پلتفرم قابل دستیابی است. 

سرمایه گذاران ماهر که شاهد فراز و نشیب‌های زیادی در بازار بوده‌اند، عقیده دارند که بازار در طول زمان تکرار می‌شود. تمایل قیمت TRON برای همگرایی به یک مقدار متوسط در طول زمان، بازگشت میانگین نامیده می‌شود. با این حال، از نظر تاریخی، قیمت‌های بالای بازار معمولاً سرمایه‌گذارانی را که معتقد به بازگشت متوسط به سرمایه‌گذاری هستند، ناامید می‌کند و در مقابل قیمت‌های پایین به عنوان فرصتی برای خرید ترون و سایر رمز ارزها تلقی می‌شوند. 

نمودار تحلیل ترون

روش‌های تحلیل ترون

هنگام تجزیه و تحلیل ترون از نظر قیمتی به دقت بررسی کنید تا نوسانات توکن و شاخص‌های تکانه فنی آن را اندازه‌گیری کنید. روش‌های مختلف تحلیل ترون مانند سایر رمز ارزها شامل تحلیل تکنیکال که به آن اشاره کردیم و تحلیل فاندامنتال است. تحلیل فاندامنتال بررسی عوامل خارجی موثر بر حرکت قیمت رمز ارز است که برای تعیین عملکرد ترون در طی زمان استفاده می‌شود. 

بررسی ارزش ترون بیشتر بر مطالعه حرکات قیمت در گذشته و حال برای پیش بینی احتمال حرکت قیمت در آینده متمرکز است. شما می‌توانید روند حرکت قیمت توکن را در مقابل همتایان خود و کل بازار مالی تجزیه و تحلیل کنید تا عواملی تعیین کننده تغییرات قیمت را شناسایی کنید. 

شناسایی روند قیمت ترون

ترون پس از ایجاد سایه طولانی در پایین‌ترین سطح 0.04526 دلار (که نشان‌دهنده پوشش کوتاه بود) چندین بار پشتیبانی را در 0.049 دلار لمس کرد و نشانه‌های خوبی برای بهبود را نشان داد. این دارایی با مقاومت 0.055 دلاری مواجه بود، اما گاوها در نهایت توانستند سطح مقاومت کلیدی را بشکنند و شاهد افزایش شدیدی بودند و قیمت تا 0.07307 دلار افزایش یافت.

TRX با مقاومت قوی در 0.0725 دلار (Horizontal Trendline) مواجه شد و مقداری سیو سود انجام شد و به 0.0696 دلار کاهش یافت. بنابراین برای افزایش بیشتر، باید شکسته شده و بالای 0.0725 دلار باقی بماند، در حالی که 0.0655 دلار به عنوان حمایت قوی برای این دارایی عمل می‌کند. البته برای تبدیل قیمت دلار به ترون و برعکس باید از صرافی‌های معتبر استفاده کنید.

شناسایی روند قیمت ترون

محاسبه قیمت آنلاین ترون

با توجه به نوسانات لحظه ای قیمت ارز های دیجیتال، اطلاع از قیمت لحظه ای برای خرید ترون و محاسبه قیمت آن به ریال امری ضروری می باشد. محاسبه قیمت آنلاین ترون (TRX) در صرافکس یک فرآیند ساده است که می تواند در چند مرحله انجام شود:

  • ایجاد یک حساب کاربری: یک حساب در صرافکس ایجاد کنید و مراحل تایید هویت را تکمیل کنید. این معمولاً شامل ارائه اطلاعات شخصی مانند شماره موبایل یا ایمیل و تأیید هویت شما است.
  • واریز وجوه: وجوه را به حساب صرافی خود واریز کنید. بسته به صرافی، معمولاً می‌توانید ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین (BTC) یا اتریوم (ETH) یا ارزهای فیات مانند ریال، USD یا EUR را سپرده گذاری کنید.
  • جفت معاملاتی TRX را بیابید: قسمت معاملاتی را در پلتفرم صرافی پیدا کنید و جفت معاملاتی TRX را جستجو کنید. بسته به ارز پایه ممکن است به عنوان TRX/BTC، TRX/ETH یا TRX/USD فهرست شود.
  • قیمت فعلی را بررسی کنید: هنگامی که جفت معاملاتی TRX را پیدا کردید، قیمت فعلی Tron در صرافی نمایش داده می شود. این قیمت با توجه به پویایی عرضه و تقاضا در بازار معاملات بورس تعیین می شود.
  • محاسبه قیمت: برای محاسبه قیمت آنلاین ترون، در ستون سمت چپ صفحه ارز ترون، قیمت تقریبی یک ترون، بر اساس قسمت لحظه ای به صورت خودکار محاسبه شده است.

به یاد داشته باشید که قیمت ارزهای دیجیتال بسیار پر نوسان است و می تواند به سرعت تغییر کند. قبل از انجام هر معامله ای ضروری است که قیمت فعلی را دوباره بررسی کنید. علاوه بر این، به خاطر داشته باشید که برای معامله، واریز یا برداشت وجوه، قیمت پایانی ترون با محاسبه کارمزد متفاوت خواهد بود.

جمع بندی

توجه داشته باشید که بین ارزش توکن TRON و قیمت بازار آن تفاوت قابل توجهی وجود دارد زیرا این دو معیار متفاوت بوده و با ابزارهای مختلف تعیین می‌شوند. سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال معمولاً ارزش ترون را با بررسی عواملی مانند پذیرش انبوه واقعی، قابلیت استفاده، کاربردها، امنیت و همچنین توانایی مقاومت در برابر تقلب و دستکاری تعیین می‌کنند. از سوی دیگر، قیمت این رمز ارز که در صرافی ارز دیجیتال یا سایر بازارهای دیجیتال معامله می‌‌شود میزان عرضه و تقاضای آن را نشان می‌دهد. در این مقاله از صرافکس سعی شد تا نحوه تحلیل ترون برای پیش بینی روند آینده آن را برای شما به صورت مختصر ارائه دهیم.

سوالات متداول تحلیل ترون

آیا طبق تحلیل ترون این رمز ارز به 1 دلار می‌رسد؟

بله، اما ممکن است زمان‌بر باشد. انتظار می رود قیمت TRX تا سال 2029 به 1 دلار برسد.

بر اساس تحلیل ترون آیا این توکن سرمایه‌گذاری خوبی است؟

به طور کلی، سرمایه‌گذاری در شبکه TRON امیدوارکننده به نظر می‌ر‌سد. اگرچه رشد قیمت انفجاری نیست اما چشم‌انداز بلند مدت خوبی دارد. با در نظر گرفتن میزان ریسک به ریوارد و سنجیدن تمام موارد می‌توان این توکن را خریداری کرد.

5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا