آموزش

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

دنیای سرمایه‌گذاری و خرید و فروش بسیار تغییر کرده و بشدت روی به فضای مجازی و ارزهای دیجیتال آورده است. این روزها بحث ترید ارزهای دیجیتال موضوعی بسیار پرمخاطب برای سرمایه‌گذاری بسیاری از ماست. از این رو دانستن بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری برای پرهیز از زایل شدن سرمایه و زمان امری مهم تلقی می‌شود.

دلایل سرمایه‌گذاری روی بهترین ارزهای دیجیتال

درحال حاضر بیش از 5000 رمزارز در جهان موجود است که بازار بسیار داغی را برای سرمایه‌گذاران بوجود آورده است. اما آیا وقت گذاشتن بر روی همه آنها کار درستی‌ست؟ در ادامه به پاسخ این سوال می‌پردازیم. معاملات ارزهای دیجیتال با صرف کمترین زمان و کارمزد در صرافی‌ ارزهای دیجیتال قابل انجام است

از مهمترین دلایلی که بشر را به سمت این سرمایه‌های دیجیتال سوق داده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نقدینگی در ارزهای دیجیتال بدلیل وجود تقاضای فوق‌العاده زیاد، بسیار بالاست.
  • انجام این معاملات بسیار دردسترس است و 24 ساعت شبانه‌روز و هرروز هفته تنها با گوشی موبایل و دسترسی به اینترنت می‌توان به بازار ترید جهانی متصل و شروع به معامله کرد.
  • امکان سرمایه‌‌گذاری حتی با مبالغ خیلی کم
  • تنوع بازارهای بزرگ بین‌المللی
  • امنیت بسیار بالا به‌سبب استفاده از فناوری بلاک چین که باعث شده احتمال هک شدن رمزارزها را تقریبا به صفر برساند.
  • بعلت ماهیت بی‌ثبات رمزارزها و همچنین بازاری بشدت نوسانی که باخود بهمراه دارد منجر به بازدهی و سوددهی بسیار بالا (در مدت زمانی کوتاه) در مقایسه با سایر حوزه‌های سرمایه‌گذاری شده است.

دلایل سرمایه‌گذاری روی بهترین ارزهای دیجیتال

بنابراین اگر علاقمند به انجام معاملات در این حوزه هستید، با آموزش، یادگیری و همچنین کسب دانش و مهارت کافی در این حوزه و انگیزه‌ای قوی، می‌توانید شانس موفقیت خود را بالا ببرید. همچنین اگر تابحال وارد عرصه معاملات دیجیتال نشده‌اید، بدانید ورود به این بازار اصلا دیر نیست و این تکنولوژی جدید هنوز اول راه است و بسیار جای رشد دارد.

هرگاه سخن از بهترین ارزهای دیجیتال به میان می‌آید، احتمالا اولین رمزارزی که در اذهان متصور می‌شود بیت‌کوین است. چراکه این رمزارز قدمتی بیشتر از سایر رمزارزها دارد و از آن بعنوان پادشاه ارزهای دیجیتال یاد می‌شود. اما بدانید که این رمزارز تنها رمزارز مناسب برای سرمایه‌گذاری نیست. درحال حاضر رقابت بین رمزارزها بسیار شدت گرفته و دیگررمزارزها سعی در پیشی گرفتن از رمزارزهایی قدرتمند مثل بیت‌کوین و اتریوم دارند.

در زمان نوشته شدن این مقاله، رمزارزهای زیر رشد چشمگیری را تجربه کرده‌اند که درصورت تمایل می‌توانید از مقالات آنها هم دیدن کنید: اتریوم، لایت‌کوین، دوج‌کوین، ریپل. در ادامه به بررسی بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری می‌پردازیم.

برای سرمایه گذاری بهترین ارزهای دیجیتال کدامند؟

ارز دیجیتال بیت کوین (Bitcoin) یا BTC

درسال 2009 شخصی به اسم ساتوشی ناکاموتو رمزارز بیت‌کوین را تولید کرد. امروزه یکی از بهترین ارزهای دیجیتال در بازار کریپتو، رمزارز بیت کوین است که درحال حاضر محبوب‌ترین ارز دیجیتال است و جایگاه نخست را در بازار رمزارزها در اختیار دارد. بیت‌کوین عرضه محدودی به تعداد 21 میلیون عدد (که تاکنون 18 میلیون عدد از این تعداد استخراج شده) دارد که همین موضوع باعث جلب توجه سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری بلندمدت شده است.

هیچ موسسه یا دولتی بیت‌کوین را کنترل نمی‌کند، بهمین دلیل بیت‌کوین به رمزارزی کاملا خصوصی مبدل شده است. چراکه برخی از رمزارزها (همانند فیات) توسط حکومت کنترل می‌شود. کنترل قیمت بر اساس عرضه و تقاضا توسط کاربران این رمزارز تغییر می‌کند و به نوعی کاربران کنترل‌کننده این رمزارز هستند و دولت‌ها در آن نقشی ندارند.

پیشنهاد مطالعه: بررسی قیمت لحظه ای و خرید بیت کوین

برای سرمایه گذاری بهترین ارزهای دیجیتال کدامند؟

ارز دیجیتال اتریوم (Ethereum) یا ETH

یکی دیگر از بهترین ارزهای دیجیتال موجود در بازار رمز ارزها اتریوم است. این رمزارز 5 سال بعد از بیت‌کوین توسط فردی به نام ویتالیک بوترین ساخته شد. این رمزارز یکی از بزرگترین پلتفرم‌های نرم‌افزاری غیرمتمرکز که از اپ‌های غیرمتمرکز و همچنین قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند. (قراردادهای هوشمند این امکان را به کاربران می‌دهد که برنامه‌هایی بنویسند که درصورت اجرای یکی، مجموعه‌ای از دستورات بطور خودکار اجرا شوند)

مطلب پیشنهادی: آخرین قیمت و خرید اتریوم

ارز دیجیتال بایننس کوین (Bianance coin) یا BNB

بایننس کوین در سال 2017 شروع بکار کرد و در ابتدا بعنوان یک توکن با استاندارد ERC-20 بررروی شبکه اتریوم ساخته شد، اما پس از مدتی که صرافی بایننس، بلاک چین اختصاصی خود را تاسیس کرد، بایننس کوین به این شبکه ملحق و همچنین جزو توکن بومی این مجموعه شد. این ارز دیجیتال هم یکی دیگر از بهترین ارزهای دیجیتال موجود در بازار مجازی به حساب می‌آید.

منشا عرضه این رمزارز، صرافی بایننس کوین است که عرضه‌ای حدودا 200 میلیونی داشته است. این رمزارز از سال اول تاسیسش یعنی 2017 تاکنون، رشدی 377.000 درصدی را تجربه کرده و با توجه به افت شدید و حتی ریزش بسیاری از رمزارزها، توانسته ارزش خود را در بازار جهانی حفظ کند و یکی از بهترین ارزهای دیجیتال باشد.

کاربرد پایه‌ای این رمزارز، پرداخت هزینه‌های انجام تراکنش و همچنین ترید و انجام معاملات است. بسیاری از سرمایه‌گذاران از این رمزارز برای اهداف سرمایه‌گذاری بلندمدت استفاده کرده و دیدگاهی کوتاه مدت ندارند.

مطلب پیشنهادی: خرید و قیمت لحظه ای بایننس کوین

ارز دیجیتال وی چین (Vechin) یا VET

یکی دیگر از بهترین ارزهای دیجیتال بازار کارنسی‌ها رمز ارز وی‌چین است. این رمزارز راهکاری بلاک چینی‌ست که بمنظور مدیریت زنجیره تامین استفاده می‌شود. از این رو رمزارزی بسیار کاربردی در صنعت و دنیای واقعی محسوب می‌شود که در بستر بلاک چین فعالیت می‌کند. به لطف این رمزارز، مشکلات بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه مدیریت زنجیره تامین با استفاده از اینترنت اشیا (IOT) و فناوری بلاک چین برطرف شد.

این رمزارز برای اولین بار در سال 2015 معرفی شد و یکسال پس از معارفه آن شروع بکار کرد. دو توکن به نمادهای VET و VTHO برای این بلاک چین درنظر گرفته شده است که بمنظور پرداخت کارمزد تراکنش‌ها از رمزارز VTHO استفاده می‌شود. vet یکی از بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2022 است.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

ارز دیجیتال چین لینک (Chainlink) یا LINK

این رمزارز جزو بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال 2021 بود. حتی در سال 2022 هم توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را بدلیل وجود سامانه نودهای CN (نودهای چین‌لینک) که باعث درنظرگرفتن رخدادهای شبکه و ارسال داده‌های مرتبط به قراردادهای هوشمند می‌شود، بخود جلب کرده است.

این روش پیگیری یا Tracking باعث رشد شدید توکن شبکه این رمزارز در سال 2021 شد. چین‌لینک بدنبال شیوه‌ای‌ست تا به بلاک چین کمک کند باحفظ غیرمتمرکز بودن شبکه خود، بتواند دیتاهای دنیای واقعی خود را دریافت کند، چراکه باتوجه به غیرمتمرکز بودن بلاک چین‌ها، دریافت دیتا بارعایت اصول اولیه بلاک چین، امری ناممکن است.

روش انتقال داده در این نوع رمزارز از منابع غیربلاک چینی به قراردادهای هوشمند شبکه اتریوم، از طریق استفاده از اورکل‌های چین‌لینک می‌باشد که باعث اجازه دادن قراردادها به روندکاری درست خود می‌گردد.

این قابلیت تقریبا پیچیده در یک اکوسیستم کریپتو، بسیار با ‌ارزش بوده و بهمین دلیل انتظار می‌رود در سال 2022 هم رشد 2022 را بصورت چشمگیری شاهد باشیم.

سوالات متداول

دلایل سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال چیست؟

دلایل متعددی در این خصوص وجود دارد که می‌توان به تنوع بازارهای جهانی، امنیت بالا، امکان سرمایه گذاری با مبالغ کم و غیره اشاره کرد.

بهترین ارزهای دیجیتال در حال حاضر کدامند؟

امروزه با رشد سریع بازار رمز ارزها، ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری هم افزایش یافته. طبق تحلیل صورت گرفته و رصد بازار دربین رمز ارزها، بیت کوین، اتریوم، لایت‌کوین، دوج‌کوین، ریپل و چند رمز ارز دیگر ارزهای مناسب تری هستند.

امتیاز دهید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا