ارز دیجیتال - بررسی و معرفی همه ارزهای دیجیتال

قیمت بیت کوین (BTC) 💵 | مشخصات و قیمت لحظه ای Bitcoin

در حال حاضر رتبه بیت کوین در بازار کریپتو 1 است. قیمت بیت کوین امروز برابر با $62,935.12 است و تغییرات آن در 24 ساعت گذشته برابر با -2.09% می باشد. تغییرات مارکت کپ بیت کوین در ۲۴ ساعت اخیر برابر با $1,239,245,659,385.20 می‌باشد. به طور دقیق تر:

تغییرات 1 ساعته 0.016%
تغییرات 1 روزه -2.034%
تغییرات 7 روزه -1.614%
تغییرات 30 روزه -10.53%
دامیننس بیت کوین 53.424%
عرضه در گردش 19690825

درباره ارز دیجیتال بیت کوین

بیت کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که در این لحظه (۲۰ خرداد ۱۴۰۲) با قیمت 1,290,060,804.90 تومان در صرافکس معامله می شود. بیت کوین در سال 2009 توسط یک توسعه دهنده ناشناس به اسم ساتوشی ناکاموتو به وجود آمد. بیت کوین (BTC) یک ارز همتا به همتا (Peer-To-Peer) است که هیچ نهادی نمی تواند در آن دخالت کند. در وایت پیپر بیت کوین پیشنهاد شده است که از یک الگوریتم غیر متمرکز و رمزنگاری شده برای تراکنش ها استفاده شود. بیت کوین مانند سایر ارزهای دیجیتال مرجع صادرکننده یا تنظیم کننده ندارند و برای ثبت تراکنش ها از سیستم غیرمتمرکز استفاده می کند.

بعد از پیدایش بیت کوین و محبوبیت زیادی که به دست آورد؛ الهام بخش بسیاری از توسعه دهندگان ارزهای دیجیتال شد. هرچند برخی از مفاهیم مربوط به ارز دیجیتال غیرمتمرکز، پیش از بیت کوین نیز وجود داشت، اما BTC تمام این مفاهیم را به طور عملی پیاده سازی کرد.

درباره ارز دیجیتال بیت کوین

اگر در اینترنت به بررسی قیمت بیت کوین پرداخته باشید؛ با نماد XBT برخورد کرده اید. در واقع XBT همان ارز دیجیتال بیت کوین است. ایکس بی تی به عنوان اندیکاتور قیمت بیت کوین شناخته می شود که از سازمان (ISO) منشا گرفته است. سازمان استاندارد بین المللی ISO فهرستی از تمام ارزهای بین المللی را نگهداری می کند. این سازمان بیان می کند که اگر ارزی وجود داشته باشد که با کشوری ارتباط نباشد، باید حرف “X” در ابتدای آن قرار بگیرد.

مطلب پیشنهادی: استخراج بیت کوین با گوشی

چه کسی سازنده بیت کوین (BTC) است؟

ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) را به عنوان فرد یا گروهی در نظر می گیرند که در سال 2008 بیت کوین را منتشر کرد. بعد از چند ماه در 3 ژانویه 2009 اولین بلاک های آن را استخراج کرد که حدود 1 میلیون بیت کوین می شود. با گذشت سال های زیاد هنوز این سوال مطرح است که ساتوشی ناکاموتو کیست. با توجه به ادعای مطرح شده؛ او اصالت ژاپنی دارد و در سال 1975 متولد شده است. اما برخی این موضوع را به دلیل لحن زبان انگلیسی که در وایت پیپر داشته، رد می کنند.

نمودار تاریخچه قیمت بیت کوین

نمودار تاریخچه قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در ابتدای پیدایش برابر با مقدار صفر دلار بود و اکثر بیت کوین ها به وسیله استخراج به دست می آمدند. در سال 2010 اولین تراکنش بیت کوین توسط یک برنامه نویس برای پرداخت هزینه پیتزای 25 دلاری، صورت گرفت. در آن سال بیت کوین رشد 100 برابری را تجربه کرد و قیمت آن از 0.0008 دلار به 0.08 دلار رسید. با گذشت دو سال از راه اندازی Bitcoin قیمت آن به یک دلار رسید.

تا کنون بیت کوین با نوسانات بسیاری همراه بوده است. بالا ترین رکورد این ارز دیجیتال برابر با 69,045 دلار بوده است. از آن زمان تاکنون قیمت بیت کوین با کاهش 67.56% همراه بود. در انتها نمودار قیمت بیت کوین از سال 2013 تاکنون برای شما تهیه شده است.

مطلب پیشنهادی: دریافت بیت کوین رایگان

قیمت لحظه ای بیت کوین چقدر است؟

قیمت بیت کوین در زمان نگارش این مقاله (۲۰ خرداد ۱۴۰۲) برابر با $25,656.6 دلار است. در طی بیست و چهار ساعته گذشته قیمت آن -2.21% با تغییر همراه بوده است. حجم کل معاملات انجام گرفته برابر با 17,049,865,845 در 24 ساعته گذشته بوده است. ارزش بازار بیت کوین در حال حاضر برابر با 432,504,135,983 دلار است که باعث شده در رتبه یک، بین ارزهای دیجیتال قرار بگیرد. بیشترین میزان واحدهای بیت کوین برابر با 21,000,000 است. 

دامیننس بیت کوین چقدر است؟

دامیننس بیت کوین

در بازار کریپتو برای بررسی میزان سهام بیت کوین نسبت به کل بازار کریپتو از دامیننس بیت کوین استفاده می کنند. این عدد نشان دهنده درصد تسلط بیت کوین در بین سایر ارزهای دیجیتال است. نحوه به حاسبه آن، با تقسیم ارزش بازار ارز بیت کوین بر ارزش کل بازار 125 ارز دیجیتال و سپس ضرب در عدد 100 به دست می آید. در حال حاضر دامیننس آن برابر با 49.21% است. شما عزیزان می توانید با بررسی دامینسس BTC به این موضوع پی ببرید که سرمایه گذاری بر روی آن با سود همراه است یا خیر.

برای مطالعه: آیا می دانید بیت کوین کور چیست؟

تعیین قیمت بیت کوین

برای اینکه متوجه شوید که تعیین قیمت بیت کوین به چه صورت انجام می شود باید به میزان عرضه و تقاضا بازار توجه کرد. هر زمان میزان خریداران بیت کوین افزایش پیدا کند، قیمت آن نیز افزایش می یابد. در نقطه مقابل هر زمان صف فروش بیت کوین بیشتر شود؛ با کاهش قیمت همراه می شود. در بازار ارزهای دیجیتال افرادی به عنوان نهنگ وجود دارد که می توانند قیمت بیت کوین را به تنهایی تغییر دهند. 

پیش بینی قیمت بیت کوین

پیش بینی قیمت بیت کوین

در نیمه اول سال 2023 قیمت بیت کوین 55 درصد رشد کرد که نشان از پایان زمستان سرد بازار کریپتو بود. اما در حال حاضر رشد قیمت آن متوقف شده است و بسیاری از تریدرها را متعجب کرده است. میزان ترس و طمع بیت کوین برابر با 44 است که بیانگر ترس است. بر اساس تجزیه و تحلیل های تکنیکال صورت گرفته، پیش بینی می شود که قیمت بیت کوین تا پایان سال 2023 به 21,525 دلار برسد که ضرر 17 درصدی را به وجود می آورد. تحلیلگران این نظر را دارند که تا پایان سال 2025 قیمت بیت کوین به 45200 دلار می رسد.

سخن آخر

این نکته را به خاطر داشته باشید که بازار ارزهای دیجیتال با نوسانات شدید همراه است و پیش بینی دقیق یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین بسیار دشوار است. بنابراین اگر قصد خرید بیت کوین را دارید؛ ابتدا قیمت بیت کوین را در لحظه بررسی کنید. شما می توانید با مراجعه به صرافی صرافکس از قیمت بیت کوین آگاه شوید و اقدام به خرید آن کنید. همواره تحقیقات لازم را در این زمینه انجام دهید و تحلیل تکنیکال و فاندامنتال را بررسی کنید تا دچار ضرر نشوید.

سوالات متداول

بلاک چین چیست؟

بلاک چین اولین بار عرضه بیت کوین معرفی شد. این فناوری به عنوان یک سیستم ضد تقلب کار می کند که توسط کامپیوترها و دستگاه ها مدیریت می شود.

تعداد بیت کوین های موجود چقدر است؟

محدودیت عددی بیت کوین در ابتدا توسط سازنده آن طراحی شد. به صورت کلی تعداد 21 میلیون بیت کوین وجود دارد. پروتکل طراحی شده بیت کوین به این صورت است که بیت کوین های موجود با نرخ ثابت ایجاد می شود.

5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا