آموزش

معرفی برنامه و سایت های استخراج بیت کوین با گوشی

امروزه استخراج رمز ارزها به ویژه بیت کوین، روشی جذاب برای کسب درآمد توسط کاربران کریپتوست. در سال‌های پیش ماینینگ ارز دیجیتال فرایندی پیچیده بود که نیاز به تجهیزات سخت‌افزارهای گران‌قیمت داشت.

البته هنوز  هم عمده استخراج بیت کوین به همین روش است اما در حال حاضر از طریق اپلیکیشن‌های ماینینگ می‌توان اقدام به استخراج بیت کوین با گوشی کرد. برای این امر کاربران تنها با داشتن تلفن همراه و اینترنت قادرند در هر لحظه بیت کوین و سایر رمز ارزها را استخراج کنند. این نرم‌افزارها رقابت بسیاری با هم داشته و هر کدام تلاش می‌‍کنند با ارائه امکانات بهتر به کاربران، توجه بیشتری را به خود جلب کنند. در این مقاله از صرافکس همراه ما باشید.

چگونه می‌توانم با گوشی بیت کوین استخراج کنم؟

استخراج بیت کوین با گوشی نیاز به یک تلفن هوشمند با کیفیت، دانلود اپلیکیشن استخراج ارز دیجیتال و اتصال به اینترنت پایدار دارد. روش‌های استخراج بیت کوین با تلفن هوشمند شامل استخراج انفرادی یا پیوستن به استخر استخراج بیت کوین است. به طور کلی استخراج بیت کوین با تلفن هوشمند شامل مراحل زیر است:

  • یک برنامه استخراج ارز دیجیتال و بیت کوین روی تلفن همراه خود نصب کنید.
  • برای خود حساب کاربری ایجاد کرده و رمز عبور تنظیم کنید.
  • از لیست استخراج، بیت کوین (BTC) را انتخاب کنید.
  • سودآوری و نرخ هش را بررسی کنید.
  • شروع به استخراج بیت کوین کنید.

برنامه‌های زیادی برای سیستم عامل‌های iOS و اندروید ارائه شده که کاربر با نصب آن‌ها بر روی تلفن هوشمند خود می‌تواند ارز دیجیتال و بیت کوین استخراج کند. کاربران باید در انتخاب این اپلیکیشن‌ها دقت کرده و از مشروعیت آنها مطمئن شوند. طبق خط‌مشی توسعه‌دهنده گوگل، برنامه‌های استخراج ارز دیجیتال موبایل در فروشگاه پلی استور مجاز نیستند.

دلایل احتمالی اینچنین محدودیت‌هایی می‌تواند تخلیه سریع باتری موبایل باشد زیرا در نتیجه استخراج بیت کوین با گوشی و انجام عملیات فشرده پردازش، گوشی هوشمند بیش از حد گرم خواهد شد. برای اینکه بتوانید این ارز دیجیتال را در اختیار دارشته باشید می توانید اقدام به خرید بیت کوین از صرافی های معتبر کنید.

استخراج بیت کوین با گوشی اندروید

برای استخراج بیت کوین در گوشی، ماینر می‌تواند اقدام به استخراج انفرادی اندروید کند یا به استخرهای استخراجی از قبیل AntPool، BTC.com، Poolin، ViaBTC و F2Pool بپیوندند. با این همه هر کاربر گوشی قادر به استخراج انفرادی نیست زیرا این امر یک فرایند محاسباتی فشرده بوده و ممکن است استخراج بیت کوین با گوشی حتی با وجود استفاده از جدیدترین مدل‌ها مدت زیادی طول بکشد (گاهی برای چند سال‌).

برای راحت‌تر شدن عملیات، ماینر می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن‌های استخراج بیت‌کوین مانند ماینرگیت موبایل‌ماینر، به استخرهای استخراج ارز دیجیتال ملحق شده و با تولید کافی قدرت پردازش محاسباتی، پاداش‌ها را با سهامداران به اشتراک بگذارد. توجه کنید که گزینه‌های پرداخت، فرکانس پرداخت و انگیزه استخراج کنندگان بستگی به اندازه استخر خواهد داشت. هر استخر ماینینگ سیستم پرداخت متفاوتی دارد و میزان پاداش‌ها بر این اساس متفاوت خواهد بود.

مطلب پیشنهادی: اگر قصد خرید تتر را دارید می توانید از سایت صرافکس اقدام کنید.

استخراج بیت کوین با گوشی آیفون

برخی اپلیکیشن‌های استخراج بیت کوین با گوشی برای گوشی‌های آیفون‌ها نیز قابل استفاده هستند. اما صرف نظر از برنامه ماینینگ که کاربران انتخاب می‌کنند، استخراج رمز ارز با گوشی ممکن است باعث فرسودگی دستگاه و خستگی کاربر شود بدون اینکه سود معقولی نسبت به زمان و تلاش صرف شده او بدهد.

به عنوان مثال برای دارندگان گوشی آیفون هزینه زیادی از نظر صرف انرژی دارد و در مقابل بیت کوین کمی استخراج خواهد شد.

روش استخراج بیت کوین با گوشی آیفون

مزایا و معایب استخراج بیت کوین با گوشی هوشمند

در استخراج بیت کوین با گوشی مزایا و معایبی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم تا با در نظر گرفتن این موارد تصمیم به ماینینگ ارز دیجیتال با تلفن هوشمند خود بگیرید:

مزایا

  • استفاده آسان: برخلاف گذشته که استخراج بیت کوین پرهزینه و نیازمند دستگاه‌های پیچیده بود اکنون، می‌توان این کار را با تلفن هوشمند به راحتی انجام داد. برنامه‌های زیادی وجود دارد که برای این فرآیند قابل استفاده‌اند، فقط لازم است در مورد انتخاب آن‌ها دقت کنید. زیرا برخی از این برنامه جعلی است و کاربران را گمراه کرده و از اطلاعات محرمانه آنها سوء استفاده خواهند کرد. شما می‌توانید در هر زمان و مکانی اقدام به استخراج بیت کوین در تلفن هوشمند کنید.
  • اپلیکیشن‌های کاربردی کاربر پسند: از دیگر مزایای استفاده از تلفن همراه برای استخراج رمز ارزی مانند بیت کوین این است که استفاده از برنامه‌ها بسیار آسان است و فرقی نمی‌کند شما یک کاربر مبتدی یا یک متخصص استخراج ارز دیجیتال باشید. همچنین این برنامه‌ها فضای زیادی برای ذخیره‌ نیاز ندارند و در حافظه گوشی شما جای زیادی اشغال نمی‌کنند.
  • نداشتن هزینه: برای استخراج بیت کوین با گوشی نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید. برنامه‌ها رایگان هستند و فقط لازم است هزینه اینترنت خود را بپردازید. الگوریتم‌های جدیدی مانند CryptoNight این امکان را به کاربر می‌دهند تا بتواند قدرت تلفن همراه خود را به حداکثر ممکن برساند.

معایب

  • سود کم: استخراج بیت کوین با گوشی نسبت به کامپیوتر، بازدهی بسیار کمتری دارد. اغلب ماینرهای حرفه‌ای و افرادی که در مقیاس وسیع به استخراج بیت کوین مشغول هستند از کامپیوترهای پیشرفته و سخت‌افزارهای گران قیمت استفاده می‌کنند. تلفن  همراه علیرغم کامپیوتر یا لپ تاپ قدرت محاسباتی بالایی ندارد بنابراین سود آن در مقایسه با استخراج بوسیله دستگاه‌های پیشرفته کمتر است. 
  • مصرف شارژ زیاد: استخراج بیت کوین با گوشی باعث گرم شدن بیش از حد گوشی شده، عمر گوشی را کاهش داده و به باتری آن آسیب می‌زند. گاهی نیز به علت فشردگی تراکنش‌ها و پردازش‌ها ممکن است نرم‌افزار گوشی از کار بیفتد.
  • مشکلات برنامه: حتی در صورت استفاده از برنامه‌های کاربردی و خوب برای استخراج بیت کوین، افزایش تعداد ماینرهای کاربر آن برنامه در آن واحد باعث پیچیده شدن فرایند شده و بازدهی بسیار کاهش خواهد یافت. گاهی حتی با سریع‌ترین الگوریتم‌های استخراج نیز، پردازنده شما در مقایسه با GPU و ریگ‌های ASIC سرعت بالایی نخواهد داشت. از طرفی به این دلیل که برخی شرکت‌ها این برنامه‌ها را کنترل و ممنوع اعلام کرده‌اند ممکن است درگیر بدافزارهایی شوید که به دستگاه شما آسیب خواهند رساند. 
  • در انتها توجه کنید که هزینه برق مصرفی برای شارژ تلفن هوشمند ممکن است از درآمد استخراج بیت کوین با گوشی بیشتر باشد.

معایب استخراج بیت کوین با گوشی

معرفی نرم افزارهای استخراج بیت کوین با گوشی

برای استخراج رمز ارز با تلفن همراه باید از یکسری اپلیکیشن یا سایت استخراج بیت کوین با گوشی استفاده کرد. در این وبسایت یا نرم‌افزارها اجزا به یک بلاک‌چین مرتبط می‌شوند و پس از استخراج، بیت کوین جدید اعتبارسنجی شده و در ازای پاداش مشارکت در بلاک‌چین به ماینینگ تعلق خواهد گرفت.

فناوری ماینینگ ارز دیجیتال از قدرت پردازش واحد پردازش گرافیکی (GPU) کامپیوتر در پیدا کردن بلوک‌ها استفاده می‌کند. در حال حاضر اغلب استخراج‌ها از طریق استخر استخراج انجام می‌شود و منابع از طریق شبکه به اشتراک گذاشته می‌شوند و پاداش توزیع خواهد شد. از برترین و پرطرفدارترین برنامه‌ها و سایت استخراج بیت کوین با گوشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بایننس (Binance)

پلتفرم بایننس سایت استخراج بیت کوین با گوشی دارد که کاربران در آن امکان استخراج بیت کوین و سایر رمز ارزها را دارند. این برنامه با اندروید 4.2 و بالاتر از آن سازگار است.

بایننس

  • استورم پلی (Storm Play)

یک برنامه برای استخراج ارز دیجیتال است که توسط StormX Global SEZC, Inc ارائه می‌شود. با این برنامه کاربر می‌تواند با امتحان محصولات شرکت‌های مختلف، به عنوان پاداش بیت کوین بدست آورد.

  • کریپتو تب (Crypto Tab)

کریپتو تب اولین مرورگر وب برای استخراج بیت کوین با گوشی است. کاربر در ازای تماشای ویدیو، چت یا بازی کردن در این مرورگر وب بیت کوین کسب خواهد کرد. امروزه بیش از 20 میلیون نفر در سراسر دنیا از این مرورگر استفاده می‌کنند. کریپتو تب، مرورگر وب معمولی را با یک الگوریتم استخراج داخلی منحصر به فرد ترکیب می‌کند و شامل تمام ابزارهایی است که برای گشت و گذار در وب مورد نیاز است. 

  • هپی ماینر (HappyMiner) 

هپی ماینر که در سال 2018 در آمریکا تاسیس شد، یک شرکت استخراج ابری دارای مجوز است. این سایت مانند سایر ارائه‌دهندگان هش تأیید شده، تأسیسات صنعتی و پارک فناوری بزرگی شامل دکل‌های استخراج بیت‌کوین حرفه‌ای است. مراکز داده این شرکت در کانادا، نروژ و ایسلند مستقر هستند. هپی ماینر بالغ بر 2800 کاربر در جهان دارد که در آن ارز دیجیتال استخراج می‌کنند. 

  • AA ماینر (AA Miner)

این نرم‌افزار استخراج بیت کوین با گوشی برای سیستم عامل اندروید طراحی شده است و یک برنامه عالی برای مبتدیان است زیرا انواعی از امکانات را برای ماینینگ فراهم کرده و رابط کاربرپسندی دارد. با AA Miner علاوه بر بیت کوین، لایت کوین و اتریوم نیز قابل استخراج هستند. 

ماینرگیت

  • ماینر گیت (MinerGate)

ماینر گیت از دیگر اپلیکیشن‌های استخراج بیت کوین با گوشی هوشمند است و کاربران علاوه بر بیت کوین، برخی دیگر از رمز ارزها را نیز بوسیله آن می‎توانند با موبایل استخراج کنند. این برنامه نیز برای مبتدیان حوزه استخراج بسیار مناسب است و دارای رابط کاربری آسانی است و گزینه‌های متنوعی را برای استخراج ارائه می‌دهد.

لیست بهترین گوشی‌ها و نرخ هش آن‌ها برای استخراج بیت کوین 

در لیست زیر به تعدادی از بهترین برندهای تلفن هوشمند برای استخراج بیت کوین با گوشی و هش ریت آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

مدل گوشی هوشمند نرخ هش (H/s)
سامسونگ Galaxy S5 5
سامسونگ Galaxy S5 mini 4
سامسونگ Galaxy S7 Edge 31
سامسونگ Galaxy S8 Plus 49-50
سامسونگ Galaxy Note 8 47
نوکیا 8 38
ال جی G6 26
شیائومی Mi 5 23
وان پلاس 3 (OnePlus) 16
لنوو Vibe X2-EU (Lenovo) 10
لنوو Moto G4 Plus 14

جمع بندی

امروزه استخراج بیت کوین با گوشی هوشمند تبدیل به فرایندی راحت و پرطرفدار شده است. لازمه این کار فقط داشتن یک تلفن هوشمند مناسب، یک برنامه استخراج و اتصال به اینترنت است. شما می‌توانید در حالی که برنامه در پس‌زمینه موبایل در حال استخراج رمز ارز است، از تلفن خود استفاده کنید. البته استخراج بیت کوین با گوشی مزایا و معایبی دارد که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد.

شما با آگاهی کامل از این موارد می‌توانید تصمیم بگیرید که برای ماینینگ رمز ارز از این روش استفاده کنید یا در عوض، از گزینه‌های بسیار مناسب‌تر مانند شرکت در ایردراپ استفاده کنید. 

سوالات متداول

آیا استخراج بیت کوین با گوشی به تلفن هوشمند آسیب می‌زند؟

بله. فرایند استخراج انرژی زیادی مصرف می‌کند که می‌تواند به باتری تلفن فشار وارد کرده و باعث گرم شدن بیش از حد آن شود و در نتیجه عمر تلفن را کم کند.

مزایای استخراج بیت کوین با گوشی‌های هوشمند چیست؟

بدین وسیله شما قادرید در هر لحظه و هر جایی ارز دیجیتال استخراج کرده و به راحتی پیشرفت استخراج خود را نظارت و بررسی کنید.

4.7/5 - (7 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا