آموزش

بهترین کارت گرافیک برای استخراج اتریوم در سال 2023

استخراج رمز ارزها عبارت است از فرایند شناسایی تراکنش‌ها برای شبکه کریپتو که به آن کریپتو ماینینگ می‌گویند. در این پروسه ماینر با استفاده از رایانه، مسائل پیچیده ریاضی را حل کرده و به عنوان پاداش کار خود مقداری بیت کوین دریافت خواهد کرد.

استخراج ارز دیجیتال بوسیله قدرت پردازنده گرافیکی کامپیوتر صورت می‌گیرد. هر قدر قدرت هش کارت گرافیکی بیشتر باشد، عمل استخراج رمز ارز توسط ریگ ماینینگ راحت‌تر خواهد بود. استخراج رمز ارزها بوسیله ASIC نیز انجام می‌شود اما امروزه امکان تولید هش بیشتر با کارت گرافیکی (GPU) برای ماینرها مقرون به صرفه‌تر است علاوه بر اینکه قطعه سخت افزاری ASIC اصولا مشکل پیدا می‌شود.

از جمله رمز ارزهایی که ماینرها علاقمند به استخراج آن هستند، اتریوم (Ether) است. در ادامه به یک لیست کارت گرافیک برای استخراج اتریوم اشاره کرده‌ایم. چنانچه قصد استخراج این رمز ارز را دارید، مطالعه این مطلب را به شما توصیه می‌کنیم.

معرفی کارت گرافیک برای استخراج اتریوم 2023

انتخاب بهترین کارت گرافیک برای استخراج اتریوم کمی چالش‌برانگیز است، کارت گرافیکی که هم نرخ هش بالایی برای استخراج و هم قیمت مناسبی داشته باشد. هنگام خرید GPU جهت استخراج ارز دیجیتال برای کسب سود باید موارد لازم را در نظر گرفت که مهمترین آن کارایی کارت گرافیکی است. هر چه نرخ هش کارت گرافیک شما بالاتر باشد مصرف برق کمتری خواهید داشت در نتیجه راندمان بالاتری دارید. در ادامه به چند کارت گرافیک برای استخراج اتریوم اشاره می‌کنیم.

کارت گرافیک ماینینگ اتریوم AMD Radeon RX مدل 5600 XT

  • AMD Radeon RX مدل 5600 XT

این پردازنده گرافیکی دارای کارایی بالایی است. سرعت هش 38.7MH/s در 75 وات یا 43.3MH/s در 85 وات در مقیاس استخراج افزایش خواهد یافت. این مدل کارت گرافیک برای استخراج اتریوم به طور چشمگیری از سایر کارت‌ها و مدل‌های پردازنده گرافیکی بهتر عمل می‌کند. قیمت این قطعه در حال حاضر در بازار حدود 400 تا 550 دلار است که در مقایسه با انواع خود مقرون به صرفه بوده و حتی بصورت دست دوم نیز قابل تهیه است.

مطلب پیشنهادی: قیمت اتریوم

کارت گرافیک ماینینگ اتریوم NVIDIA مدل 3060 TI

  • NVIDIA مدل 3060 TI

در فرایند استخراج تنها قدرت مهم نیست و راندمان کار از آن نیز مهم‌تر است. برای این منظور کارت گرافیک استخراج اتریوم NVIDIA 3060 TI یک مدل بسیار کارآمد بوده و ماینرهای زیادی از آن استفاده می‌کنند. قیمت آن نیز حدود 400 دلار است.

کارت گرافیک ماینینگ اتریوم AMD Radeon RX مدل 5700 XT

  • AMD Radeon RX مدل 5700 XT

این کارت گرافیکی برای استخراج اتریوم سال گذشته به بازار عرضه شد و نمونه‌ای از یک پردازنده کارآمد با قیمت مناسب است. این مدل دارای حافظه 8 گیگابایتی و مصرف انرژی 180 وات است. این محصول از برند AMD به دلیل هش 47.22 MH/s، قادر است بیش از 70 دلار در ماه اتر تولید کند. قیمت آن نیز برای چنین کارت گرافیکی معقول و حدود 400 دلار متغیر است.

 

کارت گرافیک ماینینگ اتریوم NVIDIA GeForce مدل GTX 1660 Ti

  • NVIDIA GeForce مدل GTX 1660 Ti

این پردازنده یک انتخاب عالی دیگر از کارت گرافیک برای استخراج اتریوم بوده و باز هم محصول NVIDIA است. دارای حافظه 6 گیگابایت و سرعت حافظه 8 گیگابیت در ثانیه است. قدرت این مدل کارت گرافیکی 30.5 مگا هش و 68 وات است و قیمت آن با توجه به کارایی مقرون به صرفه به نظر می‌رسد زیرا در حدود 280 دلار در بازار به فروش می‌رسد.

کارت گرافیک ماینینگ اتریوم AMD Radeon مدل R9 295X2

  • AMD Radeon مدل R9 295X2

این مدل کارت گرافیک برای استخراج اتریوم در سال 2014 به بازار ماینینگ عرضه شد و تا امروز همچنان به عنوان یک قطعه پرطرفدار و جالب بوده است. این کارت دارای پردازنده گرافیکی Vesuvius x 2، حافظه 4 گیگابایت و 5632 هسته استریم است. به کمک این کارت گرافیک برای استخراج اتریوم سالانه حدود 580 دلار بازدهی خواهید داشت، زیرا هزینه مصرف برق پایینی دارد. با داشتن نرخ هش 46.0 MH/s، جالب است که قیمت این پردازنده حدود 600 دلار است.

کارت گرافیک ماینینگ اتریوم NVIDIA RTX مدل 2060 Super

  • NVIDIA RTX مدل 2060 Super

این محصول از برند NVIDIA، 8 گیگابایت حافظه GDDR6، پردازنده گرافیکی TU106، 256 بیت عرض گذرگاه و 2176 هسته دارد. این پردازنده یک کارت گرافیک برای استخراج اتریوم در رده بالای محصولات تولیدی برند NVIDIA است و سال پیش روانه بازار شد. برای ماینینگ اتر، RTX 2060 Super توانایی تولید درآمدی بالغ بر 33.05 دلار در ماه با نرخ هش 36.49 MH/s را دارد.

کارت گرافیک ماینینگ اتریوم NVIDIA مدلP106-100

  • NVIDIA مدلP106-100

کارت گرافیک برای استخراج اتریوم از برند NVIDIA مدل P106-100 در واقع نسخه اصلاح شده کارت GeForce GTX 1060 است. با اصلاحات انجام شده، این مدل دارای 6 گیگابایت حافظه GDDR5، پهنای باند حافظه 192.2 گیگابایت بر ثانیه، 192 بیت برای عرض بیت حافظه، سرعت حافظه 0.25 ثانیه، ساعت حافظه 8008 مگاهرتز و ساعت پایه 1506 مگاهرتز است.

استفاده از این مدل برای استخراج اتریوم منجر به کسب در آمد ماهانه‌ای حدود 19.52 دلار با نرخ هش 20.45 MH/s خواهد شد. شاید در نگاه اول این مقدار کم به نظر برسد اما با توجه به قیمت آن که حدود 200 دلار متغیر است، معقول خواهد بود.

کارت گرافیک ماینینگ اتریوم AMD Radeon مدل RX 470

  • AMD Radeon مدل RX 470

این کارت گرافیک برای استخراج اتریوم دارای ویژگی‌های فرکانس تقویت تا 1206 مگاهرتز، فرکانس پایه 926 مگاهرتز، سرعت حافظه 6.6 گیگابیت بر ثانیه، حداکثر حجم حافظه 4 گیگابایت (GDDR5)، رابط حافظه 256 بیتی و… می‌باشد. این مدل پردازنده دارای هش ریت 24.0MH/s است و قیمت آن نیز مقرون به صرفه‌ و حدود 220 دلار است. این کارت گرافیکی قادر به بازگشت درآمد روزانه 1.15 دلار و راندمان سالانه 418.16 دلار خواهد بود.

جمع بندی

اصولا چیزی به عنوان بهترین کارت گرافیک برای استخراج اتریوم وجود ندارد زیرا هر مدل پردازنده دارای ویژگی‌ها و قیمت متفاوتی است و ماینرها با توجه به شرایط و کامپیوتری که برای استخراج استفاده می‌کنند باید تصمیم به انتخاب بهترین گزینه برای خود کنند. پس با تحقیق در مورد قیمت‌ها و ویژگی‌های کارت گرافیکی و مشاوره با کارشناسان این امر اقدام به خرید مناسب‌ترین کارت گرافیک برای استخراج اتریوم کنید.

در بسیاری از وبسایت‌ها ماینرها تجربیات خود در این زمینه را با سایرین در میان می‌گذارند که می‌توانید از آن استفاده کنید. ضمن انتخاب کارت گرافیک مناسب باید مطمئن باشید که درایور مناسب برای GPU را نصب کرده‌اید و تنظیمات اولیه ویندوز را آماده کرده و به یک استخر استخراج مناسب ملحق شده‌اید و در نهایت ماینینگ را شروع کنید.

سوالات متداول

آیا ممکن است ماینینگ به کارت گرافیک آسیب بزند؟

بله، اگر برای مدت زیاد هنگام استخراج GPU بیشتر از 85 درجه گرم شود ممکن است آسیب ببیند و طول عمر آن کاهش یابد.

بهترین کارت گرافیک برای استخراج اتریوم کدامند؟

انتخاب بهترین نوع کارت گرافیک برای استخراج اتریوم چالش‌برانگیز است و هر ماینر با توجه به شرایط خود اقدام به گزینش این قطعه برای خود می‌کند. در مقاله فوق لیستی از این پردازنده برای شما آورده شده است.

5/5 - (6 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا