آموزش

ریگ ماینینگ چیست؟ + میزان درآمد (Rig mining)

در حال حاضر، ریگ های ماینینگ ساده ترین راه برای استخراج ارز دیجیتال با هزینه کم هستند. مسلماً، Rig mining به اندازه فارم قدرتمند و سودآور نیستند. ما در این مقاله از صرافکس توضیح کاملی در مورد استخراج ارز های دیجیتال توسط ریگ ماینینگ صحبت خواهیم کرد.

ریگ ماینینگ چیست؟

ریگ ماینینگ مجموعه‌ای از سخت‌افزار است که برای استخراج ارزهای دیجیتال از جمله CPU، کارت گرافیک، مدار مجتمع قابل برنامه‌ریزی دیجیتال (FPGA) و مدار مجتمع خاص برنامه (ASIC) استفاده می‌شود. در یک جمله می توان گفت که ریگ ماینینگ کامپیوتری با قدرت محاسباتی بسیار بالا است.

این سخت افزار در قالب یک سیستم کامپیوتری قدرتمند برای تایید تراکنش‌های شبکه بلاک چین ارزهای دیجیتال استفاده می شود. هنگامی که یک پلتفرم فرآیند تأیید یک بلاک‌چین یا بلوک‌های خاص را کامل می‌کند، ارزهای دیجیتال جدید می‌توانند استخراج شوند.

مطالعه بیشتر: خرید تتر

ریگ ماینینگ چیست؟درآمد ریگ ماینینگ چقدر است؟

مقدار پولی که می‌توانید از یک ریگ ماینینگ GPU بدست آورید به پیکربندی سخت افزاری سیستم شما، قیمت هر جزء، هزینه برق و ارزهای دیجیتالی که قصد استخراج با ریگ خود را دارید بستگی دارد.

از فوریه 2022، یک دستگاه استخراج بیت کوین مانند Whatsminer M20S، بسته به قیمت بیت کوین و سختی شبکه، هر روز تقریباً 12 دلار سود بیت کوین ایجاد می‌کند. اگر این را با درآمد استخراج ارز دیجیتال دیگری مانند اتریوم که با کارت گرافیک استخراج می‌شود مقایسه کنید، می‌بینید که درآمد استخراج کننده بیت کوین دو برابر یک ماینر اتریوم است زیرا سیزده کارت گرافیک AMD RX تقریباً مانند Whatsminer قیمت دارند. نکته مهم هزینه برق مصرفی برای استخراج بیت کوین است.

Rig mining ها برای کارهای پردازش سنگین بهینه شده است. زیرا قدرت محاسباتی مورد نیاز برای استخراج ارز دیجیتال از توان رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌های پیشرفته (حتی رایانه‌های شخصی بسیار قدرتمند) بیشتر است. بنابراین افرادی که قصد استخراج ارز دیجیتال را دارند باید از یک سیستم کامپیوتری بسیار قدرتمند با قدرت پردازش کافی استفاده کنند.

افرادی که قصد دارند ارز دیجیتال را در مقیاس بزرگ استخراج کنند، باید یک مزرعه ماینینگ راه اندازی کنند. مزرعه ماینینگ مکانی است که در آن تعداد زیادی دکل ماینینگ حرفه‌ای در کنار هم نصب می‌شوند و به طور همزمان فعالیت‌های محاسباتی را انجام می‌دهند.

در خرید ریگ ماینینگ به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

افزایش قیمت رمز ارزهای دیجیتال و علاقه ماینرها به استخراج این رمز ارزها با کارت گرافیک، اخیرا بازار این قطعات را بسیار داغ کرده است. بسیاری از شرکت‌ها کارت گرافیک تولید و عرضه کرده‌اند. به این ترتیب ماینرهای ارز دیجیتال آزادی زیادی در انتخاب سخت افزار مناسب دارند. اگر شما نیز علاقه مند به ساخت یک Rig mining و استخراج ارزهای دیجیتال هستید، چندین فاکتور مهم وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری در نظر بگیرید.

مطلب پیشنهادی: خرید پولکادات

درآمد ریگ ماینینگ چقدر است؟نرخ هش در Rig mining

نرخ هش تعداد محاسباتی است که سیستم شما می‌تواند در هر ثانیه انجام دهد تا پاسخ معادلات پردازش تراکنش را در طول فرآیند ماینینگ دریافت کند. هش ریت بر حسب واحدهای کیلوهش، مگاش، گیگاهش و تراهش در ثانیه اندازه گیری می شود.

هر کارت گرافیک هش ریت مخصوص به خود را دارد و هر چه هش ریت بیشتر باشد، کارت گرافیک بزرگتر است. شانس شما برای استخراج بلوک و دریافت پاداش به دست آمده بیشتر است. استفاده از چندین کارت گرافیک در Rig mining می‌تواند عملکرد هش سیستم شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و در نتیجه سرعت ماینینگ بالاتری داشته باشد.

مصرف انرژی در Rig mining

قدرت محاسباتی مورد نیاز کارت‌های گرافیک برای فرآیند ریپینگ، مصرف انرژی را افزایش می‌دهد. بنابراین، هنگام انتخاب سخت افزار ماینینگ برای دکل خود، به برچسب انرژی توجه کنید. اگر میزان درآمد شما از مصرف برق تاسیسات کمتر باشد.

در این صورت باید تمام آنچه را که استخراج کرده‌اید برای پرداخت قبض برق خرج کنید. شما می‌توانید مصرف برق ریگ ماینینگ خود را بر اساس دو فاکتور قدرت هش و قدرت پردازش محاسبه کنید. در واقع قبض برق مهمترین هزینه برای استخراج کنندگان رمز ارز است.

به عنوان مثال، اگر دستگاه شما دارای قدرت پردازش 500 GH/s و توان خروجی 400 وات است. در این مورد، شما 1.25 GH/s در هر وات دریافت می‌کنید. بنابراین برای اینکه بفهمید چقدر هزینه دارد می‌توانید به قبض برق خود نگاه کنید یا از ماشین حساب های آنلاین استفاده کنید.

مقدار گرمای تولید شده در ریگ ماینینگ

ماشین‌های استخراج ارز دیجیتال به دلیل محاسبات گسترده و کارت‌های گرافیک متعددی که دارند، گرمای زیادی تولید می‌کنند. مقدار گرمایی که تولید می‌کند نیز افزایش خواهد یافت.

استفاده از تهویه مطبوع می‌تواند گزینه خوبی برای خنک نگه داشتن این رینگ ها باشد. اما اجرای این سیستم باعث افزایش هزینه‌های استخراج نیز می شود. زیرا این سیستم‌ها نیز نیاز به برق جداگانه دارند.

هزینه خرید تجهیزات Rig mining

شما باید برای خرید این تجهیزات سرمایه گذاری کنید و این هزینه در نهایت نتیجه خواهد داد. بنابراین در هنگام خرید این دستگاه مدت زمان بازگشت سرمایه را در نظر بگیرید.

در خرید ریگ ماینینگ به چه نکاتی باید توجه کنیم؟نگهداری و تعمیر ریگ ماینینگ

به خاطر داشته باشید که پس از خرید و نصب ریگ ماینینگ، تجهیزات شما ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشند. سپس در مورد هزینه و نحوه تعمیر این قطعات تحقیق کنید. زیرا یافتن قطعات آن‌ها به سختی انجام می‌شود، مطمئناً نگهداری آنها پرهزینه خواهد بود.

جمع بندی

در این مقاله ما نتیجه گرفتیم که همه ارزهای دیجیتال را می توان به راحتی استخراج کرد، اما ممکن است ارزان نباشد. در واقع، ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت کوین گلد، گرین، مونرو و ارزهای دیجیتال آینده را با کارت گرافیک استخراج کرده اند.

بیشتر بخوانید: قیمت شیبا

سوالات متداول

آیا ریگ ماینینگ صرفه اقتصادی دارد؟

درآمد ریگ ماینینگ در سال اول معمولاً هزینه خرید تجهیزات را پوشش می دهد. با این حال، شما می توانید در طی 2 تا 4 سال دیگر درآمد کسب کنید. علاوه بر این، با توجه به قیمت پایین برق در کشور ما، استخراج ارزهای دیجیتال بازده سرمایه گذاری بسیار خوبی خواهد داشت.

آیا انجام ریگ ماینینگ قانونی است؟

در حال حاضر قانون مشخصی در مورد ساخت و یا مالکیت ریگ ماینینگ ها وجود ندارد و هیچ جرم کیفری هم برای ایم کار وجود ندارد. بنابراین می توان گفت که ساخت یا داشتن ریگ ماینینگ جایز است. ولی با این حال، مجوز وزارت صنعت برای استخراج ارز دیجیتال مورد نیاز است.

5/5 - (2 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا