ارز دیجیتال - بررسی و معرفی همه ارزهای دیجیتال

خرید ارز دیجیتال در ایران

بعد از آشنایی با انواع گوناگون ارزهای دیجیتال نوبت به خرید آن می‌رسد، در این مقاله قرار است به زبان ساده بهترین مراجع خرید ارز دیجیتال در ایران و نحوه خرید آن هارا به شما توضیح دهیم. همانطور که اطلاع دارید، بیت کوین و آلت کوین ها شکل فیزیکی نداشته و بصورت دیجیتالی منتقل و ذخیره می‌شوند. بنابراین، برای خرید ارز دیجیتال در ایران لازم نیست حضوری اقدامی انجام بدهید، بلکه از طریق اینترنت و بصورت آنلاین به راحتی می‌‎توانید خرید یا فروش ارزهای دیجیتالی خود را انجام دهید.

از جمله سوالاتی که همیشه برای افراد تازه کار مطرح می‌شود این است که آیا باید چند هزار دلاری خرج کنیم و یک واحد بیت کوین بخریم یا خیر؟ جواب نه هستش!! لزومی ندارد این همه هزینه کنید و یک واحد کامل بیت کوین خریداری کنید، این ارز تا هست واحد اعشار نیز قابل تقسیم است و به عنوان مثال می‌توانید حتی 0.001 از یک بیت کوین به ارزش 500 هزار تومان را خریداری کنید.

امن ترین راه خرید ارز دیجیتال در ایران همیشه مراجعه به یک وب‌سایت صرافی آنلاین ارزهای دیجیتالی است اگر در ایران ساکن هستید، با مراجعه به یک صرافی آنلاین ایرانی به راحتی می‌توانید با کارت بانکی به طور مستقیم بیت کوین و یا ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کنید یا ارزهای خود را به دیگر ارزهای دیجیتال تبدیل کرده و اقدام به خرید ارز دیجیتال در ایران کنید.

آموزش خرید بیت کوین از صرافی های ایرانی

آموزش خرید بیت کوین از صرافی های ایرانی

قبل از خرید ارز دیجیتال در ایران، باید کیف پول امن و مطمئنی را برای خود انتخاب کنید تا درآن دارایی خود را ذخیره کنید، از جمله امن ترین و کاربردی ترین کیف پول‌های معتبر در دنیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • Coinbase Wallet
  • Electrum
  • Mycelium
  • Exodus
  • Atomic Wallet
  • Trust Wallet
  • Jax

آموزش نصب کیف پول

بعد از نصب کیف پول مناسب خود کافی است چند گام ساده زیر را نیز طی کنید :

  1. پیدا کردن یک صرافی معتبر
  2. انجام احراز هویت با مدارک شناسایی
  3. خرید ارز دیجیتال و دریافت آن در کیف پول

صرافی های معتبر برای خرید ارز دیجیتال در ایران

بعد از انتخاب و نصب کیف پول دیجیتالی خود، اکنون باید یک فروشنده مطمئن و معتبر پیدا کنید. میتوانید هم از افراد حقیقی و هم از صرافی‌های ارز دیجیتال به صورت آنلاین خریداری کنید. با توجه به کلاهبرداری‌های زیادی  که در این حوزه وجود دارد، پیشنهاد ما این است که ارزهای دیجیتالی مورد نظر خود را از صرافی‌های معتبر آنلاین خریداری کنید و با افراد ناشناس در شبکه‌های اجتماعی معامله نکنید.

فقط کافی است در گوگل عبارت خرید بیت کوین یا خرید ارزهای دیجیتال را سرچ کنید تا با تعداد زیادی از صرافی‌های آنلاین ایرانی مواجه شوید. معمولا آن دسته از وبسایت‌هایی که در صفحه نخست در بالاترین رتبه نشان داده می‌شوند از اعتبار و همچنین بازدید بیشتری برخوردار هستند و تفاوت این صرافی ها را فقط در قیمت و کیفیت ارائه خدمات آن دانست. مثلا یک صرافی می‌تواند نسبت به سایرین توانایی نقد شوندگی بیشتری داشته باشد یا از پشتیبانی بهتری برخوردار باشد.

با این حال، باز هم به گوگل اکتفا نکنید و حتما قبل از ثبت نام در یک صرافی آنلاین، درباره آن تحقیق کرده و از اعتبار آن مطمئن شوید. بررسی آدرس، شماره تلفن و سابقه فعالیت از جمله از مهمترین مواردی هستند که باید به آنها دقت کرد.

ویژگی های یک صرافی معتبر

همانطور که گفتیم برای خرید ارز دیجیتال در ایران، باید یک صرافی معتبر انتخاب کنید. در ادامه لیستی از ویژگی‌هایی را که یک صرافی برای خرید ارز دیجیتال در ایران باید داشته باشد رو مورد بررسی قرار دادیم.

  • امنیت : آیا در برابر حملات سایبری قابلیت مقابله دارد؟
  • اعتبار : تعداد بالای کاربران و نظرات مثبت آن‌ها می‌تواند در افزایش اعتبار یک صرافی نقش کلیدی داشته باشد.
  • حجم معاملات : هرچقدر سقف معاملات بالاتر باشد، یعنی قادر است معاملات بزرگتری را نیز پشتیبانی کند.
  • احراز هویت کاربران : داشتن خدمات احراز هویت در یک صرافی می‌تواند به معنای قانونی و قابل اطمینان بودن آن است.
  • خدمات پشتیبانی : ارائه بهترین خدمات مشاوره برای مشتریان باید یکی از معیارهای اصلی انتخاب یک صرافی اطلاق شود.
  • قیمت به روز و واقعی : همانطور که در بازار جهانی نوسانات بسیاری وجود دارد قیمت ها نیز باید لحظه‌ای وه به روز باشد.
  • تنوع در تعداد رمزارزها در یک صرافی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

احراز هویت آنلاین با مدارک شناسایی

در بیشتر صرافی‌های آنلاین قبل از خرید ارز دیجیتال در ایران، پس از اینکه ثبت نام می‌کنید باید با ارسال تصویر از مدارک شناسایی خود، احراز هویت خود را انجام دهید. هدف از احراز هویت این است که صرافی مطمئن شود که شما یک فرد حقیقی بوده و همان شخصی هستید که ارز را خریداری می‌کند. این کار برای جلوگیری از پولشویی‌های احتمالی انجام می‌شود.

در اغلب صرافی‌های ایرانی با فرستادن تصویر مدارک شناسایی خود (کارت ملی یا شناسنامه ) احراز هویت صورت گرفته و صرافی شما را تایید می‌کند. بعضی از صرافی ها نیز برای اطمینان بیشتر از شما درخواست یک عکس سلفی می‌کنند. پس از آن صرافی به شما امکان خرید ارز دیجیتال در ایران را می‌دهد.

خرید ارز دیجیتال و دریافت آن در کیف پول

خرید ارز دیجیتال و دریافت آن در کیف پول

در بیشتر صرافی ها در داخل ایران، خریداران و فروشنگان افراد حقیقی هستند و این صرافی ها بیشتر نقش واسطه را در این بین دارند و از هر سفارش اندکی کارمزد برای خدمات خود دریافت می‌کنند.

بعد از مراحل احراز هویت می‌توانید حساب یا کارت بانکی خود را بصورت آنلاین شارژ کرده و با ثبت سفارش ارز دیجیتالی مورد نظر خود را خریداری کنید. بعضی از سایت ها بعد از خرید ارز دیجیتال در ایران، آن را روی کیف پول موجود بر روی سایت ذخیره می‌کنند؛ ولی شما می‌توانید برای امنیت بیشتر، دارایی‌های خود را به کیف پول شخصی که در گوشی موبایل یا دسکتاپ نصب کردید، منتقل کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم علاوه بر معرفی کیف پول‌های امن و صرافی‌های معتبر برای خرید ارز دیجیتال در ایران، به مراحل احراز هویت افراد نیز بپردازیم تا شناخت جامع نسبت به انجام معاملات مختلف از جمله خرید بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال داشته باشید.

سوالات متداول

آیا برای انجام معاملات صرافی ایرانی مناسب است یا خارجی؟

به دلیل اینکه اکثر صرافی‌های خارجی رویکردی تحریمی نسبت به ایران دارند، پس بهتر است از صرافی‌های معتبر ایرانی استفاده کنیم.

رمز ارز چیست؟

به شکل خاصی از پول می‌گویند که با دانش رمزنگاری، توسعه و ساخته شده‌ است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا