آموزش

ایردراپ چیست؟ دریافت ارز دیجیتال به صورت رایگان

اگر به تازگی با دنیای کریپتوکارنسی آشنا شده باشید، احتمالا اصلاح ایردراپ به گوشتان خورده است. دریافت پول و جایزه بدون زحمت و تلاشی، جذاب است. قرعه کشی یکی از رایج‌ترین راه‌هایی است که می‌توان بدون هیچ زحمت و تلاش خاصی به پول کاغذی رسید.

در دنیای ارزهای دیجیتال این امکان وجود دارد که شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه‌ای، رمز ارز رایگان دریافت کنید. در این مقاله از صرافکس با ما همراه باشید تا به بررسی ایردراپ پرداخته و راه‌های دریافت آن را به شما بازگو کنیم.

ایردراپ Airdrop چیست؟

در معنای لغوی Airdrop به معنی رها کردن در هوا است. اما در دنیای ارز دیجیتال، airdrop روشی است که در آن تیم عرضه کننده یک توکن جدید، جهت تبلیغ کردن توکن خود و تشویق مردم، آن را به صورت رایگان توزیع می‌کنند. امروزه تقریبا تمامی شرکت‌های تازه تاسیس شده بر پایه بلاک چین، از این روش جهت افزایش کاربران و طرفداران خود استفاده می‌کند.

ایردراپ‌ها به دو دسته کلی طبقه بندی می‌شوند. دسته اول به این صورت است که توسعه دهندگان رمز ارز به کاربرانشان بدون اعلام رسمی در خصوص زمان و مقدار آن، توکن رایگان اهدا می‌کنند. دسته دوم که بسیار رایج است به این شکل است که شرکت‌های تازه تاسیس شده، برای جذب مخاطب با اطلاع قبلی، توکن‌های خود را به صورت رایگان عرضه می‌کنند.

انواع ایردراپ

انواع ایردراپ

متداول‌ترین انواع ایردراپ‌های عرضه شده در بازار کریپتوکارنسی به شرح زیر است:

ایردراپ استاندارد Standard airdrop

در این نوع Airdrop، مقداری رمز ارز یا توکن به ‌عنوان استراتژی بازاریابی به کاربران و سهام داران اهدا می‌شود. Standard airdrop جهت تبلیغات تجاری و تشویق مردم برای پذیرش یک پلتفرم است. برای دریافت این نوع از ایردراپ‌ها تنها کافی است یک حساب کاربری در پروژه مشخص شده ایجاد کنید و تنها آدرس کیف پول خود را قرار دهید.

ایردراپ بونتی Bounty airdrop

اکثر ایردراپ‌ها از نوع Bounty airdrops بوده که یک استراتژی بازاریابی است. در این نوع کاربران برای دریافت توکن یا سکه باید فعالیت‌هایی جهت تبلیغ توکن، در شبکه‌های اجتماعی انجام دهند. این فعالیت‌ها از قبیل:

  • دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام و توییتر توسعه دهنده و انجام فعالیت‌هایی مثل درج کامت، لایک کردن و اشتراک گذاری پست‌ها.
  • ثبت‌ نام در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی.
  • شرکت کردن در انجمن‌ها و درج نظر در خصوص پروژه تازه تاسیس.

ایردراپ انحصاری Exclusive airdrop

Exclusive airdrop مخصوص کسانی است که سابقه حضور و فعالیت داخل یک پروژه را دارند، اهدا می‌شود. به طور مثال در سپتامبر 2020 صرافی یونی سواپ به کاربران وفادار خود 2500 توکن یونی جایزه داد.

هلدر ایردراپ Holder airdrop

Holder airdrop به افرادی تعلق می‌گیرد که مقداری رمز ارز داخل کیف پول خود داشته باشند. در این نوع، دارایی‌های ارز دیجیتال افراد در یک تاریخ خاص مورد بررسی قرار گرفته و  نگهداری می‌شود؛ سپس افراد با توجه به میزان مالکیتشان ادعای دریافت ایردراپ می‌کنند.

به عنوان مثال پروژه رمزنگاری استلار در سال 2016 برای احترام، 19 میلیارد دلار XML به دارندگان آن زمان بیت کوین تقدیم کردند. برای دریافت این نوع از جایزه لازم بود دارایی‌های بیت کوین خود را اعلام و ثبت می‌کردید.

قیمت استلار

راه های شرکت در Airdrop

راه های شرکت در Airdrop

برای شرکت در ایردراپ‌ها و دریافت رایگان توکن، ابزارهای زیر مورد نیاز است:

کیف پول اتریوم: اکثر توکن‌هایی که به صورت airdrop عرضه می‌شود بر روی بستر شبکه اتریوم یعنی ERC20 است. در ابتدا لازم است برای شروع کار کیف پول متامسک یا MyEtherWallet را نصب کنید.

فعال بودن کیف پول: سعی کنید از کیف پولتان استفاده کرده و فعالیت داشته باشید. بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده توکن به صورت رایگان، میزان فعالیت کیف پ زرول‌ها را بررسی می‌کنند تا مطمئن شوند که کیف پول فعال است. بسیاری از افراد، تعداد زیادی کیف پول‌ با آدرس‌‌های مختلفی دارند تا بتوانند مقدار بیشتری توکن دریافت کنند؛ که این کار درست نیست و ممکن است توکن رایگان نتوانند دریافت کنند.

حساب کاربری در تلگرام و توییتر: همانطور که گفتیم، توسعه دهندگان تازه کار می‌خواهند طرفدارن و کاربران خود را افزایش دهند و چه چیزی بهتر از گروه‌ها و کانال‌های تلگرام. برای دریافت Airdrop. معمولا شرکت‌های توسعه دهنده توکن از شما می‌خواهند در کانال‌های تلگرامی عضو شوید و در آنجا فعالیت داشته باشید؛ بنابراین باید یک حساب تلگرامی داشته باشید. همچنین آن‌ها از شما می‌خواهند که توییتی در مورد توکن عرضه شده منتشر کنید و در توییتر نیز فعالیت داشته باشید؛ بنابراین باید یک حساب توییتر نیز داشته باشید.

نشانی ایمیل: بعضی از ایردراپ‌ها در مراحل پایانی از شما ایمیل می‌خواهند. پیشنهاد می‌کنیم اگر نمی‌خواهید از ایمیل شخصیتان استفاده کنید، یک ایمیل دیگر برای انجام این کار بسازید.

 ایردراپ - airdrop

مراقب کلاهبرداران باشید

افراد زیادی جهت سودجویی با وعده‌های دروغین منتظر یک اشتباه کوچک از شما هستند تا بتوانند حساب شما را خالی کنند. پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت Airdrop، از کیف پول‌هایی که داخل آن از مقداری رمز ارز نگهداری می‌کنید، استفاده نکنید و یک کیف پول جدید برای انجام این کار نصب کنید. در پایان قصد داریم این مقاله از صرافکس قصد داریم به بررسی راهکارهایی بپردازیم تا به کمک آن بتوانید از دست کلاهبردارن در امان باشید.

کلید خصوصی کیف پولتان را برای کسی نفرستید

معمولا کیف پول‌ها مثل تراست ولت، برای بالا بردن امنیت از 12 یا 24 کلمه منحصر بفرد استفاده می‌کنند. با کمک این کلمات می‌توان به راحتی وارد کیف پول شد و به رمزارزها دسترسی پیدا کرد. بنابراین هرگز کلید خصوصی کیف پولتان را در اختیار شخصی قرار ندهید.

پول ارسال نکنید

همانطور که گفتیم، airdrop کاملا رایگان هستند و شما برای دریافت آن اصلا نیازی نیست به آدرسی پول ارسال کنید.

ایردراپ استاندارد Standard airdrop

رسمی بودن منبع Airdrop را چک کنید

اگر عرضه‌کنندگان توکن قصد برگزاری یک ایردراپ را داشته باشند، آن را از طریق حساب‌های خودشان در رسانه‌های اجتماعی مثل توییتر و اینستاگرام اعلام می‌کنند و از این طریق به مخاطبین خود اعلام می‌کنند. در این صورت شما با بررسی حساب‌های توسعه دهندگان، می‌توانید از رسمی بودن آن مطلع شوید.

سوالات متداول

ایردراپ چیست؟

به اهدایای سکه یا توکن‌ رایگان از طرف توسعه دهندگان یک رمزارز جدید، جهت تبلیغ خدمات پروژه و تشویق مخاطبین، airdrop گفته می‌شود.

آیا برای دریافت ایردراپ باید هزینه‌ای پرداخت کنیم؟

خیر، انجام این کار کاملا رایگان بوده و نیاز به پرداخت هیچگونه هزینه‌ای نیست.

امتیاز دهید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا