آموزش

معرفی نحوه توکن سوزی بایننس کوین (BNB)

امروزه بازار ارزهای دیجیتال و پروژه‌های مربوط به آن دارای پیچیدگی‌های فراوانی است و با مسائل زیادی روبه‌رو می‌شود. بسیاری از این مسائل و پیچیدگی‌ها، باعث رشد و ایجاد نوآوری‌هایی در آن خواهد شد و این فضا را به نسبت گذشته، ارزشمندتر خواهد کرد. 

یکی از فرآیندهای مهم در این فضا توکن‌سوزی است که توکن سوزی بایننس کوین نیز از جمله این روندهای مهم به حساب می‌آید. این توکن سوزی باعث افزایش قیمت توکن‌های دیگر آن پروژه و نیز حفظ ارزش دارایی کاربران خواهد شد. 

شاید عبارت توکن سوزی را امروزه بسیار شنیده باشید. این عبارت در واقع زمانی استفاده می‌شود که برای حفظ قیمت دارایی، مقداری از توکن‌های موجود در سطح بازار از بین می‌رود. در ادامه این مقاله صرافکس شما در مورد توکن سوزی بایننس کوین اطلاعات مفیدی را کسب خواهید کرد.

ارز پیشنهادی: خرید بایننس کوین از صرافکس.

فرآیند توکن سوزی بایننس کوین چگونه است؟

بایننس کوین به عنوان ارز دیجیتال مختص صرافی بایننس با نماد بی ان بی (BNB) در بازار شناخته می‌شود. این توکن از زمان معرفی تا حال به مقدار فراوان در بازار موجود است و موجودی فعلی آن از موجودی عرضه اولیه آن کمتر است. 

دلیل آن نیز فرآیند توکن سوزی bnb، تاثیر زیادی بر روی قیمت بایننس کوین داشته است. امروزه توکن سوزی به عنوان فرآیندی برای حذف توکن‌ها در بازار ارزهای دیجیتال بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فرآیند منجر به کنترل تورم و نیز حفظ و رشد ارزش توکن خواهد شد. 

فرآیند توکن سوزی به این مفهوم است که دیگر شخصی به توکن‌های سوزانده شده دسترسی نخواهد داشت و آن توکن‌ها دیگر در بازار وجود ندارند. بایننس کوین با استفاده از فرآیند سوزاندن توکن‌های خود آینده BNB را تضمین خواهد کرد. 

فرآیند توکن سوزی بایننس کوین

البته فرآیند توکن سوزی بایننس کوین به شکلی است که یکباره این کار انجام نخواهد شد و در بازه‌های زمانی مختلف انجام می‌شود. کل این فرآیند برنامه‌ریزی شده، به سمت هدف مشخص و از پیش تعیین شده‌ای در حال حرکت است. 

آن هدف کاهش ۵۰ درصدی توکن‌های این پروژه که در بازار وجود دارد، است. توکن سوزی بایننس کوین بر اساس برنامه سه ماهه مدون و روش هزینه کردن آن به شکل هزینه گس در زنجیره هوشمند بایننس است. این هزینه کردن موجب سوزاندن قسمتی از توکن‌های بایننس خواهد شد.

مکانیسم توکن سوزی خودکار باینس کوین

همانطور که می‌دانید توکن بایننس کوین مختص شبکه خود یعنی اسمارت چین است. در بالا نیز اشاره شد که توکن‌های بایننس به صورت بازه‌های سه ماهه و فصلی در حال سوزانده شدن هستند. بعد از گذشت مدتی شبکه بایننس تصمیم گرفت به جای توکن سوزی سه ماهه، فرآیند توکن سوزی خودکار را جایگزین این روش کند. 

در نتیجه این امر فرآیند اصلی و کلیه عملیات به شکل کاملا خودکار انجام می‌گردید. این عملیات با توجه به مواردی همچون قیمت توکن و مقدار عرضه و تقاضا صورت می‌پذیرد. در طی این فرآیند اتوماتیک، در صورتی که ارزش توکن بایننس کم شود، عملیات توکن سوزی آن به شکل کاملاً خودکار انجام خواهد شد و ارزش آن را به حد مناسبی خواهد رساند. 

فرآیند توکن سوزی بایننس با توجه به حجم معاملات و به‌ صورت کاملاً مستقل انجام می‌شود. این روش کاملاً خودکار و هوشمندانه بر اساس اطلاعات بازار صورت می‌گیرد و می‌توان آن را حاصل محاسبات و داده های داخل شبکه اسمارت چین دانست. 

در زمان عرضه اولیه توکن بایننس حدود ۲۰0 میلیون واحد از آن به بازار عرضه شد. همان‌گونه که گفته شد هدف این توکن سوزی رساندن آن به حدود نصف این تعداد واحد است. در صورتی که به ۱۰۰ میلیون واحد توکن بایننس رسیده شود، کلیه فرآیندهای خودکار توکن سوزی بایننس کوین به طور کامل متوقف خواهد شد. 

مکانیسم توکن سوزی 95BEP-

مکانیسم توکن سوزی 95BEP-

مکانیسم توکن سوزی 95BEP- یک پروپوزال تحول بایننس با مکانیزم مشخص خود است. مکانیسم توکن سوزی 95BEP- یک قرارداد هوشمندی است که قسمتی از گس جمع آوری شده را به وسیله ولیدیتورها خواهد سوزاند. 

این ولیدیتورها در داخل هر بلاک موجود هستند و به همین دلیل هرچه توکن بیشتری سوزانده شود، در عمل توکن سوزی با سرعت زیادتری شاهد خواهید بود. تقریبا مقدار زیادی توکن به این روش هر روز سوزانده می‌شود و این روند را در توییتر بایننس قابل پیگیری و مشاهده بود. همچنین برای مشخص کردن مقدار توکنی که باید سوزانده شود از فرمول خاصی استفاده می‌شود.‌

اهمیت برنامه BNB Pioneer Burn

برنامه BNB Pioneer Burn، در واقع اواسط سال ۲۰۲۰ شکل گرفت. این برنامه برای کاربرانی بود که توکن خود را به شکل تصادفی یا اتفاقی گم کرده بودند. تیم توسعه‌دهنده پروژه بایننس با توجه به این اتفاق برنامه‌ای را به شکل کامل ایجاد کردند، این برنامه توکن‌های گمشده افرادی که آن‌ها را گم کرده بودند، جبران می‌کرد. 

به این صورت که ارزهای دیجیتال BNB که در پروژه توکن سوزی باید سوزانده می‌شد، به این افراد به صورت پاداش اهدا می‌شود. البته شرایطی برای این کار وجود دارد که باید شخصی که توکن‌های BNB خود را گم کرده است از آن پیروی کند.

اهمیت برنامه BNB Pioneer Burn

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله به آن اشاره شد، توکن سوزی از جمله مفاهیمی است که در بسیاری از پروژه‌های دنیای ارزهای دیجیتال بسیار مشاهده خواهد شد. از جمله این توکن سوزی‌ها می‌توان به توکن سوزی بایننس کوین اشاره کرد. 

داشتن اطلاعات کافی از این فرآیند توکن سوزی به شما کمک می‌کند که تصمیم‌های بهتری را در رابطه با ارز بایننس بگیرید. در هر بازه‌ای که فرآیند توکن سوزی در آن صورت می‌گیرد، مقدار زیادی توکن از بازار حذف خواهد شد. 

البته گاهی تاریخ‌های توکن سوزی به صورت معین مشخص می‌شود و گاهی هم طبق برنامه‌ای مشخص به شما زمانی ارائه نخواهد شد. در شبکه بایننس معمولاً این فرآیند به شکل دقیق مشخص شده است و تاریخ آن در صفحات مجازی اعلام می‌شود. 

همچنین فرآیند توکن سوزی خودکار بایننس کوین تا کنون توانسته موفقیت نسبتاً خوبی را برای این برنامه به ارمغان بیاورد. این کار اهدافی که کل پروژه از آن احتیاج داشته است را برایش به سرانجام رساند.

سوالات متداول

آیا توکن سوزی بایننس کوین روی قیمت آن موثر است؟

در جواب به این سوال باید گفت بله. زیرا توکن سوزی بایننس کوین مقداری از کوین‌های آن را از چرخه خرید و فروش خارج می‌کند و آن کمیاب‌تر خواهد شد.

هدف از توکن سوزی بایننس کوین چیست؟

توکن سوزی بایننس کوین با هدف کاهش عرضه این ارز دیجیتال و در نتیجه افزایش ارزش BNB انجام می‌شود.

امتیاز دهید:
دکمه بازگشت به بالا