تحلیل ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال پر از موقعیت‌ برای کسب درآمدهای بی‌شمار است. این در حالی است که اکثریت افراد بعد از ورود، ضررهای هنگفتی را تجربه می‌کنند. اما چرا این اتفاق می‌افتد؟ دلایل زیادی برای این مسئله وجود دارد، اما یکی از مهم‌ترین آن‌ها، عدم آشنایی سرمایه‌گذاران با تحلیل ارزهای دیجیتال می‌باشد.

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال که در واقع کار با نمودار و ابزارهای آن است، نوع خاصی از تحلیل به شمار می‌رود که رفتار آینده بازار را با توجه به حرکات قبلی قیمت و داده‌های حجم معاملات پیش‌بینی می‌کند. این نوع تحلیل که در بازارهای مالی سنتی مانند سهام و بورس به کار می‌رود را می‌توان در بازار ارز دیجیتال نیز استفاده کرد.

با وجود آنکه در تحلیل تکنیکال با شاخص‌ها، اعداد و نمودارها سروکار دارید، این تحلیل به نوعی مطالعه رفتار انسان‌ها در بازارهای مالی محسوب می‌شود. رفتارهایی که با احساسات انسانی عجین شده و گاهی خود را در قالب ترس و طمع در شرایط مختلف نشان می‌دهد. لازم به اشاره است که از تحلیل تکنیکال در بازارهای تحت شرایط عادی با حجم معاملات و نقدینگی بالا می‌توان پاسخ مناسب‌تری دریافت کرد.

تحلیل فاندامنتال

تحلیل فاندامنتال (Fundamental Analysis) که از آن تحت عنوان تحلیل بنیادی هم یاد می‌شود و بین کاربران حرفه با نام اختصاری «FA» مشهور گشته، در واقع علم ارزیابی متغیرهای اقتصادی، مالی و همچنین دیگر موارد تغییرپذیر در ارتباط با یک دارایی است که سبب می‌شود تا یک معامله‌گر بتواند ارزش حقیقی فعلی و احتمالی آن در آینده را تعیین نماید.

در این روش، تریدر به بررسی شرایط یک پروژه مالی از جنبه‌های مختلف می‌پردازد و اخبار و حواشی مرتبط با این شرکت و پروژه را به دقت دنبال می‌کند و به این آنالیز دقیق تمام جنبه‌ها و عوامل موثر در ارتباط با پروژه (به طوری که بتوان ارزش ذاتی و همچنین پتانسیل‌های بالقوه آن را تشخیص داد) تحلیل فاندامنتال گفته می‌شود.

تحلیل نمودار ارز دیجیتال

الگوهای نموداری (یا همان chart patterns)‌ ابزارهای مهم معامله‌گری و بخش‌های جدایی‌ناپذیر تحلیل تکنیکال هستند. این الگوها غالباً شکل‌های خاصی ایجاد می‌کنند که می‌توانند احتمال تداوم یا بازگشت روند را نشان دهند. تشخیص درست الگوی نموداری یک توانایی ارزشمند می‌باشد که می‌تواند باعث برتری شما در رقابت‌های تنگاتنگ دنیای ارزهای دیجیتال شود. البته بدیهی است که صرف آشنایی با این الگوها کافی نیست و برای اینکه بتوانید آنها را به‌شکلی مؤثر به کار بگیرید، باید به آن‌ها اشراف کامل پیدا کنید و آن‎ها را در سطح عملی به کار ببندید.

  • تحلیل اتریوم [ETH] و تحلیل تکنیکال امروز + چارت بررسی وضعیت اتریوم

    تحلیل اتریوم

    به نظر می‌رسد اتریوم با یک مانع مواجه شده است و اگر بتواند این مانع را از پیش رو بردارد باید انتظار صعود دوباره‌ای داشته باشیم. با تحلیل اتریوم ۱۲ بهمن ماه همراه صرافکس باشید. تحلیل اتریوم ETH امروز ۱۲ بهمن – ۱ فوریه اتریوم در تلاش است تا صعود…

    بیشتر بخوانید »
  • تحلیل بیت کوین [BTC] و تحلیل تکنیکال امروز + چارت بررسی وضعیت بیت کوین

    تحلیل بیت کوین

    بیت کوین قبل از صعودی دوباره، در خطر ریزش قرار دارد. با تحلیل بیت کوین ۱۲ بهمن ماه همراه صرافکس باشید. تحلیل بیت کوین ۱۲ بهمن ماه  قیمت بیت کوین در حال افزایش است و در حال رسیدن به مانع کلیدی 23,250$ است. بیت کوین قبل از صعود مجدد و…

    بیشتر بخوانید »
دکمه بازگشت به بالا