آموزش

معرفی برترین فیلم ها درباره ارز دیجیتال

امروزه ارزهای دیجیتال تحولی اساسی در کسب و کارها، شرط‌بندی‌های آنلاین و اقتصاد جهانی بوجود آورده‌اند. در سال‌های اخیر، دنیا با رشد انفجاری محبوبیت رمز ارزها و پروتکل‌های مربوط با آنها روبرو شده است. با افزایش محبوبیت صنعت کریپتو، بسیاری از فیلمسازان با گرفتن ایده از این مقوله، اقدام به ساخت فیلم‌های مستند یا سرگرمی در این باره کرده‌اند. در حال حاضر منابع بسیاری برای آموزش مفاهیم ارز دیجیتال و بلاک‌چین وجود دارد و ما نیز بر آن شدیم تا برخی از فیلم های برتر ارز دیجیتال را در این مقاله از صرافکس به شما معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

معرفی فیلم های برتر ارز دیجیتال

در ادامه به معرفی فیلم های برتر ارز دیجیتال که تا امروز ساخته شده‌اند می‌پردازیم.

ظهور و رشد بیت کوین

  • ظهور و رشد بیت کوین (The Rise and Rise of Bitcoin)

در این فیلم ایده پشت بیت کوین و نحوه تبدیل آن به بزرگترین ارز دیجیتال دنیا به تصویر کشیده شده است. بیننده در این فیلم مستند با اولین کاربران بیت کوین مانند گاوین آندرسن که بعدها نیز به مشارکت با پروژه بیت کوین و توسعه نوآوری‌های آن پرداخت، آشنا می‌شود و تلاش او برای برقراری ارتباط با ساتوشی ناکاموتو (خالق بیت کوین) را مشاهده می‌کند.

علاوه بر این در این فیلم که از فیلم های برتر ارز دیجیتال است،  مفاهیم دارایی دیجیتال و بلاک‌چین برای بیننده شرح داده می‌شود. فیلم ظهور و رشد بیت کوین محصول کشور آمریکا در سال 2014 و به کارگردانی نیکلاس مرس تولید شده است و هم اکنون در وبسایت آمازون قابل مشاهده و دسترسی است. شما می توانید برای آگاهی از قیمت بیت کوین به صفحه ما مراجعه کنید.

بانکداری بر اساس بیت کوین

  • بانکداری بر اساس بیت کوین (Banking on Bitcoin)

در حال حاضر سیستم‌های غیرمتمرکز مانند بانک‌های ارز دیجیتال و دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند و بدلیل سرعت بالای رشد این صنعت بسیاری از افراد جامعه از این مقوله عقب مانده‌اند. به این منظور و برای آشنایی با این حوزه، فیلم بانکداری روی بیت کوین، از فیلم های برتر ارز دیجیتال در ژانر مستند ساخته شده و اطلاعات جامعی درباره بیت کوین و فناوری بلاک‌چین ارائه می‌کند.

در این فیلم به مباحث مختلفی از جمله ظهور بیت کوین، خالق و مبانی مرتبط با آن پرداخته شده است. این مستند در پلتفرم‌های یوتیوب، نتفلیکس و آمازون قابل مشاهده است. 

پایان پول همانطور که می دانیم

  • بیت کوین: پایان پول همانطور که می دانیم (Bitcoin: The End of Money as We Know It)

بیت کوین: پایان پول، یکی دیگر از پرفروش‌ترین فیلم های برتر ارز دیجیتال است که در آن به مفاهیم دارایی دیجیتال و شیوه‌های بانک‌های مرکزی و صنایع مالی که در حال حاضر جهان را دچار چالش مالی کرده‌اند، پرداخته شده است. بعلاوه، در آن به نقش دولت در تولید پول، چگونگی عملکرد بانک‌های مرکزی در بروز تورم و تاثیر بیت کوین بر سیستم مالی سنتی نیز اشاره شده است.

این فیلم که از فیلم های برتر ارز دیجیتال است، در سال 2015 و به کارگردانی تورستن هافمن ساخته شده است. هافمن تلاش کرده تا با انجام مصاحبه با چهره‌های متخصص و مهم در حوزه تجارت دارایی‌های دیجیتال مانند ویتالیک بوترین و راجر ور و… اطلاعات جامع‌تری در این زمینه ارائه کند.

اگر به دنبال کسب اطلاعات از نحوه کارکرد پول دیجیتال و نقش آن در زندگی امروزی هستید، تماشای این فیلم را به شما توصیه می‌کنیم زیرا مروری کلی از توسعه رمز ارزها و بررسی فناوری کریپتو و تاثیرات آن بر آینده پول را ارائه می‌دهد. در این فیلم می‌بینیم که چرا و چگونه در طول زمان پول ایجاد شده و در ادامه ارز دیجیتال چطور قادر خواهد بود بازارهای مالی جهانی را متحول کند. این فیلم در پلتفرم‌ آمازون در دسترس است.

مطلب پیشنهادی: خرید تتر

  • بلاک‌ چین و ما (The Blockchain and Us)

این فیلم که از جمله فیلم های برتر ارز دیجیتال است، در مصاحبه با توسعه دهندگان کریپتو، محققان و سرمایه‌گذاران این حوزه پر خطر، سیاستمداران و تحلیلگران اروپایی و آمریکایی، به بررسی چالش‌های بیت کوین و بلاک‌چین پرداخته است. در این محصول مستند 8 قسمتی که در سال 2017 و توسط مانوئل استاگارز کارگردانی شده، نه تنها به توضیح فناوری کریپتو، بلکه به کاربردهای واقعی آن در زندگی روزمره ما نیز اشاره شده است. فیلم مذکور در یوتیوب قابل مشاهده است. 

انقلاب بیت‌ کوین

  • پول جادویی: انقلاب بیت‌ کوین (Magic Money: The Bitcoin Revolution)

مجیک مانی از جمله فیلم های برتر ارز دیجیتال و مستندی است که در آن جنبه‌های اسرارآمیز و جادویی ظهور بیت کوین، نقش آن در جامعه امروزی و تاثیرش بر آینده مالی جهان به تصویر کشیده شده است. این فیلم دارای بیانی ساده و روان درباره کریپتو است و از این رو برای کسانی که با این مقوله آشنایی ندارند، نیز قابل درک است.

در این فیلم چهره‌های مشهور ارز دیجیتال مانند راجر ور و تونی ویز شرح می‌دهند که چگونه در حال حاضر شهروندان عادی بجای بانک‌ها و دولت‌ها کنترل کننده جریان پول هستند. مجیک مانی در سال 2017 و به کارگردانی تیم دلماسترو ساخته شده و هم اکنون در آمازون، یوتیوب و گوگل پلی در دسترس افراد قرار دارد.

داستان بلاک‌چین

  • ماشین‌های واقعی: داستان بلاک‌چین (Trust Machine: The Story of Blockchain)

مستند داستان بلاک‌چین از جمله فیلم های برتر ارز دیجیتال و برنده جایزه در این زمینه، به بررسی تاریخچه و پتانسیل فناوری بلاک‌چین پرداخته است. این فیلم محصول سال 2018 و با کارگردانی الکس وینتر، بیت کوین را از همان ابتدای ظهور و زمانی که ساتوشی ناکاموتو مقاله خود را منتشر کرد، بررسی می‌کند. جالب است بدانید که داستان بلاک‌چین از طریق بلاک‌چین تامین مالی شد و از همین راه نیز توزیع شد.

در این مستند که از جمله فیلم های برتر ارز دیجیتال است، با مصاحبه چهره‌های برتر فضای کریپتو مانند استفان توماس (مدیر ارشد فناوری ریپل) به بررسی پیامدهای این فناوری انقلابی پرداخته شده است. تماشای این فیلم برای افرادی که در پی درک فناوری بلاک‌چین هستند، ضروری است زیرا با نگاهی جامع به تاریخچه و پتانسیل این صنعت، بینش‌ عمیق و با ارزشی را در مورد نحوه کارکرد و تاثیر کریپتو بر آینده پول ارائه می‌دهد. برای تماشای این فیلم می‌توانید به وبسایت آمازون یا یوتیوب مراجعه کنید.

مطلب پیشنهادی: قیمت شیبا

نتفلیکس ارئه می دهد ارز دیجیتال

  • نتفلیکس ارائه می‌دهد: ارز دیجیتال (Netflix Explained: Cryptocurrency)

پلتفرم نتفلیکس اکنون به عنوان بخشی از سبک زندگی مدرن بشر در نظر گرفته می‌شود. فیلم شرح نتفلیکس درباره ارز دیجیتال که یکی از فیلم های برتر ارز دیجیتال است، به توضیح رمز ارزها و دلایل جذابیت آن‌ها برای سرمایه‌گذاران می‌پردازد. تماشای این فیلم کوتاه، به منظور درک عملکرد ارزهای دیجیتال و نیز آشنایی با رمز ارزهای مختلف بسیار جالب و مفید است.

چنانچه گوش سپردن به سخنرانی‌های طولانی و گیج ‌کننده درباره کریپتو و بلاک‌چین برای شما آزار‌دهنده است دیدن این فیلم را به شما توصیه می‌کنیم. Vox digs در این فیلم به شرح هر آنچه که لازم است در مورد ارزهای دیجیتال و صنعت کریپتو بدانید به طور مختصر ولی واضح پرداخته است. فیلم فوق محصول سال 2014 بوده و در حال حاضر در پلتفرم نتفلیکس قابل مشاهده است.

جمع‌بندی

افزایش اقبال عمومی به رمز ارزها و رشد روز افزون محبوبیت فناوری بلاک ‌چین، آن‌ها را به یکی از شاخص‌ترین مقوله‌های زندگی روزمره ما کرده است. این موضوع در صنعت سینما نیز مورد توجه فیلمسازان قرار گرفته و بسیاری از تولیدگنندگان اقدام به ساخت فیلم‌هایی درباره این فناوری کرده‌اند. بنابراین امروزه برای دستیابی به هرگونه اطلاعات در حوزه کریپتو و ارز دیجیتال می‌توان از تماشای فیلم‌های مرتبط با بلاک‌چین بهره برد تا علاوه بر سرگرم شدن، کسب اطلاعات نیز صورت گیرد. اگرچه در حال حاضر اغلب فیلم های برتر ارز دیجیتال در ژانر مستند تهیه شده‌اند، پرداختن به این مقوله در داستان‌های تخیلی، اکشن و انیمیشن نیز در آینده دور از ذهن نیست.

سوالات متداول

بهترین مستند در مورد بیت کوین کدام است؟

مستندهای زیادی در مورد بیت کوین ساخته شده است که محبوب ترین آن Bitcoin The End of Money as we Know it است. البته در ادامه این مقاله به سایر مستندها در این زمینه پرداخته شده است.

آیا با دیدن مستند می توان مفاهیم کریپتوکارنسی را آموخت؟

مستندها به شما کمک می کند تا مفاهیم کریپتو کارنسی و عملکرد ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین را بهتر بیاموزید. در مستندها مفاهیم پیچیده به ساده ترین به شما آموزش داده می شود.

3.7/5 - (3 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا