آموزش

پلتفرم Vulcan Forged چیست؟

با روی کار آمدن ایده کسب درآمد از طریق بازی‌های بلاک چینی درآمدزا (Play to Earn)، بازی‌های جدیدی پا به عرصه متاورس گذاشته‌اند. احتمالا بازی ها و توکن های رمزنگاری که با متاورس در ارتباط هستند، مهمترین روند بلاک چین در سال 2022 خواهند بود. بازی های مبتنی بر بلاک چین با توکن های ان اف تی (NFT) و واقعیت مجازی با سرعت فوق العاده ای گسترش یافته اند.

کاربران در بازی‌های سنتی فقط برای برنده شدن به رقابت میپردازند و موضوع کسب درآمد در آن‌ها هیچ جایگاهی نداشت. در برخی از آن‌ها نیز کاربران مجبور بودند برای دریافت برخی آیتم‌ها در بازی، هزینه پرداخت کنند. به این معنی که پروژه هایی مانند Vulcan Forged می توانند سرمایه گذاری بسیار خوبی باشند. ولکان فرجد (Vulcan Forged) پلتفرمی است که هم می‌توان در آن بازی‌های مختلف را انجام داد و هم می‌توان بازی ساخت!

در این مقاله، به معرفی Vulcan Forged و بازی‌های موجود در آن می پردازیم، تیم سازنده این پلتفرم، توکن PYR را معرفی می کنیم و با نحوه خرید و فروش و نگهداری این رمزارز بیشتر آشنا می شویم. پس با ما همراه باشید.

پلتفرم ولکان فورجد (PYR) چیست؟

ولکان فورجد (Vulcan Forged) یک استودیوی ساخت بازی با استفاده از تکنولوژی بلاک چین و بازار NFT می باشد که در آن می‌توان به بازی مشغول شد و در بازار ان اف تی (NFT) آن، به خرید و فروش دارایی‌های داخل این بازی‌ها پرداخت. این استودیو، VulcanVerse را نیز ساخته است.

در استودیوی ولکان فورجد گیمرها می توانند بازی مربوط به خود را بسازند یا از بازی‌های موجود در آن استفاده کنند و با بازی کردن در آن درآمد ارزی کسب کنند. از جمله بازی‌هایی که به صورت آماده‌ در وبسایت این پلتفرم ارائه شده است، عبارتند از: Berserk, Forge Arena Black Babies, Vulcan Chess، Titans و Olympians.

این پلتفرم از بلاک چین پالیگان (Polygon) استفاده کرده است تا تراکنش‌ها در آن سریع و ارزان تر صورت گیرد.

در این پلتفرم، توسعه‌دهندگان بازی‌ها می توانند به صورت گروهی، سرمایه جمع کنند.

یکی از خدماتی که پلتفرم ولکان فورجد ارائه می دهد، صرافی غیرمتمرکز Vulcandex است که تنها بخش تبادل توکن‌های آن فعال است و هنوز بخش سپرده‌گذاری (Stacking) آن راه‌اندازی نشده است. در حال حاضر این صرافی از توکن های (MATIC) ارز دیجیتال ماتیک ، (ETH) اتریوم، (LAVA) لاوا، PYR و یو اس دی کوین (USDC) پشتیبانی می کند.

توسعه دهندگان ولکان فورجد چه کسانی هستند؟

ولکان فورجد (Vulcan Forged)

تیم Vulcan Forged، سی عضو اصلی دارد که در یونان، بریتانیا و اوکراین پراکنده شده اند. اما در ارتباط با سوابق کاری و تحصیلی این افراد اطلاعات خاصی وجود ندارد.

  • دفتر اصلی آنها در آتن، یونان است و جیمی تامسون (Jamie Thomson)، مدیر عامل شرکت و موسس آن می باشد.

از دیگر اعضا می توان به ماریا ددوسی (Maria Dedevesi)، نیرنا جی (Nirena G)، یانیس (Yiannis) و جیسون لی راس مک‌لور (Jason Lee Ross Mclvor) اشاره کرد. این افراد به ترتیب طراح رابط کاربری، توسعه دهنده موتور گرافیکی بازی، مدیر پروژه و مدیر مارکتینگ می باشند.

پلتفرم ها و بازی های Vulcan Forged

پلتفرم ها و بازی های Vulcan Forged عبارتند از:

  • Vulcan Verse: بازی متاورس فانتزی یونانی-رومی که از 10000 قطعه زمین تشکیل شده است.
  •  Anvil: یک موتور ان اف تی (NFT) است که برای بازی های آسان و نصب برنامه های غیرمتمرکز، کارمزدی دریافت نمی کند.
  •  Vulcan Market: یک بازار توکن های ان اف تی که برای همه بازی‌های ولکان فورجد، کار مزدی دریافت نمی کند.
  • Berserk: یک ان اف تی آنلاین TGG است.
  • Frenzy: یک پلتفرم برای ایجاد مسابقات با پاداش توکن PYR است.

Vulcan Verse بازی

بازی Vulkan Verse محیطی فانتزی با تم یونانی-رومی دارد که در آن بیش از 10000 قطعه زمین مجازی برای فروش به صورت توکن های NFT وجود دارد. این بازی، سرزمینی مجازی با ابعاد 3 کیلومتر در 4 کیلومتر است که به چهار مربع تقسیم می‌شود؛ مربع‌ها Arcadia, Boreas Hades و Notus نام دارند. مرکز شهر مجازی ولکان در محل تقاطع این 4 مربع واقع شده است. هر کدام از این زمین ها، ارزشی برابر با 100 دلار داشتند.

بازی در عصر یونان باستان روایت می شود و یک بازی از نوع MMORPG عرضه شده است. MMORPG مخفف Massively Multiplayer Online Role Playing Game به معنی “بازی انبوه چند نفره آنلاین نقش‌آفرینی” است. در این نوع بازی‌ها چندین بازیکن وجود دارند، که می‌توانند با یکدیگر به روش‌های مختلف در ارتباط باشند.

بازی سه بعدی Vulkan Verse به صورت یک برنامه غیرمتمرکز (Dapp) ایجاد شده است. با استفاده از این Dapp شما می‌توانید منظره‌ها را طراحی کنید، کاراکترها را شخصی سازی کنید و در آن آثار هنری بسازید. خط داستان این بازی به دست نویسندگان مطرح انگلیسی به نام‌های جیمی توماسون و دیو موریس نوشته شده است.

Vulcanites: انواع مختلف هیولاها که به صورت توکن های NFT در ولکان ورس زندگی می‌کنند، ولکانیت‌ نام دارند. آن‌ها در مربع‌های مختلف زندگی می‌کنند که برای شما رقابت خواهند کرد یا آیتم‌های کمیاب در بازی را پیدا می‌کنند. همچنین آن‌ها جاسوسی می‌کنند تا نقشه ساختمان‌ها را بدست آورند و از زمین‌های شما در مقابل سایر هیولاها محافظت می‌کنند.

شما می توانید از این ولکانیت‌ها در سایر بازی‌های مانند Berserk و Forge Arena و برنامه‌های حاضر در پلتفرم ولکان فورجد استفاده کنید. ولکانیت‌ها در 7 سطح طبقه‌بندی می‌شوند که در هر سطح تعداد آن‌ها بیشتر می‌شود.

خدایان: در بازی ولکان‌ورس 2 نوع خدا وجود دارد که نام‌های آن‌ها Titan و Olympian است. تعداد تایتان‌ها 8 عدد است که معروف‌ترین آن‌ها Cronus (پادشاه تایتان‌ها و ارباب دنیا)، Hyperio (خدای خرد و هوشیاری) و Tethys (خدای رودخانه‌ها و همسر اقیانوس‌ها) هستند و از هر کدام تنها 100 عدد در این بازی موجود است. شما می‌توانید خدایان را قربانی کنید؛ در این صورت پس از اینکه 20 روز از نبود آن‌ها گذشت، سطح این خدایان بالا می‌رود.

بنابر سطح آن‌ها باید مقداری توکن Lava را هر ماه برای آنها بپردازید؛ لاوا توکن ثانویه اکوسیستم وولکان فورجد است و شما می توانید در طول بازی آن را جمع‌آوری کنید. شما با بازی کردن و تعامل با هر کدام از بازی‌هایی که ولکان فورجد ساخته است، می توانید توکن LAVA جایزه بگیرید. همچنین اگر امتیازهای XP شما در این اکوسیستم افزایش یابد، توکن لاوا به شما تعلق می‌گیرد.

خدایان نوع المپین نیز شبیه به تایتان‌ها قابل ارتقاء هستند و برای آن‌ها نیز هر ماه باید لاوا بپردازید. از معروف‌ترین Olympian ها می‌توان زئوس (پادشاه خدایان)، پوزیدون (خدای دریاها و اقیانوس‌ها) و آفرودیت (خدای عشق) را نام برد.

ولکان فورجد (Vulcan Forged)

بازی Berserk

بازی Berserk یک بازی جمع‌آوری کارت است. در این بازی شما با استفاده از جانوران، طلسم‌ها و اسلحه‌ها با سایر گیمرها می‌جنگید. این بازی اولین بازی از نوع “بازی و کسب درآمد” در پلتفرم ولکان فرجد است و در آن استخر جایزه با حداقل سرمایه 100000 دلار وجود دارد.

در این بازی نیز شما می توانید سطوح مختلف آیتم‌های کمیاب را جمع‌آوری کنید و جانوران می‌توانند با هم بجنگند. سطوح این جانوران نیز قابل ارتقاء است.

بازی Forge Arena

در بازی Forge Arena شما یک کاراکتر جنگجو دارید که به صورت خودکار عمل می‌کند و از کاراکترهای سایر بازی‌های Vulcan Forged استفاده می‌کند.

اگر می خواهید در این بازی برنده شوید، باید از تاکتیک‌های خلاقانه استفاده کنید. اگر مایلید اطلاعات بیشتری در مورد این بازی کسب کنید، به سایت Forge Arena مراجعه کنید.

بازی Battle Chess

بازی Battle Chess بازی شطرنجی است که در آن از شخصیت‌های ولکان فورجد استفاده شده است. علاوه بر این شما می توانید از کارت‌های بازی Berserk در این بازی استفاده کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این بازی به سایت Battle Chess مراجعه کنید.

بازی Block Babies

کارت‌هایی در این بازی هستند که هر کدام در نقش یک شخصیت بچه هستند. این کارت‌ها به شکل NFT هستند و بازی به صورت زنده برگزار می‌شود. این بازی در محیط یک مهدکودک برگزار می‌شود. اطلاعات بیشتر در مورد این بازی در سایت Block Babies موجود است.

ارز دیجیتال ولکان فورجد (PYR)

PYR توکنی است که ولکان فورجد (Vulcan Forged) در پلتفرم خود ارائه داده است. این توکن مبتنی بر شبکه های پالیگان و اتریوم می باشد و بر اساس استاندارد ERC-20 پیاده سازی شده است. به عبارت دیگر توکن PYR توکن حاکمیتی اکوسیستم ولکان فورجد است.

 کاربران این پلتفرم می توانند با توکن حاکمیتی PYR، توکن غیر قابل معاوضه ان اف تی (NFT) و آیتم های درون بازی را در بازار ولکان فورجد خریداری کنند و یا بفروشند. همچنین کاربران می توانند به استکینگ رمز ارز PYR بپردازند و در قبال آن پاداش بگیرند. حداکثر عرضه این توکن، 50،000،000 میلیون می باشد و نحوه توزیع توکن به شرح زیر می باشد:

در پلتفرم بلاک چینی ولکان فورجد، شما می توانید بازی کنید و همچنین در بازار NFT یا توکن های غیر قابل تعویض آن به خرید و فروش دارایی های درون بازی بپردازید. در این پلتفرم کاربران می توانند هم بازی بسازند و هم در بازی های موجود، به بازی مشغول شوند و درآمد کسب کنند.

 برای کسانی که به بازی های بلاک چینی علاقه مند هستند، ولکان فورجد Vulcan Forged پلتفرمی است که آنها می توانند به بازی های محبوب و بازار عظیم NFT برای خرید و فروش دارایی های دیجیتال در بازی دسترسی داشته باشند.

مشخصات توکن PYR:

  • نام توکن: ولکان فورجد
  • نماد توکن: PYR
  • استاندارد: ERC20 (اتریوم و پالیگان)
  • عرضه کل: 50000000 واحد

توکن PYR را از کجا خریداری کنیم؟

برای خرید و فروش توکن های PYR خود، شما میتوانید به صرافی های معتبری همچون صرافی‌های متمرکز بایننس، کوکوین و گیت و صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ مراجعه کنید.

چه کیف پول هایی مناسب نگهداری ارز دیجیتال  PYR هستند؟

چون این توکن به صورت استاندارد ERC20 عرضه شده است، شما می‌توانید از کیف پول‌هایی استفاده کنید که از این استاندارد پشتیبانی می‌کنند. دو کیف پول تراست ولت و متامسک گزینه های مناسبی در این مورد هستند.

سخن پایانی

هرچقدر بازی‌ها مبتنی بر بلاک چین و صنعت گیم فای در بازار کریپتو رونق پیدا می کند، تعداد کاربرانی که به بازی های Play to Earn گرایش پیدا می کنند، بیشتر می شود. ولکان فورجد نیز از جمله پلتفرم‌هایی است که در زمینه بازی‌های بلاک چینی فعالیت می‌کند. اما تفاوت پلتفرم Vulkan Forged با سایر پلتفرم ها این است که ولکان فورجد تنها یک بازی نیست؛ بلکه بستری برای توسعه دهندگان بازی های بلاک چینی hsj که بر روی آن بازی‌های مختلف را توسعه دهند و از این طریق به کسب درآمد بپردازند.

 رمز ارزهایی مانند PYR پتانسیل قابل توجهی برای رشد دارند و انتظار می رود که در سال 2022 عملکرد بسیار خوبی داشته باشند. اگر به دنبال ارزهای دیجیتال آینده دار در سال 2022 هستید، حتما توکن های مبتنی بر گیمینگ و متاورس را در سبد سرمایه گذاری خود بگنجانید.

سوالات متداول

پلتفرم ولکان فورجد (PYR) چیست؟

ولکان فورجد (Vulcan Forged) یک استودیوی ساخت بازی با استفاده از تکنولوژی بلاک چین و بازار NFT می باشد که در آن می‌توان به بازی مشغول شد و در بازار ان اف تی (NFT) آن، به خرید و فروش دارایی‌های داخل این بازی‌ها پرداخت.

چه کیف پول هایی مناسب نگهداری ارز دیجیتال PYR هستند؟

چون این توکن به صورت استاندارد ERC20 عرضه شده است، شما می‌توانید از کیف پول‌هایی استفاده کنید که از این استاندارد پشتیبانی می‌کنند. دو کیف پول تراست ولت و متامسک گزینه های مناسبی در این مورد هستند.

1.2/5 - (21 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا