آموزش

شیبا سواپ چیست؟ + معرفی 3 توکن موجود در این صرافی

شیبا سواپ یک صرافی برای خرید ارز دیجیتال است که با هدف جلب اعتماد و بالا بردن امنیت برای خرید ارز دیجیتال شیبا، به وجود آمده است. با بالا رفتن امنیت از این به بعد می توانید با اطمینان به خرید شیبا در صرافی صرافکس بپردازید. در ادامه این مقاله می توانید به آموزش کامل کار های مختلفی مثل تبادل ارز و ساخت استخر نقدینگی و… و نکاتی مهمی در مورد صرافی شیبا سواپ بخوانید و به صورت کامل یاد بگیرید. مباحثی که در ادامه می خوانید به طور مختصر به صورت زیر است:

  • شیبا سواپ چیست؟
  • توکن های موجود در این صرافی
  • آموزش شیبا سواپ در چند مرحله
  • و…

شیبا سواپ (ShibaSwap) چیست؟

شیبا سواپ یک پلتفرم Defi است که به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) شناخته می شود و می توان از طریق درآمدزایی غیرفعال مثل استیکینگ، استخرهای نقدینگی و کشاورزی بازده در اکوسیستم خود شیبا سواپ، فعالیت کرد. سال 2021 بود که شیبا سواپ به عنوان یک فورک از SushiSwap و یک DEX از یونی سواپ در غالب پیشروترین DEX از لحاظ حجم بهینه سازی شده، راه اندازی شد.

شیبا سواپ برعکس رقیب های خود با هدف افزایش کاربر برای توکن های شیبا توسط فردی به اسم ری اوشی شکل گرفت. از آن جایی که سرمایه گذاران روی توکن های شیبا نمی توانستند از پشتیبانی صرافی مختص به این ارز استفاده کنند، توسعه دهندگان این ارز برای اعتمادسازی و ایجاد امنیت بیشتر برای کاربران تصمیم به راه اندازی صرافی شیبا سواپ گرفتند.

توکن های موجود در صرافی شیبا سواپ

در صرافی شیبا سواپ، سه توکن بومی وجود دارد که عبارت است از:

  • توکن شیبا اینو (Shiba Inu)
  • توکن BONE (Bone ShibaSwap)
  • توکن LEASH (Doge killer)

ارز شیبا سواپ چیست؟

در ادامه به صورت کامل تر به بررسی هرکدام از این توکن ها میپردازیم:

توکن شیبا اینو

توکن های شیبا اینو توکن های بسیار شناخته شده ای است که برای اولین بار در سال 2021 به بازار ارزهای دیجیتال عرضه شد. شیبا اینو که از همان ابتدا خود را رقیب جدی برای دوج کوین میدانست خود را به عنوان قاتل دوج کوین معرفی کرده و وارد بازار کریپتو شد.

 توکن BONE

از دیگر توکن هایی که صرافی شیبا سواپ از آن پشتیبانی می کند، توکن BONE است. از آن جایی که صرافی شیبا یک صرافی غیرمتمرکز می باشد در حوزه Defi (Decentralized Finance) قرار میگیرد که این حوزه از توکن های حکومتی استفاده می کنند. توکن bone هم به عنوان یک توکن حکومتی در صرافی های مختلف عمل میکند. از طریق این ارز می توان در رای گیری مربوط به تغییرات صرافی شیبا سواپ شرکت کرد. در حال حاضر در بازار ارزهای دیجیتال، 7 میلیون عدد از این توکن در حال معامله است.

توکن LEASH (Doge killer)

توکن Doge Killer، از دیگر توکن های موجود در اکوسیستم صرافی شیبا سواپ است که بیشتر به هدف ترغیب کاربران به استفاده از این صرافی ساخته شده است. این توکن مثل استیبل کوین ها عمل می کنند و برای آن ها توسط الگوریتم های کامپیوتری پشتوانه ثابتی درنظر گرفته شده است.

آموزش شیبا سواپ

انجام خرید و فروش، ترید، فروش رمز ارز ها و… در صرافی شیبا سواپ احتیاج به دانستن نکاتی دارد، برای مثال باید بدانید که جدا از کیف پول شیبا، فعالیت در این صرافی به کیف پول هایی که مبتنی بر وب مثل متامسک هستند احتیاج است. با ما همراه باشید تا در ادامه به آموزش کامل خرید و فروش در شیبا سواپ بپردازیم.

آموزش تبادل ارز در صرافی شیبا سواپ

در ابتدا وارد صرافی شیبا سواپ می شویم. پس از باز شدن لینک با صفحه ای مثل تصویر زیر مواجه می شوید.

آموزش شیبا سواپ چگونه است؟

در قسمت TVL کل دارایی دیجیتال ذخیره شده در این صرافی به همراه قیمت توکن های اصلی این شبکه نشان داده می شود. برای وصل کردن کیف پول خود به این صرافی مطابق تصویر بر روی Connect wallet کلیک کنید.

صرافی شیبا سواپ به چه صورت است؟

در این مرحله سه گزینه کیف پول هایی که ای نصرافی پشتیبانی می کنند به نمایش در می آیند سپس می توانید بر روی کیف پول مورد نظر خود کلیک کنید.

شیبا سواپ و کیف پول های آن

در ادامه طبق تصویر زیر شما می توانید برای تبادل ارز خود اقدام کرده و صرافی وارد شده و رمز ارزهای خود را تبدیل کنید. به عکس زیر توجه کنید:

SHIBA SWAP چیست؟

همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید، می توانید دو توکن یا رمز ارز را انتخاب کرده و مشابه کادر بالا، ارزی که قصد فروش آن را دارید، انتخاب کنید. در این صرافی برای راحتی کاربر این امکان وجود دارد که می تواند به جستجوی نماد ارز پرداخته و سریعتر آن را انتخاب کند. همینطور در کادر پایین رمز ارزی که قصد خرید آن را دارید وارد نمایید.

تبدیل ارز در شیبا سواپ چگونه است؟

همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید، ما با همان روند، رمز ارز تتر را به اتریوم تبدیل خواهیم کرد. شما می توانید برای اعمال تاثیرات بیشتر و به صورت شخصی سازی شده، بر روی علامت چرخ دنده به قسمت تنظیمات پیشرفته بروید.

شیبا سواپ استیک چیست؟

ساخت استخر نقدینگی در صرافی شیبا سواپ

برای ایجاد استخر نقدینگی، لازم است به صفحه اصلی صرافی شیبا سواپ مراجعه کرده و روی قسمت DIG کلیک کنید.

ساخت استخر نقدینگی در شیبا سواپ چگونه است؟

با ورود به این قسمت Creat a pair می توانید استخر نقدینگی برای ارز مورد نظر خود به وجود آورده و سپس با انتخاب add liquidity می توانید دارایی دیجیتال خود را به استخرهای از قبل ساخته شده اضافه کنید. با این کار به ازای هر تریدی که در استخرها انجام شود، پاداش دریافت خواهید کرد.

شیبا سواپ استیکینگ

کاربران با استیک کردن توکن های SHIB، LEASH و BONE می توانند نرخ هایی با بهره بالا به دست آورند. وقتی که کاربر میزان مشخصی از توکن های خود را اشتراک گذاری می کنند، تنها می توانند از 33 درصد بازده آن استفاده کنند و مبلغ باقی مانده به مدت 6 ماه قفل می شود. به همین وسیله کاربران می توانند سود استیک شیبا سواپ را دریافت کنند.

سوالات متداول

سود استیک شیبا سواپ چگونه محاسبه می شود؟

با سرمایه گذاری توکن های SHIB، LEASH و BONE می توانید نسبت به حجم معاملات خود در صرافی شیبا سواپ، بخشی از کارمزد معاملات خود را پاداش بگیرید.

چگونه می توانیم آموزش شیبا سواپ ببینیم؟

برخی از سایت ها به آموزش شیبا سواپ پرداخته اند، همچنین شما می توانید در همین مقاله از صرافکس از آموزش گام به گام کار با صرافی شیبا سواپ بهرمند شوید.

جمع بندی

آنچه در این مقاله از صرافکس خواندید به صورت زیر است:

  • شیبا سواپ چیست؟
  • صرافی شیبا سواپ دارای توکن هایی هستند که شامل توکن بن، شیبا اینو و LASH هستند.
  • آموزش شیبا سواپ دارای مراحل مختلفی است که باید با استفاده از تصاویر به توضیح آن پرداخت.
  • استیکینگ شیبا سواپ، به این صورت است که می توانید با استفاده از سرمایه گذاری بر توکن ها، بخشی از کارمزد خود را به عنوان پاداش دریافت کنید
  • و…
5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا