آموزش

ماینینگ چیست و بیت کوین به چه روش هایی ماین می‌شود؟

ارزهای دیجیتال این روزها به محبوبیت بسیار بالایی در سطح جهانی رسیده‌اند و افراد زیادی آن را به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری میان مدت و بلند مدت می‌دانند. میلیون ها نفر در سراسر جهان در صرافی های مختلف مشغول به فعالیت هستند و به فروش و خرید ارز دیجیتال به ویژه بیت کوین می‌پردازند. در این بین ماینینگ ارز دیجیتال را می‌توان به عنوان یکی از گزینه های جذاب در این حوزه دانست.

نحوه ماین و درآمد ماینرها از ماینینگ ارزهای مختلف موضوعی است که در این مقاله به صورت اختصاصی در مورد آن صحبت خواهیم کرد. پس اگر علاقه به کسب دانش در مورد این موضوع دارید، می‌توانید از این مقاله برای بدست آوردن تمام اطلاعات مورد نیاز در این زمینه استفاده کنید.

ماینینگ چیست؟

به زبان ساده ماینینگ به فرایندی گفته می‌شود که شما توسط آن می‌توانید ارزهای رمزنگاری شده در حوزه کریپتوکارنسی را استخراج کنید. بزرگترین ارز دیجیتال حال حاضر بیت کوین است که بیش از نیمی از ارزش بازار را در اختیار خود دارد. همین بالا بودن قیمت بیت کوین افراد زیادی را علاقه مند به ماین کردن بیت کوین کرده است که در ادامه به آن می‌پردازیم. برای استخراج ارزهای دیجیتال مختلف روش های گوناگونی وجود دارد.

ماینینگ سبب تولید ارزهای جدید می‌شود که از آنها برای تایید تراکنش ها بلاک چین استفاده می‌شود. این نکته را باید بدانید که بالا رفتن تعداد سخت افزارها در این زمینه در دنیا باعث شده تا سختی این شبکه تا حد قابل توجهی بالا برود.

همین موضوع باعث شده تا امروزه ماین کردن و دریافت پاداش با دستگاه هایی که سخت افزار ضعیفی دارند امکان پذیر نباشد. یعنی اگر شما دستگاه ضعیفی دارید نمی‌توانید در زمینه ماینینگ بیت کوین فعالیت کنید.

mining چیست؟

همچنین باید بدانید که بسیاری از ارزهای موجود در بازار، قابلیت ماین شدن را ندارند و برای دسترسی به این ارزها تنها راه خرید آنها از طریق صرافی های معتبر است. اگر شما نیز قصد خرید ارز دیجیتال را دارید، می‌توانید از طریق پلتفرم صرافکس ارزهای محبوب بازار را خرید و فروش کنید. پایداری سرورهای صرافکس بسیار بالا بوده و همین موضوع باعث شده تا این صرافی در هنگام فشار خرید و فروش دچار کندی نشود.

پیشنهاد مطالعه: توکن سوزی چیست؟

انواع روش ماینینگ بیت کوین

بهترین راه ماین کردن بیت کوین خرید دستگاهی با سخت افزار قوی و ماین کردن به وسیله آن است. به این روش ماینینگ، روش CPU یا GPU می‌گویند. اگر این دستگاه ها را اجاره کنید، به این روش bitcoin cloud mining  می‌گویند. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد ندارید هزینه زیادی را بابت خرید سخت افزارهای قوی بپردازید، می‌توانید از روش های جایگزین برای ماین کردن ارز بیت کوین استفاده کنید.

ماینینگ بیت کوین بر اساس تعداد شرکت کنندگان به دو دسته solo و pool تقسیم می‌شود که به شرح زیر می‌باشند:

روش solo

در این روش اشخاص به صورت انفرادی به استخراج بیت کوین می‌پردازند که باید بدانید این روش هزینه بسیار زیادی دارد. اما پاداش این کار نیز تنها به خود شخص داده می‌شود و تقسیم پاداشی وجود ندارد. به صورت کلی عملیات ماین کردن انرژی الکتریکی بسیار زیادی مصرف می‌کند و افرادی که بتوانند سریع تر به هش صحیح دسترسی پیدا کنند، می‌توانند پاداش دریافت کنند.

در روش solo شما باید برای خنک کردن دستگاه ها و محل نگهداری آنها نیز هزینه جداگانه ای را بپردازید. هزینه این روش نسبت به روش pool بسیار بیشتر است و تنها افراد کمی هستند که می‌توانند از این روش به ماینینگ بیت کوین بپردازند. اگر نمی‌خواهید هزینه بسیار زیادی برای استخراج بپردازید، می‌توانید به سراغ ارزهایی مانند اتریوم بروید. این ارز را می‌توان با سرمایه بسیار کمتری ماین کرد.

انواع روش ماینینگ بیت کوین

روش pool mining

افراد بسیار زیادی هستند که از طریق استخراج ارز دیجیتال توانسته اند به درآمدهای بسیار بالایی برسند. اگر دستگاه شما توانایی پردازش پایینی دارد، می‌توانید برای ماینینگ بیت کوین به استخرهای ماینینگ متصل شوید. در این روش شما و بسیاری از افراد دیگر که دستگاه های با توان پایین دارند، می‌توانند دستگاه های خود را در فضایی مجازی به نام استخر ماینینگ ادغام کنند و به کمک یکدیگر به استخراج بیت کوین و ارزهای دیگر بپردازند.

پس از استخراج، افراد با توجه به توان پردازش دستگاه های خود می‌توانند پاداش دریافت کنند. هرچه دستگاه شما توان پردازشی بیشتری داشته باشد، پاداش دریافتی شما نیز بیشتر خواهد بود. اگر دستگاه شما سخت افزار ضعیفی دارد، پیشنهاد می‌شود که حتما از این روش برای استخراج اقدام کنید.

آیا استخراج بیت کوین برای مبتدیان روش قابل قبولی است؟

روش ماینینگ برای افرادی مناسب است که دانش نسبتا بالایی در زمینه سخت افزار و نرم افزار داشته باشند. همچنین باید بدانید که این بازار پر سود، دارای نوسانات بسیار زیادی است. پس نمی‌توان این روش را یک روش مناسب برای افراد مبتدی دانست. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود که قبل از خرید دستگاه، اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید تا بتوانید از این بازار کسب درآمد کنید.

اگر فردی هستید که به تازگی قصد فعالیت در این زمینه را دارید، پیشنهاد می‌شود که از روش CPU و GPU برای این کار استفاده نکنید. زیرا این روش باعث کاهش عمر مفید دستگاه شما می‌شود. ضمن آنکه هزینه زیادی را نیز باید به عنوان پول برق پرداخت کنید. به همین خاطر پس از کسب اطلاعات در مورد این حوزه، پیشنهاد می‌شود که برای شروع از روش pool mining استفاده کنید.

در مورد میزان درآمد ماینرها نیز باید بگوییم که این عدد بستگی به سخت افزار شما، روش استخراج و رمز ارز مورد نظر شما دارد.

استخراج بیت کوین

سخن پایانی

یکی از بازارهای پر ریسک و البته پر سود حال حاضر جهان، حوزه ارزهای دیجیتال است. اما باید بدانید که ورود به این حوزه بدون دانش قبلی تنها باعث از دست رفتن سرمایه شما می‌شود. به همین خاطر حتما قبل از ورود به حوزه کریپتوکارنسی و ماینینگ، سعی کنید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

سوالات متداول

آیا بیت کوین از قابلیت ماینینگ پشتیبانی می‌کند؟

بله شما می‌توانید به دو روش Solo و Pool Mining این ارز را استخراج کنید.

برای ماین کردن ارزهای دیجیتال به چه ابزاری نیاز داریم؟

شما باید یک سخت افزار قوی داشته باشید که توانایی لازم برای این کار را داشته باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا