آموزش

درآمد ترید ارز دیجیتال

اغلب افرادی که وارد حوزه کریپتو می‌شوند، هدفشان برای کسب درآمد از ترید ارزهای دیجیتال است. اما همه این کاربران در این مسیر موفق نخواهند شد، بسیاری در طول مسیر تسلیم شده یا با قرار گرفتن در معرض کلاهبرداری‌ها، در دام خرابکاران گرفتار می‌شوند و با از دست دادن سرمایه مجبور به ترک بازار می‌شوند. برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال راه‌های مختلفی وجود دارد که جذاب‌ترین آن برای کاربران کسب درآمد ترید ارز دیجیتال است. در ادامه مطلب زیر به بررسی انواع روش‌های درآمداز ارز دیجیتال و متوسط درآمد ترید در ایران می‌پردازیم.

انواع روش‌های درآمد ترید ارز دیجیتال چیست؟

انواع روش‌های درآمد ترید ارز دیجیتال چیست؟

برای کسب درآمد ترید ارز دیجیتال راهکارهای متفاوتی وجود دارد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • در آمد ترید ارز دیجیتال با معاملات اسکالپینگ (Scalping)

در این نوع معامله، تریدر با انجام معاملات متعدد در یک بازه زمانی کوتاه، موفق به کسب سودهای کوچک می‌شود که در نهایت از مجموع آن‌ها به درآمد خوبی دست پیدا خواهد کرد و اسکالپرها برای این هدف، باید رمز ارزهایی با حجم بالا را انتخاب ‌کنند.

برای استفاده از استراتژی اسکالپینگ کاربر نیاز به دانش بالایی در زمینه ترید دارد. اسکالپرها از تفاوت بین قیمت پیشنهادی خرید و قیمت درخواستی فروش (اسپرد) استفاده می‌کنند که این رویکرد امکان کسب سود و درآمد از ترید ارز دیجیتال را فراهم می‌کند.

  • در آمد ترید ارز دیجیتال با معامله روزانه (Day Trading)

برای این نوع درآمد ترید ارز دیجیتال، تریدر روزانه یک یا چندین بار اقدام به خرید و فروش یک رمز ارز می‌کند. اگر استفاده از این به درستی انجام شود، با حرکات کوچک قیمت نیز می‌توان سود خوبی کسب کرد. با این همه استفاده از این روش برای مبتدیان و افرادی که به استراتژی خود پایبند نیستند، ممکن است خطرناک باشد.

  • درآمد ترید ارز دیجیتال با معاملات نوسانی (Range Trading)

در اغلب اوقات بازار ارز دیجیتال روند خاصی نداشته و در اصطلاح در حالت نوسان یا رنج است و بازار بین دو سطح و قیمت به طور مداوم و در  یک بازه زمانی مشخص، رفت و برگشت می‌کند.  برخی معامله‌گران اقدام به کسب درآمد از این بازار رنج می‌کنند. در معاملات نوسانی تریدر با توجه به موقعیت قیمت در ناحیه رنج، می‌تواند پوزیشن‌های کوتاه یا بلند باز کند.

  • درآمد ترید ارز دیجیتال با معاملات سویینگ (Swing)

معامله سویینگ نوعی استراتژی برای کسب سود از ترید ارز دیجیتال است که منجر به کسب سودهای کوچک در مدت کوتاه شده و بنابراین درصد ضرر را کاهش می‌دهد. اگرچه سود حاصل از این نوع معامله کم است اما چنانچه در یک مدت مشخص دائما انجام شود، درآمد سالانه یا ماهانه خوبی خواهد داشت. این پوزیشن‌ها اصولاً بین روز تا چند هفته باز شده و گاهی می‌توان مدت بیشتری نیز آن‌ها را باز نگهداشت.

درآمد ترید ارز دیجیتال مرحله به مرحله

درآمد ترید ارز دیجیتال مرحله به مرحله

در ابتدای ورود به بازار کریپتو و کسب درآمد ترید ارز دیجیتال، نیاز به سرمایه زیادی نیست. تریدر قادر است با هر مقدار سرمایه وارد شود ولی درآمد بستگی به استراتژی مورد استفاده او دارد. برای کسب درآمد از ترید ارز دیجیتال بهتر است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • با توجه به شخصیت‌تان در تجارت، یک استراتژی معاملاتی مناسب برای خود انتخاب کرده، در آن مهارت کافی بدست آورید به آن پایبند باشید.
  • قبل از انجام هر معامله، مدیریت دقیق سرمایه را با توجه به مقدار سرمایه و استراتژی خود انجام دهید.
  • اخبار بازار را پیوسته دنبال کرده، آنالیز دقیق انجام داده و دانش خود را در این زمینه بروز نگهدارید.
  • زمان مشخصی را برای ترید در نظر بگیرید و هرگز کل روز را پای چارت سپری نکنید. صرف زمان زیاد در بررسی نمودار و بازار نه تنها به شما در یافتن موقعیت مناسب کمک نمی‌کند که باعث افتادن شما در تله ترس و طمع خواهد شد.
  • در انجام معاملات و کسب درآمد ترید ارز دیجیتال صبور باشید. داشتن صبر زیاد و پایبند بودن به استراتژی تجاری‌تان، منجر می‌شود به اهداف مالی خود دست پیدا کرده و به کسب درآمد ترید ارز دیجیتال مناسبی برسید.

متوسط درآمد ترید در ایران

در زمینه درآمد تریدر ارز دیجیتال، به برخی موارد کمتر توجه می‌شود. به طور کلی در این حوزه بدلیل وجود رقابت زیاد بیت تریدرها، آن‌ها احتیاط کرده و درآمد واقعی خود را اصولا بیان نمی‌کنند. همانطور که گفتیم ترید ارز دیجیتال دارای انواع گوناگونی است که محبوب‌ترین آن  درآمد ترید ارز دیجیتال روزانه است. لازم به ذکر است که درآمد ترید کریپتو در ایران با آنچه در تبلیغات ارائه می‌شود، متفاوت است.

بر اساس آمار وبسایت (Glassdoor)، با بررسی بین حدود 1692 ترید در ایران، درآمد حاصل از ترید ارز دیجیتال به طور متوسط و روزانه ۸۹۴۹۶ دلار است. با ضرب این عدد در ۳۰، مقدار درآمد ماهانه‌ی تریدر بدست خواهد آمد. البته باید گفت که این رقم‌ها تقریبی هستند و احتمالا برای بازه‌های زمانی مختلف، متفاوت خواهند بود.

مقایسه درآمد تریدرهای فارکس و ارز دیجیتال

مقایسه درآمد تریدرهای فارکس و ارز دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال و کسب درآمد از آن، یک روش کسب سود نسبتا جدید است که نسبت به سایر بازارهای مالی موقعیت‌ها و فرصت‌های مناسبی را برای بدست آوردن درآمد ایجاد کرده است. در بازار ارز دیجیتال، رمز ارز بیت کوین بیشترین ارزش بازار و حجم معاملات را دارد و اغلب تریدرها آن را برای کسب درآمد ترید ارز دیجیتال انتخاب می‌کنند. البته هزاران ارز دیجیتال دیگر نیز برای معامله وجود دارند که تریدرها با توجه به شرایط می‌توانند هر کدام را برای خرید و فروش و سرمایه‌گذاری برگزیند.

اما در بازار فارکس جفت ارزهای کمتری برای تجارت وجود دارند و در دو گروه جفت ارزهای اصلی و فرعی قرار می‌گیرند. از جفت ارزهای اصلی می‌توان به EUR/USD، EUR/GBP و AUD/USD، اشاره کرد که با داشتن نقدینگی بسیار بالا در مقایسه با سایر جفت ارزها، برای معامله مناسب‌ترند و خطر کمتری نیز دارند.

لازم به ذکر است که در مورد کسب سود، بازار کریپتو گزینه برتر است البته این را هم باید در نظر داشت که ترید ارز دیجیتال اصولا ریسک بیشتری نسبت به فارکس داشته و معامله‌گر حتما باید مدیریت سرمایه را در آن رعایت کند. معامله رمز ارزها پتانسیل بسیار زیادی برای کسب درآمد دارد و افراد زیادی بوده‌اند که موفق به کسب میلیاردها دلار از این بازار شده‌اند.

اما نوسانات کم در بازار فارکس کسب سود از آن را محدود می‌کند و در مقابل همین امر باعث کاهش ریسک و ضررهای پیش‌بینی نشده برای تریدر خواهد شد بنابراین بسیاری از معامله‌گران حرفه‌ای جذب این بازار می‌شوند. در نهایت باید گفت که تریدر در بازار کریپتو نسبت به فارکس قادر است با مقدار پول کمتر، درآمد بیشتری کسب کند.

اشتباهات رایج در درآمد ترید ارز دیجیتال

بسیاری از تریدرهای ارز دیجیتال بعلت نوسانی بودن این بازار و ارتکاب برخی اشتباهات، متاسفانه دچار ضررهای زیادی می‌شوند و ممکن است بدنبال آن کسب درآمد ترید ارز دیجیتال را رها کنند. همچنین به علت ماهیت رمز ارزها و اینکه قانون خاصی بر آن‌ها حکمفرما نیست، بسیاری از کلاهبرداران اقدام به سرقت سرمایه معامله‌گران می‌کنند. با این همه برخی معامله‌گران به علت نداشتن تجربه کافی و آگاهی، اشتباهات جبران‌ناپذیری مرتکب می‌شوند. در ادامه به برخی از اشتباهات مرسوم در درآمد ترید ارز دیجیتال می‌پردازیم تا مانع از ضررهای احتمالی شما شویم.

  • قبل از انجام هر معامله و تصمیم به ورود به هر پوزیشن، حتماً به طور کامل در مورد رمز ارز مورد نظرتان تحقیق کنید.
  • با ایجاد تنوع در سبد دارایی خود باعث کاهش ریسک احتمالی شوید.
  • زمان بازار را تعیین نکنید و از برنامه BOTS در تجارت خود کمک بگیرید.
  • در انجام معاملات خود از احساسات دوری کنید و منطقی رفتار کنید.
  • بر اساس پامپ و دامپ در رمز ارزها ترید نکنید.
  • حتما استراتژی یا هدف معاملاتی خاص خود را داشته و به آن پایبند باشید.
  • هرگز بدون داشتن تجربه کافی وارد معاملات مارجین نشوید.

جمع‌بندی

کسب درآمد ترید ارز دیجیتال ممکن است در نگاه اول راحت به نظر برسد اما اگر تریدر آموزش کافی ندیده باشد و بر اساس احساسات و افزایش و کاهش‌های ناگهانی در بازار کریپتو، اقدام به معامله کند، قطعا شکست خواهد خورد. بنابراین چنانچه علاقمند به داشتن درآمد ترید ارز دیجیتال هستید، حتما موارد فوق را رعایت کنید. در این صورت ترید در این بازار بسیار جذاب و حتی سودآور خواهد بود.

سوالات متداول

آیا کسب درآمد ترید ارز دیجیتال روزانه 100 دلار ممکن است؟

بسته به سرمایه‌گذاری اولیه شما و بازدهی آن، این امر دور از ذهن نیست بویژه اگر تریدر روزانه حرفه‌ای و با تجربه‌ای باشید.

چگونه می‌توان روزانه 1% از ارزهای دیجیتال سود کسب کرد؟

بهترین راه برای این کار استیکینگ رمز ارز برای مدت 6 ماه تا یکسال است.

5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا