آموزش

پشتوانه تتر چیست و چرا همیشه ارزش آن مقداری ثابت است؟

ارز دیجیتال تتر یک نوع استیبل کوین است که در حال حاضر از جایگاه خوبی در بین سایر رمز ارزها برخوردار است. استفاده از آن به دلیل ثابت بودن قیمتش، همیشه به حفظ سرمایه شما در دنیای ارزهای دیجیتال کاربرد داشته است. این سوال شاید در ذهن بسیاری از کاربران وجود دارد که پشتوانه تتر چیست و چه کسی تضمین می‌کند که قیمت تتر همیشه ثابت بماند. شاید بدانید که قیمت یک ارز دیجیتال تتر با نماد USDT برابر با یک دلار آمریکا است. 

بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال ذخیره پولی خود را به این صورت تبدیل کرده‌اند و به همین دلیل به یک ارز متمرکز تبدیل شده است. در ادامه این مقاله از صرافکس با ما همراه باشید تا در مورد وضعیت پشتوانه تتر و نیز خصوصیات آن مطالب مفیدی را به شما ارائه دهیم.

معرفی ارز دیجیتال تتر

امروزه استفاده از ارزهای دیجیتال بسیار متداول شده است. شاید اسم‌های ارزهای دیجیتالی مثل ارز بیت کوین ، اتریوم، تتر، شیبا، دوج کوین و سایر ارز‌های دیجیتال را شنیده باشید. در کنار این ارزهای دیجیتال شما باید اسم ارز تتر را شنیده و با آن کمی آشنا باشید. شاید هم این نکته را بدانید که ارز تتر با سایر ارزهای دیجیتال متفاوت است. 

در اصل تتر، یک استیبل کوین است که این ارز دیجیتال یک خصوصیت خاص دارد. ممکن است از نوسان‌های شدید قیمت ارزهای دیجیتال در بازار با اطلاع باشید، اما برای استیبل کوین‌ها این مشخصه فرق دارد. به صورتی که قیمت واحد‌های آن‌ به صورت ثابت است. 

علت ثابت بودن قیمت تتر

برای رمز ارزی مثل تتر این قیمت ثابت برابر با یک دلار آمریکا است و همیشه قیمت یک دلار در بازار، قیمت یک واحد تتر را مشخص می‌کند. امروزه در صرافی‌های ارزهای دیجیتال به جای استفاده از دلار از تتر استفاده می‌کنند. این کار موجب می‌شود که دارایی‌های کاربران در زمانی که نوسان در بازار حاکم است حفظ شود و کاربر دچار ضرر و زیانی نشود.

علت ثابت بودن قیمت تتر

شاید در مورد پشتوانه داشتن تتر شنیده باشید استیبل کوینی است که یک دسته از ارزهای دیجیتال را شکل می‌دهد. هدف از این دسته این است که از دارایی‌های افراد در مقابل نوسانات شدید بازار جلوگیری کند. این مزیت باعث شده که کاربر بتواند ارزش دارایی خود را حفظ کند. 

استفاده از USDT در حال حاضر بسیار مرسوم شده است و برای این که بتوانید دارایی‌های خود را به شکل ارز دیجیتال ثابت نگه دارید، مورد استفاده قرار می‌گیرد. باید گفت در اصل پشتوانه تتر یک ارز فیات است، این ارز مانند دلار آمریکا و یورو اروپا یا حتی ین ژاپن پشتوانه این چنین ارزهایی با وثیقه است. 

ارز دیجیتال تتر با هدف ایجاد یک پل قابل دسترسی، میان ارزهای دیجیتال مختلف شکل گرفته است. به علاوه با استفاده از ارز دیجیتال تتر، کاهش هزینه‌های تراکنش، شفافیت و ثبات را شاهد خواهید بود.

مطلب پیشنهادی: بهترین صرافی خرید تتر

چرا دلار آمریکا و تتر نسبت ۱:۱ دارند؟

در ابتدای مقاله در مورد اینکه تتر با یک دلار آمریکا برابر است صحبتی را انجام دادیم ولی در مورد اینکه این ارتباط چگونه شکل گرفته است، دلیلی به شما گفته نشد. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که این ارتباط با آینده تتر چه رابطه‌ای دارد. در نظام بازار ارزهای دیجیتال اگر تقاضای ارزی بیشتر باشد، امکان بیشتر شدن ارزش آن بسیار زیاد است. 

چرا دلار آمریکا و تتر نسبت یک به یک دارند؟

در مورد تتر نیز این قانون حکم‌فرما است و امکان دارد قیمت از یک دلار هم فراتر رود. اما ارائه‌دهندگان تتر تعداد بیشتری از این ارز دیجیتال را به بازار تزریق می‌کنند تا از بیشتر شدن قیمت آن جلوگیری کنند. اگر تقاضای این ارز کم شود، به همان نسبت قیمت آن نیز کاهش پیدا می‌کند. 

ارائه دهندگان این ارز دیجیتال با خروج مقدار مشخصی این ارز دیجیتال از بازار، قیمت آن را افزایش خواهند داد. باید گفت ارائه دهنده این ارز یک شرکتی است که از قدرت، از بین بردن و صدور مجدد این ارز برخوردار است. کار اصلی این شرکت حفظ نسبت 1:1 ارز تتر و دلار آمریکا در بازار است. به همین دلیل برخی پشتوانه تتر را به دلار آمریکا نسبت می‌دهند.

امنیت تتر 

در مورد امنیت ارز دیجیتال تتر بحث‌های زیادی مطرح است. با توجه به اینکه این استیبل کوین در بین همه کاربران از محبوبیت خاصی برخوردار است، هنوز برای بسیاری از کاربران مقدار ذخایر این ارز ابهاماتی را دارد.

وب سایت توسعه دهنده تتر خود را مدعی این می‌داند که تتر را به وسیله ارزهایی مثل فیات و سایر دارایی‌هایی که معادل‌های نقدی دارند، پشتیبانی می‌کند. البته عده‌ای به دلیل عدم شفافیت این ادعاها، آن‌ها را خیلی قابل استناد نمی‌دانند. 

برخی دیگر از کاربران نیز بر این باور هستند که ارز تتر دارای پشتیبانی صد در صدی نیست. با تمام این مسائل ارز تتر دارای اعتبار خاصی در بازار است و بسیاری از معامله گران از آن برای حفظ سرمایه و نیز تبدیل دارایی خود استفاده می‌کنند. 

کاربردهای ارز دیجیتال تتر

کاربردهای ارز دیجیتال تتر

با توجه به پشتوانه تتر، این ارز دیجیتال کاربردهای فراوانی را در معاملات بازارهای مالی و صرافی‌ها دارد. ارز دیجیتال تتر به راحتی می‌تواند برای خرید یا فروش ارزهای دیجیتال مختلف با هزینه بسیار کم مورد استفاده قرار گیرد. همچنین این ارز دیجیتال در زمان انجام فرآیند، صرفه‌جویی خواهد کرد. 

علاوه بر این، به دلیل اینکه ارزش این ارز دیجیتال به صورت ثابتی است، بسیاری از وام‌دهندگان می‌توانند آن را به عنوان بازپرداخت وام دریافت نمایند. آینده ارز دیجیتال تتر به دلیل جهانی بودنش می‌تواند به عنوان رمز ارزی برای انتقال پول با سرعت زیاد و کارمزد کم به کار گرفته شود.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا به معرفی پشتوانه تتر مطالبی را برای شما بیان کنیم. باید گفت امروزه تتر به دلیل اینکه قیمت ثابتی را دارد، همیشه در هر بازاری به عنوان مطرح‌ترین استیبل کوین توانسته جایگاه ویژه برای خود کسب کند. این استیبل کوین توانسته ارزش دارایی بسیاری از کاربران را حفظ کنند که با خیال راحت در بازار مالی فعالیت کنند. 

حمایت و پشتوانه تتر توانسته اعتماد بسیاری از معامله‌گران و صرافی‌ها را جلب کند. خرید تتر برای بسیاری از سرمایه‌گذاران بسیار مفید واقع خواهد بود تا بتوانند معاملاتی با کارمزد پایین را به سرانجام برساند. 

همچنین با داشتن این ارز دیجیتال می‌توانند ارزش دارایی خود را حفظ کنند. باید گفت که اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال از این استیبل کوین به خوبی پشتیبانی می‌کنند و برای بسیاری از معاملات خود آن را در نقل و انتقالات مورد استفاده قرار می‌دهند.

سوالات متداول

آیا با وجود پشتوانه تتر، می‌توان به آن اعتماد کرد؟

بله، زیرا با وجود پشتوانه تتر، شما می‌توانید با خیالی راحت دارایی خود را به این ارز تبدیل کنید و ارزش دارایی خود را حفظ کنید.

چرا با وجود پشتوانه تتر، قیمت این ارز ثابت می‎ماند؟

تتر یک استیبل کوین به حساب می‌آید و باید همیشه مقدار ثابتی را داشته باشد. پشتوانه تتر موجب می‌شود ارزش این ارز دیجیتال افزایش یا کاهش پیدا نکند. یک مکانیسمی طراحی شده که موجب می‌شود قیمت این ارز با توجه به عرضه و تقاضا همیشه ثابت باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا