آموزش

شت کوین چیست؟

باید بدانید که امروزه بیش از 5000 ارز دیجیتال بر بستر بلاک چین های مختلف وجود دارد. همچنین باید در نظر داشته باشید که بیش از 20000 بازار مختلف در جهان وجود دارد. به همین خاطر شناخت شت کوین اهمیت بسیار زیادی دارد. تعداد ارزهای دیجیتال هر روزه در حال افزایش است و همین موضوع باعث شده تا تحقیق درباره ارزها قبل از خرید آن بسیار مهم باشد.

در این مقاله از سری مقالات آموزشی صرافکس قصد داریم شما جواب سوال شت کوین چیست را به زبان ساده به شما بگوییم. همچنین درباره دلایلی که مردم به خرید این نوع ارز روی می‌آورند نیز توضیح خواهیم داد. بنابراین اگر تمایل دارید تا اطلاعات جامعی را در این زمینه بدست آورید، پیشنهاد می‌شود که این مقاله را با دقت مطالعه فرمایید.

شت کوین چیست؟

شت کوین که در زبان انگلیسی به آن shitcoin می‌گویند، به ارزهایی گفته می‌شود که گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری نیستند. همچنین از این اصطلاح برای ارزهایی که هدف خاصی ندارند نیز استفاده می‌شود. کلمه shitcoin یک کلمه انزجاری است که به برخی از توکن ها و آلت‌کوین ها نسبت داده می‌شود. تمامی shitcoin ها پس از محبوبیت بیت کوین وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده‌اند.

شت کوین چیست؟

شیبا اینو و دوج کوین مهمترین شت کوین هایی هستند که سر و صدای زیادی به پا کرده‌اند. آلت کوین هایی که معمولا به دلیل یک Meme ایجاد می‌شوند و هدف خاصی ندارند در این دسته قرار می‌گیرند. از آنجایی که در بازار ارزهای دیجیتال هیچ قانون گذاری خاصی وجود ندارد، shitcoin ها با بازاریابی به دنبال کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران مبتدی هستند.

در این سال بسیار مشاهده شده که ارزهای بسیار زیادی خود را به عنوان انقلابی در ارزهای دیجیتال معرفی کرده‌اند؛ اما در انتها شاهد کلاهبرداری توسط این ارزها بوده‌ایم.

تاریخچه شت کوین

پیدایش کلمه شت کوین و تاریخی که بین مردم به محبوبیت رسیده است مشخص نیست. با این حال باید بدانید که پس از تولید بیت کوین و در 2 نوامبر سال 2010 از این کلمه برای اولین بار در Bitcoin Talk استفاده شده است. به احتمال بسیار زیاد کاربران با وصل کردن دو کلمه شت و کوین به یکدیگر این اصطلاح را به وجود آورده‌اند.

در سال 2011 نیز از این کلمه برای اولین بار در Reddit استفاده شد. این نکته را باید بدانید که بر اساس داده های Google Analytics تا پیش از سال 2017 و محبوبیت ارزهای دیجیتال، استفاده از این کلمه چندان رایج نبوده است. امروزه کلمه شت کوین بخشی از بازار ارزهای دیجیتال شده و استفاده از آن به شدت افزایش پیدا کرده است.

دلیل تمایل مردم برای خرید شت کوین

دلیل تمایل مردم برای خرید شت کوین

آلت کوین هایی که ارزش بازار کمی دارند در دسته پر‌ریسک ترین و شاید پر‌سود ترین ارزهای بازار قرار می‌گیرند. در نظر داشته باشید که سرمایه گذاری روی این ارزها می‌تواند تمام سرمایه شما را از بین ببرد. با این حال اگر شما اقدام به خرید شت کوین کنید، احتمالا در یکی از دو حالت زیر قرار خواهید گرفت:

  • shitcoin شما ممکن است در یک بازه زمانی کوتاه دچار پامپ یا دامپ شدید قیمتی شود. (پامپ قیمتی چیست؟ زمانی که یک ارز به صورت ناگهانی رشد بسیار زیادی می‌کند اصطلاحا می‌گوییم که پامپ اتفاق افتاده است. دامپ قیمتی چیست؟ همچنین اگر یک ارز به صورت ناگهانی افت قیمتی شدیدی داشته باشد، اصطلاحا می‌گوییم که ارز دامپ شده است.)
  • ممکن است شما جزو اولین نفراتی باشید که آن ارز را خریده‌اید. در این صورت ممکن است سود بسیار بزرگی را تجربه کنید.

بر اساس دو حالت بالا شما ممکن است با کمترین سرمایه سود بسیار بزرگی را بدست آورید. اما در نظر داشته باشید که عدم آگاهی در این زمینه می‌تواند باعث از بین رفتن تمام دارایی شما شود. ارز XVG را می‌توان به عنوان یک شت کوین پرسود معرفی کرد. این ارز در 2 ماه اول موفق شد تا رشد 8000 درصدی را تجربه کند.

ارز هایی مانند XVG، دوج کوین و ارز شیبا اینو در مدت زمان کمی توانستند افراد کمی را ثروتمند کنند و پس از مدت کوتاهی به ارزش اولیه خود بازگشتند.

معایب شت کوین

shitcoin ها معایب بسیار زیادی دارند که مهمترین آنها به شرح زیر می‌باشند:

  • معمولا تیم پشتیبانی بسیار قوی ندارند. همچنین در نظر داشته باشید که در اکثر اوقات هویت سازندگان شت کوین نیز مخفی می‌ماند.
  • افزایش و کاهش قیمت در این نوع ارز دیجیتال به سرعت اتفاق می‌افتد و شما در یک بازه زمانی کوتاه ممکن است ثروتمند شوید یا تمامی ثروت خود را از دست بدهید.
  • از آنجایی که حجم بازار کمی دارند، سازندگان آن به راحتی می‌توانند با ایجاد یک پامپ و دامپ ساختگی سرمایه شما را از دست شما خارج کنند.
  • این نوع ارزها هدف خاصی ندارند و همین موضوع باعث می‌شود تا ارزش ذاتی بسیار پایینی هم داشته باشند.

معایب شت کوین

چند نکته بسیار مهم در خصوص Shitcoin

  • نکته اولی که باید به آن دقت کنید این است که افزایش قیمت نشانه ارزش یک کوین نیست. حجم بازار در شت کوین ها بسیار کم است و افزایش قیمت توسط سازندگان به راحتی می‌تواند اتفاق بیفتد.
  • تمامی این ارزها در شبکه های اجتماعی تبلیغات بسیار گسترده ای انجام می‌دهند. همچنین از شما می‌خواهند که آن را در صفحات خود به اشتراک بگذارید تا دیگران نیز برای خرید آن ترغیب شوند. این کار یک زنجیره طمع به وجود می‌آورد که می‌تواند سرمایه افراد زیادی را از بین ببرد.
  • از سرمایه گذاری روی کوین هایی که در حباب سال 2017 و پس از آن ایجاد شده‌اند خودداری کنید.
  • به تبلیغات شبکه های اجتماعی توجهی نکنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به زبان ساده تمام نکات درباره شت کوین را به شما بگوییم. پیشنهاد ما به شما این است که از سرمایه گذاری روی این کوین ها خودداری کنید. اگر به هر دلیلی قصد سرمایه گذاری روی یک shitcoin را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که سرمایه کمی را برای این کار اختصاص دهید.

سوالات متداول

شت کوین چیست؟

شت کوین به ارزهایی گفته می‌شود که مورد مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیستند. همچنین از این اصطلاح برای ارزهایی که هدف خاصی ندارند نیز استفاده می‌شود.

از چه زمانی نام شت کوین ها به وجود آمد؟

باید بدانید که پس از عرضه بیت کوین و در روز 2 نوامبر 2010 از این کلمه ترکیبی برای اولین بار در انجمن Bitcoin Talk استفاده شد.

امتیاز دهید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا