آموزش

همه چیز درباره کاهش ریسک معاملاتی با تتر

در حال حاضر بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی دارد و کمتر ارزی از این قاعده مستثنا است. این نوسانات قیمتی فرصت‌های کسب سود زیادی را برای معامله گران و تریدرها، به کمک استیبل کوین‌هایی مثل تتر، فراهم کرده است. البته همیشه‌ هم روال به این صورت نیست و گاهی اوقات این نوسانات موجب ضرر نیز خواهد شد که می‌توان با استفاده از روش‌هایی مانند کاهش ریسک معاملاتی با تتر با این چالش روبه‌رو شد.

در این پست آموزشی از صرافکس می‌خواهیم در رابطه با کاهش ریسک معاملاتی با تتر به گفتگو بپردازیم. در ابتدا باید بگوییم، اگر نمی‌دانید تتر چیست ، ابتدا مقاله مرتبط با این استیبل کوین را مطالعه کنید.

ریسک سرمایه‌ گذاری در ارز دیجیتال

مانند سرمایه‌گذاری در هر پروژه یا زمینه‌ای به‌صورت قطع به‌یقین سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال نیز ریسک و مخاطرات خودش را دارد و در عین حالا بسته به نوع ریسک، راهکار هم برای آن وجود دارد که کاهش ریسک معاملاتی با تتر یکی از آن‌ها است. در اینجا به مهم‌ترین این ریسک‌ها اشاره‌ شده است.

نوسانات قیمت و دست‌کاری

ارزهای رمزنگاری‌شده همیشه نوسانات داشته‌اند اما در یکی دو سال اخیر این نوسانات شدت بیشتری گرفته است و این‌ یکی از بزرگ‌ترین ریسک‌های معاملاتی است و از طرفی یک فرصت بزرگ هم به‌حساب می‌آید.

قیمت رمز ارزها و کاهش ریسک معاملاتی با تتر

 

به‌عنوان‌مثال، در اینجا یک نمودار کوین متریک در مورد نوسانات بازده روزانه (میانگین 14 روزه) وجود دارد که قیمت بیت کوین BTC (قرمز) را با S&P 500 (Teal) مقایسه می‌کند. نوسانات در بیت کوین (BTC) و سایر دارایی‌های رمزنگاری‌شده، ایجاد اعتماد و سود برای سرمایه‌گذاران (به‌ویژه سرمایه‌گذاران کوچک) را دشوار می‌کند. یکی از استراتژی‌های رویارویی با این ریسک، کاهش ریسک معاملاتی با تتر است که در ادامه به نحوه کار آن خواهیم پرداخت.

نوسانات قیمت کریپتو به‌طورکلی از سه منبع احساسات، سفته‌بازی و دست‌کاری بازار اصلی ناشی می‌شود. ماهیت نامنظم و ناشناس بازارهای دارایی دیجیتال همراه با آسیب‌پذیری ارزهای دیجیتال و سایر دارایی‌های رمزنگاری نسبت به احساسات و تبلیغات است که قیمت‌ها را نوسان می‌کند. صرافی‌های رمزنگاری، صاحبان رسانه و سرمایه‌گذاران بانفوذ می‌توانند قیمت‌ها را دست‌کاری کنند.

فقدان قانون و مقررات

فقدان چارچوب‌های نظارتی به این معنی است که درجه بالایی از عدم اطمینان مانند نوسانات قیمت و دست‌کاری وجود دارد. سرمایه‌گذاران و کارآفرینان همچنین نگران احتمال محدودیت‌های آتی هستند که ممکن است تأثیر قابل‌ توجهی بر ارزش ارزهای دیجیتال داشته باشد یا در نهایت آن‌ها را به‌طور کامل ممنوع کند.

مقررات برای ارزهای رمزنگاری‌ شده پیچیده، نامنظم و تصادفی هستند. یکی از زمینه‌های مورد توجه سرمایه‌گذاران، رفتار مالیاتی است. فقدان مقررات یا قانون نظارتی به این معنی است که برخی از سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری می‌ترسند، زیرا درک روشنی از اینکه چه تعهدات مالیاتی نیاز به بررسی دارند یا چه سوابقی باید نگهداری شوند، ندارند.

پذیرش بازار

احتمال کاهش ریسک معاملاتی با تتر
کاهش ریسک معاملاتی با تتر روشی مطمئن است

پذیرش بازار برای برخی از ارزهای دیجیتال، به دلایل زیادی کم شده است، از نگرانی‌های نظارتی و کمبودهای فناوری گرفته تا نوسانات بازار، سوءتفاهم‌های عمومی و این واقعیت که ارزهای رمز پایه و فناوری بلاک چین که به آن‌ها قدرت می‌دهد هنوز در حال ظهور و در مراحل اولیه هستند.

این یعنی که این احتمال وجود دارد که این طبقه دارایی جدید که توسط عوامل مختلف که مقررات یکی از آن‌هاست، مانع شده است، هرگز به‌طور گسترده تصویب نشود و منجر به از دست دادن کامل ارزش شود. نیاز آشکاری به قوانین، پیشرفت‌های فناوری و نهادینه‌سازی بیشتر برای کمک به افزایش اعتماد و مقیاس وجود دارد.

امنیت و حقوق مصرف‌کننده

ذخیره ارزهای رمزنگاری‌شده و سایر دارایی‌های رمزنگاری‌شده می‌تواند یک تجارت پرخطر باشد. حوادث قابل‌توجهی از سرقت در کیف پول شخصی و همچنین مبادلات وجود داشته است. اگر رمز ارزها به‌ درستی ذخیره و محافظت نشوند، هک یک تهدید دائمی برای آن باقی می‌ماند.

بدتر از آن، سرمایه‌گذاران نمی‌توانند دارایی‌هایی را که گم یا دزدیده ‌شده‌اند بازیابی کنند و معاملات اشتباه را نمی‌توان بازگرداند. همچنین، برخلاف سرمایه‌گذاری سنتی از طریق بانک یا کارگزاری، رمزارزها تضمین یا بیمه رسمی ندارند. تخفیف در سرمایه‌گذاری‌های از دست ‌رفته به تمایل سازمانی که با آن سروکار دارید بستگی دارد.

نحوه کاهش ریسک معاملاتی با تتر

در این بخش از مقاله به نحوه کاهش ریسک معاملاتی با تتر خواهیم پرداخت. همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره شد، قیمت تتر معادل 1 دلار است. از همین رو می‌توان گفت که این ارز خیلی زیاد تحت تأثیر نوسانات قرار نخواهد گرفت، بنابراین از این ویژگی تتر می‌توان به نحو احسن بهره برد.

نحوه کاهش ریسک معاملاتی با تتر
کاهش ریسک معاملاتی با تتر شدنی است چون قیمت ثابت دارد

به‌صورت کلی می‌توان گفت زمانی که ارزهای دیجیتال تحت تأثیر نوسانات شدید هستند، تتر هیچ‌گونه تغییری را شامل نمی‌شود و به این ترتیب تریدرها می‌توانند با تبدیل دارایی‌های خود به تتر از استراتژی کاهش ریسک معاملاتی با تتر بهره ببرند و از بروز ضررهای هنگفت جلوگیری کنند. به زبان بسیار ساده می‌توان گفت که با کاهش ریسک معاملاتی با تتر به معنی تبدیل ارزهای دیجیتال دیگر به تتر برای جلوگیری از بروز ضرر است.

نکته قابل‌توجه اینجاست که بازار ارزهای دیجیتال همیشه‌ تحت تأثیر نوسانات قرار می‌گیرد و این پدیده در یکی دو سال اخیر بیشتر خودش را نمایان کرده است. تبدیل دارایی‌های ارز دیجیتال به تتر باعث کاهش ریسک معاملاتی با تتر شده و این امکان را به تریدر و دارندگان ارز دیجیتال می‌دهد که از بروز کاهش دارایی جلوگیری کند. به همین دلیل اغلب تریدرها و معامله گران ارزهای دیجیتال از تتر به‌ عنوان یک استراتژی معاملاتی هنگام کاهش قیمت ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. با این کار سرمایه آن‌ها کاهش پیدا نمی‌کند و از بروز ضررهای احتمالی جلوگیری می‌شود.

سخن پایانی

در این پست آموزشی از صرافکس ، ما در رابطه با کاهش ریسک معاملاتی با تتر و جنبه‌های مختلف آن به گفتگو پرداختیم. تتر یکی از نایاب‌ترین ارزهای دیجیتال است که همیشه قیمت ثابتی دارد و تریدرها از این ویژگی می‌توانند به نحو احسن استفاده کنند. یکی از کاربردهای اصلی تتر این است که بیشتر تریدرهای ارزهای دیجیتال در هنگام نوسانات شدید ارزها، با تبدیل آن ارزها به تتر از ضررهای احتمالی جلوگیری می‌کنند.

سؤالات متداول

کاهش ریسک معاملاتی با تتر به چه معنا است؟

کاهش ریسک معاملاتی با تتر به معنای این است که در هنگام نوسانات شدید یک ارز برای جلوگیری از ضررهای احتمالی آن را به تتر تبدیل کنیم.

چرا در نوسانات ارزهای دیجیتال برای کاهش ریسک معاملاتی با تتر معامله می کنند؟

از آنجایی که تتر یک ارز دیجیتال با ارزش ثابت است (1 تتر معادل 1 دلار آمریکا) از این جهت گزینه بسیار خوبی برای کاهش ریسک است.

امتیاز دهید:
دکمه بازگشت به بالا